תצוגת סתיו-חורף של חברת האופנה רנואר הבטיחה לחשוף את נבחרת הפרזנטורים החדשה של המותג או, במילים אחרות, להציג ארטילריה שתיתן פייט לקסטרו, המתחרה הבולטת ביותר של רנואר, שמחזיקה בגל גדות, עומר דרור ולירז דרור. על המסלול צעדה ביום התצוגה הפרנזטורית הוותיקה אור גרוסמן, באאוטפיט שלא החמיא לגזרתה, ואחריה עלו ובאו הדוגמנית ניבר מדר, הדוגמנית והשחקנית סתיו בן צור, כוכב הנוער גפן ברקאי, ושחקן ה-NBA הישראלי גל מקל, שצפה מהשורה הראשונה ביתר הפרזנטורים מלהטטים על המסלול. עם יד על הלב, למעט מדר, דוגמנית צעירה שכבר עשתה לעצמה שם בחוגי האופנה, לא הכרנו אף אחד מהפרצופים החדשים של המותג. גם עכשיו, שבוע לאחר התצוגה, אנחנו לא בטוחים שנזהה אותם ברחוב.

>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד

המהלך של רנואר, לשנות את חוקי המשחק ולהציג נבחרת פרזנטורים רחבה במקום פרצוף מזוהה אחד, הוא צעד מרענן בנוף המקומי, אולם רק ימים יגידו אם הפרזנטורים החדשים יחזקו את הדימוי של רנואר כמותג מוביל אופנתית, או שדווקא יחליש את מידת ההזדהות של הקהל עם המותג. נכון להיום, עדיין עושה רושם שחמישה פרזנטורים, מגניבים וצעירים ככל שיהיו, לא שווים חצי חיוך של בר רפאלי, או את האבק שמשאירה מאחוריה הגלימה של וונדר וומן הישראלית.

עוד בערוץ האופנה

ממשיכה בדלתא. נינט על הסט בצילומי הקטלוג (צילום: איתי יעקב)
ממשיכה בדלתא. נינט על הסט בצילומי הקטלוג (צילום: איתי יעקב)

העונה הבאה עלינו לטובה באופנה, חורף 2014-15, לא מסמנת שינויים מרחיקי לכת במצבת הפרזנטורים. בר רפאלי ורד אורבך ממשיכים לעונה שניה בהודיס, כך גם מיכאלה ברקו לעונות, עוז זהבי במאניה ג'ינס וקרן פלס ברשת ההלבשה זברה. נינט טייב והבטן ממשיכים לעונה נוספת בדלתא, וכך גם לגבי נעה תשבי במיכל נגרין, יובל שרף בקליגולה, איילת זורר בגולברי, גלית גוטמן בקרייזי ליין, רותם סלע בסקופ, מירי בוהדנה ברויאלטי ויעל גולדמן ברונן חן. רשימה שיותר מהכול מהווה הוכחה מדאיגה לכך שאין בישראל מקום לפנים חדשות, מקוריות ומפתיעות – לא מצד הקהל ולא מצד המפרסמים. רשימת השמות הזו חוזרת על עצמה מדי עונה בשינויים קלים עד בלתי מורגשים, ואנחנו שואלים, אם מותג כמו לואי ויטון יכול לאמץ לשורותיו שחקנית שנויה במחלוקת כמו שרלוט גינזבורג, מדוע מעצב כמו רונן חן לא יכול להתרענן בשחקנית יפה ומצליחה, עם תו תקן איכותי, כמו ריימונד אמסלם?

