קום איל פו

מה מוכרים לנו? קולקציה ראשונה מתוך ארבע קולקציות שמשיק המותג קום איל פו בשנה, כשהפעם ההשראה לכולן זהה: דתות. הקולקציה הזו (וגם הקולקציה השנייה) מתמקדת באסלאם, ועוסקת דרכו גם באג'נדות וקונפליקטים מגדריים. בהתאם, הקולקציה מרובת גלביות, חולצות מכופתרות בצבע לבן או עם הדפס, מכנסיים בגזרה מחויטת נינוחה, חצאיות ושמלות.

האם קנינו את זה? לא ממש. הקולקציה הותירה אותנו עם רגשות מעורבים, כי למרות שכל פריט בנפרד עשוי היטב, הקולקציה השלמה נראית מאולצת, מיושנת, מבולבלת וחסרת אמירה.

מידות: 48-36.

נקודות האור

האיכות. אין ויכוח לגבי איכות הבדים, התפירה והגזרות המדויקות של קום איל פו. הפריטים עשויים כותנה במשקלים שונים, ג'ינס דקיק, ויסקוזה ופשתן. בקולקציה בולטות לטובה חולצות מכופתרות בגזרה מרובעת, חולצות מכופתרות ללא שרוולים וחצאיות קפלים, שמשדרות כולן איכות גבוהה וסגנון נצחי.

מכנסי הברמודה. למרות שהקולקציה עוסקת באסלאם וסובבת סביב אינטרפרטציות לגלביות, אנחנו מצאנו שדווקא מכנסי הברמודה הם הפריט המוצלח ביותר. הגזרה הרפויה אך לא מתרחבת שמסתיימת מעט מתחת לברך, מתאימה לימים החמים ולנשים בכל גיל.

נקודות החושך

השכבות. אולי זה הסטיילינג שבו הוצגה הקולקציה ואולי הרצון להישאר קרובים למקור ההשראה, אך הצגת הבגדים בשכבות נראתה מגובבת, כבדה ולא קיצית בעליל. מאוד קשה לנו לדמיין מישהי שתרצה ללבוש חצאיות על מכנסיים או שמלות עם מכנסיים מחויטים המבצבצים מתחת בקיץ הישראלי.

מדד הרגש. אחרי שתי קולקציות מוצלחות מאוד של המותג, מצאנו הפעם קולקציה עייפה עם פריטים שכבר ראינו בעבר בווריאציה זו או אחרת. בקיצור, לא מצאנו שום פריט שהיינו מספחים למלתחה שלנו עכשיו.

מחירים: 2,490-320 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

קום איל פו. קולקציה ראשונה מתוך ארבע קולקציות שמשיק המותג בשנה (צילום: אסף עיני)
קום איל פו. קולקציה ראשונה מתוך ארבע קולקציות שמשיק המותג בשנה (צילום: אסף עיני)

NY – נתיב יוחאי מאור

מה מוכרים לנו? קולקציה שנייה למעצב האופנה נתיב יוחאי מאור תחת השם NY, ראשי התיבות של שמו. למרות שהוא פועל למעלה מ-15 שנה כמעצב בישראל, בין היתר לחברות אישה אישה, מאוזנר ולאחרונה במותג שהקים יחד עם אילנה ברקוביץ', רק במותג החדש אנו יכולים לראות לראשונה את כתב ידו האישי. הקולקציה מורכבת בעיקר מפריטי בסיס מחומרים איכותיים כמו משי סאטן, אורגנזה ועורות דקים, לצד שמלות ערב בגזרות מחטבות. השבוע נפתחה חנות ראשונה למעצב ברחוב פרישמן בתל אביב, הממוקמת מרחק בוהן מהסטודיו שלו.

האם קנינו את זה? לא. אין הלימה בין הבגדים של המעצב לתווית המחיר המוגזמת המודבקת עליהם. 865 שקל לחולצת משי בגזרת טי רחבה שאינה מקורית בעיצובה, הוא מחיר חסר פרופורציה למעצב שמנסה לפלס את דרכו בשוק רווי מעצבים.

