המבקרת: יעל רגב

Numéro 13

מה מוכרים לנו? חנות קונספט חדשה בנווה צדק בבעלותה של אליז ג'וליארד מבוטיק אליז, ובה מותגי אופנה לנשים, גברים וילדים, פריטי עיצוב, ריהוט ולייף סטייל, ואפילו מספרה של מעצב השיער רואי דניאל. בנוסף, המקום מציג תערוכות מתחלפות באצירת קרן ברגיל.

האם קנינו את זה? בהחלט. החנות מספקת חוויה ייחודית עבור הקהל הישראלי, וכמו חנויות קונספט ברחבי העולם – משלבת בין תרבות, טיפוח, עיצוב ואופנה בחלל אחד.

נקודות האור

הקניינות. ג'וליארד הצליחה לייצר תמהיל מדויק של מותגים קוליים, עיצוב עכשווי, קוסמטיקה ייחודית וספרים איכותיים. המותגים הבינלאומיים משתלבים היטב בסגנון ובאקלים המקומיים – מהגלביות והפריטים הרקומים בסגנון אוריינטלי של המותג המוצלח אנטיק באטיק (שזוכה בנוכחות בולטת על הקולבים) ועד פריטים קלילים עם הדפסים שובבים באדיבות Paul & Joe Sister.

החלל. נדמה כאילו כל מילימטר בחנות החדשה עוצב על מנת להבטיח כי הלקוחה שנכנסת למקום תישאב כולה אל תוך העולם הקסום של ג'וליארד. העיצוב בוהמייני אבל לא כבד מדי, והלוקיישן – בית עתיק ברחוב שבזי בנווה צדק המשתרע על שטח של 350 מ"ר – עוצב על ידי רוויטל אינדיק, שהעניקה לחלל מראה בינלאומי, אקלקטי והרמוני בו זמנית.

נקודת החושך

מחלקת הכלות. למכירת שמלות כלה יש הגיון מסחרי, שכן ידוע כי בישראל נשים מוכנות להשקיע לא מעט כסף בשמלות ערב וכלה. עם זאת, בתוך הבוטיק נראית המחלקה מאולצת ולא הכרחית. גם הבחירה לשלב את מותג התכשיטים של ניקול ריצ'י, שמסתובב בישראל כבר כמה שנים, לא מוסיפה למדד העכשוויות.

מחירים: 15,000-35 שקל.

Numéro 13, שבזי 13, נווה צדק, תל אביב.

מנגו

מה מוכרים לנו? קולקציית אופנה לנשים לעונת אביב-קיץ 2014 עם דגש על צבעי כחול, אדום ולבן המופיעים במראה שבטי ובוהמייני. הקולקציה מציעה שמלות קיץ אווריריות, קישוטי קרושה, מגוון רחב של פריטי בייסיק חלקים, ומחלקה שמוקדשת לטרנד הפסטלי.

האם קנינו את זה? לא. אנחנו אוהבים את רשת האופנה בדרך כלל, אך העונה נראה כי מדובר בקולקציה – או בקניינות – חלשה יחסית.

נקודת האור

הבייסיק. מג'ינס ומכנסיים נוספים במגוון גזרות וצבעים, דרך פריטי דנים חלקים ועד חולצות בעיצובים ומידות מגוונות – הקולקציה הנוכחית מציגה מגוון רחב ומוצלח של פריטי בייסיק.

נקודות החושך

תרגום הטרנדים. למרות ההתייחסות למגמות העונתיות, אף אחת מקבוצות העיצוב בקולקציה לא הולכת עד הסוף או מציעה פריטים בלתי נשכחים שמייחדים את המותג – בניגוד להיצע שנראה בדרך כלל על קולבי חנויות הרשת. גם בחירת ההדפסים של המותג העונה נראית מיושנת למדי ומעלה את התחושה שמישהו נרדם במשמרת.

הבדים. הקולקציה מורכבת ממגוון בדים טבעיים כמו כותנה 100 אחוז ופשתן – שאומנם מצביעים על התייחסות לאקולוגיה ואיכות, אך בפועל נראים על הקולבים מקומטים ולא אטרקטיביים. גם הבחירה לייבא לחנויות הישראליות שלל בגדי עור וזמש מנותקת מהאקלים המקומי.

מחירים: 939-29 שקל.

להשיג ברשת חנויות MANGO ברחבי הארץ.