המכירות במגמת עלייה גם בלי בר רפאלי. פוקס (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
המכירות במגמת עלייה גם בלי בר רפאלי. פוקס (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

אולי השינוי הגדול יגיע בקיץ הבא, בזכות אנה ווינטור, עורכת ווג אמריקה, שיחד עם עורכות מגזינים נוספים בקבוצת קונדה נאסט, החליטו להחזיר את השליטה באופנה לידיהן של הדוגמניות האמיתיות. לא עוד סלבריטאיות על השער החשוב של השנה, אלא דוגמניות צעירות וותיקות, לבנות ושחורות, מוכרות יותר או פחות. צעד קטן בתחום עשתה העונה רשת האופנה גולף, כאשר בחרה בדוגמנית אניה מרטירוסוב להוביל את המותג, ולצדה, הדוגמן הבלגי אוליבייה לנגהדריס ממילאנו. גם ברשת פוקס זו העונה השנייה שבוחרים בדוגמנים אנונימיים, ומוכיחים שגם ללא רפאלי המכירות במגמת עלייה.

השנים האחרונות בישראל הולידו נבחרת דוגמניות חדשה ומסקרנת, כמו שלומית מלכה, נטלי איידלמן, נעם פרוסט, שני זיגרון ואחרות, שעושות חיל בקמפיינים ועל מסלולים של בתי האופנה הגדולים בחו"ל, אבל טרם כבשו קמפיין ישראלי מוביל אחד. אחרי שנים ארוכות עם פרזנטוריות שזוהרן דהה עם השנים, הגיעה העת להשיב את הדוגמניות האמיתיות אל מרכז הבמה. עד שזה יקרה, קבלו את המינויים החדשים של העונה.

אסתי גינזבורג לזיפ. מתת האל ליחצני המותג, בעיקר בימים אלה (צילום: עידו לביא)
אסתי גינזבורג לזיפ. מתת האל ליחצני המותג, בעיקר בימים אלה (צילום: עידו לביא)

זיפ

מי: ההריונית הכי לוהטת בביצה, אסתי גינזבורג.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 10 עגול. גינזבורג היא מתת האל ליחצני המותג, בעיקר בימים אלה. היא בהיריון ראשון מבעלה, איש העסקים עדי קייזמן, ובשנה האחרונה היא נמצאת בסכסוך מתוקשר עם אביה. בנוסף, בראיונות שהיא מעניקה תמיד אפשר לחלץ ממנה ציטוט על מודל יופי מעוות ומידות הגוף שלה, מה שתמיד יעורר סערה סביבה ובהתאמה, סביב המותג.

כמה זה עולה: במותג לא מוכנים לנקוב בסכום ששילמו לגינזבורג, אבל כמי שנמצאת באיי-ליסט של הפרזנטוריות הישראליות, ההערכות בענף הן ששכרה בזיפ נע סביב ה-100 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: המון. שיעמוד מי שזוכר את הפרנזטורית הקודמת של המותג, הדוגמנית יערה בנבנישתי, שהתאדתה יחד עם פרזנטור המותג הוותיק אנחל בונני.

כמה זה שווה לפרזנטורית: מלבד הקמפיין לזיפ, חולשת גיזנבורג על תפקיד הפרזנטורית של רשת התכשיטים מילר ורשת הקוסמטיקה אפריל, כך שהיא שולחת זרועות לתחומי הקוסמטיקה, האופנה והתכשיטים, שמניבים לה פרסום רב ויתרה לא קטנה בחשבון העו"שׁ.

האם נרצה לראות אותה שוב: קודם נראה איך היא מצליחה לשמור על האטרקטיביות, בלי להישחק מחשיפת יתר בשלושה מותגים שונים. אם היא תעמוד בזה, אין סיבה שזיפ לא ירצו לרוץ איתה למרחקים ארוכים.

במי היינו מחליפים אותה: היחידה שיכולה לנער את שכבת האבק מעל זיפ ולהפוך אותו למותג צעיר, נחשק ואופנתי, היא מרינה מקסימיליאן. אי אפשר לקחת ממנה את הקבלות על העבודה הנפלאה שהיא עשתה לעונות.

משדרת חום ואמפתיה. שלי גפני לאריסטו שמט (צילום: גורן ליובונצ'יץ)
משדרת חום ואמפתיה. שלי גפני לאריסטו שמט (צילום: גורן ליובונצ'יץ)

אריסטו שמט

מי: הדוגמנית, המאפרת, ולנצח נערת השנה - שלי גפני, 43, המילפית הכי לוהטת בסביבה, שחוזרת בקמפיין מפתיע לרשת האופנה אריטסו שמט.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): גפני שומרת על נוכחות מבוקרת במדורי הרכילות, הרבה בזכות החברות הטובות סנדרה רינגלר ובר רפאלי (מועדון הבלונד 90210), ועל כך היא מקבלת מאתנו את הציון המכובד 8.

