מיכל נגרין
הבוקר האחרון של שבוע האופנה TLV במתחם התחנה נפתח בתצוגה של מיכל נגרין, שפיזרה על המסלול את כל הנוצצים, המלאכים, הגובלנים, הפנינים והחרוזים שאפשר היה רק לדמיין. המראה הנשי של נגרין קיבל את ביטויו האולטימטיבי כשעלתה על המסלול ראשונה נועה תשבי בשמלה שחורה הדוקה בהדפס בסגנונה הרומנטי המוכר של נגרין. למרות שהמראה שהציגה נגרין אינו בדיוק אופנתי בהגדרתו, המעצבת הוותיקה והמבוססת הרימה שואו אנרגטי שכלל מופע של קבוצת רקדניות באמצע התצוגה, סלבס בקהל ומעריצות מריעות שצילמו כל תלבושת באייפון.
העקביות. כשאומרים מיכל נגרין, ברור מאוד לאיזה סגנון מתכוונים. יש שיימצאו בכך טעם לפגם, אך אי אפשר שלא להעריך את נחישותה של נגרין והעקביות שלה. מי שהיתה מזוהה בעיקר עם תכשיטים דומיננטיים, הצליחה להעביר את האסתטיקה שלה גם לפריטי לבוש עשויים כהלכה.
נועה תשבי. אם יש מישהי שיכולה להחזיק את הבגדים של מיכל נגרין בהוד וההדר הראויים, זוהי ללא ספק נועה תשבי - האישה והאגדה, שקימוריה הנשיים ואישיותה הכובשת גורמים גם לתלבושת נסיכותית ותחפושתית להיראות כמו הבגד הנוח והסקסי בעולם.
הסגנון המיושן. למרות שייצור פריטי הלבוש בוצע כהלכה, הסגנון הכללי היה מיושן - מה שאולי לא מפתיע ממעצבת שמעדיפה תמיד לחזור לתקופה הוויקטוריאנית ולא להסתכל קדימה. גם לרטרו אפשר לספק אינטרפרטציה מודרנית וחדשנית, אבל אצל מיכל נגרין זה לא קורה.
תפסת מרובה לא תפסת. אין מה לעשות, מיכל נגרין היא בראש ובראשונה מעצבת תכשיטים. אנחנו מבינים את רצונה להתרחב גם לתחום הבגדים, אך בסופו של דבר הניסיון לייצר טוטאל לוק אובר-רומנטי רק מטשטש את הנגיעות המעודנות והטכניקה המרשימה של פריטים קטנים כמו עגילים ושרשראות, הנבלעים בתוך ערב רב של בגדים בהדפסים המדמים את התכשיטים עצמם.
מורין וולף
לאחר שבשבוע האופנה TLV שנערך בשנה שעברה הציגה מורין וולף בתצוגת המעצבים המבטיחים, השנה היא העלתה על המסלול תצוגת אופנה שלמה משל עצמה. קפיצה גדולה בשביל וולף, כנראה גדולה מדי - בעיקר לאור הודעה ששחררה לפני כמה חודשים שבה נאמר כי היא סוגרת את החנות והעסק שלה, וחזרתה המפתיעה להציג בשבוע האופנה TLV ברגע האחרון. וולף הציגה בעיקר שמלות ערב בגווני פסטל ועיטורים מנצנצים, שלא הצליחו ליצור את התחושה היוקרתית המתבקשת מתצוגה המתהדרת בכותרת "הוט קוטור".
נקודת האור
הצבעוניות. בעוד בשנה שעברה סבלה התצוגה של וולף מבחירת צבעים צעקנית, הפעם היא הרכיבה סקלת גוונים עדינה, רכה ונעימה לעין. היתה זו בחירה נבונה שהשכילה להפיק לקחים מניסיון העבר ולרכך את העיצובים הגדושים המאפיינים את המעצבת.
נקודות החושך
הגימורים. החוטים שהשתרכו מהשמלות, הסיכות שבלטו בגב, תחתית הטול הקרועה, היעדר הגיהוץ והרוכסנים הבולטים שעיטרו רבים מהפריטים שעלו על המסלול - כל אלה אמרו הכול: לחץ זמן, בהלה, אולי אפילו היסטריה וחוסר אונים, הכול ורק לא הוט קוטור.
הבדים. בין אם מדובר בבדים מנצנצים שנראו זולים מדי ובין אם בשילובים לא מוצלחים של שני בדים שונים - התוצאה הסופית של הפריטים בתצוגת האופנה של וולף היתה ההפך מהמילה יוקרתית. גם ההשקעה בטכניקות התפירה ופיתוחי הבדים שהפכו לסימן ההיכר של המעצבת, לא הצליחה להפיח חיים בסיפור האופנתי של וולף.
הסגנון. אם מדובר בשמלות ערב מפוארות, היינו מצפים שהן יהיו עשויות לעילא - זה לא היה המקרה. אם מדובר בשמלות ערב שיקיות, התקשינו למצוא את השיק מבין שלל הביצועים הבינוניים שמתיימרים להיות פומפוזיים, כמו גם את החיבור לאופנה העכשווית. וולף העלתה על המסלול ערב רב של שמלות למגוון אירועים, בלי כל קונספט אופנתי שיחבר ביניהן.
מאוריסיו
את הבוקר האחרון של שבוע האופנה TLV סגרה תצוגת בגדי הגברים של מאוריסיו, שהיתה עמוסה בנצנצים, זרי פרחים, מטקות בציפוי פאייטים ושלל אביזרים נוצצים שלא מאפיינים בדרך כלל את התחום. המעצב הברזילאי, המציג בפעם השנייה בשבוע האופנה TLV, ממשיך את הקו הצבעוני, מלא החיים והקליל שהציג גם בשנה שעברה, ומגבה אותו באווירת קרנבל עליזה.
נקודת האור
התעוזה. תחום בגדי הגברים בישראל מושך אליו רק מעצבים מעטים, ורובם אינם מעיזים למתוח את גבולותיו. מאוריסיו מציג אלטרנטיבה נועזת, פוחזת וצבעונית, המורכבת מפירוק וחיבור מחדש של פריטים כמו מכנסי ג'ינס ובנדנות; גישה רעננה לפריטים קלאסיים מהארון הגברי דוגמת בלייזר מחויט העשוי פוטר בדוגמת פסים רחבים; והמון הומור הבא לידי ביטוי בבגדים עצמם כמו גם בתצוגה שהעלה על המסלול ובפוזות המוקייניות של הדוגמנים.
נקודת החושך
הביצוע. מצאנו לא מעט חן בסגנון אופנת הרחוב המחוספס של מאוריסיו ובגישתו הקלילה וההומוריסטית לאופנה - אך כמו שיודעים מעצבים כמו ז'אן פול גוטייה וז'אן שארל דה קסטלבז'ק, גם הומור צריך לעשות בהקפדה ומתוך שמירה על טכניקה ואיכות גבוהה. בלי אלו, התוצאה הסופית נראית כמו מופע ליצני במועדון ולא כמו קולקציה לבישה ומושקעת.
הדס שואף