המבקרת: יעל רגב

ביאנתיקה

מה מוכרים לנו? קולקציה חדשה של המותג ביאנתיקה בעיצובה של ענת ברמן, השואבת השראה ממחנות הקיץ של שנות ה-70 וה-80, שמוכרים לקהל הישראלי בעיקר מסרטים כמו "אבא מתארס" ו"ממלכת אור הירח". הקולקציה כוללת שמלות פרחוניות בהשראת כותנות לילה קיציות, מכנסי ספורט קצרים, חצאיות ג'ינס מכופתרות ושמלות בהשראת מדי עבודה, אשר המעצבת מספרת כי היא מייצרת במיוחד גם עבור מסעדות בנורבגיה ואוסטרליה.

האם קנינו את זה? כן. הקולקציה אינה מהפכנית או חדשנית במיוחד, אך היא מחמיאה לגוף הנשי וארוזה היטב בקונספט מופלא וחלומי.

נקודות האור

תרגום ההשראה. ההשראה המופלאה של "מחנה קיץ" מדויקת, עכשווית ומשלבת עולמות פנטסטיים ומעוצבים. גם צילומי הקולקציה חלומיים וקסומים בלי לזלוג למחוזות הקיטש והעומס, למרות הסטיילינג הלא מושלם. הלוקיישן שנבחר לצילומים הוא מוזיאון הטבע בירושלים, שנראה כאילו הוקפא בקפסולת זמן ויוצר מראה מצמרר ופואטי בו זמנית.

התפירה. הפריטים של ביאנתיקה בנויים היטב, עניין שאינו מובן מאליו כלל. המעצבת בוחרת לתפור את הקולקציה במתפרות ביתיות מקומיות, מה שמייקר את תהליך הייצור אך מספק ללקוחות פריטים משובחים ומדוגמים היטב.

נקודת החושך

טווח המידות. הפריטים של ביאנתיקה מגיעים במידות 40-36 בלבד, מה שמגביל את קהל היעד של המותג מאוד. עניין זה מצער במיוחד שכן כל אחד מהדגמים בקולקציה היה יכול להיראות נפלא על נשים במידה 42 או 44, בזכות גזרות נשיות ובנויות היטב. לטעמנו, אין סיבה נראית לעין להגביל כך את טווח המידות ולסיים אותו במידה קטנה יחסית כמו 40.

מחירים: 640-180 שקל.

להשיג בחנות הסטודיו: אפ"ק 3, מתחם נגה, יפו.

לסטר

מה מוכרים לנו? קולקציית אופנה ואביזרים של המותג המקומי לסטר, הבנויה מתמהיל של טרנדים מגוונים ומציעה שלל תיקים בסגנונות שונים, משקפי שמש, תכשיטים וקו בגדים המיובא מרחבי העולם.

האם קנינו את זה? כן. לסטר מבינים את קהל היעד שלהם ומכירים את מגמות האופנה העכשוויות היטב. התמהיל מגוון ומוקפד, איכות הפריטים טובה והתמחור מעולה. למי שמחפשת תיק או משקפיים טרנדיים לעונה הקרובה – בהחלט מומלץ להציץ בהיצע.

נקודות האור

הטרנדיות. תיקי שק (חלקם מחומרים יוצאי דופן כמו יוטה), משקפי שמש בגימור מט ופריטי דנים מגוונים – המותג מקפיד להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לטרנדים וחידושים אופנתיים.

התיקים. מרכז הכובד של המותג נמצא בגזרת התיקים ושם בא לידי ביטוי כוחו וייחודו בנוף הישראלי, שהפך אותו לחביב על רשתות אופנה ובוטיקים המשתמשים בו כספק משלים לקולקציות שלהם. התיקים עשויים ממגוון חומרים מרשים – מבדי קנבס מודפסים, דרך קש, סיליקון ויוטה, ועד עורות קרוקו ונאפה אמיתיים. בנוסף, התיקים נוחים ומאובזרים בתאים וכיסים המותאמים לנשיאת אייפדים ומחשבים ניידים, כך שגם אם לא יישארו איתך לכל החיים, הם ישרתו אותך היטב לתקופה.

נקודת החושך

התכשיטים. בעוד קולקציית התיקים מעולה, קולקציית משקפי השמש מוצלחת במיוחד ואפילו קולקציית הבגדים סבירה, דווקא קולקציית התכשיטים של לסטר היא החוליה החלשה שרק פוגמת בתמהיל המהודק והמוקפד של המותג. לטעמנו הם יכולים לוותר עליה, או לחלופין – להשקיע בה את אותה אנרגיה ויצירתיות המושקעת בשאר הקווים בקולקציה.

