המבקר: איתי יעקב

גדעון אוברזון x קסטרו

מה מוכרים לנו? קולקציית בגדי ים בת 14 דגמים שנולדו משיתוף פעולה בין מעצב האופנה גדעון אוברזון וחברת קסטרו. בשנה האחרונה שקד אוברזון יחד עם מעצבי החברה על הקולקציה, תוך ניסיון לפנות ללקוחה הצעירה של קסטרו ועם זאת לשלב את הדי.אן.איי המוכר של המעצב. הקולקציה עוצבה בהשראה אפריקאית, עם הדפס מנומר או דוגמה גרפית בשחור ולבן המדמה, על פי אוברזון, ציור גוף אפריקאיים המצוירים על הגוף הכהה בחמר לבן. כמו תמיד אצל אוברזון, יש הקפדה יתרה על הגזרות וטכנולוגיה המבקשת לתמוך ולחטב את הגוף. לדברי המעצב, שיתוף הפעולה הנוכחי צפוי להמשיך גם בקיץ הבא, אך הוא תלוי בתגובות להן תזכה הקולקציה מהקהל הרחב.

האם קנינו את זה? לא ממש. זהו שיתוף פעולה שכל אחד מהצדדים בו יוצא עם ידו על התחתונה.

המידות: 44-36.

נקודות האור

הנגישות. בגדי ים של גדעון אוברזון הם לרוב מוצר יקר (עם מחירים המתחילים ב-500 שקל) ושיתוף הפעולה הנוכחי עם קסטרו מנגיש את עיצוביו לאלה שידם אינה משגת לרכוש דגם של המעצב בדרך כלל. בנוסף, היא מאפשרת ללקוחות צעירות יותר להכיר את המעצב, שמזוהה בעיקר עם קהל לקוחות מבוגר, ולפתוח צוהר אל חזונו העיצובי.

הגזרות. אוברזון הוא אשף בבניית גזרות חכמות של בגדי ים. בניגוד למה שחושבים, לא מדובר בשני משולשי בד שתפורים משני הצדדים, אלא במלאכת מחשבת. אוברזון מביא עמו את המיומנות שצבר במהלך 50 שנות קריירה. הדבר בולט בבגד ים שלם, אשר חלקו הפנימי בנוי כמחוך האורז את הגוף, תוך מתן תמיכה לחזה. אוברזון מספר כי הדגמים נמדדו בנפרד על דוגמניות במידות 36 ו-44, כדי להתאים באופן מדויק את הגזרה למבנה הגוף.

נקודות החושך

הדי.אן.איי. אחת הבעיות המרכזיות של הקולקציה אינה מה הביא אוברזון איתו אל שיתוף הפעולה, אלא מה הוא השאיר בחוץ. גילינו שלא מעט. כשהוא נשאל, למשל, היכן הדפסי העוגן הכה מפורסמים שלו, הוא מחייך ואומר שהם ודאי יופיעו בקולקציה הבאה. היה ראוי כי בשיתוף פעולה בין שני הצדדים, קולו האישי והייחודי של אוברזון היה מקבל ביטוי בולט יותר מכפי שניתן.

ההדפסים. אחד הנכסים הגדולים של אוברזון היו הדפסים אבסטרקטיים וצבעוניים שפיארו את בגדי הים שלו. בשיתוף הפעולה הנוכחי הלכו על בטוח: הדפס מנומר וקלאסי, לצד הדפס אבסטרקטי בשחור ולבן עם נגיעות של אדום – צבעי המותג, למי שלא שם לב. הוויטאליות? הצבעוניות? העושר? כל אלה נשארו על רצפת חדר העריכה, או כפי שאומר אוברזון: בקולקציה הבאה.

מחירים: 349-199 שקל.

להשיג החל בסוף מרץ בחנויות קסטרו.

גדעון אוברזון x קסטרו. ההדפסים יחכו לקולקציה הבאה (צילום: דודי חסון)
גדעון אוברזון x קסטרו. ההדפסים יחכו לקולקציה הבאה (צילום: דודי חסון)

Twentyfourseven

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של רשת האופנה לצעירות twentyfourseven בעיצובה של אפרת כרמי. זוהי קולקציה עשירה בפריטים המורכבת משבע קבוצות המחולקות על פי השראות, ובהן פריטי ג'ינס, השראה מתרבות פסטיבלי המוזיקה של הקיץ, הדפסים צבעוניים ושיק אתני בהשראה הודית. אם אתן חובבות פילים, במותג החליטו העונה שזוהי שנת החדק, ויצרו לא מעט פריטים עם הדפסי החיה האפורה.

