טרנד הגראנג' המחוספס בהשראת שנות ה-90 אומנם כובש כמעט כל פינה בתעשיית האופנה החורף, אך דווקא בישראל חובבת הקז'ואל החליטו קבוצה של אנשי אופנה לחזור אל הנשיות המתפרצת ונוטפת הסקס אפיל בסרטון וידאו חדש שהפיקו מעצב השיער לירז אגם והמאפרת חן אלקבץ. הדוגמנית חוה מונד נעה בין דמויות שונות: פעם היא פושקת שפתיים בפתיינות כבריז'יט בארדו, בפריים אחר היא מסתורית כקתרין דנב ב"יפהפיית היום" של בנואל, לרגע היא מפזזת בחושניות כמו דלידה, ובמקרה אחר שומרת על פרסונה בלתי מושגת כסופיה לורן – המותג, האגדה והאייקון של האישה האידיאלית במאה ה-20.

עוד בערוץ האופנה:

"הנשים האלה סימלו יותר מכל את הנשיות. והתסרוקות שלהן, שהיו פופולאריות באותה תקופה, הפכו לנצחיות", אומר אגם על ההשראה לסרטון והפקת האופנה היפה שמתלווה אליו. "גם אם יש היום טרנד של מראה גראנג'י כחלק מהחזרה אל שנות ה-90, תמיד איכשהו הלוקים של הכוכבות האלו יזכו למקום של כבוד".

במחווה לכוכבות הגדולות מהחיים (צילום: דביר כחלון)
במחווה לכוכבות הגדולות מהחיים (צילום: דביר כחלון)

מטרת הקטלוג אינה רק ויזואלית, מדובר במוצר שאמור לשמש גם ככרטיס ביקור ומקדם מכירות לעבודתם של אגם את אלקבץ. לטובת ההפקה המושקעת גויסו הסטייליסט ראובן כהן, שהעניק לצילומים ולסרטון מראה מסוגנן עכשווי; צלם האופנה דביר כחלון; ומונד הבינלאומית, שחיה ופועלת על קו לונדון-ניו יורק. "היא דוגמנית שפועלת הרבה בחו"ל ועובדת חזק מאוד. היא ולירז דרור הן שתי הדוגמניות היחידות שמצליחות היום בחו"ל ופחות מייחצנות את זה בארץ, אלא עושות את זה בשקט וצניעות", אומר אגם.

"יותר ויותר אנשים מהתעשייה, כמו מאפרים ומעצבי שיער, הבינו שכדי לבלוט בתחרות שיש היום הם צריכים כרטיס ביקור חזק", מסביר כהן את המהלך של אלקבץ ואגם. "לירז הוא בין החלוצים. יש עוד מעצבי שיער, כמו ז'אן כהן או יניב זאדה, שפועלים בצורה דומה. לכן גם הקמפיין שם דגש על אופנה. גם כלות מחפשות היום שמלות שמדברות אופנה ופחות שמלות מהז'אנר הכלתי המוכר לנו. כלה מעודכנת כבר לא רוצה מחוכים, אלא גזרות קלילות, אופנתיות, ומראה פחות עשוי".

כל פריטי החובה של החורף (צילום: דביר כחלון)
כל פריטי החובה של החורף (צילום: דביר כחלון)

"בחרנו להוציא את ההפקה לאחר ששמענו לא פעם מקולגות ואנשים בתעשיית האופנה שהאיפור ועיצוב השיער עוברים הרבה עיבודי מחשב ופוטושופ", מסביר אגם, מעצב השיער הראשי של חברת רמינגטון. "אבל הווידאו לא משקר. פחות ניתן לזייף בו או לתקן בעזרת פוטושופ. הקטלוג והסרטון מיועדים לכל לקוחה – כלה או מישהי שצריכה 'לוק' לפרמיירה, שכמעט אין בישראל".

מלבד הטרנדים הנוכחיים בעיצוב שיער ואיפור – כמו שיער בעל נפח שיוצא מפרופורציה או מראה אסוף שמזכיר את סוף שנות ה-60 ופסטיבלי מוזיקה כסן רמו, הסרטון מבקש להצביע גם על הטרנדים הנוכחיים באופנה. כהן בחר להלביש את מונד בכל פריטי החובה של החורף: חליפה גברית בצבע אזמרגד, חליפת חצאית משובצת, שמלת ערב בצבע חרדל עם גב חשוף, ומשחקי שקיפויות. הבחירה המוקפדת הזו לקטלוג של מעצבי איפור ושיער מצביעה גם על תהליך שינוי שעוברת התעשייה, שבעבר נחשבה למנותקת ומרוחקת מצו האופנה ואילו במקרה הזה הופכת למנוע לייצור דימויים המביאים זוהר בינלאומי גם לתעשייה המקומית.

צילום: דביר כחלון

סטיילינג: ראובן כהן

עיצוב שיער: לירז אגם במוצרי רמינגטון

איפור: חן אלקבץ במוצרי איב סאן לורן

דוגמנית: חוה מונד לעלית מודלס