מידות: 42-38.

נקודות האור

שמלות הערב. שנים של עבודה מול לקוחות פרטיות והבנה של הגוף הנשי, מעידים כי למעצב יד חזקה בעיצוב שמלות ערב. רובן מגיעות בגזרה סקסית צמודה עם חיתוכים המדגישים את הסילואט ותוספות של משחקי שקיפויות, כמו שילובי אורגנזה ועור בשמלת מקסי שחורה או שמלת תחרה בצבע אבן. העיצוב הלא מתחכם והגזרה הטובה הופכים את השמלות לעל זמניות, כאלו שישרתו אתכן נאמנה לתקופה ארוכה.

החומרים. מאור מתגאה בחומרים המשובחים מהם מורכבת הקולקציה. הוא משוויץ בבד אורגנזה קל ושקוף שהביא במיוחד מאיטליה ובעורות נאפה דקיקים שהביא מטורקיה. איכות החומרים מורגשת, וניכר כי הוא עוסק רבות בחיפוש אחר בדים המותאמים לדרישותיו. כתוצאה מכך, פריטי העור בקולקציה הם הטובים ביותר, במיוחד לנוכח פיתוח של עורות הנמתחים כבד לייקרה, או כאלה שעברו שטיפה מיוחדת המעניקה להם מראה מט.

נקודות החושך

המחירים. במקביל לעבודתו בחברות אופנה, למאור היה תמיד סטודיו אישי בו עבד מול לקוחות פרטיות. לדבריו, NY משמש כקו שני וזול יותר, המונגש ישירות מהקולב אל הלקוחה. המחירים, לעומת זאת, נותרו כבסטודיו פרטי. לדרוש כמעט 900 שקל על חולצת משי שניתן למצוא יפות ממנה בזארה בשליש מחיר, או למעלה מאלף שקלים על מכנסי בד, לא הופכים אותו לתחנה אטרקטיבית במסע קניות.

העיצוב הבנאלי. קשה שלא לראות את הפער הגדול בחנות בין שמלות הערב לשאר הפריטים, שנראים כמו אסופה של פריטי בסיס. עין בלתי מיומנת עלולה לחשוד כי מדובר במעצב בעל פיצול אישיות. מאור מודע לבחירותיו, אך טוען כי הקולקציה "פונקציונלית ומיועדת לנשים שמחפשות בגד ללבוש. לא אחד כזה שיישב בארון". עדיין, ניתן לייצר פריטי בסיס עם טוויסט עיצובי שיעניק להם ערך מוסף. כרגע, את רובם ניתן ללקט בתחנות אחרות, זולות יותר.

פריטי התחרה. תחרה הוא חומר יפה שמפתה לעבוד איתו, אך בטיפול לא נכון הוא יכול להפוך כל אחת למפת שולחן רקומה. מאור לקח על עצמו את הסיכון, אך נכשל בו פעם אחר פעם. רוב פריטי התחרה, כמו שמלת תחרה בצבע אבן או חליפה המורכבת מחצאית וחולצה עם צווארון סגור, לא נראו טוב על הקולב, וגם לא עשו חסד עם הדוגמנית. ייתכן כי האשמה היא בבחירת התחרה, אך אנחנו מהמרים דווקא על הגזרות, שהפכו את החומר לבלוק אחד במקום לשחק איתו בחוכמה.

מחירים: גופיות וחולצות, 2,000-650 שקל; חצאיות, 2,500-750 שקל; מכנסיים, 1,050-4,000 שקל; ז'קטים, 4,000-2,500 שקל; שמלות, 3,000-1,200 שקל.

NY, פרישמן 76, תל אביב, טל' 052-2455153.

