איך הופכים מנערת טום־בוי שלא יודעת קונסילר מהו לאחת המאפרות הישראליות הכי מצליחות בעולם? גם טל בוצר (36) שואלת את עצמה את השאלה הזו.

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

בוצר לא חשבה לרגע שאת רוב חייה הבוגרים היא תבלה על קו פריז־המבורג־לונדון בין תצוגות אופנה, פרסומות וסטים של סרטים נחשבים.

היא גם לא חשבה שתנהל רומן עם השחקן הבריטי ההורס ג'ונתן ריס מאיירס, שסטינג יעניק לה הופעה פרטית ושאנריקה איגלסיאס יימרח עליה. אבל איך אמר פעם ג'ון לנון? החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תכניות אחרות. "קרו לי כל כך הרבה דברים מדהימים בחיים, ורק היום אני מתחילה בכלל להבין כמה בת מזל אני", היא מספרת בהתלהבות מדביקה.

בואי נתחיל מההתחלה - איך הגעת לתחום?

"חייתי חיים רגילים למדי, עד שבגיל 15 עברנו לגור בפריז למשך שלוש שנים במסגרת שליחות של הוריי. נחשפתי למשהו גדול ממני, לתרבות, לאוכל, לשפה. אחרי שלושה חודשים כבר דיברתי צרפתית שוטפת, ואני לא זוכרת שום דבר מהילדות שלי חוץ מהתקופה שחיינו בפריז.

"אחרי שלוש שנים חזרנו לארץ והתגייסתי לצבא. עם השחרור, כמו כולן, התלבטתי מה אני רוצה לעשות בחיים. תמיד ציירתי והיה לי חוש אסתטי מפותח, אז חברה של אמא שלי זרקה לי משהו כמו 'למה שלא תלכי ללמוד איפור?'. זה משהו שבכלל לא חשבתי לעשות, הייתי טום־בוי ולא ממש התעסקתי באיפור ובטיפוח.

"החלטתי להירשם ללימודים אצל גיורא שביט והתאהבתי בתחום. עברתי מהפך אמיתי שם. בתום שנת הלימודים נערכה תחרות, שבעצם הייתה המבחן המסכם, וזכיתי במקום הראשון. קיבלתי ביטחון והרגשתי בשלב הזה שהכול קטן עליי. גיורא אמר לי שהתחום בארץ לא מספיק מפותח ושיש בית ספר מצוין בפריז - וזה מה שעשיתי.

אבא שלי נשאר לגור בפריז אחרי הגירושים מאמי והחלטתי לנסוע אליו. הגעתי לבית הספר הכי נחשב שם, שנקרא Christian Chauveau, והודיעו לי שההרשמה נסגרה. הייתי כל כך בהיי מהנסיעה, ולשמוע 'לא' היה לי מאוד קשה.

"ביקשתי שירשמו אותי בסטנד־ביי וחזרתי לארץ מבואסת. ארבעה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלתי מהם טלפון שמישהי ביטלה והתפנה מקום. ארזתי הכול ונסעתי בחזרה".

תארי לנו את חוויית הלימודים בחו"ל.

"אני ממליצה לכל מי שנמצא בתחום לנסוע ללמוד בחו"ל. החוויה של בית ספר בינלאומי היא אדירה. למדנו לאפר בכל הסגנונות, את כל גוני העור והצבעים - מה שבארץ למדתי רק בצורה תיאורטית.

"בניגוד לרוב בתי הספר בישראל, הלימודים בפריז מתקיימים מדי יום במשך שנה וחצי, ולקראת סופם יוצאים לסטאז'ים בהפקות ובתצוגות אופנה.

"בהתחלה לא קיבלתי סטאז' ולא הבנתי למה. גם האנשים סביבי האמינו בי ואמרו שזה לא הגיוני שנשארתי בלי סטאז'. מה שלא ידעתי זה שהמורים בבית הספר שמרו בשבילי את הסטאז' הכי שווה: לאפר בתצוגת האופנה של איב סאן לורן במוזיאון הלובר. זה בהחלט אחד מהרגעים האלה שאת צריכה שיצבטו אותך כדי להאמין שהם קורים".

