המבקר: איתי יעקב

H&M

מה מוכרים לנו? אחרי חודשים רבים של ציפייה, שלוותה באינסוף פרומואים ודיווחים מהתצוגה המדוברת בשבוע האופנה פריז, הבוקר (חמישי) זה קורה: הקו "H&M סטודיו" מגיע לחנות המותג בקניון עזריאלי בתל אביב. למי שהצליח לפספס: הקו החדש הוא, למעשה, מיתוג מחודש של קולקציית Paris Fashion Week, שיהפוך למסורת עונתית, שתושק בצמוד לקולקציית בגדי גברים (שלא הוצגה בפריז). הקו החדש, הנושא אטיקט מבודל מן הקולקציה הרגילה של הרשת, מבטיח ללקוחה פריטים במהדורה מוגבלת וטיפול פרטני יותר בטקסטיל ובגימורים. בהתאמה, גם טווח המחירים של הקולקציה גבוה ב-30 אחוז לפחות מהרגיל. צוות המעצבים של הקו, בראשותה של המנהלת הקריאטיבית של החברה, אן סופי יוהנסון, ביקש לשלב בין מוטיבים גבריים לנשיים ובין המראה המחויט למראה הבוהמייני, כך שלצד שמלות שיפון רכות שנגזרו באלכסון, תוכלו למצוא בלייזרים מחויטים א-לה-סמוקינג.

האם קנינו את זה? בהחלט. ניסיון הבידול של הקו מהקולקציה המרכזית עבר בהצלחה רבה, וההשקעה בשפה עיצובית מדויקת יותר ניכרת בכל אחד מהפריטים.

נקודות האור

החומרים. ההשקעה של H&M בפיתוח חומרים חדשים ומעניינים לקולקציה, מורגשת כמעט בכל אחד מן הפריטים. ממכנסי עור אדומים בעלי ציפוי מבריק, שמעניק להם תחושה של מכנסי ויניל (799 שקל), דרך מעיל לבן מפרווה סינתטית (היום כבר קוראים לזה פרווה אקולוגית) עם "פתחי אוורור" (399 שקל), ועד סריג מעוטר בחרוזים קטנים בצבעי כחול, לבן וכסף, אשר שובצו בקווים גיאומטריים (999 שקל).

הז'קטים. אהבנו מאוד את הטיפול במקטורני הסמוקינג של H&M, שמחירם 499 שקל. הגזרה שלהם מדויקת והם בהחלט יכולים להתאים למי שמחפשת מראה מחויט לעבודה, וגם למי שרוצה להתהדר במראה אנדרוגיני אופנתי, עם מכנסי ג'ינס, מוקסינים וחולצה גברית לבנה. גם בקו הגברים מצאנו מקטורן קלאסי מוצלח, בגזרה קרובה אל הגוף (599 שקל).

הנינוחות. סוד הקסם של הקולקציה הוא במראה הנינוח שלה, המתקבל כתוצאה ישירה של ערבוב אלמנטים מהמלתחה הגברית והנשית. מוצלחים במיוחד בקטגוריית הנונשלנטיות הם סווטשירט אפור מוצלח לנשים (179 שקל) עם שני רוכסנים היורדים מקו הצווארון על הכתפיים, סריג עבה בצבע חאקי עם מפתח וי עמוק המסתיים בקו המותניים (299 שקל), ומבחר מעילי בומבר אופנתיים בצבעים מטאליים.

נקודת החושך

האביזרים. אם יש נקודה חלשה בקולקציה האקסקלוסיבית של H&M, הרי שהיא ממוקמת בחטיבת האביזרים, הבולטת באפרוריותה על רקע קו הלבוש. בשביל מגפיים שחורים עשויים מעור בציפוי לכה, כובע בסגנון רוסי המשלב חומר דמוי פרווה, ומבחר תיקים די בנאליים – לא שווה לעמוד בתור בעזריאלי. ותרו מראש על הדוחק במחלקת האביזרים ולכו ישר על הבגדים.

מחירים: בגדים, 799-59.90 שקל; תיקים, 699-29.90 שקל; נעליים, 999-59.90 שקל.

להשיג החל מהיום בסניף H&M בקניון עזריאלי, תל אביב.

