מנגו

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ של חברת האופנה הספרדית מנגו, שקיימה השבוע מיני תצוגה להצגת המגמות האופנתיות של החברה. בשנים האחרונות הפכה מנגו מחברה מובילה לחברה מובלת, ששמה דגש בעיקר על תרגום של הטרנדים העונתיים באופן די משעמם ונטול תשוקה. הדבר בא לידי ביטוי גם בפרזנטציה השבוע, כשהפריטים שהוצגו נראו כמו סל מיחזור של טרנדים מהעונות הקודמות. חבל שכך.

האם קנינו את זה? לא ממש. מנגו היא עדיין תחנה למציאת פריטי קז'ואל חביבים, אבל נראה כי במחלקת העיצוב מישהו שכח להדליק את האור. נשמח אם מישהו יואיל בטובו להעיר את החבר'ה בספרד.

המידות: בגדים, XXL-XS; מכנסיים, 46-34; נעליים, 40-36.

כמה להוציא? 370 שקל לשמלת ערב משיפון פוליאסטר בגזרת סטרפלס.

נקודות האור

המחירים. רף המחירים של מנגו הוזל משמעותית בשנה האחרונה, וזו בהחלט נקודת אור בקולקציה ואחת הסיבות לכך שמנגו היא עדיין תחנת חובה בסיור השופינג שלנו. שמלת ערב בגזרת סטרפלס שנמכרת בפחות מ-400 שקל היא עדיין פריט אטרקטיבי במיוחד לצעירות, וכך גם ז'קט מחויט ב-250 שקל, שיכול לשמש גם לבילוי כפריטים מחויט לעבודה.

האוברולים. מבין כל הפריטים בקולקציה, אוסף האוברולים לנשים היה הטוב ביותר. אהבנו במיוחד אוברול לבן במראה אלגנטי ומחויט עם נפילה רכה ויפה על הגוף, וכן אוברול כתפיות בעל הדפס פרחוני בגוונים של כחול ולבן, ואוברול ג'ינס נינוח ומפתה עם שרוולים מקופלים.

נקודת החושך

שמלות הערב. במנגו מנסים לשדר קוליות ועדכניות, אולם שמלות הערב שעלו על המסלול השבוע לא הצליחו להלהיט אותנו, למעט המחיר הנוח שלהן (עד 500 שקל לשמלה). נראה כי הבעיה לא טמונה בגזרות, שהיו חביבות ברובן, אלא בגימור הסופי ובמראה הכללי הזול של השמלות.

מחירים: חולצות, 329.90-39.90 שקל; מכנסיים, 269.90-119.90 שקל; חצאיות, 329.90-99.90 שקל; שמלות, 499.90-99.90 שקל; ז'קטים, 479.90-169.90 שקל; אוברולים, 299.90-159.90 שקל; אביזרים ותכשיטים, 499.90-49.90 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

מנגו. תרגום של הטרנדים העונתיים באופן די משעמם ונטול תשוקה (צילום: קלאודיו וסטפאן)
מנגו. תרגום של הטרנדים העונתיים באופן די משעמם ונטול תשוקה (צילום: קלאודיו וסטפאן)

Paper Jam

מה מוכרים לנו? קולקציית ביכורים של המותג הישראלי החדש Paper Jam, שהוקם כמותג בית של רשת הבוטיקים Story ומעוצב על ידי טל צור, מעצבת תעשייתית בוגרת המכון הטכנולוגי חולון (HIT). בשלוש השנים האחרונות שימשה צור, 30, בתפקיד Visual Merchandise של הרשת, וזוהי לה ההתנסות הראשונה בעיצוב אופנה. צור עיצבה 11 פריטי לבוש ואביזרים לנשים, ברוחן של לקוחות הרשת: נשים אורבניות שמחפשות פריטי לבוש בסגנון קז'ואל, בצבעוניות מונוכרומטית ובמחירים הוגנים. המותג נקרא על שם תקלת מדפסת – מה שמעיד על פי המעצבת גם על אופי הקולקציה - חיפוש של ניסוי וטעייה, עד שהמותג יקבל את הדי.אן.איי הטבעי שלו.

האם קנינו את זה? עם לא מעט הסתייגויות. כתוצאה מצעדיו הראשונים של המותג בפיתוח שפה וגיבוש זהות, לא כל הפריטים עומדים ברמה אחידה של עיצוב וביצוע.

המידות: S-L.

כמה להוציא? 649 שקל על שמלת פוטר א-סימטרית שחורה עם שרוולים באורך המרפקים.

