תמר פרימק

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של המעצבת תמר פרימק, 36, הפועלת מתוך סטודיו אינטימי במרכז תל אביב. פרימק, בוגרת שנקר במחזור 2004, הצליחה בתוך פחות מעשור לנסח קול של מעצבת דומיננטית עם כתב יד אישי, בעל סגנון ישראלי נינוח המתובל באתניות רב-תרבותית. הקולקציה מחולקת לשלוש קבוצות, המובדלות ברמת המחיר והירידה לפרטים: פרט א-פורטה, פרט א-פורטה דלוקס, וקו בתפירה עילית הנעשה בהזמנה אישית מבדים במהדורות מוגבלות ומותאם לגוף הלקוחה.

האם קנינו את זה? בהחלט! פרימק היא אחד הקולות המסקרנים והמקוריים בסצנת המעצבים הצעירים בישראל.

מידות: 4-0 (המקבילות למידות 42-36), וגם על פי הזמנה אישית.

נקודות האור

החומרים. הבחירה לעבוד בסדרות מצומצמות, מבלי להידרש לכמויות או ליצירת "סטוק", משפיעה באופן ישיר על החומרים איתם עובדת פרימק. היא משתמשת בחומרים טבעיים ואיכותיים כמו משי, צמר וכותנה בצפיפות גבוהה, ואיכות החומרים ניכרת בנפילה של הבד ומגעו על הגוף. חליפת צמר אפורה בסגנון גברי, למשל, מוצגת בסטודיו ללא בטנה, אך מגעה הנעים על הגוף אינו מצריך זאת. במקרה אחר יצרה פרימק מספר פריטים בקו העילית העשויים מבד משי ארוג שהגיע מחלב שבסוריה, המיוצר במטרים ספורים, או פריטים באריגה ידנית של אמנית הטקסטיל תמר מנס – מה שמבטיח ללקוחה פריט בלעדי.

התפירה. נדיר למצוא מעצב ישראלי עם רמת תפירה מושלמת כמו זו של פרימק. הז'קטים מבוטנים לעילא, ואלה שלא – מתוך בחירה אקלימית מודעת, תחומים בקו אלכסון מדויק. בכלל, קו המחויטים של פרימק תפור כמו שצריך. ככה זה כאשר תופרים את הקולקציה אצל תופרות בעבודת יד פרטנית, ולא בקונפקציה במפעלי טקסטיל באסיה או טורקיה.

הסגנון. סגנון העיצוב של פרימק חמקמק. הוא מכיל אלמנטים מהמלתחה הגברית, כמו שמלות פסים שנראות כמו חולצות ג'ינס קלאסיות שהוארכו, השפעות אתניות מאיקטים של מרכז אסיה, אסתטיקה ויקטוריאנית ועוד. תחת הפילטר של המעצבת, כולם מצליחים להפוך לקולקציה עם שפה אחידה שמזוהה איתה, גם אם אינה מתאימה לכל טעם.

נקודת החושך

המגוון הרחב. הקולקציה הנוכחית של פרימק רחבה מאוד, וכוללת פריטים שיכולים להתאים לאקלים קיצי לצד פריטי חורף עם נוכחות "כבדה". עין בלתי מיומנת תלך לאיבוד בקולקציה ובעודף הפריטים המוצעים, שלעתים נראים כאילו נלקחו ממספר קולקציות שונות. צמצום הקולקציה ב-20 אחוז, יהדק אותה ויקל על ההתמצאות בה.

מחירים: חולצות, 840-480 שקל; טוניקות ושמלות, 1,500-640 שקל; מכנסיים, 1,200-740 שקל; חצאיות, 1,340-670 שקל; ז'קטים ומעילים, 3,200-740 שקל; בגדים בקו העילית, החל ב-1,800 שקל.

תמר פרימק, גורדון 25, תל אביב, בתיאום מראש בטל' 052-2630564.