כמה זה עולה: במותג מדווחים על 48 אלף שקל לעונה (שהם 96 אלף שקל בשנה). ההערכות בענף מדברות על סכומים דומים, 10-15 אלף דולר לעונה.

כמה זה שווה למותג: על אף שגפני חקוקה בזיכרון הקולקטיבי של מי שהיה כאן בשנות ה-80 וה-90, היא לא הצליחה למנף לטובתה את הקאמבק שעושה בשנים האחרונות דור הדוגמניות בנות גילה. אז נכון, ב-2008 היא חזרה בקמפיין לגולברי, אותו הובילה במשך 5 עונות, ומאוחר יותר בקמפיין לדיסקרט, אבל שני הקמפיינים האלו לא החזירו אותה לפסגה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בהיבט הכלכלי, לא מעט, אבל זהו. הקמפיין לאריסטו שמט הוא לא מה שיהפוך את גפני לפרזנטורית המדוברת של העונה.

האם נרצה לראות אותה שוב: חד משמעית כן. יש לנו פינה חמה בלב לגפני, והנוכחות שלה תמיד משדרת חום ואמפתיה.

במי היינו מחליפים אותה: למה להחליף, כשאפשר להוסיף? אם המטרה של אריסטו שמט היא לחזור לתודעה של הלקוחה הישראלית כחברת אופנה מובילה, היינו מרכיבים להם נבחרת פרזנטוריות מנצחת, ומתחילים במעגל הקרוב של גפני, בקמפיין משותף עם סנדרה רינגלר. מי יודע, אולי בעתיד גם בר תצטרף.

הוניגמן

מי: הדוגמנית והשחקנית הישראלית, מורן אטיאס, שעשתה את הדרך הארוכה מתוכניות טראש איטלקיות לשטיח האדום בהוליווד.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9. אטיאס אומנם בוחרת לפעמים להיעלם מהרדאר הישראלי לטובת הקריירה שלה מעבר לים, אבל כל ביקור שלה בישראל מחזיר אותה ישירות אל מדורי הרכילות. אם בזכות רומן מתוקשר (עכשיו זה עם שי כהנא), נפוטיזם (האחות הצעירה שני בריאליטי הבישול החדש "הצילו"), או סתם כי היא בוחרת להיות שגרירה ישראלית בגולה, ראש בראש עם נועה תשבי.

כמה זה עולה: ניפוח כזה עוד לא היה לנו: בהוניגמן מדווחים על חצי מיליון שקל לעונה – סכום שאפילו בר רפאלי לא מקבלת בקמפיין ישראלי. אז עם כל הכבוד למניה הלוהטת, מורן אטיאס, הסכומים שהיא מגלגלת נמוכים בהרבה. ההערכות בענף נעות על שכר מתון הרבה יותר, שנע בין 60 ל-80 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: שווה, אבל רק אם בחברה יחליטו לרוץ עם אטיאס למרחקים ארוכים. מאז נפרדו ממלאני פרס, משבצת הפרזנטורית בהוניגמן הפכה לחסרת משמעות. בארבע שנים עברו שם אילנית לוי, סנדי בר, יבה דון ועוד כמה דוגמניות שאף אחד לא זוכר. אף אחת לא הצליחה למצב את מעמדה בהוניגמן למשך תקופה ארוכה, ולהפוך למזוהה עם המותג ועם ערכיו.

כמה זה שווה לפרזנטורית: המון. מדובר בקמפיין מרכזי, שמחזיר לאטיאס את הרלוונטיות בישראל וממקם אותה בראש רשימת הפרזנטוריות המקומית. מכיוון שהיא מבלה את חייה על קו תל אביב-לוס אנג'לס, יש להניח כי הקמפיין הזה ישאיר אותה בתודעה המקומית.

