גם אחרי 15 שנה של עבודה אינטנסיבית בתעשייה, העיניים הירוקות־אפורות של מאפר־העל אסף באבו עדיין נוצצות בכל רגע שהוא מדבר על איפור. "כל בוקר אני קם לעולם ורוד ויפה", הוא מספר. "זו לא עבודה שגרתית משמונה בבוקר עד חמש אחה"צ, לפעמים זו עבודה קשה: מחמש בבוקר עד שמונה בערב, אבל בסופו של דבר זה מהנה ומתגמל. יש לי מזל שהתגלגלתי לעבודה הזאת. זה להיות בזמן הנכון, במקום הנכון ועם הכישרון הנכון".

חיבור מוצלח

להתגלגל זה אנדרסטייטמנט. באבו עבד קשה ועבר מספר תחנות עד שהגיע למעמדו היום כאחד מהמאפרים המובילים והעסוקים בארץ ולפרויקטים בשיתוף המותג הבינלאומי לוריאל פריז. "מאז שאני זוכר את עצמי אני מחובר לאיפור וליופי. הייתי תופס את כל בנות המשפחה, משחק להן באיפור ומסדר להן את השיער והן זרמו איתי לגמרי. יכולתי להתבונן שעות באמא שלי כשהייתה מתארגנת ליציאה, בוחן איך היא מרכיבה את הלוק, משקיעה בשמלות ערב ותיקים ומתחזקת שידה מלאה באיפור.

"מגיל 13 בערך זה כבר לא היה משחק. בנות המשפחה, חברות ושכנות היו מגיעות כדי שאאפר אותן לאירועים, ולפעמים הייתי מצטרף אליהן גם לשופינג ועוזר להן לבחור בגדים מתאימים. ככה למעשה התחלתי את 'לימודי' האיפור שלי. מעולם לא למדתי בצורה ממוסדת".

אז איך נעשה המעבר מתחביב של ילד למקצוע של ממש?

"כשהייתי בן 20 אמא שלי אירחה בבית מפגש נשים למכירת מוצרי קוסמטיקה של מותג בשם Etre Belle. כולן שם הכירו אותי ורצו שאתאים להן את המוצרים, ובלי ההמלצה שלי הן פשוט לא קנו. מנהלת המותג שנכחה במפגש התרשמה מאוד מהיכולות שלי והציעה לי עבודה".

בהמשך עבד באבו עבור המותגים שיסיידו ושו אמורה, שבו היה המאפר הראשי. מוצרי שו אמורה נמכרו באמצעות רשת שוקי זיקרי, וגם אחרי שהמותג הפסיק את פעילותו בארץ המשיך באבו לנהל לרשת המספרות את הקטלוג, ההפקות ותצוגות האופנה.

"רון קדמי צילם את אחד הקטלוגים. היה בינינו חיבור והוא קידם אותי להפקות נוספות", הוא מספר. "במקביל הכרתי את גלית גוטמן באחת התצוגות של גוטקס. הייתי צריך לאפר אותה ואני זוכר שמאוד התרגשתי מזה. לשמחתי היה בינינו חיבור מוצלח, ומאז היא קראה לי לכל מיני עבודות שלה, כולל קטלוגים של המותגים שלהם דגמנה. הקשר כמובן התפתח והתחזק עם הזמן. כבר שנים רבות שאני המאפר הצמוד שלה".

שאלה של מינון

באבו, שיחגוג 38 ליפגלוסים החודש, חסר אגו ופוזה. הוא חינני, חייכן, עליז, אנרגטי, מפרגן ושובה לב. זה לא מאוד מפתיע בהתחשב בעובדה שלאורך השיחה שלנו הוא התפעל מהאיפור שלי והחמיא לי על הלוק. "תכל'ס, את לגמרי מאלו שיכולות לצאת מהבית בלי איפור".

מה בלי איפור, זה לא מנוגד לכל הפואנטה פה?

"אני יודע שאת אוהבת איפור", הוא מצחקק. "קבלי את זה לגמרי כמחמאה".

כך הגעת לפרויקט המאפרים והמוזות שלהם של לוריאל פריז לפני שנתיים?

"כן. במסגרת הפרויקט בחרו עשרה מאפרים מוזה והציגו עליה קונספט איפור. אני בחרתי בלירז דרור, שהכרתי כבר מהפקות קודמות והיא תמיד הייתה עוצרת נשימה. לא הסתפקתי בלוק אחד אלא הלכתי על אנדי וורהול־סטייל בהשראת הכוכבות הסקסיות בעלות הנוכחות: מרילין מונרו, אליזבת טיילור ובריז'יט בארדו. התוצאה נחרתה בתודעה של המותג, ולכן הציעו לי לאחרונה לעשות פרויקט נוסף של טרנדים חמים ולוקים מהירים בחמש דקות".

מה זה הקונספט של "איפור בחמש דקות" של לוריאל פריז? זה אפשרי בכלל?

"אפשר להשתמש במוצרים משולבים שחוסכים זמן, כמו BB Cream שהוא גם ללחות וגם לכיסוי, במוצרים עמידים שלא מצריכים חידוש וכן במוצרי מולטי־פליי שהם צללית, סומק ושפתון יחד. הרבה דוגמניות בוחרות בשיטה הזאת ביומיום".

