העולם הנשי נחלק לשניים: לאלו שמתייחסות לטיפוח הפנים כאל פינוק יומיומי שאין סיכוי לדלג עליו, ולאלו שרואות בו אילוץ הכרחי. לאיזה צד שלא נשתייך, כמעט כל אחת מאיתנו תהתה בשלב כלשהו בחיים אם רק תשדרג טיפונת את מדף הקוסמטיקה, אם תשקיע עוד כמה שקלים מדי חודש במוצרי הטיפוח שלה - האם התוצאות יהיו בהתאם?

אך בדיוק כשכבר חשבנו להתחיל לחסוך ממיטב כספנו לטובת איזה קרם יוקרתי ומפנק ב־400 שקל, קלטנו שיש גם קרמים באלף שקלים, אלפיים ואפילו יותר. אז כמה רחוק כדאי לנו ללכת בשביל להגיע לתוצאה הרצויה?

>> בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

מוצרי הפרימיום מהפנטים מבחינה עיצובית ומבטיחים להפוך את העור שלנו למתוח, מוצק, חלק וזוהר יותר. הם שייכים לסדרות טיפוח שהן רובן ככולן בקטגוריית ההצערה / שיקום / תיקון / חידוש, או בשם הידוע "אנטי אייג'ינג". הם יכולים להיות של מותגי פרימיום בהגדרה, כמו לה פררי וסיסלי, וגם בסדרות פרימיום של מותגי יוקרה כמו שיסיידו ולנקום, שאצלם ניתן למצוא גם סדרות במחירים נגישים יותר.

מדובר בסדרות מפוארות שזוכות חדשות לבקרים בפרסים ובתארים שונים, שתורמים רבות למוניטין של המותגים. החברות מתגאות באותן סדרות ומתהדרות בעובדה שהשקיעו שנים רבות של מחקר ופיתוח, בשיתוף אוניברסיטאות יוקרתיות כמו הרווארד, רק בשביל להעלים לנו את הקמטוטים בעיניים או להבהיר את הכתמים בלחיים.

נשות הפרימיום

מסתבר שיש שוק לא קטן למוצרי הפרימיום הללו, גם אם הוא נסתר מעינינו, שכן אלו סדרות שאין סביבן קמפיינים מושקעים ומגיעות אליהן רק יודעות דבר. משקלול התשובות שקיבלנו מגורמים שונים נראה ששוק הטיפוח המגה־יוקרתי מהווה כ־20 אחוז בממוצע מכלל רכישות טיפוח היוקרה.

בשיחה עם לקוחות של המותגים השונים המנטרה שחוזרת על עצמה היא שהן לא רואות את עצמן משתמשות בסדרות שאינן מגה־יוקרתיות. לדבריהן, הן יקצצו איפה שאפשר בשביל שיהיה להן די כסף לרכישה, ממש כמו בכל התמכרות.

"יש כאלו שמוציאות את כספן על סיגריות ומסעדות, אבל אני מעדיפה להוציא אותו על טיפוח אישי", משתפת אותנו אירנה, מנהלת אדמיניסטרטיבית בת 35 ולקוחה אדוקה של סדרת Skin Caviar של לה פררי. "העור שלי זוהר ואלסטי כל הזמן. אני מרגישה שהוא קורן יותר לעומת נשים אחרות מסביבי, מבוגרות ואף צעירות יותר. אני נהנית ממה שיש לטכנולוגיה השוויצרית להציע, וגם בלי איפור מחמיאים לי. אני מרגישה נפלא".

בדיוק כשהתחלנו לפנטז על היום שבו נהפוך למיליונריות ונוכל להתלבט באיזה מוצר נשקיע אלף שקלים (ואולי בכלל נקפוץ ישר לאלפיים - כי אם כבר אז כבר), איריס אגיב, מנהלת ההדרכה של לנקום, מותג שמתהדר בסדרת הפרימיום Absolue L'Extrait, סיפרה לנו שזה ממש לא רק עניין של כסף אלא של סגנון חיים: "נכון, יש לקוחות שיכולות להרשות לעצמן לרכוש כל מוצר שבו הן חושקות, אבל הלקוחה הממוצעת של הסדרות האלו דווקא מגיעה מרקע סוציו־אקונומי ממוצע ולא גבוה.