מחירים: 890-29 שקל.

להשיג באתר המקוון של המותג ובמגוון חנויות ובוטיקים ברחבי הארץ.

פיו פיו. שימוש חדש ומעניין בהדפסים (צילום: איתן טל)
פיו פיו. שימוש חדש ומעניין בהדפסים (צילום: איתן טל)

פיו פיו

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של מעצבת האופנה מור ולין למותג Pioo Pioo, ובה שפע של שמלות נשיות עם קריצות הומוריסטיות המזוהות עם המותג הצעיר. ההשראה המרכזית לעונה היא הסרט "גטסבי הגדול" בבימויו של באז לורמן, והגזרות מעוצבות בהתאם עם נגיעות של סגנון שנות ה-20. בקולקציה הנוכחית הוסיפה המעצבת הדפסים כפולים בסגנון כתמי רורשאך, אותם היא יוצרת בעצמה, וטלאים במראה דמוי זמש של תווי נגינה, גלידות וחדי קרן.

האם קנינו את זה? חלקית. נראה כי המותג נמצא בעיצומו של תהליך התעצבות – כבר לא רק קוריוז לתל אביביות שמחפשות מראה מיוחד, ועדיין לא בית אופנה מבוסס שיכול להכתיב מגמות בתעשייה המקומית. מצד שני, פיו פיו שומר על סגנון עקבי ומובחן הבולט על רקע המעצבים הישראלים חובבי המינימליזם הנזירי, וההתעקשות להמשיך לספק לקהל היעד בגדים קסומים, צבעוניים וקרקסיים (במובן החיובי של המילה) מעוררת הערכה.

נקודת האור

השימוש הווירטואוזי בהדפסים. פיו פיו הוא מותג שובב ומלא הומור. בעונות הראשונות התבטא סגנון זה באפליקציות ותוספות, אך מאז עבר המותג לא מעט גלגולים ואת חתיכות הבד הרקומות החליפו הדפסים וחיתוכי לייזר בצורות של לבבות וכוכבים. ולין עומדת בהצלחה רבה באתגר הלא פשוט של הרכבת בגדים מדויקים מהבדים המודפסים ואף שדרגה את היצע הבדים המקומי המוגבל על ידי פיתוח שיטות לפירוק של בדים לחתיכות ויצירת טקסטורות חדשות. דגם אחר דגם, ולין מצליחה להמציא ולתמרן מחדש את חומר הגלם המוגבל שנמצא ברשותה, וזה בהחלט כישרון.

נקודת החושך

בחירת הבדים. ולין אומנם עובדת היטב עם הדפסים ואף מגלה כישרון לשילוב חדשני של בדים מעולמות תוכן שונים (שיפון רומנטי עם רשת ספורטיבית, לדוגמה), אבל אילוצי חומרי הגלם המקומיים ואילוצי התקציב ניכרים באיכות הבדים ובהתאמתם לאקלים המקומי. בנוסף, נראה כי בעוד היא מצטיינת בייצור גזרה מוקפדת מבדי אריג ודריל עבים, היא מעט מתקשה לעצב את הגזרות המזוהות עם המותג מבדי וואל דקיקים וקלילים שמצאו את דרכם לקולקציה הנוכחית.

מחירים: 1,800-360 שקל.

להשיג בחנות המותג, גת רימון 13, תל אביב.

המבקר: איתי יעקב

נעמה בצלאל

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ צבעונית ומרעננת של המעצבת נעמה בצלאל, אשר מציינת 20 שנה להקמת המותג הנושא את שמה. את ההשראה לקולקציה מצאה בצלאל בספרי Home Styling משנות ה-60 וה-70. הקולקציה בת 60 דגמים והיא שופעת בהדפסי נקודות פולקה ובשמלות קיץ קלילות ונעימות, בגזרות המדגישות את הטורסו ומתרחקות מהגוף באזור הירכיים. היקפה הרחב של הקולקציה והעושר הטקסטילי שלה נובעים מבחירתה של בצלאל לפנות השנה לייצור המוני בסין – מה שלדבריה, מאפשר לה ליצור פיתוחי גזרה טובים יותר, וכן היצע גדול יותר של בגדים.

