בינואר 2013 זכה ליונל מסי, קפטן נבחרת ארגנטינה, בפרס שחקן הכדורגל הטוב ביותר של השנה החולפת, בפעם השלישית ברציפות. לטקס שנערך בציריך הגיע מסי בז'קט מנוקד בשחור ולבן של בית האופנה האיטלקי דולצ'ה & גבאנה, שהפך במהירה לשיחת היום, בתעשיית האופנה ומחוצה לה. בהופעה של מסי היתה, ללא ספק, אמירה אופנתית מקורית, חדשנית ונועזת, שהגיעה בהפתעה מכדורגלן שלא ממש מקפיד בלבושו ביומיום.

כמי שאוחזים במקצוע המצריך כושר גופני גבוה ומניירות טווסיות שנראות למרחקים מהמגרש, קשה שלא לראות בכדורגלנים סוג של דוגמניות על הדשא. לא בכדי, מדובר בשתי אוכלוסיות שגם נמשכות זו אל זו ומייצרות כמה מהזוגות המפורסמים בעולם - מכריסטיאנו רונאלדו ואירינה שייק, ועד שיר אלמליח ואלרואי כהן.

אבל עם כל הכבוד למסי ולרונאלדו, שחקני הכדורגל הטובים בעולם, בסופו של דבר כולם רוצים להיות דיוויד בקהאם, שמאז פרישתו ממשחק לפני כשנה, הוא רק הולך ומתעשר יותר ויותר. על פי נתונים שפרסם מגזין פורבס, שלשל בקהאם לכיסו בשנת 2013 סכום של 46 מיליון דולר, שרובו הגדול מקמפיינים ומשיתופי פעולה שעושה עם חברות ביגוד ואופנה כמו אדידס ו-H&M, וחברות נוספות למוצרי מזון וגאדג'טים.

עוד בערוץ האופנה

מעמדו של בקהאם בתעשיית האופנה גבוה, בעיקר הודות לקמפיינים הבלתי נשכחים שעשה למותג אמפוריו ארמאני, וגם בשל הזוגיות המנצנצת שהוא מנהל עם אם ילדיו ויקטוריה בקהאם, ממעצבות האופנה המדוברות של התקופה. אבל האם יוכל לקום לו יורש בתעשיית האופנה? על שאלה זו ניסו לענות השבוע בניו יורק טיימס, והכריזו על שלושת המועמדים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להחליף אותו כאליל אופנה: הברזילאים בני ה-22 ניימאר דה סלבה ואוסקר דוס סנטוס, והיפני קזוקה הונדה בן ה-27. שלושתם ישחקו במסגרת מונדיאל 2014 שיתקיים בברזיל, והם צפויים להיות השמות הלוהטים על המגרש.

ניימאר דה סלבה: מעצב משקפיים ומצטלם עם ג'יזל

דה סלבה הוא כוכב-על בברזיל. החודש הוא מככב על שער גיליון ווג ברזיל, מהחשובים במגזיני אמריקה הלטינית, כשלצדו דוגמנית העל הברזילאית ג'יזל, תחת הכותרת "נבחרת החלומות". ניימאר גם חתם לאחרונה על שיתוף פעולה עם מותג המשקפיים Police, ודגמים בעיצובו של הכדורגלן יושקו במסגרת המשחקים בחודש הקרוב.

אוסקר דוס סנטוס: בתחתונים של קלווין קליין

דוס סנטוס הברזילאי אומנם לא קיבל שער בווג, אבל קמפיין הלבשה תחתונה לקלווין קליין כבר יש לו. דוברת מטעם בית האופנה המוכר בתחתוני הגברים שלו, ובעיקר בגברים שמדגמנים אותם, סיפרה לניו יורק טיימס כי לדוס סנטוס יש פוטנציאל רב להפוך לכוכב אופנה בינלאומי, והיא רואה את הקשר בינו לבין בית האופנה האמריקאי כארוך טווח.

קזוקה הונדה: הדבר החם הבא

היפני קזוקה הונדה עוד לא זכה לככב בקמפיין בולט, אבל השיער המחומצן שלו קנה לו מעריצים רבים בתחום האופנה, כולל פרגון מצד מעצב האופנה הבלתי נלאה קרל לגרפלד. על פי אנליסטים בתחום האופנה, תוך זמן קצר הוא צפוי להיות אחד מהכדורגלנים הבולטים בתעשיית האופנה.

קרל לגרפלד מתלהב (צילום: gettyimages)
קרל לגרפלד מתלהב (צילום: gettyimages)

האם מישהו מהשלושה יזכה לתואר הבקהאם החדש? קשה להגיד. בטח כשעל הכתר מתמודדים עוד רבים וותיקים מהם, כולל מסי ורונאלדו, שצברו זה מכבר קילומטראז' על המגרש ומול המצלמה. קבלו את חמשת המופלאים של מונדיאל 2014, שמצליחים לשלב בגאון בין שתי מיומנויות משחק מרהיבות: כדורגל ודוגמנות.

