בשעה שמדורי האופנה בחו"ל מדווחים מדי שבוע על ליהוקים מפתיעים של פרזנטורים ודוגמניות למותגים השונים ולבתי האופנה הגדולים, לתעשיית האופנה הישראלית נותר רק לקנא. הסופרת ג'ואן דידיון לסלין, קים וקנייה לבלמן, ג'וליה רוברטס לז'יבנשי, וניל יאנג ל-Supreme הם רק רשימה חלקית מהעונה של דמויות וכוכבים שגרמו לנו להזדקף בהפתעה ובהצדעה, ולשבח את המותגים על הבחירה המקורית.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

לא כך המקרה אצלנו, כשהצצה במצבת הפרזנטוריות של העונה מגלה בעיקר תרדמת קריאטיבית במשרדי הפרסום והיח"צ, כמו גם מחסור חמור בפרצופים חדשים, מרעננים ומסקרנים. לא רק שלא מייצרים כאן כוכבות חדשות שיכולות להחזיק על גבן מותג אופנה, אלא שגם השינויים הבודדים שנעשים במצבת הפרזנטוריות מדי עונה הם לא יותר מהזזה של פרזנטורית זו או אחרת ממותג אחד למשנהו, כמו המעבר של רותם סלע מרשת סקופ למיכל נגרין, או יעל גולדמן מרונן חן אל רשת הגרה.

בשאר המותגים, ובעיקר ברשתות הגדולות, נדמה כי הפרזנטוריות אוחזות בקמפיין כאילו היה קרנות המזבח, או שמא המותגים הם אלו שמסרבים להסתכן בהימור של רענון השורות. הרי ידוע שסוס מנצח לא מחליפים, כפי שניתן ללמוד מהחיבור בין קסטרו לגל גדות (מניה שממשיכה לטפס משנה לשנה), נינט טייב לדלתא (שהלידה החזירה אותה למיקומה כאייטם הכי חם בארץ), בר רפאלי לקרולינה למקה והודיס (מותגים בהם היא משמשת גם כשותפה עסקית), אור גרוסמן ההריונית לרנואר, האם הטרייה אסתי גינזבורג לזיפ וקרן פלס לזברה.

עוד בערוץ האופנה

ובעוד רשתות האופנה המקומיות הולכות על בטוח, שני ליהוקים מפתיעים הגיעו העונה דווקא מגזרת המעצבים. כפי שדיווחנו לראשונה ב-Xnet, מעצבת האופנה חגית טסה החתימה העונה את הדוגמנית קטיה גלי, שהשתקמה לאחר שנים של שימוש בסמים ומגורים ברחוב. הבחירה בגלי עוררה הדים בכלי התקשורת והובילה לחשיפה שמרבית המעצבים בישראל יכולים רק לחלום עליה. דוגמנית נוספת שחזרה לפרונט היא שרון גניש, שקוטפת העונה שני קמפיינים במקביל, האחד לרשת סאקס והשני למעצב רונן חן. גניש תחליף בתפקידה אצל חן את יעל גולדמן, וליהוקה מסמן מהפך משמעותי במותג.

ממאיה נגרי למשביר החדש לצרכן? מיכל אנסקי (צילום: רון קדמי)
ממאיה נגרי למשביר החדש לצרכן? מיכל אנסקי (צילום: רון קדמי)

לצד ליהוקים אלו, ל-Xnet נודע כי המשביר החדש לצרכן נמצא במשא ומתן מתקדם עם אושיית האוכל מיכל אנסקי, ששימשה בעבר כפרזנטורית של המעצבת מאיה נגרי. למרות שכבר התקיים יום צילום אחד לקמפיין החדש והיום (חמישי) צפוי להתקיים יום צילומים נוסף, במשביר סירבו לאשר את הידיעה ואילו מנהליה של אנסקי הפנו אותנו בחזרה למשביר לצרכן. כך או כך, בתעשיית האופנה משערים כי פרסונה במעמדה של אנסקי תשלשל לכיסה בין 120 ל-150 אלף שקל לעונה עבור הקמפיין.

