פקטורי 54

מה מוכרים לנו? בובות הראווה שקיבלו את פני העיתונאים בחנות רחבת הידיים של פקטורי 54 בקניון ארנה, היוו מפגן כוח של המותגים המוצעים ברשת: רפטו, פרד פרי, רד ולנטינו, מייקל קורס, ג'אסט קוואלי, מארק ביי מארק ג'ייקובס, אמפוריו ארמאני, טי ביי אלכסנדר וואנג, ג'וסי קוטור, דיסקווארד ומארק ג'ייקובס לגברים – בהחלט מקבץ מרשים שלא היה מבייש אף בוטיק בעולם. העונה מצהירים בפקטורי 54 על ניסיון לפנות לקהל רחב יותר, דרך טווח מחירים מגוון יחסית ושילוב בין מראה קלאסי מחויט לסגנון צעיר, צבעוני ובולט.

האם קנינו את זה? היינו קונים בשמחה, אם רק יכולנו להרשות לעצמנו את המחירים. המבחר של פקטורי 54 אכן גדול ומרשים, ומציע משהו לכל טעם ולכל אירוע. בעוד חובבות המראה הנקי והשקט יתלהבו בוודאי מקולקציית הטי המינימליסטית של אלכסנדר וואנג, חובבות המראה הבומבסטי ירוצו מיד לפינה של ג'וסי קוטור; נשים בוגרות יכולות ליהנות מהקולקציה של רד ולנטינו, ואילו אנשי עסקים ימצאו לא מעט חליפות אטרקטיביות של זי זנייה או הוגו בוס.

כמה להוציא? ב-350 שקל אפשר לרכוש חולצת טי חלקה ואיכותית של אלכסנדר וואנג.

מידות: נשים, XS-XXL, גברים, 48-38.

נקודת האור

הקניינות. גיוסו של הסטייליסט סיימון אלמלם למחלקת הקניינות של הרשת הצליח בהחלט להביא את פקטורי 54 לדרך המלך. הקולקציה העונתית משלבת בתבונה בין מעצבים ומותגים שונים, ומצליחה ליצור בחנויות מראה הרמוני הכולל את מגמות הקיץ הבולטות לצד פריטי אופנה נצחיים. גם הסטיילינג שעשה אלמלם בקטלוג של הרשת, מציע ללקוחות מידע על שילוב בסטייל של הפריטים השונים.

נקודת החושך

המחירים. אנחנו מעריכים את הניסיון של פקטורי 54 להכניס לחנויות גם קווים נגישים יותר, אך נכון לעכשיו אין בקולקציה אפילו פריט אחד שהיינו יכולים להרשות לעצמנו לקנות. היינו שמחים אם היו מגיעים לחנויות גם מותג אחד או שניים במחירים נמוכים יותר, שהיו מאפשרים גם לאוכלוסייה שאינה מורכבת מתיירים ולקוחות אמידים פלוס ליהנות מהטעם המשובח.

מחירים: 8,000-200 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

הקולקציה של מארק ביי מארק ג'ייקובס בפקטורי 54 (צילום: דייב הארט)
הקולקציה של מארק ביי מארק ג'ייקובס בפקטורי 54 (צילום: דייב הארט)

Sketch

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של מותג האופנה לגברים Sketch בעיצובו של יוסי קצב. בפרזנטציה שקיים המעצב בתחילת השבוע בסוויטה של מלון בוטיק בתל אביב, סיפר על השראתו המרכזית - ציורי בריכות השחייה של הצייר הבריטי הנודע דיוויד הוקני - והוזלת המחירים שעבר המותג בשיעור של 20 אחוז, כחלק מהרצון להנגיש את העיצובים לקהל הישראלי. בניגוד לעונות קודמות, הפעם נפקד מן הקולקציה הצבע השחור, שפינה את מקומו לקשת צבעים רחבה הכוללת כחול ואפור על גווניהם, צבעי אדמה וטקסטורות של פסים. בנוסף, לאחר שבשנה שעברה הוליד המותג קו אביזרים משותף עם המעצבת דניאלה להבי, נצפה במותג קו תיקים ואביזרים חדש.