הטווס: כריסטיאנו רונאלדו, 29, נבחרת פורטוגל

רזומה: החלוץ של ריאל מדריד וקפטן נבחרת פורטוגל הוא ללא ספק אחד הכדורגלנים המפורסמים והעשירים בעולם, עם הכנסות של 42 מיליון דולר ב-2013, שורה ארוכה של קמפיינים וקו הלבשה תחתונה הנושא את שמו. המראה המלוטש של רונאלדו, סגנון הלבוש הראוותני והיהלומים שמעטרים את גופו, הפכו אותו לדמות שנויה במחלוקת בתעשיית האופנה. מצד אחד מדובר בטווס מהז'אנר המטרוסקסואלי המעט מיושן. מצד שני, רונאלדו מחזיק בגוף מושלם ובחזות שהפילה בקסמה נשים וגברים כאחד.

ברת המזל שהצליחה ללכוד אותו ברשתה היא אירינה שייק, דוגמנית ספורט'ס אילוסטרייטד שכיכבה על שער המגזין לפני שלוש שנים, והספיקה להסתכסך עם בר רפאלי, לאחר שהאחרונה ביקרה בחשבון הטוויטר שלה את הג'ל בשיער של רונאלדו. "בכל פעם שאני רואה את כריסטיאנו רונאלדו, הדבר היחיד שאני מצליחה לחשוב עליו הוא שחייבים להוציא את הג'ל אל מחוץ לחוק", כתבה רפאלי. בתגובה ענתה לה שייק: "שנאה זה לא לוק חמוד. תלמדי לאהוב".

סמל מסחרי: הג'ל בשיער, הגבות המסותתות ביד אמן, עגילי היהלומים הגדולים, טבעת היהלומים הנוצצת והגרוגרת המפוארת. במילים אחרות, מדובר בגרסת הלטינו-שיק של בקהאם.

איפה ראינו אותו: על שער גיליון יוני הנוכחי של ווג ספרד בעירום מלא, כשאת איברו מסתירה בת זוגו שייק שהצטלמה איתו. את השער וההפקה הנועזת שבתוך המגזין צילם מריו טסטינו, מותג צילום אופנה בפני עצמו, שחתום גם על השער של בונדשן ודה סלבה בווג הברזילאי. רונאלדו כיכב גם בקמפיינים של ארמאני ג'ינס, שעוני טאג הויר, נייקי, שעוני ג'ייקוב & קו, וכמובן, במותג תחתוני הגברים שלו, CR7, הנושא את ראשי תיבות של שמו ואת מספר החולצה שלו.

איפה נרצה לראות אותו: מוביל קמפיין לבגדי גברים של ז'יבנשי או ורסאצ'ה, במראה טראשי פחות ונוצץ יותר.

הביישן: ליאונל מסי, 26, נבחרת ארגנטינה

רזומה: ילד הפלא מארגנטינה, המכונה "המשיח" ו"הפרעוש", הפך לאגדה עוד בחייו, עם שכר של 20 מיליון יורו לעונה ורשימה ארוכה של כיבושים על המגרש ומחוצה לו. גובה ההכנסות של מסי מכדורגל, בונוסים וחסויות בשנה נאמד ב-39 מיליון דולר – מה שבהחלט הופך אותו לאחד משחקני הכדורגל העשירים בעולם. למסי יש עדת מעריצות אינסופית, אבל לצערן הוא חי עם בת זוגו, אם בנו בן השנתיים וחצי, אנטונלה רוקוזו, שהיא גם חברתו משנות התיכון וגם דוגמנית.

סמל מסחרי: הביישנות והצניעות - תכונות שלא ממש הולכות יד ביד עם דימוי הכדורגלן. מצד שני, זה מה שהופך אותו לאחד השחקנים האהובים בשנים האחרונות.

איפה ראינו אותו: מסי משמש כמקדם מכירות של מותגי ענק רבים, מטורקיש איירליינס, דרך פפסי, ועד ג'ילט. זוג המעצבים דולצ'ה & גבאנה הם המלבישים הרשמיים שלו באירועים מתוקשרים ובתצלומים שונים שלו למגזינים, והם אף הוציאו לאור ספר מיוחד עם תמונות בכיכובו. בימים אלו הוא מככב בקמפיין החדש של אדידס, שם הוא מתרוצץ על הדשא לצלילי המוזיקה של קניה ווסט.