האם קנינו את זה? חלקית. אהבנו מאוד את הצבעוניות של הקולקציה, אך עריכה מדוקדקת יותר של הפריטים היתה עושה במקרה זה חסד.

נקודות האור

הצבעוניות. הצבעוניות החייתית והוויטאלית של פריטי הקולקציה התלויים בחנויות של בצלאל מייצרים תחושה של התרוממות רוח. המעצבת לא חסכה מלקוחותיה שום צבע על הפלטה ואף יצרה שילובים מעניינים, כמו שמלת מידי ללא שרוולים בהדפס תכלת ג'ינס עם נקודות פולקה צהובות, שמלת סיקסטיז בצבע פוקסיה שאימרותיה מעוטרות בסרט לבן, או חצאיות עיפרון עם כפתרה קדמית, המגיעות בשלל צבעים.

השמלות. בצלאל נותנת העונה מענה רחב היקף למי שמחפשת שמלת קיץ בסגנון יומיומי. דגם יערה, המוצלח ביותר לטעמנו, הוא שמלת חלוק ללא שרוולים שמגיעה במספר צבעים, כמו צהוב לימון או טורקיז, ובשורה של הדפסים, שהמוצלח בהם הוא הדפס פרחים קטנים באדום לבן.

נקודת החושך

העריכה. היינו שמחים לגלח מן הקולקציה מספר פריטים שמפרים את האיזון שלה. למשל, קבוצת הפריטים בשחור ולבן, שנוצרה כדי לאזן את הצבעוניות הרבגונית, אבל נראית כנטע זר בקולקציה. אומנם פריטים בצבעוניות קלאסית כזו הם בעלי פוטנציאל מסחרי גבוה, אך ניתן היה לנסות לחבר אותם יותר אל תוך הקולקציה. גם החולצות המחויטות בקולקציה נראו מגושמות ומנוגדות באופן מוחלט לרוח הקלילה והצעירה של המותג. עריכה נכונה היתה מסייעת לבצלאל להרכיב כאן סיפור שלם והרמוני יותר.

מחירים: חולצות וגופיות, 489-269 שקל; חצאיות, 429-349 שקל; שמלות, 699-499 שקל; מכנסיים, 449 שקל, עליוניות וקרדיגנים, 429-259 שקל.

להשיג בחנויות נעמה בצלאל.

אגס ותמר. קולקציית תכשיטים בהשראת מסמרים מארגז הכלים  (צילום: עמית גושר)
אגס ותמר. קולקציית תכשיטים בהשראת מסמרים מארגז הכלים (צילום: עמית גושר)

אגס ותמר

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים בהשראת מסמרים מארגז הכלים של מעצבות המותג, עינת אגסי ותמר הראל, שהצליחו לנטרל את המסמר מהקשר כלי העבודה. הקולקציה לא גדולה בהיקפה, אך היא מגוונת דיה ומדברת בשפה אחידה ומדויקת.

האם קנינו את זה? כן, אבל לא לעצמנו, אלא לאנשים שאוהבים תכשיטים עדינים מאוד, שמצריכים מבט שני ושלישי כדי להבין את האמירה שלהם.

נקודת האור

תרגום ההשראה. עבודה עם מסמרים כמקור השראה דורשת דיוק וחשיבה מחוץ לקופסה, כדי לתרגם אובייקט שימושי וחסר חן לתכשיט נחשק. באגס ותמר הצליחו במשימה הזו, למשל, בסיכות זהב שבתוכן הוטבע מקומו של המסמר, או בטבעות שחוררו בעדינות על ידי חוד המסמר, כשאת החורים שיבצו ביהלומים שחורים קטנים. במקרה אחר, קטמו מעצבות המותג את חלקו העליון של מסמר ושיבצו אותו בטבעת כאבן חן. התוצאה הסופית מקורית ומדויקת, ומייצרת אצל הצופה מבט חדש על תכשיטי נשים, ויתרה מזאת, על מסמרים.

נקודת החושך

ההיקף. ניכר כי אסטרטגיית המותג העונה היתה להתמקד במגוון מצומצם של תכשיטים: טבעות, סיכות, צמידים ועגילים, חלקם בסדרות ממוספרות ומוגבלות. התוצאה בהחלט מתבטאת בדיוק רב בכל אחת מן הקבוצות, אבל היא גם מייצרת תחושת החמצה קלה. ראשית, כי המבחר מצומצם מדי ושנית כי בקולקציה של מותג תכשיטים היינו שמחים לראות גם קבוצת שרשראות או תליונים, שהיו יכולים להשלים את הקולקציה, לחזק אותה ולאפשר לקהל רחב יותר למצוא בה את מקומו.