האם קנינו את זה? בהחלט, עם הסתייגות מסוימת מפריטי העור. בקולקציה הנוכחית, החמישית במספר, הצליח קצב ליצור אוסף פריטים הרמוני, המותאם במדויק ללקוח הישראלי האופנתי.

מידות: מכנסיים, 48-38, חולצות, S-XXL.

כמה להוציא? 499 שקל למכנסיים לבנים בדוגמת פסים אפורים, שיתאימו למספר מערכות לבוש: מבילוי ערב קיצי, ועד להופעה לא מחייבת למשרד.

נקודות האור

הנינוחות. קצב הדגיש כי ניסה לשדר מסר של חופשה. מצפייה בקולקציה ובקטלוג שצילם רון קדמי, הוא ללא ספק הצליח במשימתו. גזרות המכנסיים הארוכים, למשל, היו במרחק מדויק מהגוף, ושרוולי סריגי הפשתן הדקיקים הונחו על הטורסו והזרועות בנונשלנטיות ונתמכו על ידי צבעוניות אופטימית ושלווה. כבכל קיץ, גם הפעם יצר קצב מספר גרסאות למכנסי ברמודה וחולצות עם צווארוני פולו, שיתאימו לגבר שנדרש ללבוש לא רשמי. הנינוחות הזו שובצה גם בקו האביזרים, עם תיק נשיאה מעור עם קיבולת גדולה ושתי ידיות אחיזה נוחות.

החומרים. הקולקציה עשויה בדים טבעיים בלבד כמו כותנה (בעוביים ואיכויות משתנות), זמש ופשתן, שמשתלבים באופן הרמוני עם גזרות הבגדים. אהבנו מאוד את החליפה הכחולה בגזרה מחויטת וקרובה לגוף, העשויה מאה אחוז כותנת שאמברה (כותנה עדינה וצפופה מהסוג המשובח ביותר), שהיא מהמחמיאות שיצר קצב עד כה.

המחירים. אדי המחאה החברתית של קיץ 2011 עשו דרכם גם לעולם האופנה, וניכר כי חברות רבות, ו-Sketch ביניהן, מוזילות מחירים. קצב הודיע על הוזלת מחירים בשיעור של 20 אחוז, אך הדגיש כי הדבר אינו כדי להתחרות ברשתות האופנה. לדבריו, "שם (ברשתות כמו קסטרו וזארה, א"י) נמכרות חולצות טי ב-59 שקל, כשאצלנו החולצה הכי זולה עולה 219 שקל".

נקודת החושך

פריטי העור. קצב מתגאה כי העונה בחר לייצר מספר מצומצם של פריטים עשויים זמש המתאימים לחודשים פברואר-מרץ. בקולקציה ישנה חולצת טי עשויה זמש, קפושון עם מפתח חזה רחב ושרוולי 3/4 ללא בטנה, וז'קט קל במראה ספורטיבי - כולם בצבעוניות של חום חמר, אבן וירוק מעושן. למעט הז'קט, שני הפריטים הנוספים נראו מאולצים מבחינה עיצובית ולכן היו מיותרים ורק הכבידו על הקולקציה. חשוב אומנם שקצב יתמוך את הקולקציות שלו בפריטים חדשניים ולא מסחריים, אך מוטב היה שאלו ייראו כמו חלק מהקולקציה ולא כגיבנת מסורבלת.

מחירים: חולצות, 499-219 שקל; מכנסיים, 599-389 שקל; ז'קטים ובלייזרים, 2,499-699 שקל; סריגים, 429-389 שקל; אביזרים, 1,499-199 שקל.

להשיג ב-Sketch, מתחם התחנה, טל' 03-7362640; בזל 2 (פינת דיזנגוף), טל' 03-5325160 - תל אביב; וברשת חנויות FM. בשבועות הקרובים תיפתח חנות נוספת בקניון שרונים בהוד השרון.