ספרי לנו על מאחורי הקלעים של התצוגות בחו"ל.

"בדרך כלל מגיעים המעצב או המעצבת הראשיים ומחליטים על הקו המנחה של הבגדים, השיער והאיפור. באותה תצוגה הוחלט ללכת על הצבע הכתום, ולכן כל הדוגמניות היו מאופרות בגוני כתום, כולל פסים בשיער.

"אין ממש זמן לעכל את מה שקורה כשנמצאים מאחורי הקלעים, הכול עובד כמו סרט נע. איפרנו בערך 40 דוגמניות תוך שעה וקצת. לא ראיתי בעיניים. רק אז הבנתי למה בבית הספר היו מודדים לנו זמן. גם אם היית מאפר מדהים, אם לא עמדת בזמנים – נכשלת במבחן".

רומן מהסרטים

לאחר שסיימה את הלימודים וקיבלה תעודת מאפרת מקצועית בינלאומית, הכוללת גם אפקטים מיוחדים, החליטה בוצר לחפש עבודה בתיאטרון המקומי. "גם כאן השתמשתי בחוצפה הישראלית כדי להתקבל", היא מודה. "פשוט חיכיתי לאחראי על מדרגות התיאטרון, וכשהוא הגיע דחפתי לו את תיק העבודות שלי ושאלתי אם הוא מחפש מאפרת. הוא התרשם מהאסרטיביות שלי והתקבלתי לעבודה. באותה תקופה עבדתי בהמון הפקות תיאטרון וגם בהפקות אופנה".

ולמה החלטת בסופו של דבר לנסוע לגרמניה?

"אחרי זמן מה הכרתי בן זוג שהיה גרמני ונסעתי בעקבותיו להמבורג. הייתי מאוד אימפולסיבית (צוחקת). בהמבורג נפתח בפניי עולם הפרסומות. כדי להתקבל לעבודה כמאפרת צריך סוכנות טובה, ובמהלך החיפושים נתקלתי במאפרת שנחשבה לחזקה בתחום האפקטים והיא מאוד אהבה את העבודות שלי.

"לא הייתה לה הצעה קונקרטית בשבילי, אבל היא הבטיחה שתזכור אותי ותמליץ עליי בהמשך. זה מאוד לא אופייני בתחום, אבל היה בינינו חיבור טוב, ובאמת, אחרי זמן קצר היא המליצה עליי לסרט ההוליוודי 'שחקי אותה כמו בקהאם', שהצטלם בלונדון ובהמבורג והיה להצלחה מסחררת.

"הייתי המומה שבכלל לקחו אותי, שלא לדבר על הסכומים שהיו מוכנים לשלם לי. אף פעם לא זכיתי בלוטו, אבל אני חושבת שמה שהרגשתי אז היה הכי קרוב".

איך היה לעבוד על סט של סרט גדול?

"אני פשוט ריחפתי. על הסט הייתה מאפרת ראשית מדהימה, שלצערי נפטרה כמה חודשים אחרי. מתחתיה היו שתי קבוצות של מאפרות: קבוצת אנגליה וקבוצת גרמניה. בכל קבוצה היו שתי מאפרות. ישנו במלונות פאר וממש פינקו אותנו, שלא לדבר על השחקנים, שהיו מוקפים בעשרות עוזרים אישיים".

התחברת לקירה נייטלי, כוכבת הסרט?

"קירה הייתה בת 17 כשהסרט צולם, והאמת היא שלא כל כך אהבו אותה על הסט. זה היה התפקיד הראשי הראשון שלה וזה עלה לה לראש. כל הזמן היו מחקים אותה מאחורי הגב וצוחקים עליה שהיא אובר מתלהבת. אני דווקא הסתדרתי איתה מצוין. היא הייתה מאוד יפה ורזה, אבל לא ראינו אז את איכויות המשחק שלה. רק עם השנים הבנתי כמה היא מצוינת.

"תמיד חשבתי שיש הפרדה בין ההפקה לשחקנים, אבל היינו מאוד מגובשים, ובכל פעם שהיה לנו זמן פנוי היינו יוצאים לבלות יחד".