מחירים: 15,600-180 שקל.

אגס ותמר, שבזי 43, נווה צדק, תל אביב.

Insight. מראה נינוח ואגבי (צילום: חן בלאיש)
Insight. מראה נינוח ואגבי (צילום: חן בלאיש)

Insight

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ 2014 של חברת הגלישה האוסטרלית Insight, שמתכתבת עם אופנת הרחוב של שנות ה-90, ממגמות האופנה הפופולאריות ביותר כיום. בקולקציה תמצאו אזכורים לפופ ארט עם הדפסים צבעוניים הקורצים לעבודתו של אמן הגרפיטי המנוח קית' הרינג, הדפסי דקלים רומנטיים שהעלו חיוך על פנינו, הדפסי סמיילי והדפסים גרפיים בסגנון טרייבל.

האם קנינו את זה? רק הגברים שבינינו. הקניינות בקו הנשים, המהווה 40 אחוז מהקולקציה, מוצלחת פחות.

נקודות האור

ההדפסים. באינסייט תמיד נתנו במה מכובדת להדפסים וידעו להשתמש בהם בתבונה, אולם העונה נראה כי הם חזקים מתמיד. צוות העיצוב של החברה הצליח לייצר הדפסים שעוררו את בלוטות החשק שלנו, ביניהם הדפס ניאון ירוק של עץ דקל ולצדו סמיילי מחייך, סט של חולצה מכופתרת ומכנסיים תואמים עם הדפס גרפי בצהוב ושחור, והדפסים גרפיים בשחור ולבן המכסים את כל הבגד. קבוצה נוספת מציעה טי שירטים עם הדפסי תצלומים בשחור ולבן, שיתאימו לאלה מכם שמעדיפים מראה פחות צעקני.

הקוליות. בשנים האחרונות אנו עדים לפריחתם של מותגי גברים בסגנון אופנת רחוב ולחדירתם לאופנת המיינסטרים. את ההוכחות לכך ניתן לראות גם בתצוגות הגברים המתקיימות בימים אלה בלונדון, מילאנו ופריז, עם קולקציות מבית מוסקינו, ז'יבנשי, מארק ג'ייקובס ומונקלר. המראה הנינוח והאגבי של אינסייט לעונה - עם פריטים כמו מכנסי ברמודה בגזרה מעט רחבה, מהסוג שמתכתב עם אופנת הגראנג' בשנות ה-90 והסקייטרים של שנות ה-2000, או שטיפות שמעניקות לבד מראה משויף וישן - מצביע בדיוק על הלך הרוח האופנתי כיום באופנת הגברים.

נקודות החושך

קו הנשים. ביחס לשפע שמציע קו הגברים בקולקציה של אינסייט, מחווירים הפריטים המוצעים בה לנשים. אומנם ניכר הקשר בין שני הקווים, בעיקר בהדפסים, אך בד בבד ניכרה גם קניינות מוצלחת הרבה יותר בגזרת הגברים. לא מצאו חן בעינינו הג'ינסים בקו, וגם החולצות נראו מעט זולות. יחד עם זאת, יש לציין כיוצאים מן הכלל את בגדי הים לנשים, שמחזיקים בהדפסים מוצלחים מאוד, בעיקר ביחס לקולקציה עצמה.

המכנסיים הארוכים. כשבדקנו את מכנסי המותג הארוכים, התאכזבנו מחוסר התאמתם לאקלים המקומי. הם היו עבים, מסורבלים ובעיקר - מזיעים. אוסטרליה זה אומנם לא ישראל, אבל חם שם לא פחות מאשר בתל אביב, כך שקשה להבין איך התגלגלו המכנסיים האלה אל קולקציית קיץ של מותג כה שמשי. מילה שלנו, אם לא מתחשק לכם להרגיש על בשרכם את אחוזי הלחות של יולי-אוגוסט, נסו את המכנסיים הקצרים או הברמודות.

מחירים: חולצות וגופיות, 400-160 שקל; מכנסיים, 500-270 שקל; שמלות, 400-350 שקל; בגדי ים, 450-280 שקל.

להשיג באינסייט, קיבוץ גלויות 71, תל אביב; ובחנויות האופנה המובחרות.