קרן מור לתמר פרימק. בדים טבעיים ואיכותיים (צילום: גולי כהן)
קרן מור לתמר פרימק. בדים טבעיים ואיכותיים (צילום: גולי כהן)

מנוש

מה מוכרים לנו? חנות ראשונה למותג האופנה הצרפתי Manoush, שהוקם בשנת 2002 על ידי המעצבת פרדריקה טרו-רוי. החנות נפתחה בכיכר המדינה בתל אביב ומתפרשת על פני שתי קומות: בקומת הכניסה קולקציית החורף החדשה, ובקומה העליונה נמכרת עונת הקיץ האחרונה בהנחה של 50 אחוז. מאז הוקם המותג, הוא קנה לו מעריצות רבות סביב הגלובוס, אשר התאהבו בסגנון הבוהו-שיק הצבעוני ומלא החיים של הבגדים. אלו מתאפיינים בבדי ז'קארד ייחודיים, שעליהם משבצת המעצבת אבני חן צבעוניות לצד עבודות רקמה רבות והדפסים שונים. התוצאה הסופית היא קולקציה צבעונית, שמתאימה למי שלא מחפשת מינימליזם.

האם קנינו את זה? רק אם בישראל ישמרו על רמת המחירים של המותג בחו"ל. למה על סווטשירט שנמכר באתר החברה בצרפת ב-235 יורו (1,150 שקל), צריך לשלם בישראל מחיר כפול של 2,300 שקל?

מידות: 42-36.

נקודת האור

עבודות היד. עבודות היד המרובות והטקסטיל הייחודי של המותג, הופכים כל קולקציה שלו לאירוע צבעוני ומעניין. המותג מייצר חלק גדול מפריטיו בהודו, תוך דגש על רקמות, שיבוץ אבני חן ושזירת חרוזים. ייחודו וכוחו של המותג הוא בטקסטיל הצבעוני והשילובים המעניינים שיוצרת טרו-רוי, כמו שכמיית אנגורה אפורה עם רקמת פרחים צבעונית שעליה משובצות אבני חן כאבקנים, או שמלת משי אורגנזה שקופה בגווני ורוד, שנראית כמו עטיפה של סוכרייה.

נקודת החושך

פערי המחירים. בבדיקה שערכנו של מחירי הבוטיק בישראל מול רכישה באתר החברה בצרפת (מחירים הכוללים מע"מ, יש לציין), התגלו פערי מחירים מקוממים – עד פי שתיים ממחירו של אותו הפריט. דוגמאות? לא חסר. סווטשירט אפור עם רקמה במרכזו הנמכר בפריז ב-235 יורו, נמכר בישראל ב-2,300 שקל, כפול ממחירו המקורי. עבור שמלת ז'קארד ללא שרוולים בצבע סגול עם עיטורים בכסף הנמכרת ב-495 יורו (2,500 שקל לערך), תיאלצו להיפרד בארץ מ-4,040 שקל. על שכמיית אנגורה אפורה שמחירה בפריז הוא 365 יורו (כ-1,800 שקל בקירוב,) תשלמו בישראל 1,600 שקל יותר. שמלת קרפ שחורה עם דוגמת פרחים בגווני אפרסק וירוק תעלה בפריז 455 יורו (2,200 שקל), בעוד שעל תווית המחיר בכיכר המדינה תלוי המחיר השערורייתי – 3,700 שקל.

אורלי אקוקה, יבואנית Manoush לישראל, מסרה בתגובה: "כרגע אנחנו בתקופת הרצה, וכל המחירים בפועל נמוכים ב-30-20 אחוז מהמחירים הרשומים על התוויות ואנו מציינים זאת בפני כל לקוחה שנכנסת לחנות. בשבוע הקרוב יעודכנו המחירים על התוויות".

מחירים: 5,000-50 שקל.

Manoush, ה' באייר 30, כיכר המדינה, תל אביב, טל' 03-6293362.

קאלה

מה מוכרים לנו? קולקציית החורף של קאלה מתמקדת בשנות ה-50 וה-70 של המאה הקודמת ומציעה טוניקות אוברסייז בסגנון אינדיאני, הדפסי פרחים, עליוניות מצמר ומלורקס, ז'קטים משובצים, חצאיות צמר באורך ברך ובאורך מיני, מכנסי ג'ינס בגוון זהב בוהק, חולצות וסריגים המשלבים שיפון וצמר במראה של שתי שכבות, קרדיגנים וסריגים עם אפליקציות והדפסים בולטים, חולצות ערב מכופתרות במראה רומנטי, מעילי פוף קווילט ושמלות שיפון וצמר במראה שנות ה-50. המותג אף מאכלס קולקציה המוגדרת כווינטג' מקורי מהמזרח וכוללת מבחר של שמלות, חצאיות וחולצות שלטענת המותג יוצרו בשנות ה-50 עד שנות ה-70.