האם נרצה לראות אותה שוב: בהחלט. אנחנו מתים על אטיאס.

במי היינו מחליפים אותה: בינתיים לא היינו מחליפים. כאמור, הוניגמן זקוקים ליציבות בגזרת הפרזנטוריות. אבל אם תכופפו לנו את היד, נודה שנשמח לאכלס את המשבצת בדוגמנית הבינלאומית נעם פרוסט, שיכולה לעשות חסד עם הבגדים של הרשת.

רמי-לי

מי: אשת הטלוויזיה וכוכבת מדורי האופנה שי-לי שינדלר.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 7, בעיקר בזכות תוכנית הטלוויזיה "צינור לילה", בה היא משתתפת.

כמה זה עולה: במותג מדווחים על סכום "נכבד", לדבריהם, של 60 אלף שקל לעונה. עכשיו חלקו את הסכום הזה לשלוש ותקבלו את השכר המקסימלי של שינדלר על פי הערכות בענף - 20 אלף שקל לעונה, ואף לא לא שקל יותר.

כמה זה שווה למותג: עם מבול ההריוניות של התקופה, הבחירה בשינדלר היא לא מה שיגרום לרמי-לי לבלוט על פני אחרים, אבל היא כן מאפשרת להם שיוף של התדמית האופנתית.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בתעשייה כולם מדברים על האקזיט של בעלה, איש ההיי-טק ליעד אגמון, כך שהכסף הוא לא המנוע של שינדלר. גם פרסטיז' לא בטוח שיצא מפה, אז אולי שינדלר פשוט רוצה אלבום יפה למזכרת מתקופת ההיריון, וגם משהו להראות לנכדים.

האם נרצה לראות אותה שוב: אנחנו תמיד שמחים לראות את שינדלר החיננית, אבל בקמפיין לבגדי היריון גם היא, כמו כולן, חד פעמית.

במי היינו מחליפים אותה: ברוסלנה רודינה, כמובן. עם היריונית כזאת רמי-לי היו זוכים לכותרות ימים ולילות.

סקופ

מי: נינה דבש אמדורסקי בת ה-7, בתם הצעירה (והמתוקה להפליא, חייבים לציין) של המוזיקאים אסף ומיכל אמדורסקי, שתוביל את קו נעלי הילדים, ומצטרפת לפרזנטורית הוותיקה במותג, רותם סלע, ולדוגמן אלי ניקולאי, שיוביל את קו הגברים.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): אולי 1, אבל מבטיחים לכם שזה רק עניין של זמן עד שהיא תנצח גם את הוריה מולידיה.

כמה זה עולה: במותג מדווחים על 5,000 שקל, ואנחנו גם מאמינים להם. בשביל פחות מזה, אף אחד לא היה מעז להתקשר לאימא שלה, וסכומים גבוהים יותר היו מיד מחשידים את ההורים בניסיון לעשות קופה על גב של הילדה.

כמה זה שווה למותג: שווה. בכל זאת, הבת של, בצעדים ראשונים בעולם הדוגמנות.

כמה זה שווה לפרזנטורית: חוויה לחיים, לא יותר.

האם נרצה לראות אותה שוב: אנחנו חלוקים. מצד אחד, אמדורסקי ג'וניור עושה את תפקידה על הצד הטוב ביותר. מצד שני, אנחנו חוששים שהילדה תתקלקל אם תפתח קריירה נוצצת. בשביל זה יש לה הורים.

במי היינו מחליפים אותה: באף אחת אחרת.

פדני תכשיטנים

מי: אשת הטלוויזיה והאופנה ירדן הראל.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 6, בעיקר בזכות הופעותיה במדורי המתלבשים הטובים. הראל עדיין לא הצליחה לתקוע יתד כאשת טלוויזיה מובילה.

