החלום הרטוב של כל מי שמעוניין לקדם ענף ספורט חדש ולהפוך אותו לפעילות גופנית נחשקת, הוא להיות מאומץ על ידי ה"טרנד-סטרים", מובילי דעת קהל, אנשים שהופכים כל דבר שהם עושים לנחשק על ידי רבים אחרים. זה קרה לשיטת TRX והרבה קודם לכן, לפילאטיס – שני סוגים של פעילויות ספורטיביות שחבות את הפופולאריות לה הן זוכות בשנים האחרונות לסלבס ואנשי אופנה, שהיו הראשונים לאמץ אותi לחיקם. לספורט הימי סאפ זה קרה באופן טבעי לחלוטין. מבלי שנדרשו מאמצים או משאבים מיוחדים לגרום לו להפוך לדבר החם הבא – פתאום כל מי שנחשב (או מחשיב את עצמו) מוביל דעת קהל, עלה על הגלשן והתחיל לחתור.

>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד

שיטוט אקראי באינסטגרם של כמה מאנשי האופנה בארץ מצביע בברור על המגמה החדשה בתעשיית האופנה הישראלית - SUP, קיצור של Stand up Paddleboard, גלישה עם חתירה. "גדלתי עם אבא שאוהב ים ואת כל ילדותי העברתי על החוף", מספרת אתי רוטר, בעלים ומנכ"ל משותף של קסטרו, אשר בחצי השנה האחרונה מגיעה מדי יום שישי אל מועדון הגלישה TLV Sup שבחוף תל ברוך בצפון תל אביב. "שנים לא הגעתי לים, עד ליום הפרזנטציות שעשינו לקולקציית בגדי הים של גדעון אוברזון, שם שמעתי על הסאפ מהעיתונאית ליטל רוזנשטיין. החלטתי שאני רוצה לנסות ומאז, פעם בשבוע אני עולה על הסאפ ונהנית מהגלים, מהמרחבים, מהשקט, מהחברים החדשים שיש לי שם, וגם קצת מהמתח הזה של לעמוד על הפאדל בורד".

עוד בערוץ האופנה

רוטר היא מחלוצות הטרנד שהולך וגדל בקצב מסחרר. בר רפאלי, רוני דואני, יעל גולדמן, צלם האופנה רון קדמי, הסטייליסטית מזל חסון, יחצניות האופנה שילה מגר ושחף סגל, הם רק חלק מהמצטרפים החדשים למגמה, שגוררים אחריהם עוד מעגלים רבים של חובבים. "כולנו רצינו להיות גולשים כשהיינו צעירים, עם שיער צרוב מהשמש ועור שזוף", צוחק צלם האופנה רון קדמי, שהחל לגלוש לפני כשבועיים. "אז הסאפ הוא פתרון זמין, נוח וכיפי. זה כמו ללכת על המים". דברים דומים אומרת גם הסטייליסטית מזל חסון: "אתה לא גולש, אלא חותר. העניין הוא החתירה. זה בעצם כמו ללכת על המים לאורך זמן".

חסון, שהחלה לחתור לפני כחמישה חודשים בלבד, הפכה זה מכבר למיסיונרית סאפ מושבעת. חמש דקות שיחה איתה, וגם אתם תשתכנעו לגרור את עצמכם לים מוקדם בבוקר ולדהור על הגלים. אצל חסון הסאפ הפך להיות הרגל יומיומי, כשכל בוקר היא מתייצבת בחוף ומיד אחרי הסאפ, היא ממשיכה לסיבובי הסטיילינג ולימי הצילום הארוכים שבהם היא משתתפת. "בהתחלה פחדתי מהעומק, כי הים גדול ואי אפשר להילחם בו, אבל עם הזמן למדתי להתמודד מולו", היא מספרת וממהרת להסביר את יתרונות ההובי החדש: "הסאפ הוא הפסיכולוג האישי שלי. ביטלתי יוגה, פילאטיס, פסיכולוג. הכול. שעה ביום עם הסאפ, ואני בן אדם חדש".

תני דוגמה.

"אני בן אדם שקשה לו להתעורר בבוקר, אבל עכשיו פתאום אני קמה כל בוקר ב-05:00 בלי שום בעיה, ומחכה להודעת ווטסאפ שרועי (אהרון, מנהל המועדון, א"י) שולח, עם סרטון וידיאו של הגלים. שעה אחרי זה אני כבר שם".

את מועדון TLV Supבתל ברוך פתח אהרון לפני שלוש שנים. בישראל קיימים מספר מועדונים נוספים, כמו Sup Away של עמית ענבר, "מועדון לב הים" שבחוף הילטון ובמרינה בתל אביב, Surf House ועוד. אהרון מספר כי הוא חותר סאפ מזה שבע שנים, וכי הטרנד מגיע מהאיים הפולינזים. לדבריו, הסיבה שהספורט הפך לטרנד, טמונה בפשטות שלו ובעובדה כי הוא לא מצריך כושר גופני גבוה ויחד עם זאת, הוא שורף קלוריות ומחזק ומחטב את כל שרירי הגוף. המחיר להדרכה ראשונה וחמש שעות גלישה במועדון של אהרון הוא 400 שקל. 10 שעות גלישה יעלו 700 שקל, 50 שעות 2,000 שקל, וכרטיסיה של 100 שעות תעלה לכם 3,000 שקל.

"זה ספורט שעושים בתוך הים והוא מתאים לכל אחד. לא צריך להיות ספורטאי כדי לאמץ אותו", קובע אהרון. "בגלל זה אתה גם לא צריך להגיע אלינו בכושר מיוחד". בנוסף, מציין אהרון כי גלישה וחתירה בים היא חלומם הרטוב של רבים, תרתי משמע. "להרבה אנשים יש חלום לגלוש. אז במקום לשבת בים ולשתות בירה או לאכול אבטיח, האופציה של חתירה בסאפ על המים קורצת לרבים. לומדים את זה מהר, אין מישהו שלא מצליח לחתור. גם אתי רוטר הבינה תוך כמה דקות את מהות החתירה".

הרבה מלקוחותיך הם מתחום האופנה. יש לך אולי רעיון מדוע?

"אופנה היא תחום של אנשים יצירתיים. אני מניח שכשאתה עובד בתחום שבו הראש עובד נון סטופ, זה עוזר להיכנס קצת לים, כי אז אתה ישר עובר למוד של שקט ושלווה".