הימים שסביב חג המולד וערב השנה האזרחית החדשה ידועים כתקופה הפעילה ביותר בקופות הרושמות בעולם. בעוד בישראל חוגגים את חנוכה באכילת סופגניות ותלונות על הפקקים המסורתיים של החג, מחוץ לבתי הכלבו ורשתות האופנה בחו"ל משתרכים תורים ארוכים של קונים להוטים. כדי למשוך אותם פנימה, משקיעים הבוטיקים וחברות האופנה בחלונות ראווה מפוארים (כמו אלה של בארני'ס וברגדורף גודמן בניו יורק, ליברטי ודובר סטריט מרקט בלונדון, גאלרי לאפייט ובון מרשה בפריז) ושורה של קמפיינים ייעודיים לעונת החגים.

עוד בערוץ האופנה

בתי אופנה יוקרתיים דוגמת שאנל, דיור, סלין וגוצ'י משיקים בימים אלו קמפיינים נוספים תחת השם "קולקציית קרוז", אולם אלו ממשיכים את הקו המיתוגי של החברה ולא יוצאים מגדרם בגימיקים ייחודיים או שיתופי פעולה מקוריים. לעומתם, רשתות האופנה נמצאות בתחרות מתמדת ובלתי פוסקת סביב הסוגיה מי ימתג את קולקציית חג המולד באופן המקורי ביותר – בין אם על ידי שימוש בפרזנטורים חדשים ומפתיעים, יצירת סרט מוזיקלי מקורי או בחירה בדוגמנית מספר 1 בעולם. מי הצליח לרגש ומי גרם לנו לפהק? יצאנו להציץ על הקמפיינים הבולטים וחזרנו עם מסקנות.

הרומנטי: רומיאו בקהאם בקמפיין של ברברי

את חג המולד הקרוב מציין בית האופנה הבריטי ברברי בסרט וידאו קצר בן ארבע דקות בכיכובו של רומיאו בקהאם, יורש העצר בן ה-12 של ויקטוריה ודיוויד בקהאם. זו הפעם השנייה שבקהאם ג'וניור מוביל את קמפיין החברה, ולאור הצלחת הקמפיין הקודם (בברברי דיווחו אז על עלייה של 13 אחוז במכירות), היה זה רק טבעי ללהק אותו לקמפיין נוסף. הסרטון החדש נוצר בהשראת מחזות זמר, והוא מספר על גבר ואישה אשר מתאהבים בעזרת קופידון, אותו מגלם בקהאם. רומיאו הצעיר מגלה בסרטון כישורי ריקוד מרהיבים, כשיחד עם צוות רקדנים הוא מפזז על רקע השיר החדש The Way I Live של המוזיקאי הבריטי אד הארקורט.

המשעשע: המשפחה של מלברי

המותג הבריטי מלברי אחראי לקמפיין המוצלח ביותר של עונת החגים עד כה. בסרטון הווידאו, שיצא לאחרונה, נראית משפחה בריטית בבוקר פתיחת המתנות של חג המולד. כולם מנסים להרשים את גיבורת הסרטון: האחות הצעירה ציירה לה פורטרט אישי שזוכה לקריאות שמחה, האם מנסה את מזלה עם כלבלב שגם יודע לעשות שלום עם היד, ובן הזוג מפליא ומביא לה חד קרן אמיתי, לא פחות. במהלך טקס פתיחת המתנות אי אפשר שלא להבחין בפרצופים החמוצים שעושה הסבתא בכל פעם שמתנה אחרת נחשפת. כשמגיע תורה, היא שולפת כמתנה תיק של מלברי בצבע אדום עגבנייה, שלמראהו פורצת הגיבורה הראשית בזעקות שמחה שגורמות ליתר בני המשפחה למבוכה. זהו סרטון אירוני ומשעשע על תרבות הקניות של חג המולד והניסיון של אנשים להמציא את עצמם מדי שנה עם מתנות מוגזמות ויקרות מדי. תיק של מלברי אומנם יגרור הוצאה כספית לא מבוטלת, אך ביחס לחד קרן – מדובר במוצר הגיוני בהחלט.