נקודות האור

הנינוחות. בין כל פריטי הקולקציה עובר קו אחיד מחבר - תחושת נינוחות בבגדים. סגנון הנונשלנט שבא לידי ביטוי בשפה העיצובית, מקביל גם לבחירה של צור בחומרים הלקוחים מעולם הספורט ובגזרות לא מורכבות, ששמות דגש על מרחק קל בין הבגד לגוף. למשל, במכנסיים בגזרה רחבה ורפויה עם מכפלת רחבה, או בחצאית א-סימטרית עם קשירה קדמית.

החומרים. הפריטים בקולקציה עשויים חומרים שמקורם טבעי, כמו כותנה וויסקוזה בעיבודים שונים (פוטר, טקסטורת פיקה וכדומה). הבחירה בחומרים אלה יוצרת מראה לא מחייב בעלי מגע נעים על הגוף. חבל רק שהוראות הכביסה על כל הפריטים בקולקציה, ללא יוצא מן הכלל, שולחות את הלקוחה לכביסה קרה ביד - פעולה שמרחיקה באופן אוטומטי חלק גדול מהציבור. להבא, כדאי לבחון בשנית את הוראות יצרן הבדים, כיוון שחלק גדול מהפריטים, לפחות לטעמנו, ניתנים לכביסה במכונה ב-30 מעלות, עם סחיטה קלה.

נקודת חושך

הבוסריות. קשה להתעלם מהניחוח הבוסרי שעולה מקולקציית הביכורים של המותג, הנובע ודאי מחוסר הניסיון הטכני של צור בעיצוב אופנה. צור טוענת שהרקע שלה בעיצוב תעשייתי דווקא מאפשר לה חשיבה מרעננת יותר על עיצוב אופנה, ובהחלט ייתכן שהיא צודקת, אולם במקביל דגמים רבים דורשים העמקה של הפיתוח שלהם והקולקציה כולה מצריכה הרחבה. התוצאה הסופית השאירה אותנו עם חצי תאוותנו בידינו. נקווה שבעונה הבאה נזכה לקולקציה רחבה יותר ועם ניואנסים רבים.

מחירים: חולצות, 649-249 שקל; מכנסיים וחצאיות, 549 שקל; ז'קטים, 649-499 שקל; שמלות, 649 שקל; צעיף, 289 שקל.

להשיג בסניפי Story: שינקין 60, דיזנגוף 246 (פינת בזל), מתחם התחנה, קניון רמת אביב - תל אביב.

Paper Jam. נדרשת הרחבה של הקולקציה (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
Paper Jam. נדרשת הרחבה של הקולקציה (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

שמעון צרפתי

מה מוכרים לנו? קולקציה שנייה למעצב בגדי הגברים שמעון צרפתי, בוגר לימודי אופנה באיטליה שהתמחה אצל המעצב ג'וליאנו פוג'יווארה. לפני כשלוש שנים פתח צרפתי את הבוטיק הקטן והאיכותי ל'אטרונג'ה, ולפני כשנה יצא בקו עצמאי בעיצובו. הקולקציה הנוכחית והמצומצמת של צרפתי כוללת 13 פריטים איכותיים וקלאסיים לגברים, עם טוויסט מודרני מדויק.

האם קנינו את זה? בהחלט. חיכינו למעצב בגדי גברים כמו צרפתי, שמייצר פריטים הנעים בקלילות בין קלאסיות גברית לספורטיביות.

מידות: S-XXL.

כמה להוציא? ב-480 שקל אפשר לרכוש חולצת טי איכותית עם שרוולים ארוכים בעיצוב מדויק.

נקודות האור

הגזרות. צרפתי מצליח ליצור גזרות שהן גם מחמיאות וגם נינוחות, גם מעניינות וגם לבישות. הישג לא קטן, במיוחד כשמדובר בבגדי גברים.

הבדים. מעבר לעיצוב הנקי והמשובח, אנסמבל הבדים הכולל משי, קשמיר, פשתן טבעי ועור טלה, משדר איכות בלתי מתפשרת של המעצב.

נקודת החושך

תחושת הדז'ה וו. למרות שאפשר בהחלט לומר כי מדובר בקולקציה מוצלחת ואפילו קסומה, אי אפשר להכחיש את הדמיון הבולט בין הפריטים שצרפתי מעצב לפריטים אחרים שהוא מייבא לבוטיק – מה שניכר במיוחד בחולצות הטי הארוכות עם הסיומת המעוגלת. אולי זה פשוט בגלל הסגנון האישי של צרפתי, שבולט הן בעיצוביו והן בפריטים שהוא בוחר לייבא, אך היינו מצפים בכל זאת להפרדה סגנונית כלשהי שתייחד את הפריטים שלו.