האם קנינו את זה? לא. מצד אחד, חוויית הקנייה בקאלה חסרה את ההנאה של רכישה בבוטיק מעצבים, שכן הפריטים מגובבים באופן אקראי ורובם לא נראים איכותיים או חדשניים במיוחד. מנגד, לא ניתן לחוות בה גם את ההנאה המתקבלת במעבר על הקולבים המפתיעים של שוקי פשפשים (בעיקר בגלל המחירים, שלא עולים בקנה אחד עם האיכות הנמוכה של הפריטים). הריקוד של הרשת על התפר שבין חנות מעצבים לבין אכסניית פריטים מהמזרח חייב להיפתר.

המידות: לא נדיבות במיוחד, 42-36.

נקודות האור

הפרזנטורית. יש משהו במבט הזחוח והקר של הפרזנטורית עמית פרקש, שזוהי עונתה השנייה במותג, שעושה לרשת כמו קאלה רק טוב וממצבת אותה גבוה הרבה יותר מהמצופה מאכסניית פריטים מהמזרח. פרקש מצליחה לפנות בדיוק לקהל היעד שבקאלה מעוניינים לכבוש – צעירות טרנדיות, מעט היפסטריות, קוליות ונחשקות. מאז ומתמיד ידעו בקאלה לבחור פרזנטוריות (ע"ע נטע גרטי המצוינת), וגם העונה מדובר בהצלחה. יחד עם זאת, אפילו פרקש לא מצליחה לגרום לדגמי העונה להתרומם אל מעבר לדפי הקטלוג, בהם היא נראית כמו ילדה קטנה ומתוקה שטובעת בבגדים מהארון של סבתא.

פריטי עונת המעבר. בעוד שקולקציית החורף מרגישה כבדה מדי ואף מעט מנותקת מה-DNA של לקוחות המותג, דווקא פריטי עונת המעבר - ז'קטים צבאיים וקרדיגנים שובבים בסגנון שמאפיין את קאלה - הם אלו שכובשים את הלב. והרשו לנו להוסיף לכאן גם את המטריות המדליקות ששולבו בקולקציה והיו עבורנו הפתעה משמחת.

נקודות החושך

האשליה. יש משהו צורם בעובדה שמוכרים לנו פריטים מעוצבים לכאורה (שחלקם אף מתהדרים בשם "וינטג'") במחירים בהחלט מעוצבים, שבפועל מגיעים מקולבי הקמעונאות ההמוניים של המזרח. במילים אחרות, זו קצת חוצפה למכור תיק מחומר זול בעל אפיל וינטג'י, אך ללא שום חותמת הכשר, בסכום של 400 שקלים.

סידור החנות. הבחירה לחלק את החנות לשדות על פי סוג הפריט ולא על פי צבעים וטרנדים, יוצרת מראה עמוס ולא מפתה בעליל.

הרלוונטיות. כשאתה קונה פריטים באיכות נמוכה ובמחירים שאינם נמוכים באותה המידה, אתה מצפה לקבל ערך מוסף כלשהו. במקרה של קאלה, הערך המוסף הזה הוא אופנתיות או, אם תרצו, התחושה שעין מקצועית ומיומנת אצרה עבורכן את הפריטים הנכונים לעונה. אלא שסריקת הקולבים בחנות העלתה לא פעם פריטים שנראו כאילו נשלפו מחנות העודפים של העונות הקודמות. לדוגמה, קרדיגן קרושה צהוב, שהחזיר אותנו שתי עונות אחורה. הוסיפו לכך את העובדה ששנות ה-50-70 אינן נכללות במניין הטרנדים הבוערים לעונה, מה שהופך את מרבית הפריטים בחנות לבלתי רלוונטיים ברמה האופנתית. כך קרה שהיתרון הבולט ביותר בקאלה התפייד כמעט לחלוטין.

מחירים: חולצות וסריגים, 400-179 שקל; שמלות, 980-250 שקל; מעילים וז'קטים, 950-250 שקל; מכנסיים 350-280 שקל; חצאיות צמר 375-230 שקל.

להשיג בסניפי קאלה: דיזנגוף 184; שנקין 31; קניון רמת אביב – תל אביב; קניון עזריאלי, רמת גן; שדרות ממילא, ירושלים; גרנד קניון, חיפה.

