צריך לב חזק כדי לצפות בווידאו קליפ החדש של הראפרית האמריקאית ברוק קנדי, חשפנית לשעבר ובתו של אחד האנשים שעמדו מאחורי מגזין הפורנו "האסלר", אשר גורמת לליידי גאגא להיראות כמו אסתר עופרים בהופעה אקוסטית. הקליפ לשיר Opulence (שפע) נפתח בסצנה אלימה שבה רוצחת קנדי גבר בשבירת מפרקתו בתא שירותים ציבורי, ומשאירה את גופתו לאחר שהיא תוקעת בפיו חבילת שטרות של 1,000 דולר. מכאן היא ממשיכה למסע לילי ואפל, שבמהלכו היא מחליפה זהויות ופנים, עליהם חתום לא אחר מאשר מעצב האופנה והסטייליסט ניקולא פורמיקטי, מי שעמד מאחורי ליידי גאגא בתחילת הדרך וסייע להפוך אותה מזמרת פופ לאייקון האופנה הבולט של השנים האחרונות. האם הוא יצליח לעשות זאת גם עם קנדי הצעירה?

קנדי, 24, נולדה וגדלה בקליפורניה לטום קנדי, מי שהיה בעבר המנהל הפיננסי של מגזין הפורנו "האסלר" של לארי פלינט, וכיום משמש כמנכ"ל קזינו האסלר בקליפורניה. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון, הסתובבה קנדי בסן פרנסיסקו וניסתה את מזלה בתחום האופנה. יום אחד הסיעה טרמפ את רייצ'ל זו, ה-סטייליסטית של הסלבס בהוליווד, ומהר מאוד החלה לעבוד כאסיסטנטית שלה. בראיון למגזין Vulture לפני כשנה, היא מצאה לנכון לבקר בחומרה את זו ועסקי האופנה שלה. "היא כל הזמן דיברה איתי על השטויות שלה. בעיניי היא מאוד רשלנית", אמרה קנדי. "אני לא יודעת איך היא מצליחה עם האימפריה שלה. קולקציית האביזרים שהיא עשתה ל-QVC (אתר אופנה מקוון, א"י) ממש מכוערת".

עוד בערוץ האופנה

תקופה קצרה של עבודה אצל זו הספיקה לקנדי, וחודשים ספורים אחר כך היא מצאה את עצמה מצטרפת לעסקים של אביה, כשנבחרה לשמש במשך כשנה כמעצבת חלונות הראווה של בוטיק האסלר בלוס אנג'לס. באותו ראיון סיפרה קנדי כי הדרישה של הבוס לארי פלינט היתה "להלביש את הבובות באופן זנותי". פלא שהתחנה הבאה בקריירה שלה היתה עבודה כחשפנית במשך שמונה חודשים?

קנדי עבדה במועדון החשפנות Seventh Veil בלוס אנג'לס, ואפילו שקלה להיכנס לתעשיית הפורנו. אתם יודעים, מרד נעורים מאוחר של בת עשירים, שגדלה באגורה הילס, אחת השכונות העשירות בקליפורניה. בראיון סיפרה כי השכר שקיבלה מדי ערב עמד על 1,500 דולר, ולפעמים אפילו הרוויחה כפול מכך בערב אחד. זנות, לעומת זאת, היא לא שקלה, מסיבה כלכלית בלבד: "השכר לא מספיק גבוה".

שקלה להיכנס לתעשיית הפורנו. קנדי על השטיח האדום (צילום: gettyimages)
שקלה להיכנס לתעשיית הפורנו. קנדי על השטיח האדום (צילום: gettyimages)

לפני כשלוש שנים החלה גם לשיר, בעיקר היפ הופ וראפ. היא פנתה למספר חברות תקליטים בארצות הברית, אבל רק לאחר תקופה ארוכה קיבלה הזדמנות ראשונה כזמרת ליווי באלבום האחרון של קיילי מינוג. מהר מאוד היא מצאה את הדרך לקדמת הבמה, הרבה בזכות החיצוניות הפרועה שלה. כמו זמרות אחרות בעלות נוכחות ויזואלית מרשימה, קנדי החלה לבנות את עצמה על ידי דימוי אופנתי דינמי, מקורי וחסר רסן. היא נוהגת ללבוש מחוכי עור המתכתבים עם סגנון לבוש ואלמנטים מעולם הסאדו מאזו, ועל ראשה המגולח היא טיפחה במשך תקופה ארוכה מוהיקן ורוד. במגזיני האופנה בחו"ל מתארים אותה כשילוב מנצח בין ליידי גאגא, גוון סטפאני וניקי מינאז', יצור כלאיים שלוקח מכל אחת מהן אלמנט אחר לכדי יצירה אחת שלמה.

"היא כל הזמן דיברה איתי על השטויות שלה. בעיניי היא מאוד רשלנית", אמרה קנדי (צילום: gettyimages)
"היא כל הזמן דיברה איתי על השטויות שלה. בעיניי היא מאוד רשלנית", אמרה קנדי (צילום: gettyimages)

סוד ההצלחה שלה טמון באופן שבו היא אורזת את כל מה שנקרא "ברוק קנדי" – המוזיקה הקצבית, הקול המתפנק והמראה המחוספס. היא משלבת בהופעותיה אלמנטים הלקוחים מתרבויות שוליים כמו "קלאב קידס" באמריקה, סאדו מאזו, קישוטי פנים המתכתבים עם תרבויות ממזרח אסיה ובעיקר מהודו, לצד שימוש באיפור שנלקח מתוך סרטי מדע בדיוני משנות ה-80. נשמע לכם הזוי? זה גם באמת נראה כך. בראיון שהעניקה לפני כשנתיים למגזין התרבות Vice, סיפרה קנדי כי "כל ההשקעה במראה שלי היא קצת טרחה, אבל אני מאוד נהנית מהתוצאה הסופית. עד כדי כך שהדבקה של ציפורניים במשך שעות, או שמונה שעות של שזירת שיער, שווה בסופו של דבר כשאני מסתכלת במראה ורואה שאני נראית בדיוק כפי שאני מרגישה".

בשנה האחרונה חברה קנדי למעצב האופנה ניקולא פורמיקטי, המנהל האמנותי של המותג דיזל. היחסים בין השניים הדדיים: פורמיקטי מרכיב לה לוקים מטורפים, והיא בתמורה מופיעה ומככבת באירועי החברה ובקמפיין האביזרים החדש של דיזל. לפני כחודש היתה קנדי המופע המרכזי בתצוגת האופנה של דיזל בפירנצה, והיא אף מככבת על שערו של לוח השנה הפרובוקטיבי של המותג בתצלום נועז של טרי ריצ'רדסון. פורמיקטי, מצדו, הופך אותה בהדרגה לאייקון האופנה הכי נכון של העת האחרונה.

השבוע התפרסמו תצלומים חדשים של קנדי בהפקת אופנה של סטיבן קליין במגזין V, אותה סגנן פורמיקטי עצמו, ובחודש שעבר הם הצטלמו יחד למגזין "אל" האמריקאי, כמעין מוזה ומנטור. "היא מעבירה תחושה חזקה של אישה שמאמינה במה שהיא עושה ומוכנה ללכת על זה", אמר פורמיקטי בראיון ל"אל". "חשבתי לעצמי, 'וואו! הבחורה הזאת היא כל כך מיוחדת שאני רוצה לעבוד איתה'. לכן החלטנו להשתמש בה כמוזה של הקמפיין הזה, ועכשיו אני הולך לעשות גם את כל קטעי הווידאו שלה. אני רוצה שכל העולם ידע עליה".