כותון

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ המורכבת מפריטים לכל שעות היום – מבגדים לעבודה ולפנאי, ועד חצאיות ושמלות לאירועי קיץ קלילים ולא מחייבים. חמש קבוצות צבע מגיעות לחנויות במהלך העונה, ומתאגדות לקולקציה רחבה מבדים דוגמת כותנה, ויסקוזה, דריל וג'ינס.

האם קנינו את זה? ברוב המקרים כן, למעט קבוצת פריטים שנשארה בגבולות העיצוב המיושן. המעצבת לילך קריסטל, שגויסה למותג לפני מספר עונות, מצליחה להפיח רוח חדשה ורעננה במותג ולהתאים אותו לרחוב הישראלי העדכני תוך התחשבות גם בקהל הבוגר יותר שמלווה את המותג במשך שנים.

מידות: 46-36.

נקודות האור

המגוון. שמלות פשתן באורך מידי, טוניקות, חצאיות מקסי מודפסות או חלקות, גופיות וחולצות הן חלק מהפריטים המוצעים בשלל בדים, גוונים והדפסים. בנוסף יש בקולקציה סריגים דקיקים עם שרוולים ארוכים וז'קטים קיציים, שנותנים מענה לנשים שמבלות את היום במזגן המקפיא של המשרד או למי שמעדיפה להסתיר את הגוף מהשמש גם בשיא הקיץ.

הברמודות. קו מכנסי הברמודה של המותג מספק אופציה אידיאלית לנשים בוגרות שמחפשות מכנסיים קצרים ומאווררים. האורך המדויק, הגזרה המעודכנת ומבחר הבדים הופכים את המכנסיים לאחד הפריטים המוצלחים בקולקציה.

נקודות החושך

המראה המיושן. למרות שהמותג צועד קדימה, יש פריטים שנשארו עמוק בסגנון העיצוב הקודם והמיושן – ואלו מעיבים על הסטייל של הקולקציה כולה. הבעיה היא בעיקר בהדפסים המיושנים ובשילובי ההדפסים והבדים כמו תחרה עם סריג. גם גזרות מכנסי הג'ינס וחלק מחולצות הטי, לא מיישרות קו עם המראה העדכני של שאר הקולקציה.

מחירים: 450-140 שקל.

להשיג בסניפי רשת כותון.

קו מכנסי הברמודה של המותג מספק אופציה אידיאלית לנשים בוגרות. כותון (צילום: גורן ליונבונצ'יץ)
קו מכנסי הברמודה של המותג מספק אופציה אידיאלית לנשים בוגרות. כותון (צילום: גורן ליונבונצ'יץ)

נעמה בצלאל

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ הממשיכה בגאון את כתב ידה המובהק של המעצבת נעמה בצלאל, המתבסס על מראה רטרו משנות ה-50 ועד תחילת שנות ה-70. הקולקציה העונתית עוצבה בהשראת יריד, ומשדרת צבעוניות קיץ עליזה דרך מגוון שמלות, חצאיות, חולצות, גופיות אריג וקרדיגנים המיועדים לבילוי באוויר המזגנים המקפיא.

האם קנינו את זה? כן. גם אם לא מתחברים לסגנון, אי אפשר שלא להעריך את שפת העיצוב המובחנת של המעצבת – ששומרת על קו מוכר וייחודי ולא מתפתה לטרנדים חולפים. "דווקא עכשיו חשוב לשמור על הדי.אן.איי של המותג, אחרת אין לי זכות קיום", היא אומרת.

מידות: 44-36. יש פריטים מעטים גם במידה 46.

נקודות האור

הפרטים הקטנים. כל תפר, כפתור, רוכסן וסרט משודכים לבגד תוך חשיבה מעמיקה, ויוצרים יחד פריטים העשויים לעילא. קווי התפר של חצאיות הקפלים, לדוגמה, יוצרים מעין דוגמה מעוגלת חדשה. עוד אלמנט מוצלח הוא הכפתורים המצופים בבד החולצה, וכמובן שאי אפשר להתעלם מהפפיון, שחוזר בווריאציות חדשות בכל עונה.

האיכות. בין אם אוהבים את הסגנון של בצלאל ובין אם לא, אין ויכוח על רמת העשייה הגבוהה של הפריטים, על הבדים האיכותיים, ההדפסים המעניינים והתפירה המדויקת.