טופ טן. תמחור נגיש והולם (צילום: שי יחזקאל)
טופ טן. תמחור נגיש והולם (צילום: שי יחזקאל)

טופ טן

מה מוכרים לנו? רשת האופנה והאקססוריז משיקה קולקציה לעונת אביב-קיץ 2014, הכוללת את מיטב הטרנדים לעונה: פסטלים מתקתקים, הדפסים פרחוניים רומנטיים, מראה טרופי אקזוטי בצבעוניות עזה והרבה פריטים בוהמיינים בשילוב חרוזים ונוצות.

האם קנינו את זה? כן, למרות שלטעמנו קולקציית החורף האחרונה של הרשת היתה חזקה יותר מהקולקציה החדשה.

נקודות האור

המגוון. הרשת מציעה מגוון מקיף של כל אביזר וטרנד שרק אפשר לחשוב עליו: טבעות, עגילים ושרשראות בשילוב פרחים במגוון טכניקות, אבני קריסטל לצד מתכות, תיקים, ארנקים, בגדי ים, צעיפי קיץ, אביזרי חוף, אביזרי שיער, משקפי שמש, כובעים, נעליים וקולקציה מתוקה לילדות. בנוסף, זו רשת האביזרים היחידה שמציעה קו מחוספס יותר לגברים.

התמחור. טופ טן מבינים מי קהל הלקוחות שלהם ומציעים מחירים הולמים למוצרים, החומרים והאיכויות. אולי לא מדובר בפריטים שיחזיקו לנצח, אבל כשבגד ים עולה 49 שקל, אין ממש סיבה להתלונן.

בגדי הים והחוף. צבעוניות כיפית הנעה מגווני פסטל לצבעים בוהקים ונועזים, הדפסים שיקיים של פרחים, חיות, נקודות, פסים, צורות גיאומטריות ואלמנטים טרופיים, ומגוון גזרות מוצלחות – כל אלה מרכיבים קולקציית בגדי ים וחוף עשירה ומושכת. אם מוסיפים לכך את המחירים, כדאי בהחלט להעניק לה מבט מעמיק.

נקודת החושך

החדשנות. בעונת החורף האחרונה הצליחו להציע ברשת תמהיל מרהיב של עיצובים, ולעומתם – הקולקציה הנוכחית מחדשת פחות. היא מספקת את הסחורה, אך לא לוקחת סיכונים מיותרים. נשמח לראות את הרשת חוזרת להפתיע עם פריטים שובבים ויוצאי דופן.

מחירים: 229-19 שקל.

להשיג ברשת חנויות Top Ten ברחבי הארץ.

המבקר: איתי יעקב

ביקל

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ חדשה של המותג ביקל, שנרכש לפני כשנה על ידי בית האופנה קום איל פו. "הרגשנו שאי אפשר יותר לשרוד", אמרה טל אנג'ל, המעצבת הראשית ומנהלת המותג, שנותרה בתפקידה גם לאחר מכירתו. "היו לנו שתי אפשרויות: לסגור את העסק או למצוא קונה. עם זאת, ביקל הוא מותג עצמאי ששומר על הערכים וה-DNA שלו". ביקור בחנות הדגל של המותג בשכונת נווה צדק בתל אביב, מעיד כי החיבור עם קום איל פו בהחלט סייע למותג להתכוונן, להתפתח ולהציע קולקציה גדולה ורחבה.

האם קנינו את זה? בעיקר את פריטי המשי ומכנסי הכותנה.

נקודות האור

הצבעוניות. הדבר הראשון שקופץ לעין בכניסה לחנות של ביקל הוא הצבעוניות האביבית. ההשראה לקולקציה היתה ציוריו של קלוד מונה, ובעיקר אלה שהיטיבו לתאר את שעות הבוקר המוקדמות, לפני שהצבעים הופכים לחדים. אותם גוונים מעושנים של ורוד, צהוב, כחול ג'ינס, מנטה ושחור פחם עשו דרכם אל הקולקציה, והצבתם יחד, זה לצד זה, יוצרת סיפור שלם ומרהיב.

טווח המידות. מאז הוקם המותג לפני 15 שנה הוא שם דגש על טווח מידות רחב, שבקולקציה הנוכחית מגיעות עד 48, וישנם אפילו פריטים במידה 50. בשעה שמותגים רבים מנהלים סלקציית לקוחות באמצעות טווח מידות מצומצם עד מעליב, מן הראוי לפרגן למותג ששם לנגד עיניו נשים בגדלים שונים, ולא רק במידות של דוגמניות.