במשך השנים יצא לך בטח לאפר לא מעט מהן. את הסגנון של מי אתה הכי אוהב?

"הן כל כך יפות וכמעט לא מתאפרות בשוטף, אולי בגלל שבעבודה הן מאופרות באופן מלא".

אז נשים יפות לא צריכות להתאפר?

"לטעמי כולן צריכות לטפח את עצמן ואיפור זה חלק מהעניין. הטיפוח לא שלם בלעדיו. כל אישה צריכה את הנגיעה שמבליטה את הצדדים המוצלחים שלה ומצניעה את הפחות מוצלחים. אני מאמין שכל אישה יודעת מה טוב ונכון לה. יש טעויות ופספוסים, אבל היום כולן מחוברות למגמות ולאופנה, רואות הכל בלייב באינטרנט. יש גם בלוגים של איפור ואינסוף סרטונים ביוטיוב שמלמדים איך להתאפר ולבנות את הלוק בצורה נכונה".

אילו טעויות באיפור אתה רואה ביומיום?

"הטעות המרכזית היא במינון: לפעמים מעט מדי ולפעמים יותר מדי. למשל, אם מישהי חושבת שהיא צריכה טיפת סומק, היא תשים ממש מעט והוא יהיה לגמרי לא מורגש ולכן לא יעשה שום שינוי. ולהפך, אם מישהי רוצה לאמץ את המראה השזוף, היא תגזים עם הברונזר. חייבים לדעת איך לאזן נכון את האיפור".

גברים וכוכבות

"החוק באיפור הוא שאין חוקים", אומר באבו. "פעם היו חוקים מאוד ברורים איך צריך להתאפר, במה להשתמש ומה הטכניקות.

היום נפרצו המחסומים. אפשר לצורך העניין לבחור בשפתון שחור ובצללית אדומה, שזה בדיוק ההפך מהמראה הקלאסי. גם בצילומים הייתה בעבר הקפדה על מראה מאוד מָט, ולכן נמנעו משימוש בהברקות כמו שימרים והיילייטרים, והיום המראה הוא יותר פרשי וקורן וממעיטים לפדר. אפשר לראות בטקסי האוסקר איך המגמה התהפכה מלוק עשוי וכבד למסוגנן וזוהר".

לוריאל פריז ידוע כמותג של כוכבות. לסגנון של מי מהבינלאומיות אתה מתחבר והיית רוצה לאפר?

"מוניקה בלוצ'י היא האישה המושלמת בעיניי, אחת היפות ביותר ותמיד חלמתי לאפר אותה. ג'סיקה אלבה מצליחה להיות בו בזמן סקסית בצורה מטורפת ולוליטה שובבה. ג'יזל הורסת ויש בה חוסר מושלמות שהופך אותה למושלמת. סופיה לורן היא מוזה, אין היום נשים יפות ברמה הזאת ומדהים שגם היום היא עדיין יפהפייה. הייתי שמח לאפר אותה עכשיו".

מה עם איפור לגברים? מה דעתך על קונסילר או מסקרה?

"אני בעד כל מה שעושה לנו טוב. מי שזה משפר לו את המראה וההרגשה, אז טוב יעשה אם יאמץ את האיפור. אני נהנה לראות את המאפרים הגברים בחנויות של מאק כשהם מאופרים. היום מורגש שינוי גדול בטיפוח הגברי וזה פרץ דווקא ממקום פחות צפוי: זמרים מזרחיים ושחקני כדורגל. גברים הפכו להיות מטרוסקסואלים גאים".

איפה נמצא אותך בעוד עשר שנים?

"עושה בדיוק את מה שאני אוהב לעשות בארץ. הציעו לי לעבוד בחו"ל אבל אני אוהב להיות פה, אוהב את התרבות. הייתי רוצה להעביר את הידע שצברתי לאחרים, לתת לנשים את הכלים להתאפר בעצמן. אולי אפילו יהיה לי ליין איפור משלי. הלוואי".

לא זזות בלעדיו

המעריצות הצמודות של אסף באבו לא מסתירות את ההתלהבות

גלית גוטמן: "אסף הוא המאפר הכי טוב בעולם עם סגנון ייחודי. צמוד אליי בכל קמפיין ותוכנית טלוויזיה. הוא פדנט שלא מפסיק ללמוד, להתקדם ולהפתיע אותי בכל פעם מחדש".

אסתי גינזבורג: "אני אוהבת אותו כמו אח, הוא המאפר הכי מדהים בעל ידי זהב ותמיד דואג לי. אני סומכת עליו בעיניים עצומות, שתמיד מאופרות מדהים כמובן".

רותם סלע: "כולם יודעים שלפני שמתאמים לי צילום חייבים לבדוק אם אסף פנוי. הוא חבר טוב, קסם של בחור וגם המאפר הכי טוב שיש. הוא איפר אותי בחתונה וזה אומר הכל".

לכל מקרה

חמשת מוצרי המאסט בתיק האיפור לפי אסף באבו

1. מייק-אפ (לוריאל, 170 שקל)

2. מסקרה (לוריאל, 82 שקל)

3. סומק (לנקום, 210 שקל

4. שפתון אדום (רימל לונדון, 70 שקל)

5. ברונזר (סמאשבוקס, 141 שקל)

___________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle: