לא אשקר. כשנחתה על שולחני ההזמנה השחורה המעוצבת והנחשקת לתצוגת האופנה של מנגו לחורף 2014 בברצלונה, לא לקח לי יותר מדקה וחצי לאשר את הגעתי. בכלל, המותג מנגו עניין אותי לאור השינוי שעבר בשנים האחרונות: הוא זנח מעט את הרדיפה אחר פירוש טרנדים ויצר שפה וזהות משל עצמו, וגם הוריד מחירים והפך את הפריטים לנגישים מאוד. ועוד יותר מכך, הסתקרנתי לראות מה יבחרו קברניטי החברה להציג מול עורכי העיתונים וחובבות האופנה מכל רחבי העולם.

בערב התצוגה התמלא הלוקיישן שנבחר להצגת קולקציית החורף, Recinte Modernista de Sant Pau – מבנה עוצר נשימה שהיה בעברו הרחוק בית חולים לחולי נפש (ושם התקיים באותה עת גם שבוע האופנה של ברצלונה) – בפאשניסטות, עיתונאים ובלוגרים שהגיעו מכל העולם לראות את בשורת החורף של החברה.

על השטיח האדום התייצבו בזה אחר זה כל סלבריטאי ספרד הנחשקים וחשפו שיניים מולבנות ושיזוף מוגזם. גם בלוגרים מרחבי הגלובוס מילאו את החלל בשלל שפות. רגע לפני כיבוי האורות, בחוצפה השמורה רק לישראלים, תפסתי את נינונה וילה, סמנכ"ל שיווק ותקשורת העולמית של מנגו, לכמה שאלות.

מה צפוי שנראה הערב?

"למנגו יש זהות מותגית ברורה שאנו מקפידים לשמר. הקולקציות שלנו תמיד יכללו גם פריטי בייסיק. האישה של מנגו, שלה אנו מעצבים, היא בינלאומית, חזקה, עצמאית, קרייריסטית, מלאת ביטחון, מתעניינת ומבינה באופנה ובסטייל. היא נוסעת בעולם, מכירה מותגים וחשוב לה שמה שהיא לובשת יעיד על אישיותה".

כלומר, נראה בעיקר חליפות עסקים ופריטי בייסיק?

"מנגו מבינה בנשים. במשך שנים רבות התמקדנו ועיצבנו אך ורק לנשים. היות שנשים הן ורסטיליות בכל מקום בעולם - גם אמהות וגם קרייריסטיות, רווקות או נשואות - תראי מגוון רחב של קולקציות ואאוטפיטים שיתאימו לאישה בכל שעות היממה. גם לבוקר וגם לערב. גם לעבודה וגם לאירוע".

אז מיהי בעצם הלקוחה שלכם, נערה? אישה?

"הקולקציות שלנו מתאימות לסגנונות לבוש שונים לנשים צעירות בשנות ה־40-20 לחייהן שמתעניינות באופנה ובסטייל ומעריכות אותם".

אם כך, במה מנגו מבדלת עצמה מרשתות אחרות כדוגמת ZARA ו־H&M?

"לכל מותג יש מאפיינים שייחודיים לו. במנגו שמנו דגש על איכות גבוהה מול מחיר נוח. חרטנו על דגלנו את המשפט ' High Fashion at Affordable Prices'. אנחנו מנגישים את ההיי־פאשן לרחוב וככה אנחנו יוצרים את הבידול למותג שלנו".

חורף קלאסי

רגע לפני שהקשיתי בעוד שאלה, האורות כבו ומוזיקה החלה למלא את החלל. דוגמנית־העל הגרמנייה טוני גארן פתחה את התצוגה. כן, זו שכרגע מודבק לה רומן עם לאונרדו דיקפריו, ולא דריה ורבוי, הפרזנטורית של החברה. הדגמים שהחלו לעלות בזה אחר זה גרמו לי להבין שמנגו אולי לא בועטת וטרנדית כמו המתחרות שלה, אבל הקולקציה המהודקת והמדויקת שלה מנסה לפצות על כך. החלטה אמיצה ומעניינת בזמן שבו רשתות נאבקות זו עם זו מי תפרש את הטרנדים החמים מהר יותר.

בתצוגה הועלו 42 מערכות לבוש לנשים. הצבעים ששלטו בקולקציה הם גוני ירוק, אפור ושחור־לבן עם נגיעות של אדום עמוק. מעילים קלאסיים אירופיים ארוכים, סריגים ובדים זורמים ונעימים ואווירה חורפית אלגנטית שלטו על המסלול ועשו לי חשק למזג אוויר סגרירי שיספק תירוץ לסריגים היפים. נדמה שקברניטי החברה בחרו ללכת על בטוח, לא הפתיעו בפריטים נועזים, אלא שמרו על קו אחיד ורציף של צבעוניות וסטיילינג סולידי ורגוע. על הצבעוניות והטרנדים הבוערים והנכונים לרגע זה הם ויתרו.

