מאז ומתמיד נהנו המפורסמים לנצל את תהילתם על מנת להתרחב לשלל עיסוקים מכניסים והרפתקאות יצירתיות – זמרים הפכו לשחקנים, שחקנים הפכו לסופרים ודוגמניות הפכו לאמניות. לפני כמה שנים נשטפה תעשיית הזוהר בטרנד הקמת מותגי אופנה כשאושיות כמו ג'ניפר לופז, קניה ווסט, ג'סטין טימברלייק וגוון סטפאני מיהרו לקשור את שמם למותג חדש ובועט, אך כעת נראה כי מה שהכוכבות הכי רוצות להיות זה דווקא יזמות לייף סטייל ובלוגריות.
עוד בערוץ האופנה
- סינדרלה מסעודיה: הנסיכה דינה עבדול עזיז - מלכת הסטייל במזה"ת
- גל גדות מובילה את מצעד אייקוני האופנה של מגזין גלאמור האמריקאי
- מאיירלנד בולדווין ועד לוטי מוס: האופנה נשארת במשפחה
השגשוג של בלוגספירת הלייף סטייל בשנים האחרונות הפך נשים כמו ליאנדרה מדין מהבלוג The Man Repeller ואמילי וייס מהבלוג Into the Gloss לסלבריטאיות בינלאומיות, וגם האתרים שלהן הפכו לאימפריות כלכליות. מכותבות בלוג אנונימיות הן הפכו למכתיבות דעת קהל, מעין מרתה סטיוארט דור 3, אם תרצו – כבוד שבו לא מעט סלבריטאיות כעת חפצות.
"אני שואפת להיות מרתה סטיוארט המודרנית", הודיעה ללא בושה השחקנית טורי ספלינג, שהקימה את אתר הלייף סטייל EdiTORIal כבר בשנת 2010. האתר, השופע בטיפים לאימהות בנושאי איפור, אוכל, יצירה ואופנה, נכתב בידי ספלינג וצוות הכותבות שלה, וכולל גם חנות קטנה שבה נמכרים ספרי הלייף סטייל של השחקנית.
אחת החלוצות בתחום היא השחקנית גווינת' פאלטרו, שהקימה בשנת 2008 את האתר Goop, המהווה מעין מדריך עכשווי לחיים מושלמים וכולל, בין היתר, מתכונים, כתבות אופנה וטיפים לסידור פרחים לצד חנות מקוונת. פאלטרו לא כותבת או עורכת את האתר, אך היא מקדמת אותו היטב והפכה בעזרתו לאושיית לייף סטייל מדוברת ביותר. למרות שמועות עקשניות כי המיזם נמצא בסכנה לפשיטת רגל, בינתיים נראה כי הוא ממשיך לעבוד במרץ.
מיזם מצליח נוסף הוא אתר הנערות HelloGiggles של השחקנית ואייקון האופנה זואי דשנל, שכולו כתבות קלילות ושטותיות ומשובות נעורים חינניות. בדומה לפאלטרו, גם דשנל לא כותבת או עורכת את האתר, אלא מקדמת אותו כאשת עסקים החתומה עליו כמייסדת כאשר דמותה אף מאוירת (לצד שתי המייסדות הנוספות) בראש האתר. גם כאן יש חנות קטנה, המציעה לגולשות אביזרים ופריטי אופנה בנינוח ניינטיז היפסטרי.
שתי כוכבות צעירות יותר שהצטרפו לטרנד ומתחרות גם הן על תואר "גורו הלייף סטייל הבאה" הן לורן קונרד ובלייק לייבלי. קונרד מתחזקת בלוג הכולל טיפים לחיים טובים, אופנה, כושר ועיצוב, כאשר דמותה ותמונותיה עומדות במרכזו. היא כותבת את הבלוג בעצמה יחד עם אחת העובדות שלה, אילנה שאול, ומציעה בו גם בוטיק מקוון עם פריטים בעיצובה. לייבלי, לעומת זאת, השיקה לאחרונה את האתר Preserve – ולמרות מעמדה כאחת מאושיות הסטייל החביבות על עורכת ווג האמריקאי אנה ווינטור, זכתה לביקורות לא חיוביות במיוחד. במכתב העורכת שלה באתר מצהירה לייבלי כי הוא נועד להיות "חלל קריאטיבי", אך נכון לעכשיו עדיין קשה למצוא בו טקסטים מעמיקים. בינתיים אפשר להסתפק בחנות מקוונת המוקדשת לפריטי מעצבים שלייבלי בוחרת ולמוצרי לייף סטייל נוספים כמו מיני מטעמים וצנצנות מעוצבות. בניגוד לרוב אתרי הלייף סטייל, Preserve זכה לעיצוב דרמטי וכמעט גותי, שעל פי מבקריה של לייבלי נראה כמו טריילר לסרט אימה.
מה יש למלכה האם של תרבות הלייף סטייל המערבית להגיד על כל זה? ובכן, מרתה סטיוארט, שלאחר שחרורה מהכלא בעקבות העלמות מס השאירה את האפיל השמרני מאחוריה והפכה לאושיית אופנה נחשקת המפציעה בהופעות אורח בסדרות טלוויזיה כמו "מרוששות" ומככבת בהפקת אופנה שצילם טרי ריצ'רדסון לגיליון החדש של מגזין "פורטה", לא נשארה שותקת. למרות שעוד לא ביקרה באתר של לייבלי, היא כבר הגיבה על הנושא באתר ההפינגטון פוסט ואמרה את מה שכולנו חושבים. "זה טיפשי", אמרה סטיוארט, "היא יכולה להיות שחקנית! למה שהיא תרצה להיות אני, אם היא יכולה להיות שחקנית? אני הייתי רוצה להיות בלייק לייבלי".