כמה זה עולה: בחברה מדווחים על 50 אלף דולר לשנה, שהם כ-175 אלף שקל. ההערכות בענף נעות סביב סכומים נמוכים בהרבה, כ-30 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: בפדני תכשיטנים מתהדרים עכשיו בשם מרענן, צעיר, עם תג של מובילות אופנתית בקרב קהל צעיר וטרנדי. היינו אומרים שזה שווה לא מעט.

כמה זה שווה לפרזנטורית: המון. מדובר בקמפיין יוקרתי, בוגר, שממנף את הראל מדוגמנית בגדי ים לליגה של הגדולות.

האם נרצה לראות אותה שוב: אין לנו ממש ברירה, החוזה הוא לשנה.

במי היינו מחליפים אותה: כרגע באף אחת אחרת. אנו מאמינים שיש התאמה בין המותג לפרזנטורית, ויכול להתפתח כאן רומן ארוך שנים.

גם רופא וגם דוגמן. יונתן ווגמן עם עדי הימלבלוי לטו-גו (צילום: עידו לביא)
גם רופא וגם דוגמן. יונתן ווגמן עם עדי הימלבלוי לטו-גו (צילום: עידו לביא)

טו-גו

מי: לתפקיד פרזנטור קו הגברים לצדה של עדי הימלבלוי, בחרו במותג ברופא ובדוגמן יונתן ווגמן, זה שעשה קריירה מלהיות הצל של גל גדות בקסטרו. כשעזב ווגמן את קסטרו, הוא סיפר כי הוא רוצה להתמקד בקריירה של רופא. עכשיו הוא כנראה התחרט.

כמה הוא מפורסם (בסולם 1-10): 4 – כי עם כל היופי והחן החנוני, ווגמן לא הצליח להתפרסם ממש עוד בימיו בקסטרו.

כמה זה עולה: בטו-גו מדווחים על סכום של 60 אלף שקל לעונה. סוכן טוב היה מצליח לחלץ בדיוק חצי. ההערכות בענף מדברות על 20 עד 30 אלף שקל.

כמה זה שווה למותג: מעט מאוד. בהודעה לעיתונות כבר מיהרו למתג את הצילומים כ"קאמבק לעולם הזוהר, לאחר שפרש מעולם הדוגמנות לפני חצי שנה". בעולם הזוהר דיווחו שהם לא בדיוק בכוננות שיא.

כמה זה שווה לפרזנטור: עוד פחות. אם בפרסום עסקינן, אז לא הקמפיין הזה יחזיר את ווגמן לתודעה. אם מדברים על כסף, אז בהתחשב בעובדה שווגמן נשוי לליטל ויליגר, מאימפריית ויליגר, מדובר בלא יותר ממכה קלה בעו"ש. מנגד, זה לא שרופאים בישראל מרוויחים יותר.

האם נרצה לראות אותו שוב: אולי, אבל תן לנו קצת להתגעגע קודם.

במי היינו מחליפים אותו: במישהו עם שמחת חיים. אושרי כהן, למשל.

אבישג ארבל

מי: מנחת הטלוויזיה דנה גרוצקי, שנמצאת בהיריון ראשון ומתקדם.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 7, הרבה בזכות תפקידים קודמים שלה ככתבת שטח של גיא פינס, והשתתפותה בתוכנית המתיחות "אמבוש".

כמה זה עולה: במותג מסרבים לחשוף מספרים, אבל ההערכות בענף הן בין 15 ל-20 אלף שקל.

כמה זה שווה למותג: אנו מניחים שדוגמנית עם כרית היריון היתה מעניינת הרבה יותר.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בעיקר מבחינה כלכלית. קמפיינים של חברות היריון הן לא משהו שאפשר לנפנף בו ברזומה המקצועי.

האם נרצה לראות אותם שוב: כמו במקרה של שינדלר, גם כאן זהו קמפיין עונתי ולא זוהר במיוחד, והסיכוי שנראה אותה שוב במותג תלוי בקצב ההתעברות שלה.

במי היינו מחליפים אותה: לעונה הבאה אנו ממליצים לחזר כבר מעכשיו אחרי יובל שרף, שמתאימה לערכים הקז'ואליים והאופנתיים של המותג כמו כפפה ליד.