"אני הכי ג'ני מהבלוק", פותחת איתי את השיחה מור סילבר, שבימים אלו מאכלסת את משבצת כתבת השטח בפצצת הרייטינג "אקס פקטור". האמת, תיאור מושלם למי שנמנעת מגינוני "אני עובדת בטלוויזיה" ומניים־דרופינג, למרות קרבתה למגה־סטארים כמו עברי לידר, שירי מימון ובר רפאלי, ובעיקר נראית כמי שלא מאמינה לאן היא הגיעה ומדוע מגיע לה כל הטוב הזה.

>> בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

ואכן, ככל שהריאיון מתארך, המראה הראשוני והמעט קלולסי של סילבר מתאדה ישר מהחלון וחושף בחורה עם תוכנית עסקית לכבוש את המסך שלנו.

מור, שהספיקה להשתתף בתוכנית ריאליטי ("TLV – עושים את תל אביב"), להיות כתבת שטח של "היפה והחנון" (בעבר וגם בעונה החדשה), הגישה לצד ירון אילן בערוץ 24 והייתה חלק מפאנל התוכנית "סטייל" בערוץ הבידור, הגיעה אל "אקס פקטור" לא במקרה.

הכישרון העיקרי והבולט ביותר שלה הוא תקשורת עממית ולא מתנשאת, שגורמת לך להיפתח מיד ולספר לה את סודותיך, מצרך נדיר בקרב תוכניות הריאליטי. לצד יכולות אלו, מסתתרת לה אמביציה רצחנית ויכולת לזהות מצבים שמובילות אותה כבר ליעד הבא.

מנצלת הזדמנויות

"ראיתי את העונה הראשונה של 'TLV' והיא די מצאה חן בעיניי. למרות זאת לא הייתה לי שום כוונה ללכת לאודישן. מי שדחפה אותי הייתה אמא שלי, שראתה בזה מקפצה רצינית לחיים. הראש שלי היה בלימודים ולא שיתפתי פעולה, אבל היא לא ויתרה", מספרת מור.

פגישה מקרית עם סמדר קילצ'ינסקי ב"רייכמן", שם למדה תקשורת, שינתה קצת את כללי המשחק. גם קילצ'ינסקי זיהתה את הקסם האישי של מור ולחצה עליה לנסות. "לא הייתי בכלל בעניין, אבל לאמא שלי, שדואגת לי כל החיים, זה היה חשוב, אז החלטתי לשמח אותה. באודישן, ברגע שכיוונו את המצלמות אליי, השתנתה לי כל הגישה. החלטתי שאני לוקחת את זה, ולמבחנים הבאים כבר הגעתי חמושה בכל הכלים הדרושים כדי לקטוף את העבודה".

אמא יש רק אחת

סיפור האודישן הוא דוגמה קטנטנה ליחס ההדוק שקיים בין מור לאִמה. יהודית סילבר עסוקה בלהביא את מור למקום הכי גבוה שהיא יכולה בחיים, ונקודת הפתיחה לא הייתה פשוטה. מי שטרם נחשף לסיפור האישי של מור, הכולל אבא מכור לסמים, גירושין ומוות, יכול לחשוב שמדובר בנערה הרצליינית שאמא שלה, כמו כל אמא, חושבת שהבת שלה הכי טובה בעולם.

"אמא תמיד ניסתה לגונן עליי ולמנוע ממני את האמת על אבא. היו לי תהיות ומחשבות על כך שמשהו שונה אצלנו. שהיתי הרבה זמן אצל סבתא כי אמא עבדה בשלוש עבודות כדי לפרנס, והילדים בכיתה היו אלו שגרמו לי להבין שמשהו לא ממש תקין בסביבה שלי.

"כעבור שבע שנים הוריי התגרשו ולפני כמה שנים אבא נפטר מדום לב. הוא היה בן 53. אני חושבת שרק כשהייתי בצבא הבנתי ממש את המצב שהוא הגיע אליו. הוא נראה לי כל כך אבוד ותלוש שזה כאב. אמא שלי, מדהימה כמו שהיא תמיד, טיפלה באבא עד יומו האחרון למרות הקושי והגירושין".

על מסלול ההמראה

התנהלותה של מור מרשימה שבעתיים לאחר שמבינים את הדרך שעשתה משכונת נווה ישראל בהרצליה אל הטלוויזיה. למעט טליה סול, שהיום עוסקת בתחום עיצוב האופנה, מור היא היצוא היחיד והמצליח מ"TLV”.

"אני זוכרת שבתוכנית עבדתי כחלק מצוות ההפקה של 'היפה והחנון', וכשפוטרתי נורא נלחצתי ולקחתי את זה קשה. לא הבנתי שזה קצת מבוים בשביל התוכנית. פחדתי שעכשיו לא יהיה לי מה לעשות, אך לאחר זמן קצר קיבלתי טלפון מ'נענע 10', שבו התבקשתי להיות כתבת השטח של 'היפה והחנון' באתר האינטרנט. משם העניינים התגלגלו גם לסיקור של 'הישרדות' ו'קוקה קולה וילג'', ואז הגיעה אליי ההזדמנות לחזור אל מסך הטלוויזיה".

אמנם מדובר בערוץ המוזיקה 24 רווי הפדיחות, אבל שם מור קיבלה הזדמנות להיות מעין מנחה שנייה לירון אילן בתוכנית "ריח מנטה", וחטפה את התפקיד. "אני לא חושבת שאהיה שחקנית או שאפתח קריירת שירה, התחום שלי הוא ללא ספק הגשה ושם אני רוצה לעלות בדרגות". כאשר הגיע הטלפון מ"אקס פקטור" עם ההצעה להיות כתבת באתר ובאפליקציה של הזכיינית, הבינה מור שכך תעלה לשלב הבא.

תוכנית עסקית

לצד מודעות עצמית מפותחת, סילבר גם זיהתה את כוחן של הרשתות החברתיות רגע לפני כולם. כמו אותן בלוגריות אופנה, שפשוט עשו את זה קודם והיום מתפרנסות מזה למחייתן, מור, בהיותה כתבת שטח באתרי אינטרנט, הבינה את הזירה שבה היא עובדת ולאט לאט צברה עמודי מעריצים בפייסבוק ובאינסטגרם, שהיום עומדים על עשרות אלפים.

לערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט יש עניין רב בסילבר, שמושכת אחריה קהל מעריצים גדול והבנה בניצול הפלטפורמה הזו. אישור סופי למדד הפופולריות שלה ברשת הוא שיתוף פעולה עסקי עם חברות אופנה באינסטגרם.

"מור היא פשוט קסם של בחורה", מציינת שילה מגר, היחצנית של חברת ההנעלה ספרינג ומי שיזמה את הקשר העסקי בין מור למותג. "היא חכמה, מבינה את העולם החדש, מנצלת אותו על הצד הטוב ביותר ובצורה אמינה, מול המעריצים שלה ועם ראייה לעתיד לעוד שיתופי פעולה".

עושה רושם שמור מסמלת את הדור החדש של אנשי הטלוויזיה בתחום הבידור. לא סתם עוד בחורה יפה שיכולה להעביר את הזמן על המסך, אלא חיבור ישיר אל הקהל בעזרת הרשתות החברתיות, גישה חיובית והתנסות במדיה זו בכל הרמות – מבלי להתנצל על כך. לנו יש הרגשה שגברת סילבר תמשיך לנצוץ על המסך שלנו עוד הרבה זמן.

עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. סילבר (צילום: לירן מור)
עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. סילבר (צילום: לירן מור)

ייצוג מור סילבר: שרית&לורנס - ניהול אישי

__________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle :