>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

ג'יי וו אנדרסון לטופשופ

מה מוכרים לנו? רשת טופשופ ממשיכה במסורת שיתופי הפעולה עם מעצבי אופנה מבטיחים, והחורף הם גייסו את המעצב הצעיר ג'יי וו אנדרסון ליצירת קולקציה נשית בועטת. הקולקציה מעוצבת ברוח צעירה ואורבנית, ומערבבת השראות מהארון הנשי והגברי, אלמנטים מעשורים קודמים ודגש על הסגנון של שנות ה-90. בחו"ל כבר הספיקה הקולקציה להפוך לחביבת הפאשניסטות, ולמדי החובה של אלכסה צ'אנג. בישראל נחתו 27 פריטים המהווים 90 אחוז מכלל קולקציית הבגדים, אך האביזרים הנלווים נשארו מעבר לים.

האם קנינו את זה? מבחינת הסגנון, בהחלט – הפריטים איכותיים, החומרים טבעיים, והמראה נוגע בטרנדים העכשוויים בלי לאבד את השיק הקלאסי. מבחינת המחיר, לעומת זאת, לא היינו קונים את הפריטים בישראל, שכן מחירם גבוה במיוחד (פרטים בהמשך).

מידות: 42-36.

כמה להוציא? ב-719 שקל אפשר לקנות חצאית מודפסת, שתוכל להשתלב במערכות לבוש חורפיות רבות.

נקודת האור

המגוון הסגנוני. למרות הטון הצעיר השולט בקולקציה, המבחר הנאה של הפריטים יכול לספק מענה גם לחובבות בגדים שקטים ורגועים יותר. חובבות המראה המוחצן יכולות לבחור בחליפת חצאית מודפסת בטכניקת קווילט או במכנסיים וחולצה בהדפס של פסי זברה, ואילו חובבות הסגנון הקלאסי ימצאו בקולקציה שמלה שחורה איכותית וחולצה מכופתרת לבנה.

נקודת החושך

המחירים בישראל. אומנם מדובר בקולקציית קפסולה של מעצב מבטיח, אך המחירים הגבוהים לא פונים לרוב האוכלוסייה בישראל. הצצה באתר המותג מגלה שדווקא בחנויות של טופשופ בבריטניה, הפריטים האלו עולים הרבה פחות: חולצת גולגולת עולה בישראל 399 שקל לעומת 245 שקל בבריטניה (40 ליש"ט), שמלת כפתורים עולה בארץ 849 שקל לעומת 490 שקל בבריטניה (80 ליש"ט) ואילו מעיל בייסבול עולה בישראל 1,349 שקל לעומת 797 שקל בבריטניה (130 ליש"ט). אתר טופשופ העולמי אומנם לא מאפשר כרגע שליחת פריטים לישראל, אך האם זו הצדקה לפערי מחירים גבוהים כל כך?

מטופשופ ישראל נמסר בתגובה: "הקולקציה בחנויות הרשת מתעדכנת פעמיים בשבוע, בעיצוב ובאיכות כבכל השווקים בעולם, המחירים נקבעים בהתאם לשוק המקומי ועלויות המשפיעות על הפעילות כגון: מכס, עלויות כוח אדם ונדל"ן ועלויות שינוע אווירי".

מחירים: 1,349-200 שקל.

להשיג בחנות טופשופ, קניון רמת אביב.

ג'יי וו אנדרסון לטופשופ. בחנויות הרשת בבריטניה, הפריטים האלו עולים הרבה פחות
ג'יי וו אנדרסון לטופשופ. בחנויות הרשת בבריטניה, הפריטים האלו עולים הרבה פחות

גזית

מה מוכרים לנו? קולקציה של חברת הנעליים הישראלית גזית, בעיצובו של אליאב וינר. כמו תמיד, גם החורף יצרו בגזית שקשוקה של טרנדים, שיהלמו את טעמה של הלקוחה הישראלית, שאוהבת שמציעים לה אינספור וריאציות של דגמים. בקולקציה מספר קבוצות מרכזיות, ביניהן קבוצת וינטג' בגווני קוניאק וקאמל; או מראה צבאי של שילובי ניטים ורצועות, לצד אימומים רחבים וגסים לאלה שרוצות להיות נערת רוק. למרות שאין דבר כזה.

האם קנינו את זה? ברוב המקרים, לא. העיצוב הגס של הנעליים לרוב נעשה בחוסר חן. עם זאת, בשל המגוון הרחב והמחירים הנוחים (מגפיים ב-399 שקל), יש מצב שנחזור בחורף לחפש שם מגפיים שיקלעו לטעמנו.

מידות: 41-36.

כמה להוציא? כפי שציינו קודם, ב-400 שקל תוכלו לצאת מהחנות עם מגפיים שחורים בגובה הברכיים במראה קלאסי, שישרתו אתכם נאמנה לאורך כל העונה.

נקודת האור

טרנדים נצחיים. המבחר הרחב בגזית הוא בין הגדולים ברשתות הנעליים הישראליות. אולם העונה ראוי לציין לטובה גם את הבחירה בטרנדים רלוונטיים, שמלבד היותם חלק ממגמות העונה, הם גם מסוג הטרנדים שנמשכים לנצח. מגפי בוקרים, למשל, הם פריט טרנדי לעונה, אבל גם פריט נצחי שתמיד כדאי שיהיה בארון הנעליים. אותו הדבר לגבי מגפוני עור שחורים עם רצועה מלופפת, שיכולים לשמש אותך לאורך שנים.

נקודת החושך

העיצוב הגס. זו העונה השנייה שאנו מציינים את העיצוב הגס של גזית כנקודת חושך. קחו, למשל, את המגפונים במראה המחוספס עם רצועות הניטים, שמשקפים במובהק את הנטייה של המעצבים בחברה להאביס את העיניים ולהפוך את הנעליים ממוצר שיכול להיראות נפלא, לפרודיה על הטרנד. כדאי מאוד שמעצבי החברה ילמדו מינונים עיצוביים מהם.

מחירים: 169-799 שקל.

להשיג ברשת חנויות גזית.

קולקציית הנעליים של גזית, בעיצובו של אליאב וינר (צילום: איתן טל)
קולקציית הנעליים של גזית, בעיצובו של אליאב וינר (צילום: איתן טל)

מייד ביי לילמיסט

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף מרובת פריטים (כ-200 פריטים בממוצע בעונה), המתחדשים בחנות מדי שבוע. הסגנון הוא טרנדי וסקסי, מרובה צבעים והדפסים. השמלות – פריט המפתח של המותג – ממשיכות לככב גם העונה, ומגיעות במגוון וריאציות: משמלות מקסי עם חלק עליון משיפון פרחוני ועד שמלות מיני קרובות לגוף. באגף המכנסיים ניתן למצוא מכנסי קפרי מודפסים לצד מכנסיים מתרחבים מבד דקיק.

האם קנינו את זה? ברוב המקרים, כן. הקולקציה מתאימה בעיקר לנשים צעירות, אך היא מגוונת מספיק כך שגם נשים בוגרות יותר יכולות למצוא בה פריטים שיתאימו להן. מעצבת המותג לילך אלגרבלי מסבירה כי היא מנסה לשמור על ייחודיות דרך דיטיילים של כפתורים, סרטים ורוכסנים. ברוב המקרים זה מצליח, אך נראה כי לעתים היא לוקחת את היצירתיות רחוק מדי ואז סובלים הפריטים מעודף עיצוב.

מידות: S-L, פריטים רחבים מגיעים בשתי מידות או במידה אחת בלבד.

כמה להוציא?ב-359 שקל אפשר לקנות וסט בגווני שחור-לבן, שמתאים מאוד לטרנד המחויט וגם לעונת המעבר הקרירה.