Sketch. אוסף פריטים הרמוני המותאם לגבר הישראלי האופנתי (צילום: רון קדמי)
Sketch. אוסף פריטים הרמוני המותאם לגבר הישראלי האופנתי (צילום: רון קדמי)

Bensimon

מה מוכרים לנו? קולקציית נעלי נשים, גברים וילדים של מותג האופנה וההנעלה הצרפתי בנסימון, שהוקם בשנת 1975 על ידי האחים היהודים סרז' ואיב בנסימון. ארבע שנים לאחר שהקימו את המותג והתמקדו בעיקר בייצור בגדים, השיקו האחים את דגם הנעליים La Tennis Bensimon, שהפך לסימן ההיכר של המותג. הנעליים עשויות כותנה צבעונית וסוליית גומי לבנה, ומיוצרות כך שכל זוג נצבע באופן עצמאי. המותג נמכר בארץ לפני כשלוש שנים, אך כיום הוא משווק בישראל באופן בלעדי על ידי בני הזוג טלי וגיל גלובוס, שהפכו ממעריצים של המותג ליבואנים הרשמיים שלו. הדגמים מגיעים בפלטת צבעים רחבה הכוללת כחול, לבן, אפור, מוקה, ורוד, בורדו ועוד.

האם קנינו את זה? כן, בהסתייגות אחת מרכזית - הנעליים לא נוחות לכל אחד.

מידות: נשים, 41-36; גברים, 46-41; ילדים, 32-23.

כמה להוציא? 295 שקל לדגם נעלי נשים במהדורה מוגבלת, עם בד בדוגמת פסים כחול לבן וסוליית גומי צהובה, אשר ינחת בארץ בחודש מאי.

נקודת האור

המורשת. מאז נוצרו לראשונה בסוף שנות ה-70, נעלי בנסימון הן שם נרדף לשיק פריזאי. בדומה למסעדה טובה, אליה נוטים אנשים לשוב פעם אחר פעם בשביל המנות המוכרות והאהובות, גם בבנסימון שומרים על אותה מורשת עם אותן הנעליים שהפכו לקלאסיקה, בתוספת עונתית של קווים המיוצרים במהדורות מוגבלות. הנעליים של בנסימון מיוצרות מסוליות גומי וגפת בד כותנה נושם ואוורירי, הנצבעים רק לאחר הייצור – מה שמעניק לכל זוג נעליים אופי משלו.

נקודת החושך

לא לכל אחד. יש אנשים המכורים לנעלי הסניקרס של החברה ונועלים אותן ללא הפסקה, ויש כאלה שהסוליה הנמוכה לא נוחה להם בעליל. הסיבה: מגע (כמעט) ישיר עם הרצפה, בדומה לנעלי האולסטאר הנמוכות.

מחירים: 345-225 שקל.

להשיג ברשת האופנה Sketch, בחנות המעצבת שרה בראון (דיזנגוף 164 תל אביב), בבוטיק 5 (לינקולן 5, תל אביב) ועוד. למותג אתר מכירות אונליין (דמי המשלוח כלולים במחיר הנעליים).

קנזו. מבחר רב של שמלות וטוניקות
קנזו. מבחר רב של שמלות וטוניקות

קנזו

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של בית האופנה הצרפתי KENZO, שזכה לפני כשלוש עונות למתיחת פנים מבריקה על ידי הומברטו ליאון וקרול לים, צמד המעצבים שפתחו בשנת 2002 את הבוטיק הנחשב Opening Ceremony בניו יורק, ומאז מחזיקים בסניפים נוספים בלוס אנג'לס, טוקיו ולונדון. המינוי של השניים למעצבי קנזו הכה את עולם האופנה בהפתעה, אך התוצאות שניפקו לא אכזבו, וקנזו הפך ממותג רדום וחסר שיק לדבר הכי חם בפריז ובעולם. סגנון העיצוב הנונשלנטי של השניים, המתקיים תוך שמירה על פיתוחי טקסטיל מעוררי השראה, הצליחו לשמור על הדי.אן.איי של המותג תוך עדכונו לתעשיית האופנה הנוכחית. החל מהעונה נמכר המותג בלעדית בבוטיק ורנר בתל אביב.

האם קנינו את זה? בתאווה, בעיקר בכל הנוגע לקו הנשים המוצלח. מנגד, קו הגברים עוד מעט מקרטע, עם פריטים שעדיין מתקשים לנסח מיהו הגבר של קנזו.

מידות: נשים, XS-L, גברים, 50-46.

