מיקאלה מגנאני, הסיניור ארטיסט של מאק איטליה, הגיע לישראל ונהנה מכל רגע שבו יש לו הזדמנות לתחזק את הצ'ארם האיטלקי והאנרגיות המטורפות שלו מסביב לגלובוס.

"זה יכול להיות מעייף ולפעמים יש רגעים שאני מרגיש צורך במנוחה", הוא עונה כשאנחנו שואלות אותו עד כמה זה מתיש לחיות על מזוודות, "אבל זו הנאה צרופה. אין לזה תחליף מבחינת החשיפה לעולם האופנה, לראות איך הכל עובד מבפנים ולהיות מעורב בקבלת ההחלטות בתחום הביוטי.

"בכל מדינה שבה אני מבקר אני נחשף לתרבויות חדשות ומקבל השראות מעניינות. אני נהנה פשוט לשבת בבית קפה ברחוב מרכזי ולהתבונן בעוברים ושבים, לספוג את האווירה והסגנון המקומי. זו הפעם הראשונה שלי בישראל ואני מאוד נרגש, שמעתי הרבה דברים טובים מחברים שביקרו פה בעבר ושמחתי על ההזדמנות להגיע גם".

את מורן אטיאס אתה מכיר?

"כן, מורן אישה יפהפייה וגם פופולרית באיטליה. נפגשנו לפני מספר שנים בקמפיין 'Save the Children' של המותג בולגרי, שעיצב טבעות מיוחדות שחלק מהכנסותיהן נתרם לתוכניות לחינוך ילדים ברחבי העולם. סלבריטאים שונים כמו ג'סיקה ביל, סטינג, איזבלה רוסליני ובן סטילר נרתמו למען הקמפיין ומורן הייתה אחת מהם. יש לה נוכחות מאוד חזקה, אהבתי את זה".

כשאתה נוטל חלק בתצוגות אופנה וקמפיינים, מהי בעצם מידת המעורבות שלך בסגנון האיפור שייבחר?

"יש קשר חזק בין עולם האופנה לעולם הביוטי, הם שלובים זה בזה. יש את מעצב האופנה, מעצב השיער והמאפר. הסטייליסט משלים את כולם יחד, שידברו בשפה אחת. חשוב לשמור על ראש פתוח, כי אם אתה נעול מראש על סגנון מסוים, אתה בעצם לא פתוח לשמוע דעות של אחרים, ופתיחות וחדשנות מאוד חשובות במקצוע שלנו.

"בתצוגות אופנה הפוקוס הוא, מן הסתם, על הבגדים של המעצב, והאיפור צריך להיות משלים והרמוני. יש מי שיתפסו אותו לפעמים כבעל חשיבות משנית, אבל למעשה האיפור צריך להעצים את העיצובים שנבחרו ולעזור להעביר את המסר של הקולקציה. כשהאיפור מושלם זה מפנה מקום לבגדים, וכשהוא לא מושלם זה מסיט את תשומת הלב, מפריע. הכי חשוב לשמור על איזון ולא לגנוב את הפוקוס למעצב".

זו אולי הסיבה לכך שעדיין עולם האופנה מקבל יותר תשומת לב מעולם האיפור? למשל, במגזינים הבינלאומיים האופנה תמיד במרכז והביוטי הוא מעין מוצר משלים.

"זו שאלה טובה. כנראה שלהתלבש אנחנו פשוט חייבים. בחיי היומיום אין לנו הרבה זמן בבוקר להתחיל להשקיע באיפור, אנחנו פשוט מתלבשים ורצים, במיוחד אם אין בעיות מיוחדות להסוות כמו כתמים, פצעונים או אדמומיות. בנוסף, מדובר גם בעניין תרבותי – איך להתאפר וכמה. החברה מאוד ביקורתית, ולכן יש מי שנרתעות מלהתאפר כדי שלא יקטלגו אותן כמוגזמות, צבעוניות או אפילו פרחות, וזה חבל.

"איפור בבסיסו אמור קודם כל לשדרג את המראה שלנו. לא לשנות אותו, אלא לחדד את החלקים היפים ולהסתיר את אלו שפחות, לגרום להם להיראות קצת יותר טוב. מהנקודה הזו אפשר לקחת את האיפור לאן שרוצים לפי הסגנון האישי".

נראה שהמודעות לקשר הזה בין אופנה, ביוטי וסגנון בכלל מתחזקת כל הזמן.

