הזירה השיווקית ממשיכה להשתנות מדי יום, ויחד איתה עוברים גם הרגלי הצריכה שלנו אבולוציה המתאימה אותם לעידן החדש - עידן של חוויית משתמש אוניברסלית וחוצת פלטפורמות. האופציות לרכישה ותקשורת עם מותגים התפתחו והותאמו לפיתוחים הטכנולוגיים ולצרכים שלנו: במקום ביקור בחנות אפשר לשוטט בקטלוג האינטראקטיבי המותקן בה, בקנייה אונליין יפנה אותנו נציג שירות הזמין בצ'ט לפריט ספציפי לפי בקשתנו, ובפייסבוק נוכל לשאול איפה אפשר להשיג את הנעליים שראינו באינסטגרם - ואפילו לקבל קופון למימוש מיידי באפליקציה של החברה.

אך ככל שערוצי הקנייה מתפתחים במהירות כדי להתאים את עצמם לצרכן, כך נוצרים עוד צרכים ובעיות שיש לטפל בהם כדי ליצור את החוויה האינטראקטיבית המושלמת. למשל, בעולם שבו קניית בגדים באינטרנט רק תופסת תאוצה, צריך למצוא פיתרון לבעיית המדידה. כאן נכנסת לפעולה טכנולוגיה עתידנית שכבר דובר בה רבות, ה-3D והאוגמנטד ריאליטי, ובעברית: מְצִיאוּת רְבוּדָה - טכנולוגיה המזהה אלמנטים בעולם הממשי, ומוסיפה עליהם מידע באמצעות גרפיקה ממוחשבת. בעבר השתמשו בטכנולוגיה זו בעיקר כגימיק חווייתי, אך לאחרונה צצים יותר ויותר מותגים המאמצים אותה כחלק מהשירות שלהם כדי "להלביש" וירטואלית פאשניסטות ברחבי העולם.

אחד החידושים המרעננים בתחום האי-קומרס הוא Ditto - חנות אונליין המוכרת משקפיים של מותגים מובילים, ומאפשרת למשתמש למדוד כל דגם דרך זווית צילום של 180 מעלות. עתידני ככל שזה אולי נשמע, הפעולה פשוטה מאוד וכוללת שלושה שלבים בלבד: האתר מבקש להתחבר למצלמת הווידאו, מקליט סרטון קצר של פני המשתמש זזות ימינה ושמאלה, והופ - אפשר למדוד את כל הדגמים בחנות ולבחור את זה המתאים לכם ביותר. מעבר לכך, אפשר גם להשוות כמה דגמים בשתי תמונות צמודות, ואף לשתף בפייסבוק את התוצאה אם רוצים לקבל פידבק מחברים. יש במערכת עדיין כמה באגים קטנים, וצריך לצלם את הסרטון בדיוק לפי ההוראות כי אחרת המשקפיים לא יושבים במדויק על הפנים, אבל בגדול זו מערכת כיפית וממכרת שנותנת מענה מצוין למי שמעוניין לרכוש משקפיים באינטרנט.

אני במשקפי Jsmickey של Jeremy Scott by Linda. ממש ליידי גאגא!

מממ... הסטייל הגברי של Derek Lam או הנשי של Jason Wu?

אומנם לא מדובר בחידוש מוחלט - שכן כבר קיימים אתרים כמו Warby Parker הכוללים פונקציות של מדידת משקפים וירטואלית, אך בניגוד לקודמיו - Ditto מושתת על הקונספט הווירטואלי וכולל מערכת ידידותית וקלה להפעלה. יתר על כך, בינתיים הוא היחיד שמספק חוויה של 180 מעלות, המאפשרת לראות איך המשקפיים נראים עליך גם בפרופיל.

Phillip Lim או Jason Wu?

השמועות אומרות שהטכנולוגיה ממשיכה להפתיע, ובשלב הבא תהפוך גם את הזמנת הבגדים באינטרנט לנוחה יותר מאי פעם. לפי אתר פורבס הישראלי, מסתמן שבקרוב נוכל לסרוק את המידות המדויקות של גופנו על ידי שימוש בסורק ביתי חכם, ולהעבירן לרשתות האופנה על מנת לחסוך את המועקה של הזמנת מידה לא מתאימה בטעות בעת רכישה באינטרנט. עד שזה יקרה, אני ממליצה לשחק קצת בטכנולוגיות שכבר קיימות, ולהתאמן לקראת החידושים העתידים לבוא.