אחרי שבחלק הראשון של סיקור שבוע האופנה בניו יורק סיפרתי על חוויותיי מתצוגות בולטות, הגיע הזמן לראות מה היה מסביב - מחוץ לאוהלי התצוגות ומאחורי הקלעים.

כבר אמרתי בעבר ואומר זאת שוב, התצוגה הכי שווה בשבוע האופנה מתרחשת דווקא ברחובות. הסביבה הקרובה לתצוגות מתמלאת באנשים הכי יפים, עם הסטייל העדכני ביותר וכולם צמאים לפלאשים ולתשומת לב, גם אם אינם מראים זאת.

צלמו אותי! מחוץ לתצוגה של דיזל בלאק גולד (צילום: מירי פטרנקו)

סטייל פשוט וטוב (צילום: מירי פטרנקו)


כתומים, צהובים וורודים. מחוץ לתצוגה של דיזל בלאק גולד (צילום: מירי פטרנקו)


קולור בלוקס זרחני. מחוץ לתצוגה של דיזל בלאק גולד (צילום: מירי פטרנקו)


אנה דלו רוסו יוצאת מהתצוגה של דיזל בלאק גולד, משאירה מאחוריה שובל פלאשים וקריאות נרגשות (צילום: מירי פטרנקו)

אורחת צבעונית במארק ביי מארק ג'ייקובס (צילום: מירי פטרנקו)


ושוב אנה דלו רוסו שהולכת אחריי לכל מקום. הפעם בתצוגה של מארק ביי מארק ג'ייקובס (צילום: מירי פטרנקו)

למרות ששבוע האופנה קורה בניו יורק, רחוק מהארץ, במהלכו יצא לי להיזכר כמה פעמים מאיפה באתי וכמה אני מתגעגעת לישראל. בפעם הראשונה זה קרה כאשר צילמתי מאחורי הקלעים של המעצב קוסטלו טגליאפייטרה ועיניי נחתו על קעקועים בעברית על פרקי ידיה של אחת המניקוריסטיות. מאוד קיוויתי שהיא גם תדבר בעברית, אבל מעבר לזה שלא היה לה מושג קלוש בשפה, גיליתי שהיא נוצרייה. מה לנצרות ולעברית אתם שואלים? מסתבר שאנשים שגדלו על ערכים של אהבה ושלום לא צריכים סיבה גדולה יותר מ"פשוט התאהבתי בשפה".

קייטלין במקור מאלסקה ובילדותה נהגה לקרוא את הברית החדשה ולמדה ממנה מושגים בלטינית, יוונית ועברית. בעקבות השראה מספר ישעיה, שלדעתה הוא מאוד פואטי ומלא משמעויות, היא קעקעה על יד אחת את המילה "אהובי", ועל השנייה את צמד המילים "בת ציון". כשפרקי ידיה נחשפים על בסיס קבוע למצלמות המתעדות אותה מושחת בלק את ציפורני הדוגמניות, היא הפכה לפרסומת מהלכת לשפה העברית וגרמה לי להרגיש גאווה בשפת האם שלי.

קייטלין מורחת לק מטאלי של אססי לדוגמנית של קוסטלו טגליאפייטרה (צילום: מירי פטרנקו)

ההכנות בעיצומן מאחורי הקלעים של קוסטלו טגליאפייטרה (צילום: מירי פטרנקו)

אתם מכירים את זה שאתם משתמשים במוצר מסוים ולרגע לא חושבים על המותג, איפה הוא מיוצר ואיפה נמכר? כך קרה לי עם המרוקנאויל, השמן המפורסם לשיער. לפני שעברתי לניו יורק, הספר שלי המליץ לי לקנות את השמן כדי להתמודד עם החשמל הסטטי הפוקד כדרך קבע בעונת החורף, וכך עשיתי. לא ממש עניין אותי מה מקור השמן, העיקר שעשה את העבודה. השבוע גיליתי שמדובר במותג ישראלי בעל פריסה עולמית, שאף נותן חסות רשמית בשבוע האופנה בניו יורק ואירועי שיער רבים נוספים. כיף לראות מותג ישראלי מצליח לפרוץ בחו"ל כמוצר פרימיום, ועוד באירוע האופנה החשוב מכולם.

לוק שנות ה-40 בתצוגה של קרולינה הררה - מעשה ידיו של אורלנדו פיתה, מעצב השיער מטעם מרוקנאוייל (צילום ימין: Getty Images, צילום שמאל: דיוויד וובר)

ואם אנחנו כבר בענייני גאווה לאומית, אי אפשר לפסוח על נוכחותו של מעצב האופנה הישראלי אלון ליבנה בשבוע האופנה הרשמי בלינקולן סנטר. זהו תקדים שמעצב ישראלי שממוקם בישראל מציג בשבוע האופנה הניו יורקי מותג על שמו ואף זוכה לתגובות נלהבות ולביקורות משבחות. אני מקווה שבשבוע האופנה הבא בעיר נזכה לראות אותו מציג תצוגה שלמה ולא רק פרזנטציה.

אלון לבנה והקולקציה שזכתה לתשבחות (צילום: Getty Images)

עוד משבוע האופנה בניו יורק: חוויותיי ממסלולי התצוגות