נדיר למצוא דירה שכורה שזוכה לעיצוב כה אוהב ובלתי מתפשר כמו דירתם של רועי אמויאל ובן זוגו אוהד איתן נורי.

>> בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

"אף על פי שהדירה שכורה", מספר אמויאל, מעצב פנים ובעל עסק לעיצוב בתים בשם ROOMS, "ליוויתי את השיפוץ והתכנון שלה מההתחלה, ובעל הדירה נתן לי יד חופשית לקבל החלטות מקצועיות, בהתאם למגבלות התקציביות. את האלמנטים שחרגו מהתקציב ובכל זאת התעקשנו לבצע מימנו בעצמנו מתוך אמונה ששווה להשקיע בסביבת מגורים שהולכת לשמש אותנו במשך שנים".

אנשים מתגוררים בדירות שכורות תקופה ארוכה, הוא אומר, "ועושים הרבה ויתורים, אבל גם בתנאים האלו אפשר ליצור סביבת מגורים יפה ונעימה שמבטאת את האישיות שלנו. אוהד ואני לא ראינו את עצמנו נכנסים לדירה לא מושקעת. יש אנשים שיעדיפו לנסוע הרבה לחו"ל או לקנות בגדים יקרים, אבל עבורנו עיצוב ואסתטיקה הם דרך חיים ולא היינו מתפשרים בכל מה שקשור למקום שבו אנחנו מבלים את רוב הזמן שלנו".

מלבד מגורים, הדירה משמשת גם כבסיס לעסקים של בני הזוג. "BRIDES MAN - הבוטיק של אוהד להלבשה, סטיילינג וליווי אישי לכלות - ממוקם בבית", מסביר אמויאל, "ואף על פי שרוב הפגישות העסקיות שלי מתבצעות בחוץ, אני עדיין נדרש לקבל אנשים בבית ושהמרחב הביתי שלי ייצג את כישורי העיצוב שלי נאמנה".

הדירה, שגודלה כ־100 מ"ר, מחולקת לשלושה חדרים ונמצאת ברחוב יפת ביפו. "הלוקיישן היפואי קסם לנו מההתחלה. לאחר שנים של מגורים במרכז ההומה של תל אביב שנינו חיפשנו אווירה שקטה, ירוקה ורגועה יותר", אומר אמויאל.

הפונקציונליות הכפולה של הדירה מילאה תפקיד בחלוקתה: "מתוך מחשבה על שילוב נכון של העסקי והפרטי וזרימה נכונה של חלקי הבית, החלטנו שחדר אחד יהיה חדר השינה, חדר אחד ישמש כסטודיו של אוהד, וחלל המגורים המרכזי, שכולל סלון ומטבח, ישמש אותי לקבלת לקוחות בעת הצורך", מסביר אמויאל. ההפרדה של הסטודיו של אוהד הייתה הכרחית כדי לתת לכלות שמגיעות אליו הרגשה פרטית ומכבדת ותחושה שהן נכנסות לעולם קסום שמנותק מהיומיום".

את הסגנון הוא מכנה "מינימליזם אורבני". "מכיוון שמדובר בדירה עם מאפיינים יפואיים מיוחדים, כמו תקרות גבוהות ורצפות מצוירות, רצינו לשים אותם בפרונט", הוא אומר. "מצד שני, לא רצינו להעמיס על הדירה עודף של פריטים. אני מאמין גדול במינימליזם גם בבתים של אחרים וגם בביתי שלי. אף על פי שיש לי אוספים גדולים של פריטי עיצוב, המינון של ההצגה שלהם מתחייב למראה כללי נקי, מדויק ולא עמוס".

למשפצים העייפים ממליץ אמויאל לא למהר: "עיצוב בית הוא תהליך מתמשך שנבנה בהדרגתיות. גם הדירה שלנו כל הזמן משתפרת, מאובזרת ונעשית מדויקת יותר. אני לא ממליץ לבצע רכישות גדולות מראש, אלא להיכנס לבית ולאט לאט 'לעטוף' אותו ברהיטים ובאביזרים המתאימים. עצה נוספת וחשובה מאוד היא להיעזר באנשי מקצוע שיש להם הסתכלות רחבה ועמוקה יותר על התהליך, והכי חשוב: לקשר בין פנים הבית לחוץ שלו וליצור זיקה בין סביבת המגורים החיצונית לפנימית".

החלל המרכזי

"החיסרון העיקרי של החלל הזה, שדרש טיפול מיידי, הוא שאין בו הרבה אור טבעי", מספר אמויאל, "החלון במטבח הוא למעשה החלון היחיד בחלל הזה, ולכן השתדלתי לשמור על מפתח מואר ורחב. את יחידות המטבח חילקנו לשניים, משני צִדי החלון, כדי לתת לאור להיכנס כמה שיותר ועדיין לקבל משטחי עבודה גדולים ופרקטיים, כיאה לטבעו הפעיל של המטבח שלנו. גוני המטבח הם לבנים כדי לתת בסיס מחמיא לצבעוניות של האביזרים המשלימים. את ארונות המטבח הכנו בהזמנה מפורמייקה בגימור לבן מבריק. האריחים הלבנים משלימים את המגמה הבהירה והנקייה".

המטבח הלבן אינו בעיה, מסביר אמויאל. "אני חולה ניקיון אמיתי והמטבח ממילא מצוחצח אצלי על בסיס יומיומי ולא רק למטרות צילומים". את הצבע הלבן שוברים הכלים שמוצגים על משטחי העבודה, פריטי מזון ושלושה לוחות עץ משוק הפשפשים.

