>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

הבוקר (רביעי) נפתחו באופן רשמי בישראל שתי חנויות ראשונות למותג הלנז'רי הנודע ויקטוריה'ס סיקרט בנמל התעופה בן גוריון: האחת בדיוטי פרי, השנייה במתחם שחקים הממוקם בכניסה ופתוח גם למי שאינם מצוידים בכרטיס עלייה למטוס. החנויות נפתחו בשותפות חברת ג'יימס ריצ'רדסון (מפעילת חנויות הדיוטי פרי) ורשת פקטורי 54 של משפחת אירני, המחזיקה במתחם גם חנות אופנה גדולה. אבל מי שארז את עצמו והגיע עד למתחם שדה התעופה, יופתע לגלות כי המצאי בחנויות כולל רק מוצרי טיפוח ואביזרים כמו תיקים, מזוודות טרולי, כיסויי מחשב, ארנקים ותחתונים בשתי גזרות בלבד: חוטיני וברזילאי. בניגוד לדימוי שרץ בראש של כולנו בנוגע לחברת החזיות המפורסמת והנוצצת בעולם – החזיות נותרו, נכון לעכשיו, אי שם מעבר לגבולות ישראל.

החנות החדשה של ויקטוריה'ס סיקרט בישראל
החנות החדשה של ויקטוריה'ס סיקרט בישראל

ועדיין, לא בכל יום עושה דרכו לישראל מותג אופנה מוביל. מנכ"ל דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, אבי בן-חור, אף המשיל את נחיתת המותג בישראל בערב ראש השנה תשע"ג לחזרתו של עם ישראל אל אדמתו. לא פחות. "אחרי 2000 שנות גלות, ויקטוריה'ס סיקרט נוחת בישראל", אמר בן-חור. "בערב ראש השנה נוהגים לאכול תפוח בדבש, והחנות הזאת, באופן סימבולי, היא התפוח בדבש שלנו".

רוזי הנטינגטון וויטלי בקמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט
רוזי הנטינגטון וויטלי בקמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט

שתי החנויות מעוצבות באופן זהה: בכניסה ניצבות שתי מלאכיות של החברה בלבוש תחתון מפתה, ועל הקירות מככבת דוגמנית החברה מירנדה קר בשלל תצלומים סקסיים בשחור-לבן. אבל אז מעיפים מבט במדפים, והסקס אפיל מתחלף במוצרים זולים וסתמיים שנראים כאילו נשלפו מבזאר זול. לצד קו מוצרי הטיפוח של החברה, הכולל בשמים (בקבוק של Victoria's Secret Angel, 125 מ"ל, יעלה לכם 97.80 דולר), קרמים, תחליבים וכו', תמצאו את קו האביזרים הרחב, הכולל מזוודות טרולי בצבע ורוד או בדוגמה מנומרת, ארנקים וכיסויים לסמארטפון בצבע זהב או ורוד בזוקה במחירים מעט גבוהים (תיק קלאץ' דמוי עור ב-115 דולר, כיסוי לסמטארפון ב-44.90 דולר), שיתאימו בעיקר למי שמחפש לבזבז את הכסף. מבדיקה שערכנו אף עלה כי חלק מהמחירים בישראל גבוהים מאשר בארצות הברית, וכי מחיר הבושם העולה בישראל קרוב ל-100 דולר, נמכר באתר החברה בארצות הברית במחיר של 75 דולר.

היידי קלום בתצוגת אופנה של ויקטוריה'ס סיקרט (צילום: GettyImages)
היידי קלום בתצוגת אופנה של ויקטוריה'ס סיקרט (צילום: GettyImages)

כך או כך, הנציגים הישראלים מגלים התרגשות בכל הנוגע לחברה. "ויקטוריה'ס סיקרט גורמים לך להרגיש סקסית, מתוחכמת וצעירה לנצח", אומרת בהתלהבות חגית בכר, סמנכ"לית הסחר והשיווק של ג'יימס ריצ'רדסון. לדבריה, טרם הוחלט אם החנויות יצאו את גבולות הדיוטי פרי ויהפכו לרשת בפרישה ארצית. "הדבר יוחלט בהתאם לאבולוציה של המותג", היא אומרת. "כרגע העניין בפיילוט ונראה איך זה עובד. כרגע זה לא ויקטוריה'ס סיקרט קלאסית, כי זה מבוסס על אקססוריז ולא על לנז'רי". על הדרתו של קו החזיות מהסניף הישראלי הראשון היא אומרת: "הקונספט של החנות הוא 'און דה גו' (על הדרך), וחזיות זה מוצר שפחות קונים אותו על הדרך. אבל אולי יהיה בעתיד". עם זאת, היא מאמינה שנשים רבות יפקדו את המקום. "כאישה, אני יכולה לומר לך שכשאת שמה על עצמך אביזר של ויקטוריה'ס סיקרט, זה נותן לך תחושה סקסית. זה נותן לך גם אימג' סקסי".