בשנה השנייה ללימודיו באוניברסיטת מיאמי, החליט יזם האופנה יובי (יובל) אלפרט, בן להורים ישראלים שהיגרו ללוס אנג'לס, לנסות את מזלו בעיצוב תכשיטים. "ראיתי מלא צעירים יהודים באוניברסיטה שהולכים עם תליוני מגן דוד, וזיהיתי פוטנציאל עסקי", מספר אלפרט, 29, בראיון מיוחד ל-Xnet במהלך ביקור משפחתי בישראל. באחת החופשות מהלימודים, עיצב תליון עגול שעליו מפת מדינת ישראל, כאשר במרכזה מגן דוד ואבן כחולה. את הכול כיסה ביריעת זמש קטנה, ומכר ב-180 דולר לחבריו אל ספסל הלימודים במחלקה ללימודי מימון ושיווק בינלאומי. "לא למדתי עיצוב, בטח לא אופנה, אבל תמיד היתה לי הערכה לאסתטיקה", הוא מספר. "נהניתי מהצד העסקי והקריאטיבי של פיתוח המוצר. מצאתי הזדמנות לשלב בין התשוקה שלי לעיצוב, לבין הרעיון השיווקי שעומד מאחוריו".

עוד בערוץ האופנה

החיבור בין עיצוב לשיווק עומד גם מאחורי Men in Cities, מותג אביזרי גברים וחנות אונליין אשר נפתחה בפברואר השנה, כאשר מאחורי העיצוב ופיתוח הפורמט עומד אלפרט. קדמו להם חקר שוק ארוך על הרגלי הצריכה של גברים, באמצעות רשת חנויות האופנה Edition בטוקיו וחנות מקוונת בארצות הברית שמכרה את העיצובים של המותג. הקונספט של האתר פשוט מאוד: מדי ראשון בחודש מושקת קולקציית אביזרים לגברים בת תשעה דגמים, אשר מעוצבת תחת נושא גג אחד, ומוצגת לאורך החודש. למשל, גברים בבז', קולקציה אורבנית אפורה, או צבע כחול אינדיגו. הפריטים המוצעים באתר נעים מעניבות פרפר ומטפחות כיס, ועד לתיק נשיאה עשוי ניילון ומחברת עם הדפס יפני בעבודת יד. טווח המחירים נע בין 30 דולר לשרשרת מתכת, ועד 50 דולר לעניבה צרה העשויה 100 אחוז צמר. המחירים הנוחים מאפשרים לגברים לרכוש יותר ממוצר אחד, ולהתחדש מדי חודש בפריט אחר, על פי טעמם. בנוסף, באתר פועל בלוג בו מפרסם אלפרט שיחות קצרות עם גברים אמריקאים, כמו השף ג'ון שוק או הצלם ג'סטין צ'אנג.

"אנחנו חושפים בפני הלקוחות שלנו את האנשים המעניינים ביותר בעולם". הבלוג של Men in Cities
"אנחנו חושפים בפני הלקוחות שלנו את האנשים המעניינים ביותר בעולם". הבלוג של Men in Cities

"המותג כולו נולד סביב התשוקה האישית שלי ל'דיטיילס'. במקרה אני עושה אקססוריז, אבל זה יכול היה להיות רהיטים או אמנות", הוא מסביר. "יש לי קו תכשיטי גברים כבר תקופה ארוכה, אבל הרגשתי שחסר בשוק קו אביזרים לגברים במחיר טוב. לא כולם יכולים לרכוש בבארני'ס (רשת בתי כלבו יוקרתית, א"י), וגם לא כולם רוצים להשקיע סכומי כסף גדולים באביזרים. דבר נוסף שזיהיתי, הוא שאין מקום שמאגד אביזרים לגברים. אני, למשל, מתגורר בסוהו בניו יורק, ויש שם מלא חנויות אביזרים מגניבות, אבל אין באמת אחת ספציפית שמאגדת אביזרי גברים מגניבים במחיר סביר. אז הקמתי את Men in cities קודם כל לעצמי, תוך מחשבה שיווקית להוציא מדי חודש קולקציה של תשעה פריטים בלבד. כך אני יכול לספר יותר מסיפור אחד מדי עונה, אני מחזיר אותך אליי לאתר מדי חודש, ואתה גם לא צריך לדפדף בין מאות מוצרים בכל פעם".

מן הסתם, כי לגברים אין סבלנות לשוטט שעות באתרי אופנה.

"אני יוצא מנקודת הנחה ש-Luxury היום זה הזמן שלך, ופחות המוצר. כמובן שאני רוצה שאנשים יעריכו את המוצר, אבל הזמן שלך שווה לא פחות. האתר שלי לא גוזל מזמנך יותר מחמש דקות".

מי הלקוחות שלכם?