כמה להוציא? 940 שקל לחולצת גברים מכופתרת בצבע תכלת, עם צווארון צבעוני בהדפס אבסטרקטי, ו-2,860 שקל לשמלת קולר ירוקה מברוקד עם טקסטורה מנומרת שנצבעה בגווני ירוק ותכלת. אתם מוזמנים לעשות את החישוב בעצמכם, ולהתבאס כמונו שלא תוכלו לעמוד בזה.

נקודות האור

החומרים. מאז הוקם קנזו בשנת 1970 על ידי המעצב היפני קנזו טקאדה, נודע בית האופנה הצרפתי-יפני בטקסטיל עשיר ומורכב, הנמצא בבסיס הקולקציות ומושך את מרב הפוקוס. גם בקולקציה הנוכחית לטקסטיל יש מקום בולט. אחת ההשראות המרכזיות של צמד מעצבי המותג בעונות האחרונות הוא הדפס הנמר, אשר מקבל וריאציות שונות ותרגומים מעניינים מבחינה טקסטילית. בשמלת הקולר נטולת השרוולים מברוקד, הופכת הטקסטורה הזו לדימוי אבסטרקטי בגווני ירוק ותכלת, שרק במבט שני מתבהרת כדוגמת חברבורות נמר. בפריט אחר, סריג גברים סגלגל ונעים למגע, פסי הנמר בצבע כחול נייבי חותכים את הסריג במספר מקומות.

קו שמלות הנשים. בקנזו מבחר רב של שמלות וטוניקות המתחזות לשמלות, שמציעות גזרות סקסיות וכאמור, טקסטיל משגע. אנחנו התאהבנו בשמלת גלבייה צרה בצבע שחור, העשויה 100 אחוז פוליאסטר, עם שסע עמוק ברגליים וחוטי פוליאסטר שנקלעו לצמות.

נקודת החושך

החולצות המכופתרות לגברים. קו חולצות הגברים שהגיע לארץ מורכב משתי חטיבות: חטיבת הקולקשן, המעוצבת על ידי צמד מעצבי בית האופנה, והשנייה מיוצרת ברישיון, ללא נגיעה של מעצבי המותג. ההבדל ניכר בכל - מהגזרות, דרך הבדים ועד לשיק הכללי העולה מהפריטים. בעוד חטיבת הקולקשן נראית כמו מוצר של קנזו החדש (למשל, חולצה לבנה מכופתרת ללא תפר צד), הקו השני נראה כמו חולצות פקידים מהסבנטיז. ייתכן מאוד שיהיו גברים שימצאו בהן עניין, אך הן ללא ספק פוגעות בשפה של הקולקציה.

מחירים: חולצות, 940-400 שקל; שמלות, 3,000-1,800 שקל; מכנסיים, 1,400-600 שקל.

להשיג בבוטיק ורנר, אלפסי 33, ודיזנגוף 216 - תל אביב, ובחנות האונליין .

איילת זורר לגולברי. פריטי בסיס במקום הצהרה אופנתית (צילום: דודי חסון)
איילת זורר לגולברי. פריטי בסיס במקום הצהרה אופנתית (צילום: דודי חסון)

גולברי

מה מוכרים לנו? את הקונספט Must Have – פריטי חובה לארונה של האישה הישראלית, או בתרגום לפריטים: בגדי יומיום עד ערב קל במיטב הטרנדים של הקיץ – שילובי שחור-לבן, הדפסים צבעוניים, בגדים בהירים, שמלות סריג ומעילי טרנץ' קלילים.

האם קנינו את זה? לא ממש. גולברי פונים לנשים בוגרות המחפשות תרגום ישראלי לטרנדים העונתיים, ומצליחים לייצר טווח מידות נדיב וטווח מחירים שפוי יחסית, אך אי אפשר לדבר כאן על הצהרה אופנתית ייחודית או חדשנית.

כמה להוציא? 400 שקל יספיקו לבלייזר שחור-לבן, בטרנד הלוהט של העונה.

מידות: 46-36.