האם קנינו את זה? בהחלט! twentyfourseven מציעים פריטים שכל צעירה צריכה בארון במחירים תחרותיים.

המידות: חלקים עליונים, XS-L; חלקים תחתונים: 42-32.

נקודות האור

מכנסי הג'ינס. אם אתן חובבות ג'ינס קרועים בגזרת בויפרנד או סקיני – זה כמה עונות שגולת הכותרת של הרשת היא מכנסי הג'ינס. למשל, מכנסי ג'ינס קרועים בשטיפת אסיד ובגזרת בויפרנד מקבוצת White Romance, הצפויה לנחות בסניפים בימים אלו לקראת פסח. אורך המכנסיים מדויק, כך גם השטיפה והאופן בו הקרעים הונחו לכל אורכם. במקרה אחר, אהבנו מאוד חצאית מידי בצבעוניות של ג'ינס, העשויה למעשה כותנה נעימה למגע.

המחירים. משקפי שמש ב-50 שקל, מכנסי ג'ינס ב-200 שקל, חולצות ב-39 שקל. twentyfourseven מציעים טווח מחירים תחרותי בהשוואה לרשתות הזולות מחו"ל, ועם זאת, שומרים על קו עיצובי מיוחד. מחירי הפריטים מאפשרים ללקוחות הצעירות של המותג בגילאי 30-14, לרכוש פריטים אופנתיים בתחלופה גבוהה.

נקודת החושך

ההדפסים. כשזה מגיע להדפסים, ידם של המעצבים הגרפיים במותג קלה על ההדק. נכון, יש לא מעט חולצות טי חמודות במחיר מצחיק, אבל במקרים אחרים, כמו בהדפסי הפרחים שהודפסו על בד דומה לניאופלן (אך דק יותר), המראה מגושם מאוד. אם בגלל ההדפס הלא מוצלח, ואם בגלל שהוא לא עובד על הבד עצמו.

מחירים: חולצות, 280-40 שקל; מכנסיים, 280-50 שקל; חצאיות, 290-100 שקל; שמלות, 400-100 שקל; ז'קטים, 270-100 שקל; סריגים, 200-100 שקל; מכנסי ג'ינס, 400-70 שקל; בגדי ים, 100-30 שקל; נעליים, 250-50 שקל; תיקים, 260-100 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

Story

מה מוכרים לנו? רשת החנויות Story משיקה קולקציית אביב-קיץ חדשה של 45 (!) המותגים שהיא מייצגת בישראל. בין השאר, תוכלו למצוא אצלה מותגי פרימיום כמו A.P.C ופיליפה K לצד מותגי סטריט מוכרים יותר בישראל, כמו המותג השבדי נודי ג'ינס, או חברות הנעליים פלדיום ומליסה. העונה חוגגים ברשת את כניסת נעלי Toms, מותג נעליים אמריקאי שהוקם בשנת 2006 כמיזם פילנתרופי ומאז חביב על סלבס רבים. בעתיד, מספר הבעלים אורי רייז, צפוי להיפתח בוטיק נוסף של הרשת, אשר יציע את 20 מותגי הפרימיום היקרים יותר של הקבוצה.

האם קנינו את זה? בגדול כן, אם כי מתוך 45 המותגים של הרשת, אנחנו לא יכולים לסמן וי על כולם.

המידות: בגדים, XS-XXL; נעליים, 46-35.

נקודות האור

התיקים של Herschel. תחום האביזרים הוא אחד החזקים ברשת ובולט בו מותג התיקים הסופר-טרנדי Herschel, שהוקם בקנדה בשנת 2009. החברה מתמקדת בתיקי גב אופנתיים בשילובי צבעים נהדרים כמו כחול עם חאקי, או בהדפסי קמופלאז' ודוגמאות פסים, המגיעים עם זוג רצועות עור חומות מקדימה. אם אתם מחפשים תיק אופנתי לעונה הקרובה – Herschel הוא המענה עבורכם.