נקודת החושך

הצעידה במקום. נקודות החוזק של נעמה בצלאל הופכים לעתים לנקודות התורפה של הקולקציה. מצד אחד, יש הערכה רבה לדבקות שלה בסגנון הרטרו, שמהווה קול עיצובי שונה וייחודי ברחוב הישראלי ומספק אלטרנטיבה ללקוחה הפוטנציאלית. מצד שני, ישנם דגמים בהם העיצוב נראה זהה מדי לתקופה שהוא מנסה לחקות, עד כי נדמה שנכנסנו לחנות וינטג'. זה בא לידי ביטוי בעיקר בפריטים המודפסים ובפריטים המשלבים בדים מודפסים עם בדים אחרים, בהם נראה שסגנון הרטרו השתלט לחלוטין על העיצוב ולא נשאר מקום לאמירה עיצובית עכשווית.

מחירים: 949-279 שקל.

להשיג בסניפי רשת נעמה בצלאל.

נקודות החוזק של המעצבת הופכים לעתים לנקודות התורפה של הקולקציה. נעמה בצלאל (צילום: איתן טל)
נקודות החוזק של המעצבת הופכים לעתים לנקודות התורפה של הקולקציה. נעמה בצלאל (צילום: איתן טל)

יערית וקריסטין

מה מוכרים לנו? חנות חדשה בנווה צדק למותג יערית וקריסטין והשקה של הקולקציות החדשות. גי קריסטין, מאסטר לצורפות ומרצה ותיק בשנקר, חבר לתלמידתו לשעבר יערית יעקובוביץ', ליצירת מותג תכשיטים המשלב בין מתכות אצילות לאבנים. ההיצע בחנות מחולק למיני-קולקציות בהשראות שונות, תוך דגש על טכניקות מסורתיות ופתרונות מקוריים לשילוב בין החומרים ולהתאמת התכשיט לגוף.

האם קנינו את זה? כן. תמיד משמח להכיר מותגים חדשים, בעיקר כשמדובר במורה ותלמידה שמצאו שפה משותפת. תכשיטים הם עניין של טעם וריח, אבל בחנות הקטנה שלהם אפשר להיחשף לשלל סגנונות ותכשיטים מקוריים, שיתאימו למגוון רחב של נשים ולמטרות שונות.

נקודות האור

הטכניקה. כל התכשיטים נעשים בעבודת יד בסטודיו שממוקם בחלק האחורי של החנות. קריסטין ויעקובוביץ' צורפים בעצמם את התכשיטים בטכניקות מסורתיות ועם הרבה כבוד לחומרי הגלם. התוצאה ניכרת בייחודיות ובמקוריות של כל תכשיט ותכשיט.

היצירתיות. הפתרונות שהשניים מחפשים לשילוב מקסימלי בין הגוף לתכשיט הוא חלק חשוב מהעשייה שלהם. דוגמה מובהקת לכך הוא תכשיט עגיל שנכרך סביב האוזן בדיוק מופלא ונראה כמו מסרקיית ראש מוצלחת. בנוסף יש גם טבעת שמעוצבת כך שהיא נחה בין שתי אצבעות וכן טבעות ורסטיליות, אותן אפשר לענוד בשני כיוונים בהתאם למצב הרוח.

נקודת החושך

עודף החשיבה. למרות היצירתיות הרבה שקריסטין ויעקובוביץ' מפגינים, יש פעמים בהן הקונספט עולה על התוצאה הוויזואלית של התכשיט. מרוב דיבור על השראות, שילוב החומרים והטכניקות, נראה שקצת נשכחה העובדה שאחרי הכול מדובר בתכשיט שאמור להיות יפה ומרגש. דוגמה לכך הוא צמיד אוברסייז שיעקובוביץ' עיצבה במקור לחתונתה. הצמיד משלב המון פריטים, השראות ואלמנטים סימבוליים של אהבה וצמיחה, אך התוצאה הסופית אינה מוצלחת כמו הרעיונות היפים העומדים מאחוריה.

מחירים: 110,000-1,200 שקל.

להשיג בחנות המותג, ש"ס 8, נווה צדק, תל אביב.

ARAMA. צבעוניות שמחה (צילום: דדי אליאס)
ARAMA. צבעוניות שמחה (צילום: דדי אליאס)

ARAMA

מה מוכרים לנו? חנות ראשונה למותג הנעליים הישראלי ARAMA של המעצב עודד ארמה, הפועל בזירה האופנתית משנת 2010. ארמה, בוגר המחלקה לאופנה בשנקר, התמחה בתום לימודיו בבית האופנה הבריטי הנחשב Preen וסיים התמחות בעיצוב נעליים בלונדון קולג' אוף פאשן. קולקציית הביכורים שלו פנתה לגברים בלבד, אך בשנה האחרונה נולד גם קו נעלי נשים וקו יוניסקס, אם כי משחקי הכוחות עדיין פועלים לטובת המין הגברי. הערב (חמישי) יתקיים בחנות אירוע הפתיחה הרשמי.