"היא תוותר על הוצאות אחרות, כמו מוצר חשמלי, בגדים ומסעדות, ותשקיע את כספה בתכשיר הנחשק. בשורה התחתונה מדובר בלקוחות שצמאות לחדשנות טכנולוגית, בשילוב של חוויית פרימיום מפנקת במיוחד, והן תמיד יחכו למוצר הבא בסדרה. זה משפיע על הרגשתן והלך הרוח שלהן. למרוח קרם רגיל במקום קרם פרימיום ולצאת מהבית זה ממש כמו לצאת עם סתם בגדים במקום לדפוק הופעה, יש הבדל דרמטי בהרגשה. הן לא מתפשרות וחשוב להן להשקיע".

באיזה גיל כדאי להתחיל להשתמש במוצרי הפרימיום?

"זה לא עניין של גיל, אלא צורך של העור והרגשה אישית".

ובכל זאת, נניח שאין לי בעיה של כסף, שווה לי להשקיע גם אם אני בת 25?

"הצרכניות ברובן הן בנות 30 ומעלה, קהל יציב של לקוחות שיודעות מה הן רוצות ומוכנות לשלם על זה. לצעירות יותר יש מספיק סדרות טיפוח שיענו לצורכיהן הבסיסיים והן לא קהל היעד".

ארז חלבי, סמנכ"ל שיווק וסחר ברשת אפריל, המתמחה בקוסמטיקה יוקרתית, מסכים עם אגיב ומוסיף: "מדובר בנשים בגילאי 40-35 ומעלה, אם כי בשנים האחרונות אנו רואים משתמשות צעירות יותר בעקבות המודעות לסימני גיל ראשונים.

"אכן לא מדובר, כמו שנוטים לחשוב, בנשים מהעשירון העליון, אלא בנשים מכל שכבות האוכלוסייה עם מודעות גבוהה לאסתטיקה ויופי, שנמצאים בראש סדר העדיפויות אצלן. רוב הלקוחות משלבות מוצרי פרימיום משניים-שלושה מותגים ונשארות נאמנות להם לאורך זמן".

הסדרות מוגדרות כאנטי אייג'ינג - זה לא אומר שהן מומלצות לבעלות עור בוגר?

"לא בהכרח", אומרת לנו יהודית ינוס, מנהלת ההדרכה של שיסיידו, מותג שאוחז בסדרה עטורת הפרסים Future Solution LX. "היום מדברים במושגים של מניעה, ולכן השימוש מומלץ מהופעת סימני הגיל הראשונים. חשוב לזכור שמרגע שאנחנו נחשפות לשמש תהליכי ההתחדשות של העור הופכים לאיטיים יותר.

"קוסמטיקה אפקטיבית כשמתמידים, ואין קסמים. גם אם בורכנו בגנים מצוינים, יש תהליכים כרונולוגיים שמתרחשים עם הגיל ואותם אי אפשר לעצור. למשל, עם ההתבגרות רמת הלחות בעור יורדת אצל כולנו. מטרת הקרמים היא להאט את התהליכים הללו ולעזור להתמודד עם נזקים סביבתיים כמו זיהום אוויר, רדיקלים חופשיים וחשיפה לקרני השמש".

במחיר של הקרם וההמתנה שהוא יעבוד, לא עדיף להשקיע בזריקת בוטוקס שתפעל מיידית?

ינוס: "טיפוח אישי שוטף אינו מתחרה עם טיפולי אסתטיקה מקצועיים. ראשית, היתרון הגדול של המוצרים המגה־יוקרתיים הוא שיש שינוי בטווח הקצר. אלה מוצרים איכותיים שנשענים על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ונותנים תמורה לכסף של הלקוחה גם בתחושה וגם במה שמשתקף מולה במראה.

"שנית, בוטוקס הוא רעלן שעובד על שיתוק השריר לפרק זמן של שלושה עד שישה חודשים, ולאחר מכן המצב חוזר לקדמותו. הוא נותן פתרון נקודתי ולא כללי ואינו פוטר אותנו מהצורך להשתמש במוצרי טיפוח במקביל".

אפשר ממש לראות את ההבדל בין שימוש במוצר יוקרה "רגיל" לכזה שהוא "מגה־יוקרתי"?

אגיב: "בהחלט. בתכשירים המגה־יוקרתיים השינוי משמעותי ואפשר לראות תוצאות כבר בשבוע הראשון. לא רק שהלקוחות מרוצות, הן גם נהנות מהמחמאות שהן מקבלות מהסביבה ולכן מוכנות לשלם על כך. זה לא סתם טיפוח, זו חוויה שלמה".

אולי המותגים הללו בעצם מוכרים לנו חוויה וריגוש שלא בהכרח קשורים לאפקטיביות של המוצר?