H&M סטודיו. סוד הקסם של הקולקציה הוא במראה הנינוח שלה (צילום: הנס מוריץ)
H&M סטודיו. סוד הקסם של הקולקציה הוא במראה הנינוח שלה (צילום: הנס מוריץ)

דניאלה להבי

מה מוכרים לנו? קולקציית אביזרים חדשה של המעצבת דניאלה להבי, שהלכה השנה לעולמה. את דרכה ממשיך בנה, אורי להבי, מנכ"ל החברה, שכעת הפך גם למנהל הקריאטיבי שלה. לצדו, כמנהלת סטודיו העיצוב, הצטרפה בשנה האחרונה המעצבת ניבי ברקר. בקולקציה החדשה ביקשו במותג לייצר שני קווים מקבילים ומנוגדים, תחת נושא גג אחד: מתכות. מצד אחד, דגמים בצבעוניות "קרירה" של שחור, אפור, לבן מנוקד וכסף מטאלי, ומנגד, הצד הפראי והחלוד של המתכת, בקבוצת פריטים בצבעוניות של חלודה וגווני אדמה. זוהי קולקציה רחבה, מגוונת ועשירה בפריטים, כמו תיקי ערב עם ידית נשיאה אחת (מהטרנדים הבולטים היום בעולם), ארנקים במספר גדלים, ונעלי ערב עם חרטום מחודד ועקב רחב ומלבני.

האם קנינו את זה? כן, אבל עם הסתייגות מסוימת. זו אומנם קולקציה שעשויה על הצד הטוב ביותר, אך יחד עם זאת היא מסחרית מאוד ולפיכך לא רושמת שיאים יוצאי דופן.

נקודות האור

הנעליים. הפיתוחים החדשים שנעשו באגף הנעליים של המותג מסמנים את הקולקציה כאחת הטובות בתולדותיו. ניכרת מחשבה בפיתוח האימומים ובבחירת העקבים והחומרים. דגם "טורינו לוסי" (1,090 שקל), למשל, עם טקסטורת העור המנוקדת, מגיע עם מפתח צר בחזית, שכבר הופיע בעבר בדגמי המותג, ועקב מפוצל בצבע לבן וכחול, המשמש גם כאלמנט עיצובי. אהבנו גם את דגם "פסדינה אוקספורד" - נעלי אוקספורד על עקב מוגבה, עשויות זמש בטכניקה שיוצרת מראה של אריג. בקולקציה גם מגפיים בגבהים שונים, נעלי סניקרס ומוקסינים בשילובי צבעים, והמראה הכללי אופנתי ורלוונטי לעונה.

תיקי הזמש. מבין שתי הקבוצות המרכזיות בקולקציה, זו בעלת הגוונים הטבעיים היא המוצלחת ביותר. סדרת תיקי הזמש מצליחה לשלב בין עורות רכים באיכות טובה לצבעוניות טרנדית, כמו גווני החרדל והחום שוקולד. דגם "בובי", למשל, הוא תיק בינוני המעוצב בשתי וריאציות: כתיק גב או עם ידית נשיאה, ובשלושה צבעים: אפור בהיר, חרדל וחום שוקולד. מעבר לכך שהצבעוניות נפלאה בעינינו, היא גם משתלבת נהדר עם הטרנדים הגדולים של בגדי הסתיו.

נקודת החושך

המסחריות על חשבון התשוקה. היחסים שאנשים מנהלים עם אביזרי אופנה הם לחלוטין סוג של זוגיות. אבל מה קורה כאשר נעלמת התשוקה? דניאלה להבי הוא מותג שמאז ומתמיד ניפק מדי עונה לפחות פריט אחד שעורר את בלוטות החשק שלנו באופן שלא אפשר לנו להימנע מרכישה. הפעם הרגשנו שהקולקציה לא הצליחה לייצר את אותו פריט Must Have, שלא משנה כמה תיקים או נעליים יהיו לנו, תמיד נרצה גם אותו.

מחירים: תיקים, 2,390-490 שקל; נעליים, 1,890-790 שקל; ארנקים, 650-200 שקל; אביזרים, 360-95 שקל.

להשיג בסניפי דניאלה להבי.

דניאלה להבי. פיתוחים חדשים באגף הנעליים (צילום: אסף עיני)
דניאלה להבי. פיתוחים חדשים באגף הנעליים (צילום: אסף עיני)