הם הציגו את נקודות החוזק של החברה: חליפות נשפכות מדויקות ותפורות היטב עם עדכון באורך המכנסיים אל מעל הקרסול, מכנסי עור שגרמו לי לרייר על מושב הכיסא ואריגי בייסיק שיצרו מראה אלגנטי אבל לא מתאמץ. גם האקססוריז היו בצבעי הקולקציה ולא השתלטו על הבגדים. זיהיתי שם תיק קלאץ' כוכבים בשחור־לבן ותיק שק עור קטן שאני חומדת.

בתור חובבת צבעוניות ופרינטים, בטח בחורף, שבו גם ככה אפור וקר, חסרו לי פריטים שירוממו את רוחי וגם יפרו קצת את האחידות בתצוגה וייצרו רגעי שיא. גיליתי את הפריטים האלה מאוחר יותר, בביקורי במטה החברה, והם יגיעו לחנויות. לכן הבחירה בהצגת קו אחד בצבעוניות אחת בתצוגה הייתה מעט תמוהה בעיניי, על אחת כמה וכמה כשהקולקציה מגוונת הרבה יותר ממה שחשפו בפנינו.

דבר נוסף שהייתי שמחה לראות זה דגמים ממותג המידות הגדולות החדש של החברה - Violeta, שעיון מעמיק בלוק־בוק שלו גילה קולקציה מפתיעה, מהודקת, טרנדית במידה עם המון פריטים קלאסיים עשויים היטב. Violeta by MANGO כבר מונה 57 סניפים והושקעו בהחדרתו לשוק יותר מ־20 מיליון יורו. המותג ממשיך להתרחב והמטרה שלו היא להגיע למאה חנויות עד סוף שנת 2014, עם צפי של מחזור מחירות של כ־50 מיליון יורו.

משרה נתניהו ועד נינט

שירי כצהנדל, מנהלת המותג בארץ, עונה על השאלון שלנו

כמה שנים פועלת הרשת בישראל וכמה סניפים יש לה?

"מנגו הגיעה לישראל בשנת 1997 ויש לה כיום 26 סניפים בכל רחבי הארץ, מנצרת ועד אילת. לאחרונה נוספה לרשת קולקציית מנגו קידס, אשר נמכרת בסניפים נבחרים (בקניונים איילון, שרונים והדרים, לל"ק)".

מה מאפיין את הלקוחה המקומית?

"הישראליות כיום מעודכנות בטרנדים העולמיים ואנו לא רואים הבדל ממשי בין האישה הניו־יורקית, הפריזאית או הישראלית. לאור התעצמות הרשתות החברתיות ואתרי המכירה ברשת, הן משקיעות זמן בגלישה באתרי מעצבים שהן אוהבות ומעריכות, כך שהטרנדים העולמיים מגיעים בזמן אמת למרחב הפיזי ולחנויות שבהן הן עורכות את הרכישות".

האם תמהיל המוצרים ברשת שונה בין ישראל לבין מדינות אירופה או ארה"ב?

"קרוב ל־80 אחוז מהפריטים המיוצרים במנגו מגיעים לכל המדינות בעולם, כולל לישראל. 20 האחוזים הנותרים מתייחסים לשינויים ספציפיים הקיימים בין המדינות השונות והם נובעים לרוב מאקלים שונה. לישראל אנו מביאים קולקציות מיוחדות, כגון קו הפרימיום שמוצג רק בחנויות נבחרות בעולם, כמו ניו יורק, פריז, לונדון ומדריד".

האם Violeta צפויה להגיע לישראל בקרוב?

"קולקציית ויולטה של מנגו לא מגיעה בשלב זה לארץ. נעדכן בהתפתחויות".

אילו סלביות ישראליות נוכל לפגוש בחנויות?

"כמו ידועניות רבות מהעולם, המותג חביב גם על כמה מהפאשניסטות המקומיות, ובהן יעל גולדמן, אנה ארונוב, יעל פוליאקוב, נינט טייב, ירדן הראל, מיה דגן, עדי אשכנזי, סנדרה רינגלר ועוד. בנוסף, עם לקוחות מנגו נמנית גם שרה נתניהו, הגברת הראשונה של ישראל".

מהם הפריטים הכי נמכרים של מנגו בישראל?

"ללקוחה הישראלית חשוב להיות אופנתית והיא מעדיפה פריטים טרנדיים אך על־זמניים, כאלו שיהיו רלוונטיים בארון לשנים רבות. למשל, פריטי עור מיוחדים (ז'קטים, מכנסיים, חצאיות), שמלות מקסי בעלות נוכחות שמנגו מייצרת בכל קולקציה עם התאמה מדויקת לעונה, ז'קטים ובלייזרים מחמיאים. בין ה'בסט־סלרס' בתקופה האחרונה ניתן למצוא שמלת מיני מעוטרת בלבבות, טוניקה בסגנון צועני, ז'קט עור קליל, מכנסי שרוואל עם פרינט אתני וג'ינס קרעים בגזרת בויפרנד".

בסט-סלרס בישראל

1. ג'ינס: 229.90 שקל

2. שמלה: 159.90 שקל

3. מכנסיים: 189.90 שקל

4. שמלה: 229.90 שקל

5. ז'קט: 369.90 שקל

  (צילום: ליה רובירס)

>> עוד חדשות אופנה וטרנדים חמים בגיליון ספטמבר של GOstyle