נעלי הילדים של מליסה. קו נעלי הפלסטיק של מליסה לנשים כבר די מיצה את עצמו, אבל לא כך בנעלי הילדים. מדובר באחד הקווים המקסימים ביותר בשוק, והוא מציע נעלי פלסטיק מקוריות לדור הבא של חובבי האופנה. אהבנו מאוד את סנדלי השוקולד לילדות, עם שתי קוביות שוקולד שמשובצות בהם, והגרסה עם השוקולד הנגוס שבתה את לבנו במיוחד.

נקודות החושך

הקולקציה של רליג'ן. מותג האופנה Religion מנהל סיפור אהבה ארוך שנים עם הלקוחה הישראלית. בזמן הזה הלקוחה הישראלית התבגרה, טעמה התעצב, אבל אצל המותג הבריטי הדברים נשארו ללא שינוי. קולקציית הקיץ של רליג'ן בצבעוניות של שחור, כחול ואפור ממשיכה להתכתב עם אלמנטים מעולם הפאנק והרוק, תוך שמירה על גזרות נוזליות ובדים רכים. אומנם עדיין יש לא מעט נשים ישראליות שמתחברות למראה, אך כבוטיק מוביל, Story יכולים לחשוב איך לתמהל מחדש את היצע המותגים שלהם.

נעלי Toms. התלהבות סביב מותגים היא עניין שבשגרה, בטח אם הם רק מגיעים לארץ. הבעיה עם המותג Toms, היא שההייפ מוצדק רק בחלקו. אל מול נעלי הילדים החביבות שמגיעות בטווח רחב של צבעים, אלו בקו המבוגרים נראות מיושנות. אז מה אם המותג נכנס לישראל רק עכשיו, בקיץ 2014 קצת מאוחר מדי להתלהב מנעלי בד עם סוליית אספדריל.

מחירים: נשים, 2,190-99 שקל; גברים, 2,199-299 שקל; ילדים, 349-99 שקל; גרביים וכובעים, 349-49 שקל.

להשיג ברשת חנויות Story.

המבקרת: יעל רגב

עונות

מה מוכרים לנו? קולקציה ראשונה של מותג מידות הביניים עונות מאז הפרידה מהפרזנטורית מרינה מקסימיליאן לטובת דוגמנית העבר מיכאלה ברקו. קולקציית הקיץ שואבת השראה מהטרנדים העונתיים, עם דגש על הדפסים פרחוניים, צבעי חול וגזרת אוברסייז. לצד אלו בולטת מחלקת הספורט החדשה, הכוללת טייצים וגופיות.

האם קנינו את זה? לא. הפריטים אומנם לבישים, אבל הסיבה המרכזית להיכנס לחנויות נשארת טווח המידות הרחב ולא העיצובים של הקולקציה.

המידות: 48-42, חלק מהדגמים מגיעים עד מידה 52.

נקודת האור

החולצות. מתוך ההיצע העונתי של המותג חיבבנו במיוחד את חולצות האריג וחולצות הטוניקה הלבנות, שהתאפיינו במגוון רחב יחסית ובחירה בקישוטים מתונים ומעודנים.

נקודות החושך

הקלישאות. בעונות אין חדש תחת השמש. נראה כי ברשת מאמינים שנשים במידות ביניים פלוס מחפשות רק סגנון מסוים מאוד של פריטים. אולי אם היו מציצים באתרים של חברות כמו Asos, Next ודורותי פרקינס, היו מגלים כי אפשר לעשות אופנה אמיתית גם לנשים גדולות.

ההדפסים. בגדים למידות גדולות לא חייבים להיות צעקניים. תצוין לרעה גלביית הפסים הפסיכדלית, שאין סיכוי כי אישה שלא צוידה בגוף ובאטיטיוד של דורית בר אור תוכל ללבוש ולהיראות אנושית.

מחירים: 399-59 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.

יוסי קצב – Sketch

מה מוכרים לנו? על רקע מוזיקת פופ ערבית ושטיחים אוריינטליים, הציג מעצב בגדי הגברים יוסי קצב את הקולקציה שיצר למותג Sketch בתצוגה מיוחדת במתחם מוזיאון תל אביב, שהתקיימה בדיוק שבוע לפני פתיחת שבוע האופנה המקומי. הקולקציה הנוכחית עוצבה בהשראת זרם האמנות ה"ארץ ישראלי", שבו בלטו אמנים כמו נחום גוטמן וראובן רובין, ועל המסלול ניבט מראה קז'ואל מקומי עם נגיעות של רומנטיות נוסטלגית.