NY – נתיב יוחאי מאור. פער גדול בין שמלות הערב לשאר הפריטים (צילום: רון קדמי)
NY – נתיב יוחאי מאור. פער גדול בין שמלות הערב לשאר הפריטים (צילום: רון קדמי)

ML

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ ענפה של המותג ML לנשים במידות ביניים ומידות גדולות, המעוצבת בשלוש השראות מרכזיות: מראה גיאומטרי בשחור לבן, הדפסים אתניים ופריטים נשיים רכים.

האם קנינו את זה? כן, בעיקר בגלל שב-ML לא מפחדים מהתווית "מידות גדולות", לא מתחבאים מאחורי מושגים מכובסים ומייצרים בגדים למגוון רחב של נשים.

מידות: 52-42.

נקודות האור

המידות הנדיבות. מעבר לכך שרשת ML מציעה בגדים עד מידה 52, נראה כי מאחורי כל פריט יש חשיבה על האישה שתלבש אותו. אסתי ברוך, המעצבת הראשית של המותג, מסבירה כי נערכות בדיקות מעמיקות של חיתוכים במקומות הנכונים ובחירת בדים שיתאימו גם לנשים במידות גדולות. בנוסף, לאחר שלוש עונות עם מירי מסיקה בתפקיד הפרנזטורית, בחרו העונה ML בדוגמנית האנונימית מרינה גורוביץ בת ה-35, שמידתה 44 – שיפור נוסף בפנייה ישירה ומובהקת לקהל היעד של המותג.

ההלבשה התחתונה. בכל חנות של ML יש קו הלבשה תחתונה, שלרוב מסתתר מאחורי הקופאית ולכן לא זוכה להערכה הראויה לו. תחתונים, מחטבים, טייץ וגופיות בייסיק בגווני שחור, לבן וניוד, לרזות ולמלאות, מספקים את כל הבייסיק שצריך לקיץ.

נקודות החושך

העיצוב המקושקש. לא ברור מי החליט שנשים במידות גדולות צריכות ללבוש פריטים צבעוניים עם הדפסים מוגזמים. בעוד הקו בשחור ולבן מוצלח בהחלט, פריטים רבים בקולקציה של ML סובלים מעיצוב יתר הכולל חתכים עודפים, חיבורי בדים בהדפסים שונים ותוספות של חרוזים ואבנים. במקרה הזה, פחות זה בהחלט יותר.

הבדים הסינתטיים. בחירת בדים לפריטים המיועדים לנשים מלאות אינה משימה קלה. דווקא במקרה הזה, אנחנו מבינים שלעתים יש צורך לשלב סיבים סינתטיים וטבעיים כדי לייצר בד נוח ונשפך יותר. ועדיין, בגדים רבים בקולקציה של ML משדרים מראה זול ולא איכותי, הפוגע גם בעיצובים מוצלחים.

מחירים: 900-30 שקל.

להשיג ב-53 סניפי הרשת.

ML. לא פוחדים מהתווית "מידות גדולות" (צילום: שי יחזקאל)
ML. לא פוחדים מהתווית "מידות גדולות" (צילום: שי יחזקאל)

תמר ברניצקי

מה מוכרים לנו? קולקציית צעיפים אביבית של מעצבת הטקסטיל בוגרת שנקר תמר ברניצקי, שבעבר כבר יצרה עבודות טקסטיל לבדי הקולקציות של מותגים כמו ביקל, קום איל פו והמעצבת קרן מועלם. בקולקציה החדשה היא מציגה קו צעיפים חדש וצבעוני ממשי או כותנה סאטן, אשר מעוצב ומיוצר בטכניקות ייחודיות אותן היא מפתחת בסטודיו שלה בגן החשמל.

האם קנינו את זה? בהחלט. השילוב בין פיתוח החומרים, צבעוניות הקולקציה והמחיר ההוגן יחסית למוצר טקסטיל של מעצב ישראלי – יוצרים שילוב מנצח.