האם קנינו את זה? לגמרי. ארמה הוא אחד ממעצבי הנעליים המקוריים והפוריים בישראל, והקולקציות בעיצובו הן מהטובות שיש לגברים.

מידות: גברים, 46-40; נשים, 41-36. ניתן להזמין דגם לפי מידה באופן אישי. ארמה מספר על בחור במידה 49, שזוכה היום להתהלך בנעלי ארמה בהזמנה אישית.

נקודות האור

קו הגברים. הדגמים המוצעים בחנות החדשה של ארמה מונחים כמו סוכריות צבעוניות על שולחן העץ. מאז השיק את המותג לפני כשלוש שנים, מציע ארמה אלטרנטיבה ראויה לנעלי הייבוא לגברים, תוך מיתוג ובנייה של קו אישי ומזוהה. יש לו כבר דגמים שממשיכים איתו וזוכים לצבעוניות ויטאלית, כמו "קרייזי מנגו" - נעלי עור במראה יוניסקס בצבע מנגו.

האיכות. הלקוח הישראלי נוטה להתלונן נוכח איכות הנעליים של המעצבים המקומיים, אבל במקרה הזה הוא ימצא שאין לו סיבה. בעבודתו של ארמה ניכרת הקפדה יתרה על איכות העורות, המתיחה, בניית הסולייה והמראה הכללי. כמובן שתמיד יש מקום לשיפור, אך נראה כי נעלי ארמה בהחלט עשויות תוך שימת דגש על האיכות.

הצבעוניות. כבר בכניסה לחנות לוכדת את העין הצבעוניות השמחה. שילובי הצבעים והחיבורים שעושה ארמה, לעתים בדגם אחד, שונים מאוד מהתוצרת המוכרת של מעצבי הנעליים המקומיים. נראה כי אינו חושש לשחק בפלטת הצבעים, והדבר בולט במיוחד בקו הכפכפים שעיצב יחד עם מעצבת הטקסטיל אדווה ברונר, שסורגת מחוטי עור צבעוניים את רצועת הכפכף. שילובי הצבעים של החוטים מייצרים מראה מקורי וייחודי, שאין שני לו. המחירים, אפעס, בהתאם: 850 שקל לזוג כפכפים.

נקודת החושך

נעלי הנשים. נראה שהחן והשיק הלך כולו על הקו הגברי ואילו לנשים לא נשאר, אולי כי אימום הנעליים נראה לנו מגושם מדי עבור נשים או שהנעליים פשוט אינן סקסיות מספיק. הדבר ניכר בנעלי שפיץ שטוחות עם סרט סאטן צבעוני, שנראו כמו אחד הדגמים המופרכים שיצא לנו להיתקל בהם לאחרונה. על אף משחק הצבעים החביב, טרם נמצאה האישה שרוצה ללכת עם נעליים שנראות כמו אריזת מתנה.

מחירים: (מחירי השקה עד סוף יוני) נעליים, 890-750 שקל; סנדלים, 850-550 שקל.

להשיג בחנות המותג, שדרות מסריק 19, תל אביב, טל' 03-6249555.

KAV

מה מוכרים לנו? קולקציית ביכורים של בוגרות בצלאל הטריות, פלורי ויטל ודיקלה עינת, שחברו לאחרונה להקמת KAV, מותג קונספט המותח קו רציף בין אופנה, אביזרים וטקסטיל לבית. ויטל, שפרויקט הגמר שלה עסק בעיצוב נעליים ייחודיות, מספרת כי בעתיד צפוי המותג גם לזלוג לכיוון הזה. "אנחנו עושות דברים שאנחנו אוהבות, מאופנה מינימליסטית ועד חפצים לבית", היא אומרת. "הדבר המשותף להכול הוא שהדברים נראים פיין. אנחנו אוהבות שנעים לנו".

האם קנינו את זה? בהנחה שקולקציית הביכורים היא רק מתאבן לקולקציה הבאה - כן.

מידות: הבגדים מגיעים במידות S ו-M בלבד.