האם קנינו את זה? בהחלט. חובבי המותג ימצאו בקולקציה בדיוק את מה שהם מחפשים: איכות תפירה מוקפדת, עיצוב מתוחכם אך לביש ושיק מקומי לגברים.

נקודות האור

ההפתעות. צעיפים אוריינטליים במראה של צעיפי מלחים, רצועות משתרבבות דמויות ציציות ואלמנטים עיצוביים נוספים הקפיצו גם את הפריטים הנקיים והמינימליסטיים ביותר בקולקציה.

הצבעוניות והטקסטורות. קצב השכיל להשתמש בכל פלטת הצבעים הטרנדית (והקיימת תחת השמש) לגברים על מנת לרקוח את התמהיל. החל בצבעי הג'ינס והדנים, דרך הפסטלים הרכים, הטקסטורות, ההדפסים והשימוש בגוונים עזים של צהוב, כתום, קורל, סגול, ירוק תפוח וכחול, לצד גוונים בהירים כמו צבעי חול, מוקה ולבן.

נקודת החושך

לא לכל טעם. הקולקציה נפלאה, אך יכול להיות שהיא מעט מתוחכמת מדי עבור טעמו האופנתי של הגבר הישראלי הממוצע. למרות הרוח הישראלית ואפילו המדברית שנושבת מהקולקציה, מדובר ללא ספק בפריטים למביני עניין.

מחירים: סריגים, 439-299 שקל; חולצות, 499-199 שקל; מכנסיים, 699-399 שקל; צעיפים, 299 שקל; תחתוני בוקסר, 79 שקל.

להשיג בחנויות המותג: מתחם התחנה, קויפמן פינת המרד, תל אביב, טל' 03-7362640; בזל 2 (פינת דיזנגוף), תל אביב, טל' 03-5325160; מתחם שרונים, הרקון 2, הוד השרון, טל' 09-7720815.

קלארקס. כדאי להתמקד בקולקציית הגברים
קלארקס. כדאי להתמקד בקולקציית הגברים

קלארקס

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של קלארקס, המשלבת את הפונקציונליות המוכרת והקלאסית של מותג ההנעלה הוותיק עם אלמנטים טרנדיים, בעיקר בסגנון בוהמייני. אנשי החברה עיצבו את הקולקציה בהשראת "הנווד המודרני", הנדרש לנוע במהירות בין מקומות שונים, ויצרו אוסף של נעליים יציבות בעיצוב נקי עם עקבים מגוונים ואלמנטים טרנדיים קלים.

האם קנינו את זה? חלקית. בקלארקס מצליחים בשנים האחרונות להיפטר מהתדמית המיושנת של נעלי נוחות, אך הם עדיין הולכים על בטוח מדי ויכולים להעז יותר כדי לזכות באפיל טרנדי אמיתי. עם זאת, נשים וגברים שמחפשים נעליים פרקטיות עם נגיעות מסוגננות, בהחלט ימצאו כאן את מבוקשם.

המידות: נעלי גברים, 47-40; נעלי נשים, 43-36.

נקודת האור

נעלי הגברים. נעליים טרנדיות, עכשוויות ובמחירים סבירים – קולקציית הגברים היא ללא ספק ההיילייט הנוכחי של הרשת. בלטו לטובה: נעלי הקנבס, נעלי העור עם שילובי הצבעים המיוחדים ותוספת השרוך המסולסל והשיקי, וכן הנעליים שמשלבות סגנון אוקספורד עם סוליות ספורטיביות.

נקודות החושך

הדיוק בפרסום. קלארקס ידועה בנעליים הנוחות שלה, אך חלק מדגמי הקולקציה לא התלבשו מיד בנוחות ובקלות על הרגל. בנוסף, בדגמים מסוימים נדרשה מידה אחת מעל זו שנועלים בדרך כלל על מנת שהנעליים יתאימו לרוחב כף הרגל.

התיקים. יחסית לחברות נעליים אחרות שמספקות גם פתרונות אופנתיים בתחום האביזרים, קולקציית התיקים של קלארקס חלשה במיוחד. הניסיון להתאים אותה לדגמי הנעליים של המותג במקום לרוח הקולקציה, יצרה דגמים שנראים כמו תרגום מילולי מדי ומראה מיושן של סטים תואמים.

מחירים: 1,000-399 שקל.

להשיג בחנויות הרשת.