ואיך ג'ונתן ריס מאיירס? מאז "שושלת טיודור" הוא מופיע בכל הפנטזיות שלנו.

"היינו צמודים כל הזמן על הסט. הוא צ'ארמר ברמות גבוהות וקשה שלא להתאהב בו. יום אחד יצאנו כל הצוות לאיזה מועדון חשפנות יוקרתי בהמבורג, שתינו יותר מדי ומצאנו את עצמנו מתנשקים. אף אחד לא ידע על זה, והאמת היא שזו הפעם הראשונה שאני מדברת עליו. אני חושבת שסיפרתי על זה לחברה אחת וזהו.

"כל החוויה הייתה נורא מרגשת בשבילי. לא הייתה מישהי על הסט שלא היה לה קראש עליו. לא היה לזה המשך, וגם אחרי הצילומים חזרתי לבן הזוג שלי בהמבורג. נשארנו בקשר תקופה ועם הזמן הוא התמסמס".

קאסט מגובש. "שחקי אותה כמו בקהאם"
קאסט מגובש. "שחקי אותה כמו בקהאם"

סטינג ישיר לנו סולו

מלבד הג'וב על הסט של "שחקי אותה כמו בקהאם", עבדה בוצר בפסטיבל הסרטים הקצרים בברלין, בחברת הפרסומות הבינלאומית MARKENFILM ובערוץ הטלוויזיה הגרמני NDR, וגם שם היא נגעה בזוהר. "במהלך עבודתי בערוץ צילמנו את טקס חלוקת תקליטי זהב, ולסט הגיעו אנריקה איגלסיאס, סטינג ורונאן קיטינג.

"כשהלכתי לאפר את סטינג הרגשתי כמו ילדה קטנה. הוא פתח לי את הדלת בחיוך ואני נמסתי. לפני שאיפרתי אותו הוא הזמין אותי לחזרה שהוא עשה עם הנגנים. ישבתי בשורה הראשונה, ופתאום אני קולטת שאני יושבת לבד באולם וסטינג נותן לי הופעה פרטית. כמעט התעלפתי.

"מה שאהבתי בו זה את הרוגע שלו. הוא כבר לא התלהב מהתהילה והתנהג בצורה רגועה ומקצועית".

בניגוד למי? אנריקה?

"אנריקה היה שיכור ומתלהב. אין ספק שהוא חתיך הורס, אבל הוא כל הזמן חיבק אותנו ולא ממש הבין מה קורה סביבו. לקחנו לו את הבירה מהיד שנייה לפני שהוא עלה לבמה.

"רונאן קיטינג, לעומת זאת, היה מקסים. הוא שאל אותי מה אני עושה יותר מאוחר ורצה את הטלפון שלי, אבל אחת המאפרות אמרה לי שהוא נשוי, אז ויתרתי".

ולאן התגלגלת משם?

"אחרי חמש שנים בגרמניה עברתי ללונדון בעקבות אהבה חדשה. לא כל כך אהבתי לגור שם. עבדתי בהרבה הפקות תיאטרון ובכל מיני אירועים, ומשם התגלגלתי לאיפור כלות. אחרי שנתיים החלטתי שאני רוצה הביתה. זה מצחיק, כי אני בחורה מאוד משפחתית ולא חשבתי שאגור כל כך הרבה שנים באירופה. אבל עכשיו אני פה".

השיבה הביתה

בוצר נמצאת בארץ כבר ארבע שנים, ובמהלכן היא איפרה על סטים של סדרות כמו "ארץ נהדרת", "מסודרים" ו"אבידות ומציאות", בסרטים "וסרמיל" ו"אמא של ולנטינה" ובהפקות נוספות.

מה את חושבת על ישראליות וטיפוח?

"אנחנו הרבה פחות מטופחות מהאירופאיות. אנחנו לא שומרות על העור שלנו כמו שצריך, ובגלל השמש הקופחת יש לנו הרבה פיגמנטציה בעור. באירופה לנשים יש עור פורצלן, וזה לא משנה אם הן צעירות או מבוגרות.