הד מיינר

מה מוכרים לנו? קולקציית בגדי גברים ראשונה של המעצב הצעיר הד מיינר, בוגר המחלקה לאופנה בבצלאל משנת 2012. פרויקט הגמר של מיינר, "ספרא וסייפא", נבחר על ידי Xnet כאחד הטובים והמבטיחים של אותה שנה. שנתיים לאחר מכן – מי שהבטיח בהחלט מקיים. בתום הלימודים בבצלאל נסע מיינר לפריז, שם החל בלימודי תואר שני באופנה בבית הספר IFM, שמעולם לא סיים. עם זאת, בתקופתו בפריז, יחד עם אשתו, הזמרת ריף כהן, הוא בחר להעמיק את ידיעותיו בפיתוח גזרות ובחיפוש אחר כלים טכניים חדשים, אשר הביאו אותו לפיתוח הקולקציה הראשונה. הקונספט שנבחר לקולקציית הביכורים הוא פריטי בסיס במלתחה הגברית, כמו מעיל טרנץ', ז'קט בומבר, מעיל צמר שחור, חולצה לבנה, מכנסי ג'ינס בכחול ושחור דהוי ועוד. בסך הכול 30 פריטים, שככל שמתקרבים אליהם מגלים עולם ומלואו. הקולקציה מורכבת מאינספור השראות שליקט מיינר - הקפוטה החסידית, מעיל הדובון הצה"לי, בד השאמה הלבן, הפופולארי בעדה האתיופית, ואפילו הטלית היהודית – כולם יחד הפכו תחת ידיו לקולקציית בגדי הגברים הטובה ביותר שנוצרה בישראל בשנים האחרונות, אשר תתאים גם לנשים החובבות את סגנון היוניסקס. הקולקציה תוצג בחודש הבא בשואו רום בפריז, והיא נמכרת בסטודיו המעצב בתל אביב, בהזמנה אישית.

האם קנינו את זה? את הכול.

נקודות האור

ההשראה. עבודתו של מיינר מושפעת מעבודתם של מעצבים שפעלו בתחילת שנות ה-80, כמו יוז'י ימאמוטו, קום דה גרסון וקלוד מונטנה, ומעבודות מאוחרות יותר של בית האופנה מייזון מרטין מרג'יאלה וקו הגברים של לנוון. אבל כמעצב, והדבר בא לידי ביטוי כבר בפרויקט הגמר שלו, מצליח מיינר להתרחק מההשראה ולהטעין אותה באסתטיקה שהוא מביא מהבית. בדרך הזו הוא מצליח לערבב בין מוטיבים מקוד הלבוש הצה"לי, מהרחוב החסידי ומהעולם היהודי-דתי, להעביר אותם בפילטר של אופנה עכשווית ולהוציא קולקציה בעלת שפה אחידה וכתב יד בולט.

הצלליות. הבגדים שיוצר מיינר הם בעלי צללית עכשווית באופנת הגברים, עם פרופורציות של חלק גוף עליון מעט רחב ופריטים המונחים על הגוף במראה אוברסייז. ז'קט ספנסר שחור, למשל, הוא בעל כפתרה כפולה ומסתיים בקו המותניים, כך שהמראה הכללי המתקבל במדידה הוא מלבני. לדברי המעצב, מדובר בפיתוח של מחקר ארוך שעשה, בניסיון להעניק אינטרפרטציה מעודכנת למעיל הקפוטה החסידי. במקרה אחר, רכש מיינר מכנסי ליווי'ס 501 וינטג', ופירק והרכיב אותם מחדש בסטודיו. פריט נוסף שזכה לפרשנות חדשה, הוא מעיל הדובון הצה"לי, שמיינר הסיר ממנו את כובע הברדס, שחרר אותו מהמילוי המחמם, ויצר ממנו מעיל בומבר במראה זרוק ועכשווי.

החומרים. אחת ההפתעות הגדולות בקולקציה היא החומרים מהם היא עשויה והדיוק של המעצב בחיבורים בין הבגד לחומר. מיינר מספר כי לטובת ייצור המעיל שהחל בדובון הצה"לי, הוא נעזר במפעל של משרד הביטחון, כדי למצוא את המנג'ט הנכון. פריטים נוספים נוצרו מבדי טליתות, בשיתוף פעולה עם מפעל טליתות בבאר שבע. בקבוצה זו תוכלו למצוא חולצה לבנה עם צווארון מעוגל, שפסי טלית שחורה חותכים אותה לרוחב באזור הטבור, ומכנסי ברמודה העשויים מהבד שממנו מכינים טליות לבנות.

הגימורים. רמת דיוק של גזרה ותפירה, שילובים עשויים לעילא בין חומרים שונים בתכלית כמו עור וכותנה – קשה להאמין שמדובר בקולקציית ביכורים של מעצב צעיר. מיינר בהחלט יכול לייעץ למעצבים ישראלים ותיקים וידועים ממנו.

נקודות החושך

הפעם אפילו אנחנו נותרנו ללא מילים.

מחירים: מכנסיים, 1,200-400 שקל; ז'קטים ומעילים, 2,700-1,500 שקל; חולצות, 600-400 שקל.

להשיג בסטודיו הד מיינר (בתיאום מראש), קיבוץ גלויות 73, קומה 1, תל אביב, טל' לבירורים: 054-4778386, בימים א'-ה' 20:30-18:00, ו' 12:30-8:00.