נקודת האור

המבחר הגדול. בזכות מגוון הפריטים העצום המתחדש מדי שבוע, ניתן למצוא בקלות במייד ביי לילמיסט שמלות ערב, חולצות ושמלות יומיומיות, ז'קטים ועליוניות בסגנון עדכני וטרנדי.

נקודת החושך

הבדים הסינתטיים. בעוד איכויות התפירה, הגימורים והתוספות הקטנות הפתיעו אותנו לטובה – שכן הן גבוהות מהשגור אצל מותגים מסחריים מקומיים – חלק מהבדים אכזבו מעט. לצד בדים נעימים למגע, יש בקולקציה גם בדים סינתטיים שאינם נעימים על הגוף ואף יוצרים מראה זול הפוגע באפיל הכללי.

מחירים: 599-299 שקל.

להשיג בחנות המותג, דיזנגוף 280, תל אביב; ובחנויות מעצבים ברחבי הארץ. פרטים בטל' 03-5444058.

מייד ביי לילמיסט. סגנון טרנדי וסקסי (צילום: אסף עיני)
מייד ביי לילמיסט. סגנון טרנדי וסקסי (צילום: אסף עיני)

Inn 7

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו-חורף של בוטיק האופנה Inn7, שבשנתיים האחרונות משנה פניו מבית למותגי סטריט קז'ואל, לכזה המציע בגדי מעצבים צעירים ומותגי על. העונה הצטרפו לרשימה הנאה של מותגי הבית של הבוטיק גם בגדי הנשים של המותג האיטלקי המוערך קוסטום נשיונל, קו האביזרים של MC2 (הקו השני של אלכסנדר מקווין), המותג הצרפתי Aviatic ונעלי גברים של המותג האיטלקי ETRO. אלה מתווספים לעונה שנייה בבוטיק של המעצבת הצעירה והמעניינת אמה קוק והמעצב היפני לגברים יוקיו מישיבה. יחד הם מרכיבים נבחרת מעניינת של מותגי אופנה במחירי ביניים של מותגי על, המיועדים למי שחפץ באופנה עדכנית ובפריטים ייחודיים. קחו בחשבון שתצטרכו לשלם על זה לא מעט.

האם קנינו את זה? אם פקידת הבנק שלנו היתה מאשרת לנו, כבר מזמן היינו מגהצים את הכרטיס בעבור חצי חנות. אבל מי שעדיין רוצה, יוכל למצוא במקום פריטים במחירים סבירים (יחסית), כמו חולצת טי של מישיבה ב-500 שקל לערך.

מידות: XS-XL.

כמה להוציא? בנות, אם אתן חייבות שמלה אחת השנה, אנחנו ממליצים על שמלה של המותג האיטלקי קוסטום נשיונל. מן הסתם, טווח המחירים הגבוה של המותג עצמו אינו מתאים לכל אחת. אולם על אף המחיר הגבוה של השמלות - 4,500-2,800 שקל - נסו לשים את היד על שמלה שחורה ללא שרוולים במראה ארכיטקטוני במחיר של 4,300 שקל. יש דברים ששווים פריסה בתשלומים.

Inn7. קניינות מוצלחת במיוחד (צילום: INN7 BRANDY'S)
Inn7. קניינות מוצלחת במיוחד (צילום: INN7 BRANDY'S)

נקודות האור

הקניינות. עבודת הקניינות בבוטיק היא אחת הטובות בארץ, וזה לא דבר שיש להקל בו ראש. צוות הבוטיק מעדכן מדי עונה רשימת מותגים חדשה ומרעננת, ומתנער ממותגים מעניינים פחות. לדברי אושקו טוביהו, מבעלי הבוטיק, בעונה הבאה ירד המסך על הייבוא של מותג האופנה פרד פרי, לטובת כניסת מותגים חדשים כמו קו הגברים של ריצ'ארד ניקול ומעצבים נוספים. הרענון שמבצע הבוטיק מדי עונה חשוב להתפתחותו, לרלוונטיות שלו בעיני הקהל ולמיצובו כמוביל אופנתית.