נקודות האור

הטקסטיל לבית. מותגי קונספט הם זן נדיר בתעשייה המקומית. הבחירה לפתוח את גבולות המותג לכיוונים רבים היא נכונה, במיוחד כשמגלים כי הטקסטיל לבית שהשתיים מעצבות בהחלט ראוי, החל בכריות בגווני אפור עדין ועד מגבות בית עשויות פיקה, שנמכרות במחיר של 60 שקל לשתי מגבות.

המחירים. מחירי ההשקה של המותג נוחים ומעידים על רצון לפנות לקהל רחב. כך, למשל, שמלה שחורה בגזרת A עם רוכסן חיצוני בגב בצבע כסף עולה 300 שקל; גופיית כותנה לבנה עם רוכסן בגב, 250 שקל; קרדיגן עשוי ויסקוזה בצבע אפור בהיר, 250 שקל; וטוניקה/שמלה אפורה עם צווארון סירה עולה 350 שקל. בהחלט מחירים טובים.

נקודת החושך

טווח המידות. מיותר לציין כי טווח מידות מצומצם מקטין מראש את קהל היעד. ויטל את עינת מבינות את הצורך בהתרחבות מעבר למידות 40-38, אבל לדבריהן זו תוצאה של חיסרון במשאבים. בקולקציה הבאה, הן מבטיחות, יגדל טווח המידות מ-S עד L.

מחירים: מ-60 שקל לזוג מגבות ועד 400 שקל לקרדיגן חורפי.

להשיג במכירות פרטיות שעורכות השתיים. פרטים בטל' 050-4655575 (פלורי), 050-2931678 (דיקלה) או בעמוד הפייסבוק .

מחירים נוחים המעידים על רצון לפנות לקהל רחב. KAV (צילום: רון גלזל)
מחירים נוחים המעידים על רצון לפנות לקהל רחב. KAV (צילום: רון גלזל)

ויקטור אנד רולף

מה מוכרים לנו? פריטי קז'ואל מקולקציית אביב-קיץ 2013 של בית האופנה ויקטור אנד רולף. צמד המעצבים ההולנדים, יקירי תעשיית האופנה, מציעים בעיקר חולצות טי צבעוניות ומכנסי כותנה בשני אורכים: ארוך וברמודה. פריטי המותג נמכרים בבוטיק הובצ'ר שבכיכר המדינה, שמלבד ויקטור אנד רולף מציע גם מכנסי ג'ינס של המותג ג'ייקוב כהן וחולצות וחליפות של המותג השוויצרי הובצ'ר, הנתפרים בהזמנה מיוחדת.

האם קנינו את זה? כן, הובצ'ר התגלתה כחנות גברים עניינית, עם מבחר רב של פריטים.

מידות: ויקטור אנד רולף, S-XL; הובצ'ר, ממידה 44 ועד בכלל - על פי הזמנה אישית.

נקודת האור

ההומור. יש צורך בהיכרות מוקדמת עם ויקטור אנד רולף כדי לחבב את פריטי המותג. על הלקוח להצטייד בחוש הומור מפותח ובעיקר לא לקחת את עצמו ברצינות תהומית, בדיוק כפי שצמד המעצבים ההולנדים מתייחסים לעיצוביהם. בקולקציה דגמים שמעלים חיוך על הפנים, כמו חולצה מכופתרת עם שרוולים קצרים שעליהם הדפס חוזר בסגנון פופ-ארט של כובעים בגוון כתמתמם-אדום, או חולצת טי לבנה עם הדפס של משקפיים קטנים, המזכירים את המשקפיים שמרכיבים שני המעצבים.

נקודת החושך

ההיצע דל. הקשר בין תצוגת האופנה של ויקטור אנד רולף, שנערכה בפריז בקיץ שעבר, לבין ההיצע בבוטיק הוא מקרי לחלוטין. הדגמים המיובאים ארצה הם מקו הקז'ואל של המותג ונפקד ממנו קו החליפות הנדיר של בית האופנה וכן הלוקים האלגנטיים שלו. בעלת הבוטיק ג'ני דנסון מבטיחה כי החל מהעונה הבאה ייכנסו גם מספר חליפות. עד שזה יקרה, נמליץ לכם להסתפק בבושם המעולה לגברים של המותג, SpiceBomb.

מחירים: חולצות, 2,100-800 שקל; מכנסיים, 2,900-1,600 שקל; חליפות, 8,000-5,100 שקל.

להשיג בהובצ'ר, ה' באייר 18, כיכר המדינה, תל אביב.