כמה תרוויח גניש משני החוזים החדשים שסגרה, מה הם הליהוקים המפתיעים הנוספים העונה, והאם רותם סלע תצליח למנף את החשיפה של המעצבת מיכל נגרין, כמחליפתה של נעה תשבי? כל הפרטים על הפרנזטוריות החדשות של העונה.

רותם סלע. הרוויחה בכבוד את מעמדה כפרזנטורית שיכולה לחולל פלאים במותג אופנה (צילום: שי יחזקאל)
רותם סלע. הרוויחה בכבוד את מעמדה כפרזנטורית שיכולה לחולל פלאים במותג אופנה (צילום: שי יחזקאל)

מיכל נגרין

מי: רותם סלע, שהופכת בשנתיים האחרונות מדוגמנית בעלת שורה מצומצמת של הבעות, לאושיית טלוויזיה ושחקנית מוערכת.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9. לאחר שגנבה את ההצגה לצדו של אסי עזר ב"הכוכב הבא", ועם 175 אלף עוקבים באינסטגרם ואג'נדה טבעונית מתוקשרת - רותם סלע בהחלט הרוויחה בכבוד את מעמדה כפרזנטורית שיכולה לחולל פלאים במותג אופנה.

כמה זה עולה: במותג שומרים על חשאיות בכל הנוגע למספרים, אולם הערכות בענף מדברות על סכום שנע בין 250 ל-300 אלף שקל לשנה (שתי עונות). עוד מספרים כי מאז תפקידה כמנחה בטלוויזיה, תג המחיר של סלע קפץ כמעט פי שניים.

כמה זה שווה למותג: עוד מוקדם לנבא אם יהיה כאן סיפור הצלחה, אבל בהחלט ניתן לראות את הפוטנציאל. לעומת קודמתה בתפקיד, סלע חיה ופועלת בישראל, מה שהופך אותה להרבה יותר דומיננטית ומשפיעה בקרב הקהל המקומי. יחד עם זאת, יש לזכור כי מיכל נגרין הוא מותג בינלאומי, כך שהלוקאליות של סלע עשויה להיות גם בעוכריו. בנוסף, אחד היתרונות הבולטים של תשבי כפרזנטורית היה מידותיה העסיסיות, שהפכו אותה לדגל של שפיות בעולם מידות האפס. סלע, מנגד, משמשת דגל אדום של רזון, כשרק לאחרונה פורסם כי הרשות השנייה קיבלה 14 תלונות בנוגע למשקלה, בעקבות הנחיית "הכוכב הבא". יתכן מאוד כי מבחינת הקהל של נגרין, נשים בוגרות ובשלות, הרזון הזה ייתפס כחסרון.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בעיקר פרסטיז', בשל הקמפיין היוקרתי ביחס לזה של חברת הנעליים העממית סקופ, שעבורו שימשה סלע כפרזנטורית במהלך שש עונות ברציפות. אבל גם שכר נאה, המממש את הפוטנציאל המעודכן שלה כפרזנטורית.

נעלי Scoop

מי: דר זוזובסקי או "החברה של ליבי רן", כפי שנכתב בהזמנה ליום הצילומים של הקמפיין.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 5. זוזובסקי, 24, מוכרת בעיקר בקרב בני נוער, כ"חברתו של" וכמובן, כנטלי קליין מסדרת הנוער "החממה". בטח ראיתם אותה גם בסדרות "פצועים בראש" ו"בני ערובה", אבל גם אם לא, עוד תשמעו עליה בעתיד.

כמה זה עולה: במותג מדווחים על 200 אלף שקל לשנה, אולם ההערכות בתעשייה מצביעות על סכום נמוך בהרבה, 80-90 אלף שקל. גם זה לא רע בשביל מישהי שמידת הכוכבות שלה מוגבלת לאוכלוסיה מאוד ספציפית.