החלל מרוצף באריחי בטון המשובצים באריחים מצוירים. "אלה האריחים המקוריים של הדירה. הם הוצאו במהלך השיפוץ, נוקו וטופלו והוחזרו למקומם", מספר אמויאל.

עיצוב הסלון ממשיך את הקו הנקי של המטבח. את הנגיעות הצבעוניות והאישיות מוסיפים פריטי טקסטיל שהביא אמויאל מחוץ לארץ. "אף על פי שאני בהחלט מאמין שבארץ ניתן להשיג פריטי עיצוב מדהימים", הוא אומר, "משהו באוסף הפרטי הזה, שחולש על מדינות שונות ורחוקות, מדבר אליי באופן אישי ומעניק למרחב את הטאץ' שלנו כזוג. בבחירת הרהיטים הקפדתי על יצירת איזון בין חומרים, ושוב - על חוסר העמסה.

"הסלון ושידת הטלוויזיה עשויים מעץ טבעי, פינת האוכל מודרנית ואקלקטית ומשלבת כיסאות שונים אך משלימים. את הספה הגדולה בעלת הקווים הנקיים והצבעוניות הכהה משלים כיסא צהוב מ'קסטיאל AS IS', שהוא למעשה פריט של ריהוט גן. ליד הדלת שמובילה לסטודיו של אוהד עומדת שידה משוק הפשפשים בגון אוף־ווייט.

"על הקיר מעל הספה, לכיוון פינת האוכל, ממוסגרות תמונות ציפורים עדינות בצבעי מים של הציירת ומעצבת הטקסטיל המוכשרת ליטל גולד. הציורים והפס הצבוע בגוני כחול מעניקים לחדר מסגרת מעניינת אך לא נוקשה. כל החלונות הם חלונות עץ מלא שנוצרו בהתאמה אישית. התריסים צבועים בירוק זית והמשקופים בשמנת כדי ליצור קונטרסט".

"לפינת העבודה", הוא מוסיף, "נמצא מיקום פרקטי ולא שגרתי בנישה קטנה בתוך הסלון. הכיסא נקנה בפיטרו והמושב שלו רופד בצהוב. בתוך הנישה, שגובהה שישה מטרים, יצרנו מדפים ועליהם ניצב אוסף ספרי העיצוב שלי, הנותן נופך מיוחד לנישה ומבדל אותה משאר המרחב".

חדר השינה

"החדר הזה עוצב בסגנון קצת יותר מודרני. שנינו רצינו חדר שינה גברי, אבל כזה שיש לו גם טוויסט קטן. על רצפת החדר נפרש שטיח זברה. הוא הובא מחוץ לארץ ועוזר בהסתרת האריחים המקוריים, שלא הוחלפו במהלך השיפוץ", מספר אמויאל. החדר מעוצב בצבעי שחור, טורקיז, לבן ושמנת. המיטה נקנתה בדיזיין סנטר, ובקצה מונח הדום עור שחור, "שנותן לחדר 'פיל' אירופי", אומר אמויאל.

לצד הקיר ניצבת שידה עם רגלי מתכת שנמצאה ברחוב ונצבעה בטורקיז. על הקיר ממוסגרות תמונות של בולים מוגדלים, ובפינה ניצבת מראה מלבנית ושחורת מסגרת. על השידה שליד המיטה עומדת מנורת שולחן גדולה מעץ, שמשלימה את המראה המודרני והנקי. התאורה, כמו בכל הבית, חשופה ונעימה וממשיכה את הקו המינימליסטי.

"שנדלירים ענקיים שמשתלשלים מהתקרה זה ממש לא אנחנו", אומר אמויאל.

מראה מודרני ונקי. חדר השינה (צילום: אבישי פינקלשטיין)
מראה מודרני ונקי. חדר השינה (צילום: אבישי פינקלשטיין)

הסטודיו

"בסטודיו של אוהד רצינו ליצור אווירה קסומה ואינטימית, מעין קפיצה בזמן לאווירה של בוטיק צרפתי משנות ה־20. היה לי חשוב לא להעמיס ולאפשר לשמלות ולאביזרים לדבר בעד עצמם. לצד הדלת יצרנו תצוגה ייחודית של מתלים ועליהם מוצגות חלק מהשמלות, כשחזיתן לחדר. מתחת לשמלות עומד רהיט על גלגלים שיצרתי בעצמי, והוא למעשה קובייה ארוכה עטופה בטפט המשמשת לתצוגה של נעליים", מתאר אמויאל.

שמלות נוספות תלויות על מתלה, ובכוורת עץ גדולה מוצגים תכשיטים ונעליים. לאורך החדר יש קרניז שחור ומתחתיו מודבק טפט פסים בגוני שחור ושמנת. קיר אחד נצבע בגוון ורוד עתיק וקיר נוסף באפור, "כדי לאזן את הצבעוניות המרוככת של החדר ולתת במה לשמלות", הוא אומר ומוסיף: "על מנת לשבור מעט את האווירה הנוסטלגית שילבתי כיסא לבן בסגנון מודרני מפיטרו וספסל בן 60 שנה עם כיסוי רקום שיובא במיוחד מאיטליה".

השנדליר המינימליסטי הלבן והשולחן נקנו בשוק הפשפשים. הפלטה העליונה של השולחן הוסרה והוא משמש לתצוגת תכשיטים. הרצפה לא הוחלפה ואת הפגמים מסתיר שטיח אפור עדין מטולמנ'ס.

__________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle :