בעוד בישראל עסוקים הווטרינרים בהשפעת האזעקות על חיות המחמד, בעולם הגדול יש לא מעט בעלי חיים שזכו לחיי ג'ט סט אופנתיים מהסוג שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם. את רשימת החיות המפורסמות מובילה בגאון צ'ופט, חתולתו של המעצב קרל לגרפלד הנהנית מקהל מעריצים שלא היה מבייש כוכבת פופ מהשורה הראשונה ושתי עוזרות אישיות צמודות האחראיות גם על תיעוד חייה ביומן.

עוד בערוץ האופנה

השבוע זכתה צ'ופט בכבוד נוסף, עם ההודעה כי ספר שלם העוסק כולו בחיי הזוהר שלה עתיד לצאת לאור בחודש ספטמבר תחת השם "חייה הפרטיים של חתולת האופנה צ'ופט". מה כבר יש לכתוב על חיים של חתולה? ובכן, מאז אומצה חתולת הבירמן הלבנה על ידי המעצב בשנת 2011 מהדוגמן/בן זוגו/המוזה שלו, בפטיסטה ג'יאביקוני, היא הספיקה להצטלם לצד דוגמניות כמו לטיסיה קסטה ולינדה אוונג'ליסטה, לקבל כתבה ליום ההולדת שלה במגזין W, להפוך למוזה של קולקציית קוטור שלמה שעיצב לגרפלד בשנת 2012 בהשראת העיניים שלה, "לנהל" חשבון טוויטר הנושא את השם Choupette's diary, לזכות בתיק שאנל על שמה, לטוס בתא הטייס לסן טרופה ולככב בהפקת אופנה משלה במגזין I-D שכינה אותה בשם המפואר The Coco Cat.

לרגל הספר אין אלא לתהות האם הקשר הידוע של חתולים לטריטוריה שלהם לא נפגע מהנסיעות הרבות שבהן מתועדות צ'ופט. מצד שני, לגרפלד ידוע כמי שלא חושש לבקר את המשקל והרגלי האכילה של נשים ברחבי העולם, אז קשה להאמין שדווקא האופי החתולי יעמוד בדרכו. ואם הספר לא נשמע לכם מופרך מספיק, במקביל להודעה על יציאתו לאור דיווח האתר WWD כי צ'ופט עתידה להשיק קולקציית קפסולה של מוצרי איפור בשיתוף עם חברת שו אמורה היפנית. ואנחנו שואלים: לא נגמר העידן של שימוש בבעלי חיים לצורכי קוסמטיקה?

לגרפלד לא לבד בזירת החיות האקסצנטריות והמפורסמות. גם עורכת האופנה גרייס קודינגטון מחזיקה באוסף מתוקשר של חתלתולים פרוותיים ומקפידה לתעד אותם ברשתות החברתיות, כאשר אחד מהם, פמפקין, אף זכה בשיתוף פעולה עם בית האופנה בלנסיאגה שנעשה בהשראתו.

לצד החתולים יש לא מעט כלבים שכבר הפכו לאייקוני אופנה, כמו בין – השנאוצרית הגמדית של ג'וזף אלטוזארה, סטיבי – כלב היורקי-צ'יוואווה המעורב של ת'אקון, ואודרי – כלבת הטרייר של דונטלה ורסאצ'ה. אבל כלב האלפא הראשי של תעשיית האופנה העולמית הוא נוויל ג'ייקובס, הבול-טרייר של מארק ג'ייקובס, שזכה לחשבון אינסטגרם משלו עם מעל ל-45 אלף עוקבים ומעריצה צמודה בשם קייטי גרנד, שאף נתנה לו להיות עורך אורח באתר המגזין שלה Love.

מי שהחליטה להיות מקורית יותר בגזרת חיות המחמד היא הדוגמנית קארה דלווין, שאימצה לפני כמה חודשים ארנבון בשם ססיל שמחזיק גם בחשבון אינסטגרם משלו עם מעל ל-100 אלף עוקבים. ססיל זוכה לרבוץ בקופסאות של שאנל, לפגוש את ריטה אורה ולקבל אינסוף גיפופים מדלווין היפה. האירוע המטריד בחייו נרשם כשנתקע בחור ברצפה במשרדים של המותג מלברי, אך הוא חולץ משם בשלום. הסטייליסטית קייטי גרנד מחזיקה גם היאארנבת בשם קלרה, שלה חשבון טוויטר ואינסטגרם משלה (אך רק קצת יותר מ-3,000 עוקבים).

גם בישראל יש מסורת ארוכה של בעלי חיים שהפכו למזוהים עם אושיות אופנה, אך היחס אליהם שפוי בהרבה. שני כלבי הפאג של הצלם יניב אדרי, לופה המנוחה וג'יי פג, השתתפו במגוון הפקות אופנה והופיעו על שערי מגזינים. גם קיקה, כלבת הצ'יוואווה של הסטייליסט מארק אורן, הפכה לאושיה אופנתית בזכות חשבון האינסטגרם של בעליה, ואילו דקסטר – הכלב של המעצבת דניאלה להבי ז"ל, נהג להגיע איתה לכל אירוע ואף הצטלם לצד צוות הסטודיו בקמפיין הקיץ האחרון של המותג.

חיות פוטוגניות לא מופיעות, כמובן, רק בחשבונות הטוויטר והאינסטגרם של אושיות האופנה, אלא גם על שערי מגזינים, מסלולי התצוגות ובקמפיינים. המותג מלברי, למשל, מקפיד לשלב חיות בית ובר בקמפיינים שלו לצד נשים יפות כמו קארה דלווין, ואף העלה על המסלול כלבים לצד הדוגמניות. חברות אופנה נוספות ששילבו חיות בקמפיינים האחרונים שלהם הם קנזו ומותג האביזרים היוקרתי Tous. האם גם צ'ופט תככב בקמפיין בקרוב? אנחנו מעריכים שהיא לא תצא מהמיטה בשביל פחות מעשרת אלפים דולר.