נקודות האור

הפיתוח. ברניצקי היא מעצבת קונספטואלית שמכריחה את עצמה לעבור תהליכי עבודה רבים עד למוצר המוגמר. למשל, שילובים בין מתכונים שמצאה בספרי בישול ישנים, סרקה ושילבה בתוך הדפסים דיגיטליים אבסטרקטיים; ייבוש פרחים וסריקתם לקבלת מראה אותנטי; ופיתוח של חומר עשוי נייר שהיא מייצרת בחדר הסמוך לסטודיו שלה. כל אלו אף באים לידי ביטוי גם בצעיף הסופי והייחודי, המיוצר בסדרות קטנות וטומן בחובו סיפור הניצב מאחוריו.

העושר הוויזואלי. שוק הצעיפים בישראל מסתכם לרוב ביריעת בד עשויה פשמינה (או חומר המתחזה לפשמינה) ותג מחיר שערורייתי. אצל ברניצקי, לעומת זאת, אנחנו זוכים למוצר בעל צבעוניות עזה ועשירה בתת-גוונים, שמאפשרים ללקוחה לגלות בצעיף משהו חדש בכל פעם.

נקודת החושך

ההתקדמות. במפגש איתה בסטודיו, ברנציקי מדברת על הקולקציה כמו על מחקר מדעי, ונראה כי היא יודעת בדיוק לאן מועדות פני הקולקציה באופן מחושב למדי. ניכר כי אינה בוחלת לנסות חומרים חדשים או פיתוח חומרים, אך היא עושה את זה בצעדים מאוד מאוד בטוחים. זה לא רע, אך אצל מעצבת הנמצאת בתחילת דרכה, היינו שמחים לראות יותר התנסויות עיצוביות שיערערו מעט את המקום הבטוח שבו היא פועלת.

מחירים: 370-270 שקל.

להשיג בחנויות טולמנס, קום איל פו, חנות מוזיאון ישראל בירושלים וחנות מוזיאון העיצוב בחולון. פרטים נוספים באתר המעצבת .

Eli-yahu Madar Showroom. מכנסי נשים של Reiko בגזרות מצוינות (צילום: וונדלין ספייס)
Eli-yahu Madar Showroom. מכנסי נשים של Reiko בגזרות מצוינות (צילום: וונדלין ספייס)

Eli-yahu Madar Showroom

מה מוכרים לנו? חלל תצוגה שהוא גם חנות בגדים של אוסף מותגי אופנה המיובאים (חלקם באופן בלעדי) על ידי יזם האופנה אליהו מדר, האיש שבעשור הקודם הביא לנו את מותג בגדי הגברים Re-vero (יחד עם קובי גואטה ואלי חזן) שנסגר לפני כשלוש שנים, ובעל הבוטיקים Department Store ברחוב דיזנגוף בתל אביב ו-26 Degreese ביפו. בניגוד לשני הבוטיקים שהוא מחזיק, הפעם מספר מדר שהשואורום החדש מייצג נאמנה את טעמו האופנתי האישי. במבחר: מותג המכנסיים הצרפתי Reiko לנשים ומותג בגדי הים הצבעוני והשובב Europann לגברים, לצד פריטים של מעצבים ישראלים כמו ליאורה טרגן, הילה טולדנו ויעל מניה, וחולצות וינטג' נדירות של המותג Streetwise במחירים לאספנים בלבד: 1,625 שקל לחולצה של איירון מיידן משנות ה-80 או 1,800 שקל לגופייה מהופעה של מייקל ג'קסון משנת 1984.

האם קנינו את זה? כן, אם רק היינו יכולים להרשות לעצמנו גופייה מגניבה של בון ג'ובי מהאייטיז ב-900 שקל, או בגד ים לגברים ב-490 שקל.

מידות: חולצות, S-L; מכנסיים, 32-24; בגדי ים לגברים, S-XXXL.