כמה זה שווה למותג: לא מעט. זוזובסקי היא דוגמנית (ושחקנית) במגמת עלייה, וההימור עליה בשלב זה יכול להשתלם לחברה בעתיד.

כמה זה שווה לפרזנטורית: זוזובסקי נכנסת לנעליים הגדולות שהשאירה אחריה רותם סלע, שייצגה את המותג בשלוש השנים האחרונות. זהו הקמפיין הראשון הגדול שלה כפרזנטורית בודדה בחזית. לצדה, אגב, כזרוע גברית תומכת, יככב רז זלצרמן מ"המרוץ למיליון", כשאת קו הילדים תוביל אלכס מוסקל, בתה של מיכל ינאי.

רויאלטי

מי: ריטה, הדיווה הגדולה של המוזיקה הישראלית, שמחליפה בתפקיד את הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה מירי בוהדנה, שמילאה את משבצת הפרזנטורית של רויאלטי בעשר השנים האחרונות, זמן שיא לפרזנטורית מקומית באותו המותג.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 10 עגול. עם 25 שנות קריירה מוזיקלית משגשגת ואישיות בעלת מאפיינים דרמטיים, אין מי שלא מכיר בישראל את הזמיר מאספהאן. עכשיו היא בקמפיין אופנה ראשון.

כמה זה עולה: 600 אלף שקל לשנה, סכום ריאלי לכוכבת במעמדה של ריטה.

כמה זה שווה למותג: כמו כפפה ליד. אחרי הבחירה על אוטומט בבוהדנה, שנה אחרי שנה, מגיעה חברת התכשיטים (או ליתר דיוק, משרד יחסי הציבור שלה, שמנהל גם את היח"צ של ריטה עצמה) עם הליהוק הכי מבריק של העונה. ריטה מתאימה למותג מהרבה בחינות: פנייה לקהל בוגר ורחב, עשייה יציבה וארוכת שנים ופרסונה אמנותית שמביאה איתה ערך מוסף.

כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה מאוד. הקמפיין החדש יסייע לריטה בנקודת החולשה שלה - החיבור המתבקש היום מכוכבי תעשיית המוזיקה אל תעשיית האופנה. על אף המהפך בסגנונה, שהתחולל לפני מספר שנים בסיועו של הסטייליסט סיימון אלמלם, ריטה עדיין לא הצליחה להפוך לשחקנית בולטת בזירה האופנתית. חיזוק מעמדה בזירה הזו, עשוי לחזק את הרלוונטיות שלה ככוכבת.

נטלי עטיה. חיית יחסי ציבור שמגיעה, עושה הרבה רעש ואז נעלמת (צילום: יניב אדרי)
נטלי עטיה. חיית יחסי ציבור שמגיעה, עושה הרבה רעש ואז נעלמת (צילום: יניב אדרי)

בגדי ים ליפס

מי: דוגמנית העבר נטלי עטיה שעובדת על קאמבק נוסף בימים אלה, כדי שלא נקרא לה יותר דוגמנית עבר.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 8. אי אפשר לקחת מעטיה את הפרסום הרב שצברה מאז אותו תצלום פרובוקטיבי, שבו היא עירומה על כורסת עור. פניה הופיעו בפרסומות רבות, סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע. לא בטוח שאתם זוכרים מה היא עשתה מאז, אבל אין ספק שאתם מזהים את הפנים.

כמה זה עולה: במותג סירבו לחשוף את הסכום ששולם לעטיה, אולם בתעשייה מהמרים על סכום של 10-12 אלף שקל. בכלל, אומר לנו גורם המעורה בחוזים של פרזנטוריות, דוגמניות של בגדי ים מקבלות את הסכומים הנמוכים בענף, סביב ה-3,000 דולר פלוס מינוס לעונה.

