תצוגת אביב-קיץ 2015 של חברת האופנה רנואר, שהוצגה הבוקר (שני) בגני התערוכה בתל אביב, ביקשה להעביר מסר דואלי של ניגודים: אהבה מול שנאה, גברי מול נשי, כבד מול קל, צבעוני מול שחור ולבן. סביב מסלול עגול ורחב, מהסוג שמזוהה עם תצוגות הנשים של לואי ויטון בפריז, הוצגה הקולקציה לעיניהם של אנשי תעשיית האופנה ולא מעט אושיות מקומיות: ירדן הראל, אסי עזר שהגיע עם בן זוגו והקולגה דפנה לוסטיג, מושיק גלאמין, מאיה בצלאל, יעל גולדמן ואנה ארונוב, שעושה לאחרונה קולות של אושיית אופנה מתוקתקת.

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

הפרזנטורית אור גרוסמן פתחה את התצוגה בשמלה שחורה שחשפה בטן של היריון מתקדם, ואז נעלמה מהמסלול והשאירה את הבמה לחבורת הפרזנטורים של רנואר: ניבר מדר, גפן ברקאי וסתיו בן צור. גל מקל, שבתצוגה הקודמת בחר להישאר על הכיסא בשורה הראשונה, נעדר הפעם מהאירוע.

עוד בערוץ האופנה

כמו בשתי העונות האחרונות, גם הפעם מחלקים ברנואר את הקולקציה לשני קווים: קולקציה מסחרית מרכזית שנכנסה בשבוע האחרון לחנויות הרשת ברחבי הארץ; וקולקציית המסלול שהוצגה הבוקר, אשר לדברי המנהל הקריאטיבי של רנואר רון (רונקו) קאהן, תימכר החל מעוד שלושה שבועות בסניף הדגל של החברה בדיזנגוף סנטר ובאתר האינטרנט – כפי שפועלת בעונה האחרונה גם חברת קסטרו. אלא שבניגוד לעונות הקודמות, בהן מצאנו על המסלול של רנואר הפתעות המבדלות את התצוגה מהקו המסחרי של הרשת, הבוקר התאכזבנו לגלות קולקציה שנראתה כמו אסופת פריטים שהודבקו יחד באופן מלאכותי.

חלוקה ברורה לצבעים. קולקציית המסלול של רנואר (צילום: לם וליץ סטודיו)
חלוקה ברורה לצבעים. קולקציית המסלול של רנואר (צילום: לם וליץ סטודיו)

על פניו, רנואר עמדו בהבטחתם. הפריטים בקולקציה, כמו גם אופן הצגתם, שיחקו על הניגודיות עליה הצביע קאהן. היו שם שמלה ללא שרוולים שהופיעה במספר צבעים ועוצבה במראה של ז'קט גברי עם כפתרה כפולה, לצד אוברול עשוי משי קופרו בצבע פחם שנלבש על ידי דוגמן; סווטשירט ניאופרן נוקשה לגברים בגזרה של כתפיים שמוטות ומעוגלות שסבל מתפירה מרושלת, לצד מכנסי ברמודה שחורים ומבריקים מבד קליל ודק. עם זאת, אלה דוגמאות בודדות בלבד. לאורך כל התצוגה שמרו ברנואר על קבוצות צבעים מונוטוניות, מה שהעניק לה נופך מיושן ומנע הצגה של חשיבה רחבה יותר על חיבורים ו/או ניגודים בין חומרים, צבעים והפריטים עצמם. חשיבה מקורית יותר ברמת הסטיילינג היתה יכולה למנף את הקולקציה ולהוציא אותה מהחדגוניות המשעממת.

בלי הפתעות מרעישות. התצוגה של רנואר (צילום: לם וליץ סטודיו)
בלי הפתעות מרעישות. התצוגה של רנואר (צילום: לם וליץ סטודיו)

הבינוניות של חלק גדול מהפריטים שנראו על המסלול עשתה חסד עם הדגמים המורכבים והמסקרנים יותר שהופיעו לצדם. לקראת תום התצוגה הפציעו פריטים בעלי מראה אמנותי יותר, שהצדיקו את ההפרדה בין קולקציית המסלול לבין הקולקציה המסחרית. למשל, שמלה ללא שרוולים עם הדפס של עיגולים צבעוניים על רקע לבן, או אוברול מרהיב עם פסי ורוד ניאון וטורקיז, שנראו נהדר זה לצד זה. אבל אלה, כאמור, היו רגעים בודדים על המסלול, שנצצו כמו אורות רחוקים באובך שצבע הבוקר את תל אביב.