"בארץ יש גם נטייה להשתמש בעיפרון שחור יתר על המידה. נשים רבות לא מבינות שהן מקטינות את העיניים שלהן בעזרתו ולא מדגישות אותן. בנוסף, אנו שמות לא מעט ג'אנק על הפנים. אני לא חושבת שצריך להוציא הרבה כסף על איפור ומוצרי טיפוח, אבל כן שווה להשקיע בכמה מוצרים בסיסיים טובים".

איזו כוכבת את אוהבת במיוחד?

"בארץ אני אוהבת את בר רפאלי. ברור שכאשר היא על השטיח האדום האיפור שלה נראה מושלם, אבל אני דווקא אוהבת אותה במראה הטבעי, את האיפור העדין שלה כשהיא מסתובבת בתל אביב.

"בחו"ל אני אוהבת את ג'ניפר לופז. אין ספק שהיא עברה מהפך מתחילת דרכה, והיום היא עובדת עם המאפרים הטובים ביותר בעולם. היא ידועה באובססיה שלה לשלמות ויש לה גדודים של אנשים שדואגים לכך. אני מאוד אוהבת את היופי האקזוטי שלה".

מי מתאפרת רע בעינייך?

"שרית חדד. היא אמנם השתנתה לטובה, אבל עדיין הייתי שמחה להוציא ממנה צבעים אחרים. אני חושבת ש־'The Voice' עשתה לה טוב, אבל משום מה היא מאופרת בצורה גסה, בעוד שבראיונות איתה היא משדרת משהו רך ועדין. כריסטינה אגילרה מתאפרת נורא מבוגר לגילה. במקרה שלה 'פחות זה יותר' וזה מוטו שהיא חייבת לאמץ".

מה התכניות שלך להמשך הקריירה?

"היום אני מתמקדת בעיקר בכלות ונהנית מכל רגע. בנוסף, יש כל מיני סדנאות שאני מעבירה לנשים. למשל, סדנה אישית שבה אני מלמדת נשים איך להתאפר ולהרגיש טוב עם עצמן. אני לא מאפרת אותן, אלא מראה להן איך לעשות זאת נכון בעצמן.

"אני מעבירה גם סדנה לשלוש-ארבע נשים, שבה אני מלמדת באופן כללי יותר על מבנה הפנים ומה מתאים לכל אחת. חוץ מזה, יש לי סדנאות למאפרים שרוצים להרחיב את הידע שלהם, כמו השתלמויות קצרות כאלה.

"הייתי שמחה לבנות מוניטין כמו זה שהיה לי בחו"ל. מתחשק לי גם לעמוד יותר בפרונט ופחות מאחורי הקלעים, אולי לפתח ליין איפור משלי או לפתוח בית ספר.

"הקשר הבין־אישי חשוב לי, וראיתי לאורך השנים הרבה מאפרות שאיבדו את זה בדרך, ככל שהן התפתחו וגדלו. הייתי שמחה למצוא את נקודת האמצע. וכרגיל, הייתי רוצה להמציא את הגלגל מחדש, כי אני כזאת".

מתחתנת? הטיפים של טל בוצר:

  • לשתות הרבה מים. תתחילי להקפיד משמעת מים כשלושה שבועות לפני החתונה. עור הפנים שלך יודה לך.

  • לא להישרף בשמש. גם אם את רוצה להיות שזופה בחתונה, אל תחשפי את הפנים לשמש בשום פנים ואופן.

  • מסיכה טובה לפנים. רצוי להשתמש בה כמה ימים לפני החתונה, אבל רק במסיכה שאת כבר מכירה. זה לא הזמן לערוך ניסויים.

  • שינה. חתונה זה דבר מלחיץ, אבל שינה טובה תעזור לעור שלך להיראות נפלא ביום המשמח.

  • פחות זה יותר. כמויות מאסיביות של איפור יגמרו לעור שלך להיראות כבד ומבוגר. צריך להבליט את הנכסים הטובים שלך ולא לכסות אותם בהררי מייק־אפ.

מתוך פרוייקט צילומי כלות של טל בוצר. עיצוב שיער: רענן ניראל (צילום: אורן היימן)
מתוך פרוייקט צילומי כלות של טל בוצר. עיצוב שיער: רענן ניראל (צילום: אורן היימן)

________________________________________________________________________________________________________________________

עוד במגזין GOstyle :