פריטי המשי. הקולקציה של ביקל מורכבת מבדים טבעיים בלבד, כמו כותנה ופשתן, כשהקבוצה המוצלחת ביותר היא קבוצת פריטי המשי. אהבנו במיוחד את הטוניקה בדוגמת הפסים הרחבים בצבעי קאמל, צהוב ואבן; את שמלת המשי הלבנה עם צווארון ה-v ושרוולי ה-3/4; ואת השמלה בדוגמת הפסים בשחור ולבן, שנראית כמו מחווה לבגדי הגברים של חסידות תולדות אהרון.

נקודת החושך

הדיוק בגזרות. יש משהו פשטני מאוד בגזרות של ביקל. פשטני ולא פשוט, כי לפעמים גם לטי שירט הבסיסית ביותר יש גזרה מורכבת. הדבר ניכר בעיקר בשמלות הפשתן (בד שמלכתחילה סובל מנפילה בעייתית על הגוף) שלא החמיאו אפילו לדוגמניות שעליהן הוצגה הקולקציה. הן נראו בהן גדולות, מגושמות וחסרות צורה. אנחנו בעד רעיונות פשוטים, אבל לפעמים דווקא הם הדברים הקשים ביותר לפיצוח.

מחירים: חולצות, 540-360 שקל; גופיות, 590-250 שקל; טוניקות, 540-360 שקל; מכנסיים, 530-310 שקל; שמלות, 730-450 שקל.

להשיג בביקל, שבזי 54, תל אביב; אחוזה 175, רעננה; שד' מוריה 22, חיפה; המליץ 4, ירושלים.

וילברקווין

מה מוכרים לנו? קולקציית בגדי ים לאבות ולבנים של מותג בגדי הים הצרפתי וילברקווין. בעוד מספר שבועות צפויה להיכנס לחנות גם קולקציית האמהות והילדות הראשונה בתולדות המותג, שהוקם בשנת 1971 בסן טרופה וקנה לו את שמו העולמי בזכות הגימיק המלווה אותו מתחילת דרכו: דגמי בגדי ים זהים לגברים ולילדים. ההשראה שליוותה העונה את מעצבי החברה היתה העיר מיאמי, עם הדפסים בצבעוניות עזה בהשראת העיר, המותאמים למי שלא מפחד מבגד ים עם הדפס שרימפס כתמתם, או הדפס פלמינגו על רקע תכלת.

האם קנינו את זה? כן, בזכות המקוריות, ההומור והגודש העיצובי ששומר על הומור.

טווח המידות: החל ממידה 2 (לילדים בני שנתיים) ועד XXXXXL (הצלחנו להיכנס פעמיים ועוד נשאר מקום).

נקודות האור

ההדפסים. אם אתם טיפוסים של בגדי ים חלקים, דפדפו לאייטם הבא. וילברקווין הוא מותג שקונים בגלל ההדפסים הדומיננטיים שלו, שמצריכים מהלובש מידה מסוימת של הומור עצמי ואופי קליל. בין ההדפסים ששבו את עינינו היו הדפסי שרימפסים מחייכים, פלמינגו, וסוכות מציל. והיה גם בגד ים בצבע מנטה עם רקמת עיגולים סגולה ושרוך שמסתיים בקישוט מזהב לבן. 2,800 שקל (מחיר חופשה על חופי קפריסין) והוא שלכם.

הטכנולוגיה. במותג מדגישים כי הם פועלים לפיתוח בדים חכמים, שמצליחים לעורר התפעלות סביב גימיק זה או אחר. למשל, דגם "סושי" לילדים, הוא בגד ים אדום עם דוגמת צבים (לוגו המותג), המחליף צבעים בשהייה בשמש, או בגד ים לגברים, שחושף דוגמה של כוכב ים במגע עם מים.

נקודת החושך

קו ההלבשה. בווילברקווין מציעים לצד בגדי הים הרבים (70 אחוז מהקולקציה), גם קולקציה קטנה של פריטי לבוש לגברים, כמו חולצות טי עם צווארון ניקי, מכנסי ברמודה וחולצות פשתן בצבעים לבן, כחול, תכלת ומנטה. אלא שלמעט חולצת פולו כחולה מבד מגבת, לא הצליחו הפריטים בחנות לשמר את האפיל המגניב של בגדי הים, ונראו בעיקר כמו ניסיון לא מוצלח להשתמש בבגדי הים המוצלחים כפיתיון למכירת פריטי לבוש לא ראויים.

