עוד לפני שהתחילה, תצוגת האופנה של המותג סמפל בעיצוב האחיות עינב זיני ונופר מכלוף כבר זכתה בלא מעט תשומת לב. לאחר שבשבוע האופנה הקודם הפך המותג הצעיר לשיחת היום בעקבות תצוגת הביכורים שלו, הפכו המעצבות גם לשם חם בקרב הסלבס והברנז'ה המקומית בזכות עיצובים קוליים וסטיילינג מוקפד. "אנחנו לחלוטין חרדות מהתגובות", אומרת זיני, "אין לנו ספק שהולכים לבחון אותנו בזכוכית מגדלת ואני מתפללת שנספק את הסחורה בעיני התעשייה והקהל".

עוד בשבוע האופנה בתל אביב

סמפל הוא מותג צעיר, אך יש לו כבר שפה ברורה ומובהקת  (צילום: ענבל מרמרי)
סמפל הוא מותג צעיר, אך יש לו כבר שפה ברורה ומובהקת (צילום: ענבל מרמרי)

למרות הפחדים, ההחלטה לחזור אל מסלול התצוגות היתה כמעט מובנת מאליה עבור המעצבות. "החשיפה שזכינו לה אחרי שבוע האופנה הקודם היתה מטורפת. ממותג של פאשניסטות וברנז'ה, הפכנו למותג שגם האימהות של הפאשניסטות האלו רוצות ללבוש".

שיתופי פעולה חכמים עם מעצבי אביזרים (צילום: ענבל מרמרי)
שיתופי פעולה חכמים עם מעצבי אביזרים (צילום: ענבל מרמרי)

הקולקציה הנוכחית, לעונת סתיו-חורף 2014-15, מערבלת לכדי "מישמש" (כפי שמגדירה זאת עיני), את המראה הספורטיבי והנונשלנטי שמאפיין את המותג יחד עם פריטי עור ואלמנטים מחויטים. "מבחינת הצבעוניות, התמקדנו בעיקר בגוונים של בורדו, כחול וחרדל. אין בכלל שחור – מבחינתנו כחול הוא השחור החדש", מסבירה מכלוף.

חסרו הפתעות מסקרנות על המסלול (צילום: ענבל מרמרי)
חסרו הפתעות מסקרנות על המסלול (צילום: ענבל מרמרי)

את התצוגה ליווה סרטון אנימציה חינני במיוחד של צמד היוצרים אופיר ששון ואורי אן חיל, שהציג איורי אופנה מינימליסטיים בשחור ולבן של דוגמניות הפוסעות על המסלול בבגדי הקולקציה. השילוב בין הדוגמניות והאיורים השלים את הקו העיצובי של המותג ויצר אווירה ייחודית שהבדילה את התצוגה גם בתוך עומס האירועים של שבוע האופנה.

בחירה בצבעוניות מוגבלת (צילום: ענבל מרמרי)
בחירה בצבעוניות מוגבלת (צילום: ענבל מרמרי)

נקודות האור

הסגנון המובהק. סמפל הוא מותג צעיר, אך יש לו כבר שפה ברורה ומובהקת ואפשר בקלות לדמיין את הלקוחה שלו מצפייה בפריטים שעלו על המסלול בתצוגה הנוכחית, כמו גם בתצוגה הקודמת. מעטים מאוד הם המותגים שמצליחים לייצר כתב יד כה מגובש בזמן קצר כל כך.

שיתופי הפעולה החכמים. לצד התיקים שיצרו מעצבות סמפל בעצמן, את הקולקציה ליוו נעליים של רותם גור למותג VAS ותכשיטים של גל ורדי למותג Galisfly. כמו בתצוגת האופנה הקודמת של המותג, גם הפעם סייעו מעצבי האביזרים למעצבות סמפל לייצר טוטאל לוק קולי ועכשווי.

מעטים המותגים שמצליחים לייצר שפה כה ברורה בזמן קצר כל כך (צילום: ענבל מרמרי)
מעטים המותגים שמצליחים לייצר שפה כה ברורה בזמן קצר כל כך (צילום: ענבל מרמרי)

נקודות החושך

חוסר השיאים. התצוגה של סמפל התנהלה על מי מנוחות, כאשר אף דרמה לא נרשמה באאוטפיטים שהוצגו – לא היה אף פלופ מביך, אך חסרו גם ההפתעות המסקרנות שלהן ציפינו מהמותג הצעיר ואפוף הבאז. נראה כי הסיבה לכך נעוצה בפחד של המעצבות מ"תסמונת הדיסק השני", שהובילה אותן להעז פחות. הפעם הן הלכו על בטוח מדי, שכן תעוזה היתה מרימה את התצוגה לגובה, גם אם היא היתה מובילה אותן לפלרטט עם טעם שנוי יותר במחלוקת.

הצבעוניות. הבחירה להתמקד בפלטת צבעים מוגבלת יכולה להיות הברקה, אם היא מלווה בגזרות מסקרנות או טקסטורות מורכבות. במקרה של סמפל, הורגש מחסור בצבעים מגוונים, שהיו מעשירים את הדגמים והופכים את הגזרות הבסיסיות למרגשות וחיות יותר. כחול אומנם בהחלט יכול להיות השחור החדש, אבל למה לוותר על סגולים וצהובים, למשל, שהיו יכולים להשתלב היטב עם פלטת החרדל והבורדו?

פריטי העור. בתצוגת האופנה הקודמת של המותג בלטו על המסלול פריטי עור קלילים ומתוחכמים, שהפכו את החומר המוכר להצהרה אופנתית חדשה, מקורית ולבישה. בהשוואה, בקולקציה הנוכחית רוב בגדי העור נראו כבדים וחסרי חדשנות – למעט שילובים של עיטורי עור קטנים בבגד מבד אחר - ולעתים הגזרות שלהם אף לא עבדו בשלמות עם החומר.

מחסור בשיאים: תצוגת האופנה של סמפל (צילום: ענבל מרמרי)
מחסור בשיאים: תצוגת האופנה של סמפל (צילום: ענבל מרמרי)

תעוזה היתה מרימה את התצוגה לגובה (צילום: ענבל מרמרי)
תעוזה היתה מרימה את התצוגה לגובה (צילום: ענבל מרמרי)

יעל רגב