נקודות האור

פריטי החובה. אנחנו מעריכים את החלטת צוות העיצוב לשים דגש על פריטים בסיסיים הדרושים בכל מלתחה, למרות שלצערנו הם באים במקרים רבים על חשבון האמירה האופנתית של המותג. שמלת ברך קרובה לגוף, שמלת מקסי אדומה עם שסע בצד, מעיל טרנץ' שחור ומכנסיים מחויטים אינם פריטים חדשניים בשום צורה, אך הם תמיד יוכלו למצוא את מקומם בכל מלתחה.

התצוגה. בניגוד לקולקציה חסרת השיאים, תצוגת האופנה של גולברי היתה שואו גדול ומוצלח. מסטיילינג מינימליסטי של סיימון אלמלם, דרך איפור ועיצוב שיער מדויקים של מיקי בוגנים ועד יעל רייך שעלתה על המסלול בשמלה שחשפה כתף אחת והעלתה משמעותית את מפלס הסקס אפיל הבוגר – כל המרכיבים היו נכונים.

נקודות החושך

הבדים. החיסרון הגדול ביותר של הקולקציה הוא השימוש בבדים סינתטיים, שבלטו במראה זול גם ממסלול התצוגה. חלקים, מודפסים ועם טקסטורות – המינון הגבוה של הסיבים הסינתטיים בקולקציה פגם מאוד בשיק.

ההדפסים. בעוד הפריטים החלקים היוו את החלק המוצלח בקולקציה, ההדפסים המזוגזגים, הדפסי הפייזלי והמשבצות – שאמורים להיות שיא הטרנד – שידרו מראה ארכאי וחסר טעם.

מחירים: 400-100 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

דורי צ'נגרי. שפת עיצוב מגובשת ומקורית (צילום: גיורא צ'נגרי)
דורי צ'נגרי. שפת עיצוב מגובשת ומקורית (צילום: גיורא צ'נגרי)

דורי צ'נגרי

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של מעצבת התכשיטים הנחשבת דורי צ'נגרי, שנמצאת בתעשיית העיצוב המקומי מאז 1987 ומוכרת את תכשיטיה בחנויות נחשבות ברחבי העולם. כל התכשיטים בקולקציה הנוכחית, המחולקת ל-17 קבוצות צבעים, נעשו בעבודת יד של צוות רוקמות ושוזרות נאמן, והתוצאה היא תכשיטים יוצאי דופן המשלבים טקסטילים, אבנים, כפתורים, שרשראות מתכת, פרטי וינטג' קטנים ואפילו עיני בובות שמצאה צ'נגרי בשוק הפשפשים. חלק מהפריטים גדולים ומסיביים ואחרים קטנים יותר, אך כולם ללא ספק מושכים תשומת לב.

האם קנינו את זה? בהחלט. למרות שבדרך כלל אנחנו לא קהל היעד של תכשיטים גדולים, הקולקציה של צ'נגרי מצביעה על מקוריות, יצירתיות ועבודת יד ברמה גבוהה. כשמוסיפים לזה את הצלחתה של המעצבת מסביב לעולם, אין פלא שגם לנו בא להתקשט בקצת אבק כוכבים.

כמה להוציא? ב-300 שקל כדאי לקנות זוג עגילים בגודל בינוני, שיתאים לאירועי ערב או אפילו למראה יומיומי משודרג.

נקודת האור

המקוריות. שפת העיצוב המגובשת והחד פעמית של צ'נגרי יצרה מותג מקורי שאי אפשר לחקות את סגנונו. הפריטים עמוסים, מלאי צבעים וחומרים, אך אינם נופלים למלכודת הקיטש ונשארים אמנותיים ולא גרוטסקיים.

נקודת החושך

הדומיננטיות. כאשר התכשיטים של צ'נגרי מגיעים בגודל בינוני, הם ללא ספק מוסיפים צבע ועניין לכל תלבושת. אך כאשר הם גדולים מאוד, הם משתלטים על העונדת אותם וגונבים לה את הפוקוס. עם כל החיבה לאמנותיות, רק נשים מעטות יצליחו לשאת על צווארן את השרשראות הגדולות מבלי להיראות חיוורות מול התכשיט הדומיננטי.

מחירים: 12,000-300 שקל.

להשיג בחנות המעצבת, דיזנגוף 242, תל אביב.