נקודות האור

התמהיל. בניית תמהיל נכון לבוטיק אופנה היא עבודה שלא מסתיימת לעולם. הצהרתו של מדר כי הבוטיק משקף את טעמו האישי באה לידי ביטוי כמעט בכל פריט שנבחר לחנות, בין אם הוא של מותג בינלאומי או של מעצבת ישראלית צעירה. הסגנון הנינוח של הפריטים שהוא בוחר, "מראה של ריביירה צרפתית עם כפכפים" במילותיו שלו, נשמר גם כשעל הקולב תלויה שמלת ערב לבנה ללא שרוולים של יעל מניה.

מותג המכנסיים Reiko. המותג Reiko מגיע אל מדר ישירות ממרסיי, ומתמחה במכנסי נשים בלבד. על אף מחיריו הבינוניים (1,100-650 שקל), הוא מציע גזרות מצוינות, בדים אווריריים ושטיפות מיוחדות, שמתאימים כולם כמו כפפה לאקלים הישראלי. אהבנו במיוחד דווקא את הסאמפלים הבודדים (במידה 27 בלבד), העשויים בד פיקה דק בצבעי פסטל.

נקודת החושך

המחירים. מיקומה של החנות החדשה של מדר בבניין יוקרתי בשדרות רוטשילד 1, בכניסה לשכונת נווה צדק ולצד החנויות של גרטרוד ומאיה נגרי, מעיד על כוונה לקרוץ לתיירים המבקרים בסביבה ואנשים עם הרבה כסף המתגוררים בשכונה ובמגדלים הפזורים לצדה. בהתאם, גם מחירי הבוטיק לא זולים בכלל. בינינו, לבקש כמעט 2,000 שקל על סמרטוט של איירון מיידן מטריקו, גובל בחוצפה ממש. דווקא בגלל שמדר יודע דבר או שניים על בניית קונספט, היינו שמחים לראות אותו מרחיב את גבולות ההיצע והמחירים בבוטיק.

מחירים: 4,000-400 שקל.

Eli-yahu Madar Showroom, שדרות רוטשילד 1, תל אביב, טל' 03-5102929.

אילן אורבך

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים חדשה של מעצבת האביזרים אילן אורבך, תחת השם "גיאומטריה קלה". התכשיטים עשויים מחרוזי מתכת מפליז בציפוי כסף, זהב או ציפוי שחור, הנשזרים בעבודת יד על חוטי עור דקים במראה בוהו-שיק אורבני עם נגיעות שבטיות ונוכחות מינימלית.

האם קנינו את זה? רק אם אתם חובבי איפוק ומינימליזם. אחרת, תמצאו את התכשיטים משעממים למדי.

נקודת האור

עבודת היד. מלאכת היד של אורבך – הכוללת חשיבה על החיבורים של התכשיטים, עיצוב הדוגמאות הגיאומטריות שהיא יוצרת, שילובי הצבעים והשיבוץ במראה תלת ממדי – בולטת כבר במפגש הראשון. שרשראות המקסי שמתלפפות סביב הצוואר ועשויות מאות חלקיקים קטנים, למשל, מעידות בהחלט כי שעות עבודה רבות הושקעו בתכשיטים.

נקודת החושך

הבנאליות. התכשיטים של אורבך מתאימים בעיקר למי שמעריך עבודה סיזיפית. למרות הדוגמאות היפות של חלק מהתכשיטים, העיצוב עצמו בנאלי למדי. לנוכח שוק התכשיטים הרווי, היינו רוצים לראות את טכניקת השזירה של אורבך על תכשיטים בעלי נוכחות ויזואלית, או לפחות בעיצובים מאתגרים יותר שהיו מעניקים ערך מוסף לחומר עצמו.

מחירים: שרשראות, 400-220 שקל; צמידים, 160 שקל.

להשיג בחנויות המעצבים גרטרוד, עידו רקנטי ודניאלה להבי.

7for all mankind. מחירים גבוהים מאוד (צילום: סקוט רינגלר)
7for all mankind. מחירים גבוהים מאוד (צילום: סקוט רינגלר)

7for all mankind

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של מותג הדנים מקליפורניה לנשים ולגברים, ובה מגוון של מכנסי ג'ינס לצד פריטים נלווים – שתופסים העונה מקום חשוב יותר, כחלק מהניסיון להפוך את מותג הדנים למותג אופנה של ממש.