הקולקציות החדשות. בהמשך לקניינות הטובה, קשה להתעלם משני המותגים החדשים שנחתו במקום: קוסטום נשיונל לנשים, ו-Aviatic לגברים. בקוסטום נשיונל חזרו לעצמם לאחר מספר שנים של דשדוש במקום, והם מציעים קולקציה שחורה ברובה של שמלות ערב, חצאיות ומעילים בגזרות ארכיטקטוניות חכמות ומבדים מרגשים (למשל, שילובים של ויסקוזה ואצטט - פלסטיק המשמש בעיקר לייצור מסגרות משקפיים). גם Aviatic מתנאה בגזרות ארכיטקטוניות לגברים. מעצב המותג, טיירי לה לאן, עיצב בעבר למותגים בלנסיאגה וריק אוונס, והשפעתו של האחרון ניכרת מאוד בעבודתו: סריגי אוברסייז מפוסלים, לצד חולצות אריג מכותנה במראה מכובס. לא מתאים לכל אחד, אבל גברים בנויים לתלפיות ימצאו בהם עניין.

נקודת החושך

הכמיהה למותגי על. אושקו מספרת כי פני הבוטיק להתמקד במותגי על. לא משנה מה תהיה הסיבה לבחירה זו, הצלחתו של Inn7 עד כה טמונה ביכולת לשלב בין מותגי היי-סטריט כמו פרד פרי וקוסטו ברצלונה, לפריטים יוקרתיים של אמה קוק או יוקיו מישיבה. הבחירה להפוך את הבוטיק ליוקרתי ודאי תחסל שכבה של לקוחות ביניים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם 8,000 שקל למעיל של קוסטום נשיונל, אבל עדיין אוהבים אופנה במחירים קצת יותר שפויים.

מחירים: חולצות, 1,500-300 שקל; סריגים, 3,000-600 שקל; ז'קטים, 3,300-1,000 שקל; שמלות, 4,500-600 שקל; מכנסיים, 1,350-500 שקל; נעליים, 4,550-490 שקל; תיקים, 2,200-450 שקל.

להשיג ב-Inn7 , בן יהודה 177, תל אביב; ברנדי'ז, קניון רמת אביב.

עמנואל. קולקציית נעליים רחבה ואיכותית  (צילום: דודי חסון)
עמנואל. קולקציית נעליים רחבה ואיכותית (צילום: דודי חסון)

עמנואל

מה מוכרים לנו? קולקציית נעליים רחבה ואיכותית בשלל סגנונות, המורכבת ממותגי ייבוא כמו טורי בורץ', אש, ג'אנט את ג'אנט, ויק מטייה, סי ביי קלואה, לוצ'ה ויטה ועוד. בנוסף, קולקציית בגדים של מותגי ייבוא ושל המעצבת הישראלית יעל מניה.

האם קנינו את זה? בהחלט. על ידי קניינות נבונה, ב-13 הסניפים של רשת עמנואל מצליחים לשלב את מיטב הטרנדים האחרונים עם פריטים קלאסיים ואפילו נגיעות אקסצנטריות. החנויות משדרות איכות וטוב טעם, והפריטים יכולים לשרוד זמן רב בארון.

מידות: נעליים, 41-36; בגדים, S-L.

כמה להוציא? ב-1,190 שקל אפשר לרכוש מגפיים קלאסיים של המותג סלאש, שלא נמצאים בסכנה לצאת מהאופנה.

נקודת האור

מכנסי הג'ינס. למרות שעמנואל מתמחים בנעליים, דווקא אוסף מכנסי הג'ינס שנמצא עכשיו בחנויות כבש את לבנו. קולקציית הג'ינס מורכבת משלושה מותגים עיקריים: ג'יי ברנד, קורנט/אליוט וסיטיזן אוף יומניטי, המציעים מכנסיים קלאסיים ואיכותיים במיוחד לצד קו של סקיני ג'ינס בגימור פלסטי היוצר מראה של מכנסי עור.