איפה נרצה לראות אותו: אנחנו מאחלים למסי שימשיך להדק יחסים עם דולצ'ה וגבאנה, עד שיהפוך לפנים הרשמיות של בית האופנה. כבר עייפנו מהקמפיינים הקבוצתיים של הצמד האיטלקי, שמציגים נבחרת גברים שנאבקים על תשומת הלב.

הסלב: ג'רארד פיקה, 27, נבחרת ספרד

רזומה: עם בת זוג נוצצת בדמות הזמרת הבינלאומית שאקירה, פיקה הוא סלב לא פחות מהיותו כדורגלן. על התהילה הזאת הוא חוטף לא מעט קריאות בוז מצד אוהדי ברצלונה, שם הוא משמש כבלם. פיקה נחשב לילד פלא ולאחד העוגנים החזקים של הקבוצה, אבל מאז שהכיר את שאקירה בצילומים לוידיאו קליפ של משחקי המונדיאל שעבר, הוא מעדיף לטפח חזות סלבריטאית ולהדוף שמועות על נטיותיו ההומוסקסואליות. לפני כשנה אף נולד לפאוור-קאפל דור המשך, העונה לשם מילאן.

סמל מסחרי: הזקן הרך שעל לחייו ועיני האוקיינוס הגדולות.

איפה ראינו אותו: כפרזנטור קו הגברים של מנגו, וכמקדם של קולקציית הקפסולה על שמו במותג השעונים Time Force.

איפה נרצה לראות אותו: במותג של "גברים אמיתיים", כמו טימברלנד למשל.

הסטייליסט: טים הווארד, 35, נבחרת ארצות הברית

רזומה: שוער נבחרת ארצות הברית עוד לא זכה לכבוש קמפיין יוקרתי, אבל הוא בהחלט הפך לשם דבר בתעשיית האופנה בזכות סגנונו האישי. חובבי כדורגל ודאי זוכרים לו יותר את הגול מלפני שנתיים, שהבקיע מצדו השני של המגרש, ישר לתוך השער של הקבוצה היריבה.

סמל מסחרי: הקעקועים שמכסים את גופו והזקן המסולסל, שעומד בניגוד לקרחת המבהיקה.

איפה ראינו אותו: לפני כשנתיים הצטלם הווארד בעירום כמעט מלא עבור לוח השנה של קבוצתו הנוכחית Everton, שנעשה בהשראת הספר 50 גוונים של אפור. גם בקמפיין נגד לבישת פרוות של ארגון Peta הוא התפשט והציג לראווה את קעקועיו. הזקן העבות והסופר אופנתי שמפאר את פניו, הפך אותו לכוכב אופנה ולגיי אייקון בפרט.

איפה נרצה לראות אותו: בקמפיין למותגי היי-סטריט כמו פרד פרי או אקנה.

התסרוקתן: מאריו באלוטלי, 23, נבחרת איטליה

רזומה: חלוץ קבוצת מילאן ואחד השחקנים המרכזיים של נבחרת איטליה מחזיק בסיפור אישי יוצא דופן. הוא בן למשפחת מהגרים מגאנה, אפריקה, אשר בגיל שלוש נשלח לאימוץ אצל בני הזוג היהודים פרנצ'סקו וסילביה באלוטלי, וגודל כיהודי. למזלו הרע, כאזרח באיטליה, שמגלה סימני אנטישמיות מוגברים בשנים האחרונות, הוא עובר דיכוי כפול, כיהודי וכשחור. עם זאת, באלוטלי נחשב לאחד השחקנים המבטיחים בנבחרת האיטלקית, ואחרי הופעת אורח קצרה במונדיאל 2010, נראה כי מונדיאל 2014 הולך להיות מסלול הדוגמנות האישי שלו.

סמל מסחרי: הכרבולת המחומצנת שלראשו, שלעתים מתחלפת בתספורת מצועצעת עם חיוכים גרפיים. כמי שנחשב לסמל אופנתי מובהק בקרב התמאריז (ערסים באיטלקית), הוא לא שוכח לעטר את אוזניו בעגילי יהלום עצומים.

איפה ראינו אותו: באלוטלי טרם עשה את הפריצה הבינלאומית שלו, כך שבינתיים הוא מסתפק בהיותו כוכב על באיטליה, עם שער במגזין הגברים ווג איטליה, שלושה שערים במגזין וניטי פייר האיטלקי וקמפיין מקומי לנייקי.

איפה נרצה לראות אותו: לדמות בעלת מראה מובחן כמו באלוטלי דרוש קמפיין שתפור למידותיו. אומנם מראה הבלינג-בלינג שלו נראה מעט מיושן, אבל עם מעט עזרה מקצועית וסוכן מיומן, יש לו סיכוי גבוה להפוך לפנים הרשמיות של דיזל.