"המטרה העיקרית שלי היא שאתה לא צריך להיות רוק-סטאר כדי להיראות טוב. הלקוחות שלנו הם בעיקר אנשים קריאטיביים: עיתונאים, אדריכלים, סטודנטים, אנשים שמעריכים דיטילייס. יש לנו מחיר טוב. אנחנו לא מותג זול, אנחנו Value for Money. כרגע אני מבסס את האתר כבית לאביזרי גברים, ולשמחתי, הלקוחות שלנו חוזרים. גברים אולי קונים פחות, אבל הם לקוחות נאמנים".

מה מייחד את המוצרים שלכם?

"ההקפדה על הפרטים הקטנים. גרביים, למשל. אתה יכול לרכוש גרביים בכל מקום, אבל אצלנו יש גרביים עם תאריכים משמעותיים במוזיקה, כמו 20 ביולי 1965, התאריך שבוב דילן הוציא את השיר Like a Rolling Stone. אהבתי את הרעיון שאני יכול לתת לך מחשבה קטנה על בוב דילן בזמן שאתה מתארגן בבוקר לעבודה. אף אחד חוץ ממך לא רואה את זה, אבל זה עושה לך את השינוי הקטן הזה ביום".

"אני יוצא מנקודת הנחה ש-Luxury היום זה הזמן שלך, ופחות המוצר"
"אני יוצא מנקודת הנחה ש-Luxury היום זה הזמן שלך, ופחות המוצר"

אלפרט נולד וגדל בלוס אנג'לס להורים ישראלים, שהחלו את דרכם בעסקי התכשיטים. כשהיה בכיתה ז' חזרה המשפחה לישראל, ואלפרט מצא את עצמו מבלה את גיל ההתבגרות על ספסלי תיכון חדש בתל אביב. בגיל 19 עזב חזרה לארצות הברית. לאחר ההתנסות הראשונה בתחום התכשיטים בזמן לימודיו באוניברסיטה, הקים לפני כתשע שנים את המותג המצליח רובי קובו יחד עם דנה קובו, בתו של איש העסקים בבו קובו. המותג קצר הצלחה בקרב סלבריטאיות אמריקאיות כמו ריהאנה, טיילור סוויפט, ג'וליה רוברטס, ואפילו אצל האישה הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה. כיום אלפרט מחזיק במותג, אבל אינו מוציא קולקציות חדשות. בנוסף, הוא מחזיק במותג תכשיטי הגברים Yuvi, שנמכר בבוטיקים ברחבי העולם ובאתר האונליין היוקרתי מיסטר פורטר.

"רובי קובו הוא מותג שהצליח מעל למצופה", מסביר אלפרט. "היינו בזמן ובמקום הנכונים. מכרנו לברגדורף גודמן, קולט בפריז, ליברטי בלונדון. היינו בחנויות הטובות ביותר. אבל מה שקרה בסוף עם הליין הזה, היה שיותר ויותר הרגשתי שאני לא רוצה לעשות אותו. מיתגנו אותו בהתחלה כמותג יוניסקס, כי ידעתי שיהיה לי קשה לחיות רק מתכשיטי גברים, אבל עם הזמן זה הפך למותג תכשיטי נשים. אני רוצה לעשות רק דברים שאני נהנה לעצב אותם. אז החלטתי כרגע להקפיא את העיצוב שלי למותג רובי קובו. את התשוקה שלי לתכשיטי גברים אני מעביר למותג Yuvi".

"במקרה אני עושה אקססוריז, אבל זה יכול היה להיות רהיטים או אמנות"
"במקרה אני עושה אקססוריז, אבל זה יכול היה להיות רהיטים או אמנות"

רובי קובו היה מותג סלבריטאי. מה הדין לגבי Men in Cities?

"ההפך המוחלט", הוא מחייך. "אני מעדיף להציג את המותג שלי דרך אנשים אמיתיים מאשר על סלבריטאים. בעיניי, הרוק-סטארים החדשים הם אנשים יצירתיים כמו מעצב תעשייתי או שף, שעשינו איתם שיתופי פעולה בבלוג שלנו".

יכול להיות שאם הצמיד שאתה עונד היה מופיע על קניה ווסט, זה היה מקפיץ את המותג לתודעה בינלאומית תוך רגע.

"יכול מאוד להיות, אבל לא לשם אנחנו מכוונים. אם זה קורה, אני לא אתנגד. ברובי קובו הרבה סלבס ענדו את התכשיטים שלנו, וזה מאוד עזר לחשיפה ותרם למכירות. אבל הלקוח אליו אני פונה היום לא מתעניין אם הפריט הזה צולם על קניה ווסט או לא. רוח המותג היא 'אנשים אמיתיים' שנבחרו על ידינו, ולא עוד סלבס שנמצאים בכל מקום. אני אוהב את העובדה שאנחנו חושפים בפני הלקוחות שלנו את האנשים המעניינים ביותר בעולם".