ינוס: "אלו מגוון גורמים השלובים זה בזה. מצד אחד, מדובר בחוויה מפנקת שעושה המון לנשמה, והגוף מפריש הורמונים של עונג כשמשתמשים במוצר מפנק. זה גורם לנו להרגיש טוב יותר ולהקרין זוהר וחיוניות.

"מצד שני, כשלקוחה קונה איכות היא לא מסתפקת בחוויה של ניחוח ומרקם, אלא מצפה לתמורה מלאה לכסף, לראות תוצאות. היא מקבלת את זה, ולכן נשארת נאמנה לסדרות האלו".

אגיב: "הלקוחות של הסדרות הללו מחפשות את החוויה וזה לא מקרי. להשתמש במוצרים כאלו זה ממש פולחן יופי מענג, כמו מיני־קוסמטיקאית בבית. לא במקרה המארזים סופר־מהודרים, עם מגירות קטנות ואריזות מושקעות. זו חוויה כלל־חושית. אין לזה תחליף, ומי שמתחילה להשתמש בסדרה כזו, קשה לה מאוד לחזור אחורה".

האם יש תקופתיות במכירות, למשל השפעה של חגים, עונות או משברים?

חלבי: "בחורף הלקוחות נוטות להשקיע יותר, גם כי העור דורש מוצרים עשירים יותר וגם על מנת לשקם אותו מפגעי הקיץ. ניתן גם לראות שעיקר ההשקעה היא בקרמים ובסרומים, ואילו במוצרי ניקוי ומסכות הן יסתפקו בתכשירים מסדרות אחרות שאינן מגה־יוקרתיות. עם זאת, לרוב לקוחת פרימיום תישאר נאמנה כי היא הסתגלה לסטנדרט הגבוה, וגם בעִתות משבר כלכלי היא לא תנטוש, זו דרך חיים כל השנה".

מילה של ד"ר

הסיפורים על החוויה העל־חושית המפתה וההבטחה לאפקטיביות גבוהה גרמו לנו לצאת לבדוק האם באמת שווה לנו להתחיל לחסוך לקרם מהאגדות.

ד"ר מוניקה אלמן, רופאת עור מומחית בעלת רשת מרפאות אסתטיקה, חידדה לנו את העניין: "אני מאמינה במוצרי קוסמטיקה וחושבת שיש חשיבות רבה לשמירה על שגרת טיפוח. עם זאת, חשוב לזכור כי העור סופג עד גבול מסוים.

"זה שמותגים משקיעים שנים ומיליונים במחקר ובפיתוח זה נהדר, ועדיין אני לא רואה יתרון לקרמים של אלפי שקלים בעידן של היום. עוד אין לנו יכולת להחדיר לעור חומרים שבאמת יהיו אנטי אייג'ינג על ידי ננו־טכנולוגיה. העור פשוט לא נותן לנו להכניס את מה שאנחנו רוצים.

עם השנים העור הופך ליותר רפוי ופחות אלסטי. זה נובע מבלאי הורמונלי, שינויים מטבוליים, גנים, שמש, קרינה ושתייה לא מספקת של מים. במדינה חמה כמו שלנו רואים זאת במיוחד: העור מצהיב עם השנים ומופיעים עליו יותר כתמים. לכן כל אישה זקוקה לטיפול שמחיה את העור, וקרם הטיפוח הוא אמצעי להענקת לחות לעור.

"השאלה הנשאלת היא כמה מהלחות מגיעה ליעדה וכמה נעלמת בדרך. בנוסף, אם מדובר במוצרים עם חומרים פעילים, חשוב שאלה יהיו במינון נמוך כדי שלא יגרמו לגירויים בעור. חשוב גם לשים לב שהמוצרים יהיו היפו־אלרגניים, שהם נבדקו דרמטולוגית, אינם גורמים לקומודונים ונטולי בישום".

אז בעצם לדעתך לא כדאי להשקיע בחידושים וטכנולוגיות מתקדמות כמו שמספרים לנו?

"זה כמו טרנד ה־BB Cream, מוצר שמבטיח גם לחות, גם הגנה, גם איחוד גוון ועוד - זה בסדר, אבל לא מתאים לכל אחת, אלא בעיקר למי שיש לה עור טוב גם ככה. אבל מי שיש לה צורך מסוים, כמו יובש או פגמים, זה לא מספיק לה. אותו דבר עם הטיפוח המגה־יוקרתי: מי שרוצה לקנות חוויה עם סיפור, על קרמים שנרקחו עם רכיבים מהאמזונס או מהאלפים השוויצריים - זה נהדר בשבילה. בפועל זה לא באמת נדרש.