"בעבר האיפור נתפס ככלי לפיתוי, וכך ראינו צעירות שמפסיקות להשקיע באיפור ברגע שהתחתנו. היום זה שונה לגמרי: נשים פתוחות יותר לאיפור ומבינות שזה לא משהו להתבייש בו. הן יותר חזקות, עצמאיות ודעתניות, הן מתאפרות מדי יום ולא מחפשות אישור של הסביבה. זה לא מספיק לדפוק הופעה ואז לצאת מהבית בלי איפור, משהו מתפספס בלוק. איפור לא נועד רק לייפות אותנו, הוא גם סטייטמנט, אמירה.

"במקביל, גם המגזינים ספגו ולמדו את השינוי הזה ואנחנו רואים היום יותר עמודי ביוטי. אין ספק שיש תרומה גדולה גם מצד הבלוגים, שהעצימו בשנים האחרונות את החשיבות של תחום האיפור, שנהיה חם יותר מתמיד".

סגנון האיפור קשור בעיניך גם למצב הרוח?

"כמובן. נשים רוצות להרגיש נוח בתוך הסקין שלהן. האיפור משקף כמעט תמיד לא רק את מה שאופנתי, אלא גם את הלך הרוח הנוכחי. בנוסף, הן רוצות שיהיה להן מגוון מוצרים לבחירה ליום, לערב, לאירוע וסתם כשהן יוצאות לקפה. יש מוצרים בסיסיים, כמו מייק־אפ ופודרה, ויש מוצרים שכיף לשחק איתם, כמו צלליות ושפתונים שמגיעים במבחר גוונים".

ואז הן קונות איפור שנראה להן יפה בחנות, מגיעות הביתה ואין להן מושג איך להשתמש בו.

"חשוב לקנות דברים שמתאימים לנו ברמה האישית, הן לגוונים והן לסגנון. ממש כמו בגדים, לא כל מה שמחמיא לחברה שלנו יהיה יפה גם לנו. מומלץ לבקש עזרה מאנשי מקצוע כדי ללמוד איך לנצל את מוצרי האיפור שיש לנו על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. בסופו של דבר, כל אחת שונה בבחירות שלה.

"יש כאלו שנעולות על סגנון איפור אחד והן נראות פחות או יותר אותו דבר, למשל אדל, דיטה וון טיז ואיימי וויינהאוס המנוחה. גם בר רפאלי הישראלית שייכת לקבוצה הזו. מנגד, יש מי שלא מפסיקות לחדש ולרגש, כמו ליידי גאגא, ריהאנה ומדונה - שהיא אייקון איפור חזק מאוד. היא מגרה אותנו כל הזמן להתנסות בלוקים חדשים, לא לפחד ולא להיות מקובעים. היא מובילת טרנדים בהגדרה".

זה מזכיר את MAC, שלא מפסיקים להוציא קולקציות חדשות. קצת קשה לעקוב מרוב שהן תכופות.

"אחד הדברים שאני הכי נהנה מהם הוא הקולקציות הזמניות. זה מרגש ופותח את הראש לרעיונות, בניגוד למותגים אחרים שמוציאים רק שתיים–שלוש קולקציות עונתיות בשנה. בכל פעם יש נושא מקורי שלומדים ממנו על מגמה, דמות או רעיון חדש. זה הנקטר שלי במותג, מה שמכניס בי המון אנרגיה".

באופן לא מפתיע, מגנאני הוא המאפר החביב על נשות משפחות האופנה האיטלקיות, שמעדיפות מראה קלאסי־מודרני. "רקלה קוואלי (הבת של רוברטו) אוהבת עיניים מעושנות, ריסים מוארכים ושפתיים במראה ניוד, מרגריטה מיסוני, יורשת בית האופנה המפורסם, שמגיעה החודש לארץ לשבוע האופנה, מעדיפה את המראה הטבעי־פרשי, מעט שקוף, עם קצת הדגשה בעיניים, ומייטה בולגרי (אשתו של פאולו בולגרי) חובבת צלליות חומות, ריסים מודגשים ומראה שזוף", הוא מגלה לנו.

עם אילו עוד כוכבות גדולות עבדת?

"עבדתי עם כרמן צ'פלין (נכדתו של צ'ארלי צ'פלין), נעמי ווטס, קלי אוסבורן, קיילי מינוג, איזבלה פרארי, אוליביה פלרמו, מורן אטיאס ועוד".