האם קנינו את זה? לא ממש, הג'ינסים חביבים אבל לא מצדיקים את המחירים הגבוהים.

מידות: נשים: מכנסיים, 32-23; חולצות, XS-XL; גברים: מכנסיים, 40-28; חולצות, S-XXL.

נקודות האור

קו הג'ינס. קו הג'ינס לגברים ולנשים עשוי מבד דנים איכותי ומספק מכנסי ג'ינס מודפסים, צבעוניים או עם תוספות שונות. העונה יש כמה דגמים חדשים, בעיקר בסגנון הסקיני הצמוד שחובק את הגוף בהצלחה.

נקודות החושך

המחירים. בהתחשב בהיצע הג'ינסים הרחב והסביר של רשתות האופנה ומותגי הביניים, המחירים של 7for all mankind משאירים אותנו פעורי פה. מכנסי ג'ינס ב-1,500-900 שקל וחולצות ב-1,200 שקל? עם כל הכבוד להשקעה באיכות ובעיצוב, אין למחירים האלה שום הצדקה.

האמירה האופנתית. המותג אומנם נמצא בשורה הראשונה בכל הנוגע לג'ינס, אבל דווקא ההתרחבות של הקולקציה, שמציעה עתה מגוון רחב יותר של פריטים נלווים, לא מביאה איתה שום בשורה אופנתית חדשה.

מחירים: 5,000-200 שקל.

להשיג בחנות הדגל, קניון אייס מול, אילת; וב-25 נקודות מכירה נוספות.

שני בר. טכנולוגיות חדישות וחומרי גלם איכותיים
שני בר. טכנולוגיות חדישות וחומרי גלם איכותיים

שני בר

מה מוכרים לנו? קולקציית נעליים של המעצבת שני בר לקיץ, המיוצרת בישראל ובספרד בהשראת תכשיטים, צורות גיאומטריות ופופ. 25 דגמים בצבעוניות מגוונת הכוללת צהוב, כחול ג'ינס, קאמל, אדום, טורקיז, ורוד וצבעי ניוד.

האם קנינו את זה? בהחלט. הקולקציה סקסית, נשית ומתובלת בנגיעות רטרו מוצלחות.

מידות: 42-36, ויש גם חצאי מידות.

נקודות האור

האיכות. בר משקיעה מאמצים באיתור טכנולוגיות חדישות וחומרי גלם איכותיים, ועובדת עם מודליסטים מובילים בעולם. התוצאה היא נעליים באיכות גבוהה במיוחד, שמחזיקות למשך זמן רב ועומדות בסטנדרטים בינלאומיים. אולי הסיבה לכך היא שהמותג נמכר גם ב-40 נקודות מכירה בעולם, אך הרווח כולו שלנו.

הסגנון. בר אומנם נשארת נאמנה לעקרונות הקלאסיים המובילים מעצבי נעליים ישראלים רבים, אך נראה שהיא צועדת קדימה ומצליחה לשלב בקולקציה אלמנטים ייחודיים ומקוריים, שפורצים את גבולות השטנץ. דוגמה בולטת לכך הן נעליים בהשראת מכוניות מרוץ, המשלבות עור עם לשונית מחומר פלסטי שקוף.

נקודת החושך

הכפכפים. בתוך הקולקציה המוצלחת בולט לרעה קו הכפכפים, הכולל שלושה דגמים במבחר צבעים ועורות. העיצוב הפשוט, המוכר מדי, שאינו מביא איתו שום בשורה חדשה, פוגם באחידות הקולקציה ולא עומד ברמת העיצוב של הדגמים האחרים.

מחירים: 785-550 שקל.

להשיג בחנויות המעצבת, דיזנגוף 151; מקווה ישראל 3 – תל אביב.