"זה כמו לרכוש שעון של קרטייה או מכונית מרצדס - הרי אפשר לראות מה השעה עם כל שעון אחר ולהגיע ליעד עם כל מכונית אחרת. אין ערך מהותי לקרם עצמו, התשלום הוא לגמרי על החוויה. מי שמקפידה על שגרת טיפוח תיראה טוב גם עם קרם שעלה 300 שקל, לא פחות מזו שמשקיעה אלפי שקלים. עור מטופח הוא נכס, ושכל אחת תעשה את החשבון שלה כמה היא רוצה להשקיע בו".

נראית מיליון דולר

מה יש בקרמים הללו שהופך אותם למגה־קרמים? גליה תורן חן, מומחית לטיפוח ויועצת מגמות למותגי יופי בינלאומיים, עושה לנו סדר ברשימת הרכיבים: הם נוצצים, הם נדירים, הם טבעיים, אך מה הם באמת עושים?

  • זהב, יהלומים ואבני חן: האבנים היקרות לא רק מוסיפות לנו זוהר, אלא אוצרות בתוכן תכונות אנטי אייג'ינג בעלות תועלות לעור, כמו נוגדי דלקת ונוגדי חמצון למניעת הזדקנות מוקדמת ולהגברת קצב חילוף החומרים בתאי העור.

  • תמצית קוויאר שחור / ירוק: הקוויאר השחור עשיר בחלבונים המסייעים לשיקום ולבנייה מחודשת של תאי העור, בעוד הקוויאר הירוק הוא סוג של אצת מעמקים המשמשת לתגבור יכולת ההתמודדות של העור עם נזקים סביבתיים.

  • רכיבים מהאוקיינוס: אצות ים מזנים מיוחדים עשירות בהרכב מינרלים וויטמינים ייחודי ויש להן יכולת הישרדות מרשימה, וכן ריכוז גבוה של נוגדי חמצון המגן על העור מפני פגעי סביבה והזדקנות מוקדמת.

  • סחלבים נדירים, פרחים ותמציות בוטניות: אלה מגיעים בעיקר מפסגות ההרים והעמקים הנידחים. לצד שפע של ויטמינים נוגדי חמצון השומרים על תפקודי העור ומגבירים את יכולת ההתחדשות שלו, הם בעלי כושר עמידות והסתגלות ומסייעים להגנה על מערכת החיסון של תאי העור.

שימי לב

למרות השמות המפוצצים והרכיבים הנדירים, לרוב ריכוז הרכיבים הפעילים בקרמים ובסרומים הוא נמוך ביותר. כדאי לקרוא את רשימת הרכיבים ולבחון באיזה מקום נמצא הרכיב ששבה את הלב והכיס שלך. ככל שהוא נמצא רחוק יותר בתחתית הרשימה, כך ריכוזו במוצר נמוך יותר.

סתם שתדעי

ההתמכרות למוצרי המגה־פרימיום מלווה בצ'ופרים לאורך כל השנה במסגרת מועדוני ה־VIP גם מטעם הרשתות וגם מטעם המותגים עצמם שמחזרים אחרי הלקוחות. תשכחו מדוגמיות קטנטנות, הצ'ופרים של לקוחות הפרימיום מפתים הרבה יותר:

  • מסעדות יוקרה

  • הרצאות העשרה

  • סרטים באולמות VIP

  • טיפולים באירועים

  • פינוקים בבתי מלון

  • תיקים מהודרים עם מוצרים בגודל מיוחד

ולמה אין סדרות מגה־יוקרתיות גם לגברים?

פשוט כי הם פחות משקיעים. גם כיום, בשנת 2014, הגברים עדיין לא ממש מאמצים את סדרות הטיפוח שמיועדות להם, אלא מקסימום משתמשים בקרמים של הנשים. אז קודם שתהיה להם שגרת טיפוח, ואחר כך המותגים ידאגו למוצרי פרימיום גם עבורם.

לפעמים חלומות מתגשמים

(ולפעמים הם פשוט יקרים מדי)

1. קרם יום ולילה של שיסיידו, מחיר: 2,550 שקל

2. סרום של קריטה, מחיר: 1,810 שקל

3. קרם אנטי-אייג'ינג של גרלן, מחיר: 2,690 שקל

4. קרם עיניים של לנקום, מחיר: 1,900 שקל

5. סדרת סקין קוויאר של לה פררי, מחירים לדוגמא: 1,700 שקל לקרם גוף, 2020 שקל לקרם עיניים

____________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle :

  • הטון הנכון: איפור בגוני סגול-סחלב