כמה זה שווה למותג: המון. עטיה היא חיית יחסי ציבור שמגיעה, עושה הרבה רעש ואז נעלמת. אפילו אנחנו התוודענו למותג בגדי הים ליפס רק בזכותה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: תלוי לאן היא מכוונת. כאמור, עטיה נמצאת היום בתהליך של קאמבק, עם קמפיין נוסף למוצר להסרת שיער שפורסם מוקדם יותר השנה. הפעם האחרונה שהיא הופיעה בקמפיין למותג אופנה היתה ב-2006 לדורית שדה, ולפני חמש שנים לחברת נעליים. מקווים בשבילה שהפעם זה יתפוס.

סאקס, רונן חן

מי: שרון גניש, הדוגמנית שחייבת את הקריירה שלה לדונטלה ורסאצ'ה, וחוזרת העונה לאחר שנים של היעדרות עם לא פחות משני קמפיינים בולטים בתעשייה המקומית: לרשת האופנה סאקס ולמעצב רונן חן.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 5. גניש מוכרת בעיקר בברנז'ת האופנה המצומצמת, שיחד איתה מתרפקת כבר למעלה מעשור על הקמפיין הבינלאומי ההוא שעשתה ל-ורסאצ'ה. מחוץ לתל אביב, יש להניח כי שמעו עליה בעיקר אפרופו הסכסוך המתוקשר עם הסוכן לשעבר, רוברטו.

כמה זה עולה: 25,000 שקל לעונה אצל חן, 30,000 שקל בסאקס.

כמה זה שווה למותגים: בשני המקרים מדובר בבחירה מרעננת, שוודאי תסייע למותגים לבלוט יותר בתקשורת. בשנים האחרונות הקפידה סאקס על בחירה בדוגמניות אלמוניות, בעוד אצל חן הבחירה בגניש לאחר שש שנים עם יעל גולדמן היא בהחלט שינוי מרעיש. בנוסף, כאם לשתיים ודוגמנית בינלאומית לשעבר, גניש יושבת בול על המשבצת הפונה לקהל הלקוחות של המותג.

כמה זה שווה לפרזנטורית: כמו חמצן לנשימה. אחרי שנים של דשדוש במקום, גניש חוזרת עם שני קמפיינים שנחשבים בתעשייה איכותיים, שלא לומר אליטיסטיים.

הגרה

מי: יעל גולדמן, דוגמנית, שחקנית וכיום בעיקר אם לשתיים שמתזזת מהשקה להשקה.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 8. גולדמן, 36, היא דמות מוכרת במדורי החברה, בעיקר בשל הזוגיות המתוקשרת עם השחקן אורי פפר וההשתתפות במועדון החברות הכי טובות, הכולל את גל גדות, רותם סלע ושי-לי שינדלר.

כמה זה עולה: בהגרה סירבו לחשוף את הסכום, אך מקורבים לגולדמן סיפרו לנו שהחוזה נחתם על סכום של 100 אלף שקל לשנה. זהו גם תג המחיר של גולדמן פחות או יותר, לאחר שבסכסוך המשפטי מול מעצב השיער רוני חתוכה לפני שנה, ביקשה וקיבלה 80 אלף שקל לשנה.

כמה זה שווה למותג: אם לשפוט על פי ההודעה לעיתונות המהללת, גולדמן היא כל מה שהמותג חיפש: "יעל מגלמת את האישה העכשווית עמה יכולות לקוחות הגרה להזדהות, כזו שצריכה לעשות ג'אגלינג בין קריירה מקצועית לחיי אמהות ומשפחה ולהיראות במיטבה לאורך כל שעות היום".

כמה זה שווה לפרזנטורית: בעיקר לא מעט כסף. אחרי שנים ארוכות בצמוד לרונן חן, גולדמן הכפילה את השכר השנתי שלה. יחד עם זאת, לא בטוח כי המעבר ממעצב לרשת כמו הגרה בהכרח ממתג אותה גבוה יותר. אחרי חצאית המיקרו-מיני שהיא דפקה לתצוגה של גולף בשבוע שעבר, גולדמן נראית מוכנה לקמפיין שימתג אותה כאמא לוהטת. רוב הסיכויים שזה לא מה שיקרה בקמפיין של מותג עם אוריינטציה מבוגרת כמו הגרה.