מעניין מה היתה חושבת מעצבת האופנה גבריאל (קוקו) שאנל על המראה שמתגלה בחלון הראווה של המותג הנושא את שמה במילאנו. שאנל, שנבחרה לאחת מ"100 האישים המשפיעים של המאה ה-20" במגזין Time ושינתה את פני האופנה בזכות טעם משובח ורעיונות פמיניסטיים משהו שהובילו אותה ליצור בגדי נשים משוחררים ולא מכבידים, היא אחת האחראיות המרכזיות למראה הנחשק ביותר של ימינו: ללכת עם בגדים פשוטים ולהיראות מיליון דולר. לצערנו, במקרה של המותג שלה הפריטים גם עולים לא הרבה פחות.

צילום: אורלי ליויאן, מילאנו

צילומים: אורלי ליויאן, מילאנו

אם להסתמך על בובות הראווה המעוצבות של שאנל, נראה כי חובשות הפאה הפאשניסטות יעדיפו העונה לעבור לפאה חלקה, ארוכה ודקה, ויצטיידו בחבילת גומיות פשוטה או בסרט דק כדי להשיג את מראה הילדה הטובה שאנל. אולי זה גם יעזור לפתור, לפחות באביב 2015, את בעיית ה"חם מדי עם פאה בקיץ". לדעתי, כל אישה דתייה שתעבור ברחוב Sant'Andrea במילאנו או ליד חנויות המותג הרבות בפריז, תרגיש מיד חלק מהטרנד.

צילום: אורלי ליויאן, מילאנו

unnamed (10)

unnamed (11)

מה עוד מציעים בשאנל לאביב? סקלת צבעים פסטלית הכוללת גם כחול ג'ינס וטקסטורות בוקלה, וסגנון צנוע ומחויט שניתן לאמץ גם על ידי בחירה במותגים יקרים הרבה פחות. גם אם שוב נסתפק רק בבושם של המותג, אין סיבה לא לקחת השראה ולהסתובב בישראל במראה שמשדר שיק צרפתי א-לה שאנל.