אורך בגדי הים. יש משהו מעט מגושם וזקן באורך בגדי הים במותג, שהם לטעמנו ארוכים בכ-5 סנטימטרים מהאורך הנכון והסקסי לבגדי ים לגברים. הוספה של אורך נוסף לשניים המוצעים כרגע במותג (ברמודה ואורך קצת יותר קצר, אם כי לא קצר מספיק), היתה משתלבת טוב יותר עם האופי הצעיר והשובב של המותג.

המחירים. המחיר ההתחלתי של בגד ים לגברים במותג הוא 800 שקל, והוא יכול להרקיע גם עד 3,000 שקל. גם מחירי הביגוד אינם זולים, כשטי שירט פשוטה עולה 400 שקל לגבר ו-240 שקל לילד.

מחירים: בגדי ים: מבוגרים, 2,800-800 שקל; ילדים, 700-500 שקל. חולצות, 1,050-240 שקל; כפכפים בשיתוף הוויאנס, 300-250 שקל.

להשיג בווילברקווין, ה' באייר 22, כיכר המדינה, תל אביב.

מדוזה

מה מוכרים לנו? קולקציית תיקים חדשה של מותג האביזרים מדוזה. לאחר שנה בה הקדישו מעצבות המותג, גילי רוזן טמם ועדי גל, את זמנן בפיתוח המותג בחו"ל ובגידול הצאצאים שילדו במקביל, הן חוזרות לתלם עם קולקציה חדשה בשם Landmark. הקולקציה ממשיכה את השימוש בחומר הפלסטי המאפיין את המותג משחר ימיו, הפעם בצבעוניות של ירוק, אדום, שחור וכחול, ולראשונה בשילוב עם חומר דמוי עור. התיקים קיבלו את שמותיהם על פי ערים מרכזיות בעולם, ביניהן פריז, ניו יורק, מוסקבה ותל אביב.

האם קנינו את זה? כן, האמת שאנחנו כבר מסתובבים עם דגם Tel Aviv בשחור - תיק צד המתאים לאייפד, מחברת, סיגריות, ארנק, ומשקפי שמש.

נקודות האור

תיקי הערב. אם את מחפשת תיק ערב קטן ולא יקר, שיהפוך אותך למסמר הערב, כדאי שתציצי בשני הדגמים לערב של המותג - דגם ניו יורק הצבעוני ודגם מוסקבה השקוף. האחרון הוא תיק קופסה קטן מפלסטיק שקוף (179 שקל), עם מחיצה פנימית בצבעי זהב או כסף, היוצרת שלושה חללים פרקטיים לשימוש. לעומתו, דגם ניו יורק (299 שקל) מופיע במבחר של ארבעה צבעים (שחור, כחול, אדום, ירוק) ונראה כמו רימון נפץ מרובע עם שרשרת מתכת דקה. התיק עשוי פלסטיק קשיח ויש לו חסרון אחד בולט: אי אפשר לדחוף אליו סמארטפון.

התמחור. מחירי התיקים של המותג נוחים מאוד, כאשר היקר שבהם נמכר ב-379 שקל. אומנם לא מדובר במוצרי עור, אבל מדוזה הוא מותג פרימיום שלא מייצר בכמויות המוניות, בניגוד לרשתות המסחריות, שגובות מחירים דומים על מוצרים ייחודיים הרבה פחות.

נקודת החושך

החומרים. יש משהו מסרס בעבודה עם חומרים דמויי עור. לטעמנו, שני הדגמים המעניינים בקולקציה, תל אביב ופריז, היו יכולים להפוך לדגמים מוצלחים יותר, אם את דמוי העור היה מחליף עור אמיתי. כזה שמתיישן טוב ומקבל עליו את פגעי הזמן ומזג האוויר, כמעין קונטרה לחומר הפלסטי. כאשר התיקים עשויים משני חומרים לא טבעיים, כשאחד מהם הוא סוג של חיקוי, מתקבל מוצר יפה ולא יקר, אבל עם הרבה פחות נשמה.

מחירים: 379-179 שקל.

להשיג במדוזה, דיזנגוף 110 (בחצר), תל אביב.