נקודת החושך

לא לכל כיס. על איכות משלמים, זה נכון, אבל מי באמת יכולה להרשות לעצמה תיק של טורי בורץ' ב-3,000 שקל או נעלי פלטפורמה ב-2,500 שקל?

מחירים: נעליים, 3,500-600 שקל; בגדים, 6,900-400 שקל.

להשיג בחנויות רשת עמנואל ברחבי הארץ.

אינטימה. תמיד טוב שיש בבית (צילום: איל נבו)
אינטימה. תמיד טוב שיש בבית (צילום: איל נבו)

אינטימה

מה מוכרים לנו? קולקציית לנז'רי ובגדי בית של חברת אינטימה, שמזמן כבר אינה רק בית להלבשה תחתונה. בקולקציה החדשה תמצאו פיג'מות פלנל דקיקות ונעימות במבחר הדפסים, מכנסי פרנץ' טרי (מהבדים הנעימים ביותר להתכרבלות ביתית) בצבע אפור מלאנז' ועוד פריטים רבים שיעבירו לכם את החורף בנעימים.

האם קנינו את זה? כן. זהו חורף שני ברציפות שאינטימה מייצרת מספר קבוצות לבוש נאות, מהסוג שתמיד טוב שיש בבית. מדובר בשילוב מוצלח בין בדים רכים, שמזכירים את הסמרטוטים האהובים שיש לכל אחד מאיתנו בארון, לבין סגנון נינוח ולא מעיק. קו הלנז'רי, לעומת זאת, עדיין מצריך שיפורים וחיזוקים אופנתיים.

מידות: חזיות, 70A-90D ; הלבשת בית, XS-XL.

כמה להוציא? ב-200 שקל תוכלו לרכוש סריג פוינטל אופנתי, שאפשר בהחלט לצאת איתו מהבית, ומכנסי פלנל רכים.

נקודות האור

הביתיות. בגדי הבית של אינטימה עונים על כל ההגדרות של הלבשת בית אופנתית. הגזרות נינוחות, החומרים נעימים למגע והבגדים, בחלקם הגדול, ניחנו במראה וינטג' חמים. אהבנו במיוחד את הפיג'מה מוויסקוזה מגורדת עם דוגמת הכוכבים הכסופים על רקע לבן, ואת הקרדיגן בצבע קאמל בהיר עם דוגמת סריגת הצמות. אלו רק שתי דוגמאות קטנות מתוך המבחר העצום בקולקציה.

המחירים. קרדיגן ב-99.90 שקל, פיג'מה ב-140 שקל. אין ספק כי בהשוואה לאיכות הטובה של הלבשת הבית, המחירים שמציעה אינטימה הם יותר מהוגנים.

נקודת החושך

המחוכים. כאמור, קו החזיות והלנז'רי של המותג הרשים אותנו פחות העונה. בהשוואה לחברות אחרות בתחום, אינטימה מנסים לשמור על מחיר זול של חזיות ותחתונים, והדבר בא לידי ביטוי גם באיכות ובנראות של המוצר עצמו. הדבר בולט בעיקר בגזרת המחוכים. אומנם ישנם רק שלושה דגמי מחוכים בקולקציה, אבל העיצוב שלהם והצבעוניות המשלבת בין אדום לשחור נראו מצועצעים למדי, ובעיקר זולים למראה.

מחירים: גופיות וחולצות, 120-40 שקל; קרדיגנים וסריגים, 170-100 שקל; תחתונים, 60-20 שקל; חזיות, 190-150 שקל; כותנות, 190-130 שקל; פיג'מות, 200-150 שקל; חלוקים, 220-170 שקל; מחוך, 220 שקל; אביזרים, 80-15 שקל.

להשיג בחנויות רשת אינטימה ברחבי הארץ.