יונייטד ניוד

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של מותג הנעליים ההולנדי יונייטד ניוד, אשר חוגג השנה עשור לפועלו. באביב שעבר פתח המותג חנות דגל ראשונה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, המציגה את כל דגמי החברה ופונה גם לקהל שלא פגש בו קודם בסניפי אלמביקה. בקולקציה החדשה יש התייחסות לדגמים מוצלחים מהעבר כמו Eamz עם העקב התלוי באוויר, Mobius עם העקב החלול, ונעלי הבד Fold בדוגמת פסים צבעונית – כולם בווריאציות חדשות לעונה. זאת לצד דגמים חדשים, בעיקר בקו Ultra החדשני.

האם קנינו את זה? בהחלט. יונייטד ניוד הוא אחד ממותגי הנעליים המסקרנים ביותר של העת האחרונה.

מידות: נשים, 41-36; גברים, 45-41.

נקודות האור

החדשנות העיצובית. במסגרת שבוע אופנת העילית שהתקיים בפריז בקיץ האחרון, הציגה מעצבת האופנה ההולנדית איריס ואן הרפן שיתוף פעולה עם יונייטד ניוד: נעליים שהודפסו בטכניקת תלת ממד ויוצרו בישראל, במדפסות של חברת סטרטסיס הממוקמת ברחובות. לא רחוק היום שאנשים ידפיסו לעצמם נעליים במדפסות תלת ממדיות בבית, אך בינתיים – יונייטד ניוד מקפידים על שילוב חומרים חדשים ומעניינים בקולקציית החורף. למשל, קולקציית Hybrid שבה דגם נהדר של מגפונים המשלבים חומר פלסטי קשיח ויריעות עור, כאשר הרגל כולה חבוקה בבד ניאופרן (המשמש לחליפות צלילה) המקבע את הרגל.

המחירים. בניגוד למותגים מיובאים רבים שמחירם בישראל קופץ פלאים, ביונייטד ניוד שומרים על רמת מחירים זולה יותר מאשר באירופה. בדיקה שערכנו עם מספר דגמים, מצאה כי המחיר בישראל זול משמעותית ב-10 אחוזים לפחות. עם זאת, כדאי לציין כי מחירי נעלי הגברים עלו משמעותית, כיוון שקודם נמכרו במחירי כניסה לשוק החדש. עדיין, הם זולים יותר ממחירי אותן הנעליים באירופה ב-200 שקל.

הנוחות. על אף המראה המאיים של העקבים שנראים תלויים באוויר, יונייטד ניוד מייצרים נעליים נוחות מאוד. בהקשר זה שווה לציין גם את קו נעלי הגברים, שמצטיין בקלילות ונוחות מרבית.

נקודת החושך

המגפיים. עקב אכילס של יונייטד ניוד התגלה העונה בקו המגפיים. שילובי הצבעים, החדשנות הטכנולוגית והייחוד של הנעליים התפוגגו בקו המגפיים של החברה, שנראה כמו שלוחה לא מוצלחת של הנעליים הנמוכות והמגפונים. למרות הפרקטיות של המגפיים, הם לא מצטיינים במראה מלבב ואופנתי.

מחירים: 1,990-390 שקל.

יונייטד ניוד, דיזנגוף 180, תל אביב, טל' 03-5277127.

אליאן סטולרו. קולקציה יפהפייה לסגנון חיים מאופק (צילום: איתן טל)
אליאן סטולרו. קולקציה יפהפייה לסגנון חיים מאופק (צילום: איתן טל)

אליאן סטולרו

מה מוכרים לנו? מעצבת האופנה אליאן סטולרו משיקה קולקציית סתיו-חורף שמשלבת אלגנטיות מוקפדת ואלמנטים מיוחדים, המאפיינים את כתב ידה. הקונספט העונתי שסטולרו בחרה הוא לענות על שאלת העיצוב העל זמני אל מול האופנה המהירה והטרנדית, שהפכה ללבישה ביותר בקרב הקהל הישראלי. סטולרו ניסתה ליצור קולקציה של פריטים שמצליחים להשתמש בטרנדיות העונתית, אך מקפיצים אותה לדרגת על זמניות.