מחירים: 1,200-480 שקל.

להשיג בבוטיק ל'אטרונג'ה, לילנבלום 3, תל אביב.

שמעון צרפתי. גזרות מחמיאות ונינוחות (צילום: דודי חסון)
שמעון צרפתי. גזרות מחמיאות ונינוחות (צילום: דודי חסון)

ארמאני ג'ינס

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב 2013 של ארמאני ג'ינס, הקו הצעיר והפחות מעונב של המעצב ג'ורג'יו ארמאני. כפועל יוצא משם המותג, ליבת הקולקציה היא מכנסי ג'ינס בשלל גזרות, אליהם מתווספים פריטי לבוש ואביזרים במראה קז'ואל קליל, הפונים לקהל צעיר. כמו תמיד אצל ארמאני, ללוגו משקל חשוב, והוא מופיע בשלל צורות וגדלים על פריטי המותג, שיתחבב על סטודנטים למנהל עסקים מהבינתחומי או סתם בני עשירים.

האם קנינו את זה? בעיקר את קו הנשים שמפגין שפה מגובשת ועשירה. קו הגברים, לעומת זאת, חושף קניינות מאופקת ונעדרת שיק.

המידות: נדיבות, XXL-XS.

כמה להוציא? 850 שקל על מכנסי ג'ינס לבנים לנשים.

נקודות האור

קו שמלות הנשים. קולקציית הנשים של המותג מצליחה לספק מספר רב של שמלות קיץ, שיכולות לשמש גם כשמלות ערב קלילות לערב לא מחייב. המחיר השפוי (בסביבות אלף שקל לשמלה), יחסית למותג של מעצב נודע - הוא בונוס במקרה הזה. שני פריטים ששבו את לבנו במיוחד הם שמלת ערב שחורה עם שרוולים באורך המרפק ורוכסן חיצוני רחב בגב, ושמלת פסים מסריג בסגנון נייבי, שחלקה האחורי עשוי בד שיפון מתנפנף.

פריטי הג'ינס. מכנסי הג'ינס לנשים וחולצות הג'ינס היפהפיות לגברים מצדיקים את שם המותג, המעיד על התמחות בבד הדנים. מכנסי הג'ינס לנשים מגיעים בשלל גזרות ושטיפות, ובמחירים נוחים שמתחילים ב-590 שקל ובממוצע של 800-900 שקל למכנסיים. מי שרוצה לקחת חלק במשחק האופנתי של העונה, תוכל לעשות זאת בעזרת מכנסי ג'ינס לבנים עם גזרה מעט מתרחבת למטה, שמסתמנים כמרענן הרשמי של הקיץ.

נקודת החושך

מכנסי הג'ינס לגברים. בניגוד לקו מכנסי הג'ינס לנשים, קו הג'ינסים לגברים משדר אנכרוניזם עגמומי. אולי זאת הקניינות השמרנית שחוששת לקחת סיכון בגזרה זו, ואולי זה הדי.אן.איי של הקו, שלא מאפשר להציע לגברים מכנסיים שחורגים מהנורמה ומתמקד בשטיפות כעורות שלא היינו אוספים גם במחירי סוף עונה.

התיקים. בחברה משוויצים בתיקי הפלסטיק של המותג, שמגיעים במספר גדלים והפכו לבסט סלר בקרב הקהל המקומי. לטעמנו, מדובר במהומה רבה על לא דבר. המראה של התיקים נראה זול וחסר חן, והלוגו הבומבסטי של המותג מעיד על חוסר רלוונטיות אופנתית.

מחירים: חולצות, 990-340 שקל; מכנסיים, 1,590-590 שקל; ז'קטים, 3,190-890 שקל; שמלות, 1,590-890 שקל; אביזרים, 1,090-390 שקל.

להשיג בחנות הדגל בקניון רמת אביב וברשת פקטורי 54.