המוזיקלי: ליידי גאגא וטוני בנט בקמפיין של H&M

גם ב-H&M בחרו השנה להוביל את קמפיין חג המולד בשיר, ‪It Don't Mean a Thing‬ של ליידי גאגא וטוני בנט, שאף מצולמים במודעות הפרסומת לצדן של הדוגמניות ג'ואן סמולס וסשה פיבוברובה. "ההשראה שלנו היתה הפאר, הזוהר והעושר של עידן ה'ביג בנד' – תזמורות הג'ז הגדולות של שנות ה-40", אמר יוהן רנק, במאי הפרסומת. גאגא ממשיכה לתחזק כאן את דימוי הדיווה הזוהרת בהשראת שנות ה-70, כאשר הרשת אף הודיעה על תחרות מקוונת שבמסגרתה יוכלו הגולשות לזכות בשמלת הקימונו הירוקה שלובשת הזמרת בסרטון הפרסומת. הבחירה של H&M בשני מוזיקאים חזקים ובולטים שהשיקו אלבום חדש מוסיפה למותג יוקרה, אך, לטעמנו, גם מחלישה אותו מסיבה אחת פשוטה: בנט את גאגא מאפילים בנוכחותם על הקולקציה החגיגית, וגונבים למותג את ההצגה.

האיקוני: קארה דלווין בקמפיין של טופשופ

אין כמו חיבור בין שתי מעצמות אופנה כדי לייצר מפלצת דו ראשית מנצחת. רשת טופשופ הבריטית השיקה את קולקציית החגים בכיכובה של הפרזנטורית החדשה קארה דלווין, שרק לאחרונה סיפרה בראיון כי היא לא מתעוררת ליום עבודה תמורת פחות מ-10 אלף דולר (ע"ע לינדה אוונגליסטה בשנות ה-90). בסרטון הפרסומת ובצילומים הנלווים נראית דלווין במועדון הלונדוני הנודע אנאבל'ס (מועדון סגור לחברים), הידוע בלקוחותיו הקבועים כמו הדוגמנית קייט מוס והנסיך הארי. למרות שבתמונות היא שומרת על ארשת מהוגנת וסולידית, בטיזר ששחררה חברת האופנה נראה כי דלווין לא מחמיצה אף הזדמנות לעוות את פניה ולהשתולל מול המצלמה של צלם העל אלאסדיר מקליין, כולל קריאת הצהלולים המזוהה עם מוצ'ילרים ישראלים בהודו: בויה.

הסקסי: איגי אזליה בקמפיין של פוראבר 21

הזוג הלוהט של אמריקה נבחר להוביל את קמפיין החגים של רשת האופנה פוראבר 21, כי אין כמו קצת אהבה כדי לעודד את הלבבות הבודדים בחג. הראפרית איגי אזליה ובן זוגה, כדורסלן האל.איי לייקרס ניק יאנג, מופיעים בשני סרטונים בני חצי דקה, כשהם לבושים בבגדי החג של המותג עם דגש על שחור, לבן והרבה נצנצים. מדמות פרובוקטיבית כמו אזליה היינו מצפים לקצת יותר "טקס בישבן", אם לצטט את מאיר אריאל, בניגוד לתדמית המאופקת וה"נקייה" שהיא מציגה כעת. במדורי הרכילות בארצות הברית כבר תוהים אם הכסף מהקמפיין הוא זה שסייע לשניים לרכוש את ביתה של סלינה גומז תמורת 3,450,000 דולר.

המשעמם: ג'יזל בונדשן בקמפיין של ויווארה

ג'יזל בונדשן היא הדוגמנית המרוויחה ביותר על פי כל מדד שהעיתונות הכלכלית בוחנת בשנים האחרונות, והראשונה ברשימת הדוגמניות העשירות של מגזין פורבס. בזמן שדוגמניות אחרות בוררות קמפיינים בקפידה, בונדשן עובדת במרץ. לאחרונה התפרסמו תמונות חדשות שלה לקולקציית חג המולד של מותג התכשיטים הברזילאי Vivara, אחד המותגים הבולטים במולדתה של הדוגמנית, אבל יוקרתי פחות מקרטייה או טיפאני, למשל. כך או כך, אהבנו פחות את הקמפיין הנוכחי של המותג, בעיקר בגלל חוסר החגיגיות שלו. בעוד מותגים אחרים בחרו עבורנו שיר מיוחד או לוקיישן מסעיר, בונדשן מצולמת בפשטות עם התכשיטים על רקע חלק וחיוור. מצד אחד, אנשי המותג בטח אמרו לעצמם – יש לנו את ג'יזל, היא יהלום בפני עצמה וחזקה מספיק להוביל קמפיין. מצד שני, שנה חדשה, בחייאת, לא תתאמצו קצת?