האם קנינו את זה? כן. בקולקציה פריטים שיכבשו גם את לבן של נשירות צעירות יותר מקהל היעד הטיפוסי של המעצבת. מלבד עבודת החייטות והבדים האיכותיים, שובבות וחוש הומור מעודן מצליחים להקפיץ את הברוקד והמשי לגבהים שמזכירים לרגעים את רוח בית האופנה פראדה. באופן גורף, הקולקציה יפהפייה ובהחלט מעוררת חשק לעבור ליקום מקביל, שבו להתלבש זו לא מילה גסה.

מידות: 46-38, או בהזמנה אישית ללא תוספת מחיר.

נקודות האור

הפרטים. אפליקציות תלת ממד, חרוזים וכפתורים מקושטים, ועוד אלמנטים קטנים שהופכים בדרך כלל את העיצוב לעמוס ומבוגר - מצליחים במקרה של סטולרו להעניק לדגמים רעננות טרנדית מזמינה.

הצבעוניות. סגולים וירוקים מדויקים, אדומים, בורדו וזית – כל אלה יוצרים יחד צבעוניות מושלמת לעונה. גם שילובי הצבעים המפתיעים הצליחו להרשים (חום-סגול עם צהוב, מתברר שזה יכול לעבוד) ולשלוח קריצה לאסתטיקת הטעם הרע של המותג פראדה.

נקודת החושך

העדינות של הפריטים. על מנת ליהנות מפריט של אליאן סטולרו נדרשת התמודדות לא קטנה עם מידת העדינות שלו. מדובר בפריטי מוזיאון מושקעים, עתירי מלאכות יד, כך שקשה לנו לדמיין מה עלול לקרות להם אחרי יום עבודה או אירוע. במילים אחרות, מדובר בפריטים לנשים שיש להן מלתחה ממוגנת וסגנון חיים נייח, מאופק וסטרילי.

מחירים: שמלות, 3,400-2,800 שקל; חצאיות, 2,100-1,500 שקל; מכנסיים, 1,850-1,500 שקל; חולצות וסריגים, 2,200-1,200 שקל; ז'קטים, 3,600-2,800 שקל; ערב, 12,000-1,800 שקל.

להשיג באליאן סטולרו, דיזנגוף 253, תל אביב, טל': 03-6042167.

אלדו. קולקציה פרקטית, אבל לא מעניינת
אלדו. קולקציה פרקטית, אבל לא מעניינת

אלדו

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף בהשראת שלל טרנדים עונתיים. הפאנק כאן, גם ההדפסים המנומרים, המראה המטאלי, הניטים, האבזמים וגם גווני השחור, האדום, הכחול והסגול. בקולקציית הנשים, אלמנטים דומיננטיים של מתכות בגווני זהב וכסף מתכשטים את מרבית מפריטי הקולקציה, כאשר הסגנון המוביל הוא סקסי ובעל נוכחות. בקולקציית הגברים נעשה שימוש בעור וזמש, בד וקנווס, ובולטים בה דגמי המוקסין והאוקספורד.

האם קנינו את זה? לא. אלדו ידועים בתרגום טרנדים ישיר ובלתי מתחכם, אך על פי רוב הם מקפידים לתבל את הקולקציות בדגמים בעלי אפילו חתרני ומסקרן, על מנת לשמור על המוניטין האופנתי הנחשק של המותג. הפעם לא נצפו בחנות דגמים מהסוג הנ"ל, מה שהפך את הקולקציה לפרקטית מאוד, אבל לחלוטין לא מעניינת מבחינה אופנתית.

המידות: נשים, 41-35; גברים, 47-41.

נקודת האור

שילובי הצבעים המדויקים. גם אם הקולקציה לא מסעירה במיוחד, הרשת בהחלט יכולה להעניק לעצמה נקודות זכות על התמהיל הצבעוני בחנות, שנראה מעולה. למשל, שילוב הבורדו והזהב או השחור והזהב.

נקודת החושך

השעמום. כאמור, הכול באלדו עובד, הכול לביש, הכל צפוי מראש ואין חדש תחת השמש. למרבית הלקוחות של הרשת, זה דווקא יעבוד מצוין. אנחנו, לעומת זאת, נחכה לראות מה תביא איתה עונת הקיץ.

מחירים: קולקציית הנשים: נעליים, 1,299-399 שקל; מגפיים, 1,999-399 שקל; קולקציית הגברים: נעליים, 1,299-449 שקל; מגפיים, 1,999-649 שקל.

להשיג בסניפי אלדו.