הד מיינר. שילובים עשויים לעילא בין חומרים שונים בתכלית (צילום: Cecile Bortoletti )
הד מיינר. שילובים עשויים לעילא בין חומרים שונים בתכלית (צילום: Cecile Bortoletti )

המבקרת: יעל רגב

סופי

מה מוכרים לנו? אתר ישראלי חדש לקניות אונליין, אשר הושק לפני כחודשיים ומתמחה באופנה סקנדינבית ומותגים אירופאים (ביניהם מגלי פסקל ו-culture) המיועדים לנשים בגילאי 45-24 שאוהבות טרנדים אבל לא רוצות להיות קורבנות אופנה. כרגע ניתן למצוא באתר שילוב בין פריטי קיץ ונגיעות של הסתיו, כאשר הקו הכללי מתמקד במראה בוהו-שיק, נגיעות גלאם של שנות ה-70 וגווני פסטל לצד צבעים חזקים.

האם קנינו את זה? כן. הפריטים יפים, המידות טובות וחוויית הקנייה נעימה ומזמינה.

נקודות האור

מחשבון הגוף. למרות שמדובר באתר מקוון, ב-sofi מתאמצים לעזור לגולשות למצוא את הפריטים שיחמיאו לגופן בלי למדוד או לגעת בהם. האתר מציע מחשבון גוף שבו ניתן לציין את היקפייך, ועל ידי כך לבחור בפריטים שיתאימו לך ביותר מתוך התמהיל הכללי.

ההתאמה לקהל הישראלי. היצע הפריטים באתר לקוח מעולם העיצוב האירופאי, אך מותאם היטב לסגנון והאקלים הישראלי מבחינת הבדים והגזרות. בנוסף, טווח המידות של האתר מגיע עד מידה 46, והעיצובים מתאימים לשלל מבני גוף נשיים דרך מבחר הכולל קו מותן גבוה ומודגש, שמלות ערב חושפות גב, שמלות טריקו וכותנה עשירות בקפלים וחצאיות בגזרת פעמון.

נקודת החושך

הטי שירטס. חולצות טי הן מוצר בסיס שהפך לטרנדי העונה, אך מבחר הטי שירטס של האתר אינו אטרקטיבי במיוחד. תוספות החרוזים, התחרות, הנצנוצים והרקמות עובדות היטב עם הפריטים האלגנטיים יותר בקולקציה, אך על חולצות הטריקו הן יוצרות מראה עמוס ומבגר.

מחירים: 2,999-99 שקל.

להשיג באתר סופי .

מארק קיין

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף 2014-15 של המותג הגרמני מארק קיין, אשר עוצבה בהשראת שנות ה-90 וכוללת חליפות קרושה, מעילי אוברסייז עם פרווה, סריגים רכים, מכנסיים מחומר דמוי עור וסווטשירט אוברסייז עם דמות ראקון. צבעי העונה כוללים גווני אפור, סגול, שזיף, כחול, אדום, שחור ולבן, לצד הדפסים של נקודות, כוכבים, ורדים ולבבות.

האם קנינו את זה? חלקית. המותג מצטיין באיכות נפלאה ובפריטים מרשימים בודדים, אך התמהיל הכולל של החורף הקרוב לוקה בחסר ופחות אטרקטיבי.

נקודת האור

האיכות. התמחור של המותג הגרמני בהחלט אינו שווה לכל נפש, אך בתמורה נהנית הלקוחה מחומרים איכותיים, בדים טבעיים ברובם ותפירה מוקפדת ביותר – לא עניין של מה בכך בתעשייה גדולה של אופנה מהירה וזמנית.

נקודת החושך

ההשראה. בחירת השראה עונתית היא אתגר לא קטן עבור כל חברת אופנה. לטעמנו, במארק קיין פספסו הפעם כשבחרו בטרנד הגראנג' של שנות ה-90, אשר במהותו עומד מראה נערי, צעיר ומחוספס המנוגד לסגנון הנשי והבשל יותר של המותג. לפעמים ניגודים כאלו יוצרים שילוב מסקרן ומרשים, אך הפעם זה לא קרה. בנוסף, בקולקציה נצפו נגיעות של מראה שנות ה-70 – אשר נראות כחלק בלתי נפרד מסגנון המותג – וגם שילובים רכים ורומנטיים יותר שהזכירו לוקים משנות ה-50. הערבוב הסגנוני של שלושה עשורים בקולקציה יצר אקלקטיות מעט מבלבלת ומסרבלת, הפוגעת בכוחו של התמהיל השלם.

מחירים: 5,435-430 שקל.

להשיג במארק קיין, קניון רמת אביב, קומה 2, תל אביב.