עם מי היית רוצה לעבוד וטרם יצא לך?

"שחקנית שהייתי מאוד שמח לאפר היא מישל פייפר. אני אוהב את העיניים שלה ואת המבט הממגנט שלה".

את מי הכי נהנית לאפר?

"הייתה לי הזדמנות נפלאה לטפל במראה של השחקנית והבימאית כרמן צ'פלין לעשרה ימים מלאים שבהם היא הייתה חברה בחבר השופטים של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ברומא. זו הייתה חוויה נפלאה, מלאה באמון, שותפות וידידות".

מול מי הכי התרגשת לעבוד?

"יש לי זכות להיות קרוב לכל מי שאני מאפר, וזה תמיד מרגש אותי, בין אם זה סלב או לקוח רגיל. כל מאופר הוא הרפתקה חדשה ומלהיבה".

מהי הדרישה הכי מופרכת שדרשה ממך כוכבת?

"הכוכבים חייבים תמיד להיות מוכרים ולא יכולים לשנות את תדמיתם. למזלי, מעולם לא קיבלתי בקשות לא מציאותיות. עם זאת ב־2009, באחת הפעמים שבהן השתתפתי באירוע השקת הקולקציה של פרואנזה סקולר בפירנצה, נפגשתי עם השחקנית והזמרת הפרובוקטיבית קמברה פאלר (Kembra Pfahler). היא ביקשה ממני לצבוע את כל גופה בגוון מג'נטה, וזאת בגלל שבזמן ההופעה היא הראתה את כל חלקי גופה, גם האינטימיים, ויצרה מהומה".

זכורה לך פדיחת איפור משמעותית?

"האמת היא שיש לי מזל גדול, ובקריירה שלי מעולם לא הייתה לי סיטואציה מביכה. אבל בבסיסי אני אדם מאוד סקרן וצמא לחוויות חדשות, כך שתכונה זו תמיד גרמה לי להתמודד עם כל מצב באומץ ובהתלהבות".

איך נוצר המפגש שלך עם קיילי מינוג?

"נפגשתי עם קיילי לראשונה באירוע חגיגות 60 שנות פעילות לבית האופנה אמיליו פוצ'י בפירנצה. קיילי הייתה מנחת האירוע. הדבר הראשון שמשך אותי בה היה עור הפנים שלה. יש לה עור יפהפה כמו של בובת חרסינה! היופי, העדינות והחיוך שלה הופכים אותה לכוכבת אמיתית.

"שאלתי אותה איך היא רוצה להתאפר והיא אמרה לי: 'אתה איש המקצוע, לכן אתה תחליט, הלילה אני רק רוצה להיות יפה', וחייכה אליי. במהלך האיפור דיברנו הרבה, היא סיפרה לי כמה אנקדוטות ואני סיפרתי לה שהשיר שלה 'Can’t Get You Out Of My Head’ היה הפסקול בחופשת החג האחרונה שלי".

איך היא הגיבה?

"ברגע שהיא שמעה את זה היא התחילה לשיר לי את השיר במסירות עד סופו. האזנתי לה שרה בזמן שאיפרתי אותה במרפסת של הסוויטה במלון שלה, שהשקיפה על הגגות של פירנצה והדאומו. זו הייתה חוויה מרגשת ועוצמתית. זה אחד הזיכרונות הטובים ביותר של חיי. אני מאוד אוהב את קיילי מינוג".

>> עוד ראיונות בלעדיים בגיליון אפריל של GOstyle

שעירה לנצח

לפני רכישת עוד ועוד מוצרי איפור מפתים, מגנאני ממליץ להשקיע קודם כל בכלי העבודה הנכונים. מברשות איכותיות יוציאו את המיטב מהאיפור שלנו ויאפשרו לנו להתאפר בצורה נכונה, נוחה ומהירה. הנה שלוש המומלצות של מיקאלה:

1. מברשת מספר 224: לטשטוש הצלליות

2. מברשת מספר 130: להנחת מייק־אפ וסומק קרמי

3. מברשת מספר 266: לגבות או אייליינר

  • זכרי: כדי שהמברשות יישמרו ויהיו ביצועיסטיות לאורך נשים, יש להקפיד על ניקוי וחפיפה שלהן באופן שוטף.

  (באדיבות MAC)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle:

  • חלום אמריקאי: איך להתאפר כמו ג'ניפר לורנס?