ארמאני ג'ינס. קניינות שמרנית לגברים (צילום: דייב מייסון)
ארמאני ג'ינס. קניינות שמרנית לגברים (צילום: דייב מייסון)

סאקס

מה מוכרים לנו? "וואו, יש הרבה צבע", חזרו ואמרו העיתונאים שהגיעו להציץ בקולקציה של סאקס. ואכן, קבוצות של בגדים בגווני ורוד דובדבן, אמרלד, מנטה, ירוק תפוח, טורקיז, כחול עמוק, לבן, שחור וניוד נחו על הקולבים, בהשראת פירמידה ממקרונים צבעוניים שהוצבה לראווה במרכז החלל. בקולקציה פריטים עם רקמות בכחול ולבן בהשראת כלי חרסינה עתיקים, קבוצת פריטי טאי דאי, קבוצה של פריטים בהשראת פיג'מות מהמזרח הרחוק, וקבוצת הבייסיק הספורטיבי סימפל לייף.

האם קנינו את זה? כן, סאקס ממשיכים לשמור על הקו העיצובי הברור והמוכר של המותג, אך מצליחים לייצר חידושים עונתיים שמוסיפים עניין לפריטים.

מידות: 44-34.

כמה להוציא? ב-360 שקל אפשר לרכוש גופייה מודפסת בגזרה רפויה, שתתאים לימים החמים.

נקודת האור

המראה הנינוח. בין אם אוהבים את הצבעוניות ואת בחירת הטרנדים העונתית של סאקס, קשה לא לחבב את המראה הרפוי שהפך לסימן ההיכר של המותג. בשעה שרשתות רבות בוחרות להציע רק בגדים צמודים מדי וקצרים מדי, בסאקס יש מענה נפלא לחובבות מראה משוחרר יותר.

נקודת החושך

המחירים. איכות יש, עיצוב יש, מבחר יש – עכשיו הגיע הזמן שסאקס יחשבו באופן מעמיק כיצד ניתן להוזיל את המחירים, כך שיותר נשים יוכלו ליהנות מהקולקציה.

מחירים: קו לאקשרי, 998-289 שקל; קו סימפל לייף, 398-112 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

סאקס. הגיע הזמן לחשיבה מעמיקה כיצד ניתן להוזיל את המחירים (צילום: קובי מהגר)
סאקס. הגיע הזמן לחשיבה מעמיקה כיצד ניתן להוזיל את המחירים (צילום: קובי מהגר)

H&M

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ רחבה מאוד לנשים ולגברים, המחולקת לקווי עיצוב ולתת-קולקציות הנכנסות לחנויות הרשת לאורך כל העונה. הטרנד המוביל את הקולקציה הנשית הוא המראה הבוהמייני הרפוי, הנינוח והבלתי מעונב, הבא לידי ביטוי בגדילים הנוזלים מהבגדים, עבודות יד, צבעים חזקים ומוטיבים של פירות טרופיים. לגברים מציעה הרשת פריטים מעט שקטים יותר, עם הבלחות של צבעי כחול, ירוק וכתום, והם יזכו גם בקולקציית BLB במהדורה מוגבלת (שתימכר בסניף עזריאלי בלבד), הכוללת 11 פריטים המיועדים לרכיבת אופניים עירונית – תוצר של שיתוף פעולה עם חברת האופניים בריק ליין bike.

האם קנינו את זה? כן. יש בקולקציה בגדים מוצלחים יותר ופחות, אך כשמדובר במפלצת טקסטיל המספקת מאות פריטים מדי עונה – כל אחד יכול למצוא בחנויות פריט שיתחבב עליו.

מידות: XS-XL.

כמה להוציא? ב-179 שקל אפשר להתחדש במכנסיים פרחוניים עם גומי במותן, שישמשו כפריט מפתח בקיץ הקרוב.

נקודות האור

המבחר. למרות הביקורת המופנית כלפי הרשת האימתנית על הפיכת האופנה לפס ייצור המוני שמספק כל טרנד ללא סלקציה, אי אפשר להתווכח עם ההיצע הרחב שבאמת מתאים כמעט לכולם – גם בסגנון וגם במחיר. יש כאן פריטים לצעירות ולנשים בוגרות, לגברים ולילדים. הכול מהכול, ועוד קצת.

האג'נדה הסביבתית. לצד קולקציית BLB לגברים, H&M ממשיכים לקדם את רעיון ההתחשבות בסביבה דרך קולקציית קונצ'ס העשויה מבדים טבעיים, בדים ממוחזרים או בדים שיוצרו בשימוש מינימלי בחומרים מזהמים. בנוסף, היום (חמישי) מתחילה הרשת בפיילוט לאיסוף בגדים ישנים בסניפים בתל אביב, בבת ים ובגרנד קניון בחיפה. מחוץ לחנויות יועמדו מיכלים למיחזור, ולכל מי שיגיע עם שקית סופר ובה פריטי טקסטיל ישנים יוענק זיכוי על סך 20 שקל בקנייה ב-150 שקל ומעלה.

