כשאדוארדו פריירה, מאפר־על והמנהל האמנותי של ענקית הקוסמטיקה בובי בראון, היה ילד, הוא אמר שכשיגדל הוא רוצה לחיות בבתי מלון. המשאלה הבלתי שגרתית התגשמה לבסוף, אך לוותה באירוע מטלטל ששינה את מסלול חייו. במהלך ביקור קצר בארץ (אחד היעדים המועדפים עליו, לדבריו) שמענו ממנו על החיים במסלול המהיר של עולם היופי והאופנה ועל מגמות האיפור הנכונות לחורף הזה.

עולם האיפור מבוסס על שימוש בצבע, אבל כשגיגלתי את שמך מצאתי רק תמונות המתעדות אותך לבוש בשחור או לבן.

"בחיי האישיים אני אף פעם לא לובש שחור. אני אדם של צבעים חזקים וחושב שלצבע יש תפקיד חשוב בהדגשת האישיות והרגשות שלנו. לעומת זאת, בחיים המקצועיים מאפרים ואנשים מתעשיית האופנה מרבים ללבוש שחור. שחור הוא ניטרלי, וכך תשומת הלב מוקדשת אך ורק לצבעוניות שמתבטאת באיפור שלנו".

פצחת בקריירה כמאפר בגיל מאוחר יחסית. איך זה קרה?

"גדלתי במשפחה מסורתית והלכתי לאוניברסיטה באופן כמעט אוטומטי. הייתי תלמיד טוב והתחלתי לפתח קריירה בתחום הפיננסי. בהתחלה המסלול הזה הרגיש לי בסדר ואפילו היה מרגש, אבל כשאתה עושה בחירה לא נכונה, שמונעת בעיקר מניסיון לרצות את הסביבה, תחושת המיאוס והשעמום מתחילה לחלחל. במשך עשר שנים הייתי מגיע מדי בוקר לעבודה המעונבת, ובחופשות ובסופי שבוע הופך לאדם אחר.

"ההחלטה לבצע שינוי בחיים היא קשה וכוללת לחצים חברתיים וכלכליים. האירוע ששינה עבורי את החיים היה תאונת דרכים קשה שעברתי, שהשחיתה לי את הפנים וגרמה לי לחשוב על הדברים מחדש. בתקופת ההחלמה נסעתי לטיול בהודו, ואחד הדברים שהדהימו אותי היה כמה צבע יכול לשפר את החיים ולשמח אנשים גם במקומות העניים והקשים ביותר. זו הייתה הנקודה שבה החלטתי לפצוח בקריירה של מאפר.

"בגיל 37 הבנתי שכאשר אתה מקבל את ההחלטות הנכונות בחיים, החיים מניעים אותך קדימה. באירוע חברתי פגשתי את מנהלת המותג של קליניק בפורטוגל והתחלתי לעבוד שם, אחר כך עברתי ל־MAC ומשם הגעתי לבובי בראון. שם אני אחראי על טריטוריה מגוונת ומרתקת הכוללת את אירופה, המזרח התיכון ואפריקה".

לאחרונה אנחנו רואים הרבה איפור טבעי וניודי. אתה מאמין שהמראות האלה יכולים לשרת בצורה טובה נשים מהשורה ולא רק יפהפיות טבעיות כמו קייט אפטון, ה"פנים" של בובי בראון?

"בהחלט כן. הדנ"א של המותג שלנו הוא 'אל תחשבי על המגבלות שלך, תחשבי על האפשרויות שיש לך ותדגישי אותן'. לחלק מהנשים יש שפתיים או עיניים מדהימות, והמראה הניודי מאפשר להן להדגיש את מה שיפה בהן בלי לטרוח יותר מדי. צריך לזכור שנשים כיום מג'נגלות בין המון תפקידים והלחץ הוא גדול, ולכן התפקיד של איפור פשוט אך חכם הוא מרכזי".

בובי בראון, מייסדת החברה, פרסמה לאחרונה ספר חדש, "EVERYTHING EYES". למה היא בחרה להתמקד דווקא בעיניים?

"מכיוון שבובי מרכיבה משקפיים ותשיק בקרוב גם קו של מסגרות בעיצובה, היא חשבה על מדריך לאיפור מבני עיניים שונים תוך התייחסות ספציפית למרכיבות משקפיים. מי שמרכיבה משקפיים צריכה להבין שאיפור טוב אמור להגדיר מחדש את העיניים המוסתרות ולחדד אותן. המדריך הזה, ברוחה של בובי, מעודד כל אחת למצוא את סגנון האיפור המתאים לה, בין שמדובר באיפור דרמטי, מעושן או טבעי. הספר גם מבקש לשבור מיתוס מחשבתי שאיפור טבעי בהכרח משדר משהו דהוי. הוא לא. איפור טבעי אמור לשדר את הסגנון שלך, ואם אייליינר עבה הוא הקטע שלך, אז זהו המראה הנכון עבורך".

אילו מגמות איפור הן הבולטות ביותר החורף?

"עד לא מזמן ניכרה מגמה מופרזת ומוגזמת בעולם האופנה והאיפור, בעיקר כשמעצבים כמו ג'ון גליאנו וז'אן פול גוטייה היו בשיאם. לאחרונה כל המעצבים והסטייליסטים רוצים איפור בלתי נראה. המראה העירום והטבעי התחזק מאוד והקונספט הניודי כבש את עולם האיפור, כשהדגש הוא על עור שנראה נפלא ולא על צבעוניות. כיום המגמה היא מראה ניודי עם הדגשות: גבות מודגשות מאוד ואייליינרים חזקים, שמבטאים גם את החזרה למראה הזוהר של הכוכבות ההוליוודיות של שנות ה־50.

"ככל שמתקדמים לתוך החורף נראה גם מגמה של הבלטת שפתיים בגוונים דומיננטיים. אם בעונה הקודמת שלטו הגוונים הכתומים, העונה יככבו גוני אדום ופוקסיה מבהיקים. הכל סובב סביב בסיס של עור שנראה מצוין יחד עם שפתיים וגבות חזקות".

שווה לנסות בבית: הטיפים של פריירה

  • כדי לשוות לעיניים מראה גדול יותר משחי את האייליינר בצורת שקד החובקת את העין ולא בקו חתולי חד כלפי מעלה.

  • איפור עיניים מעושן תמיד רלוונטי. העונה גם הגוונים המעושנים מתבססים על צבעי ניוד.

  • אל תתייחסי לטרנדים באופן מילולי. אם את מחבבת אלמנט צבעוני כלשהו באיפור שלך - לכי על זה.

מוצרי האיפור המומלצים של פריירה

"במחקר שעשינו באנגליה גילינו שהמרכיב שהכי חשוב לנשים באיפור הוא עמידות", אומר פריירה, "ולכן אני מתמקד במוצרים עמידים, בתוספת צללית שתבליט את הצד ה'בלינגי' שאני כל כך אוהב בנשים הישראליות":

1. פריימר לעיניים, 140 שקל

2. פריימר לפנים, 250 שקל

3. צללית קרמית, 130 שקל

4. איילינר ג'ל, 120 שקל

5. צללית נוצצת, 155 שקל

_____________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle:

  • מי הכוכבות שוויתרו על השיער הארוך לטובת תספורת קצוצה?