נקודת החושך

הבדים. אין מה לעשות, למרות הניסיונות ליצור בדים בטכנולוגיות מתקדמות, ברגע שנוגעים בפריטים הסינתטיים (במיוחד בבדי הטנסל העבים) מורגש פער גדול בינם לבין בדים טבעיים כמו כותנה ומשי.

מחירים: קולקציית הנשים, 1,699-30 שקל; קולקציית הגברים, 599-30 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

H&M. כל אחד יכול למצוא בחנויות פריט לטעמו (צילום: קספר קספרזיק  )
H&M. כל אחד יכול למצוא בחנויות פריט לטעמו (צילום: קספר קספרזיק )

פומה

מה מוכרים לנו? לאחר 25 שנה בהן שווק בישראל מותג הספורט והאופנה פומה באמצעות זכיין מקומי, סניף של פומה העולמית תוקע יתד בשוק הישראלי, עם שואו רום מפואר ותוכניות לכבוש מחדש את הזירה המקומית. לאחרונה סגרה החברה את החנויות בישראל, רק כדי לפתוח במאי הקרוב חנות דגל ראשונה בקניון עזריאלי, ולהיכנס לנקודות מכירה אקסקלוסיביות. "ירדנו מ-450 נקודות מכירה ל-100 נקודות מכירה בלבד", מסביר מנכ"ל פומה ישראל, גיא דנמן. "הבחירה שלנו כיום היא לפנות אל מובילי הטרנדים ולא אל אלה שעוקבים אחריהם". קולקציית הקיץ של החברה מוכיחה כי יש אמת בדבריו של דנמן, עם מגוון רחב של נעלי סניקרס אופנתיות ולבוש ספורטיבי וצבעוני. אבל את השינוי הגדול ניתן יהיה להרגיש רק בעונה הבאה, אז ייכנסו אל חנויות החברה ולבוטיקים שונים גם שיתופי הפעולה של פומה עם בתי האופנה של אלכסנדר מקווין וחוסיין שאלאיין, שיעניקו את החותמת האופנתית האמיתית למותג.

האם קנינו את זה? בהחלט. כניסתו המחודשת של פומה לישראל החזירה לנו את האמונה במותג, שהפך שלא בצדק למזוהה עם פריפריה ובני נוער נעדרי הבנה באופנה.

המידות: XS-XXL.

כמה להוציא? 350 שקל על נעלי סניקרס גבוהות.

נקודות האור

המחירים. כחלק משינוי הבעלות על המותג והמעבר למכירה ישירה מהחברה ללקוח, ללא תיווך נוסף, הוזלו מחירי המותג בעשרות אחוזים. צעד זה יאפשר למותג לחדור מחדש לשוק המקומי בקלות יחסית.

שיתופי הפעולה. פומה ידועה בשני שיתופי פעולה מרכזיים שהיא מקיימת, עם בתי האופנה הבריטיים אלכסנדר מקווין וחוסיין שאלאיין, שלא הצליחו לעשות עלייה מסודרת ארצה, למרות שהקו של מקווין נמכר כאן בעבר. פומה היו הראשונים לעצב קולקציות קפסולה עם מעצבי על, כאשר בשנת 1998 החלו בשיתוף פעולה עם המעצבת הגרמנייה ז'יל סנדר למשך מספר שנים. בעונה הבאה יימכר בישראל גם שיתוף הפעולה עם חוסיין שאלאיין, וממה שהצלחנו לראות, מדובר בכמה מזוגות הנעליים היפות ביותר שתמצאו כאן. שווה לחכות.

נקודת החושך

הדימוי. לפני קברניטי המותג ניצבת עדיין עבודה קשה בשיפוץ הדימוי שלו כמותג אופנה מוביל. בישראל הוא מזוהה בעיקר עם עברייני צעצוע שלובשים את חליפות האימונית של המותג עם כובעי דיסטנס ונעליים תואמות. דנמן מודע לדימוי הבעייתי של החברה בישראל, ומסביר כי בימים אלו הוא פועל למיתוג מחודש, יחד עם חברת המיתוג אלנבי. היפסטרים, סומנתם.

מחירים: בגדי נשים וגברים, 349.90-79.90 שקל; נעליים, 449.90-199.90 שקל; בגדי ילדים, 199.90-59.90 שקל.