>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

מבין 19 שערי חודש יוני של מהדורות ווג מסביב לעולם, בלט במיוחד זה של ווג איטליה, שבחר להמיר את צילום הגוף הטיפוסי של דוגמנית צעירה, בפורטרט של השחקנית האיטלקייה-אמריקאית איזבלה רוסליני, שחוגגת היום (שני) יומולדת 60. תחת הכותרת Feeling Good, מופיעה רוסליני בדיוקן שצילם צלם הבית של המגזין, סטיבן מייזל, כששיערה רטוב ומשוך לאחור וחיוכה רחב ומלא חיות, כמצופה מגיליון המציין את המעבר של מגזיני ווג למודלים בריאים וויטאליים.

מצד אחד, אין דרך טובה יותר לחגוג את מודל היופי השפוי מאשר בשער של רוסליני, סמל איטלקי ליופי ובריאות, אבל האם הסופרלטיבים להם היא זוכה כאייקון סטייל נצחי באמת מוצדקים?

אלגנטית בלי מאמץ, 2006 (צילום: gettyimages)
אלגנטית בלי מאמץ, 2006 (צילום: gettyimages)

רוסליני, בתם של השחקנית השבדית אינגריד ברגמן והבמאי האיטלקי רוברטו רוסליני, היא שחקנית, דוגמנית, סופרת, במאית קולנוע, וגם מודל יופי נצחי ואייקון אופנה מוערך. שלל תצלומיה מסוף שנות ה-70 ועד היום חושפים מתלבשת עם מלתחה מהודקת, בעלת קו אחיד שהולך איתה לאורך שנים. האם מדובר בסגנון אישי מגובש לעילא או פשוט בתפישה שמרנית של המתלבשת? במקרה של רוסליני נדמה כי שתי התשובות נכונות. לצד בחירות לבוש משעממות לעתים, מפתיעה רוסליני עם שילובים שמוכיחים כי היא ניחנה בחוש אופנתי משובח, ולא חוששת משעטנזים בין סגנונות, שהולמים אותה ואותה בלבד.

אולם הסיבה העיקרית להפיכתה של רוסליני לאייקון היא יופייה עוצר הנשימה. נתוניה הטבעיים הובילו אותה לקריירת דוגמנות ענפה, בעיקר בתחום הקוסמטיקה, לצד קריירת משחק מפוארת הכוללת סרטים מופתיים כ"לילות לבנים" ו"קטיפה כחולה", ולאחרונה גם בתפקיד מקסים בסרט "פריחה מאוחרת", לצדו של וויליאם הארט. הופעותיה התכופות על שערי מגזינים ובהפקות אופנה, מיקמו את רוסליני ממחצית שנות ה-80 ועד היום כאייקון סטייל בלתי מעורער.

את קריירת הדוגמנות שלה החלה רוסליני כשהיתה בת 28, גיל שבו מרבית הדוגמניות כבר תולות את הביקיני ופורשות מהמקצוע. עבודתה הראשונה היתה עם צלם האופנה הנודע ברוס וובר, שצילם אותה להפקת אופנה בווג הבריטי. מאז הספיקה להצטלם אצל מיטב צלמי האופנה והדיוקנאות, ביניהם, ריצ'ארד אבדון, סטיבן מייזל, אנני לייבוביץ', הלמוט ניוטון, פיטר לינדברג ואחרים.

סגנון ייחודי, 2002 (צילום: gettyimages)
סגנון ייחודי, 2002 (צילום: gettyimages)

בשנת 1982, שנתיים בלבד לאחר שהחלה לדגמן, חתמה רוסליני על חוזה ארוך טווח עם חברת לנקום, כפנים של הבושם Tresor. לאחר 14 שנים פוטרה מתפקיד זה, בשל היותה "זקנה מדי", לטענת החברה. זה לא הפריע לה להמשיך לככב על שערי המגזינים החשובים בעולם - מווג פריז ועד הניו יורק מגזין – ואף לעצב לפני כשנתיים תיק הנושא את שמה, עבור מותג התכשיטים והאביזרים בולגרי - כבוד השמור לאיקונות סטייל מיתולוגיות כג'יין בירקין (הרמס), ג'קי אונאסיס (גוצ'י) וסופיה קופולה (לואי ויטון).

על אף שהיא נחשבת לשחקנית טוטאלית וורסטילית, המלתחה של רוסליני שומרת על יציבות. הופעותיה מורכבות על פי רוב משני סגנונות מרכזיים: המראה המחויט הגברי, והבובו שיק (בורז'ואה בוהם), מראה זרוק שנראה כאילו הושקעה בו לא מעט מחשבה. הדבר המשותף לשניהם הוא הנוחות שהיא מבקשת לעצמה, ובהתאמה, לרוב נראה אותה בנעליים שטוחות. לאחת הפרמיירות בברודוויי, למשל, היא הגיעה לבושה בחליפה גברית אפורה ונעלי ספורט של נייקי (!), יחד עם צעיף כתמתם (הצבע האהוב עליה) ותיק נשיאה פרחוני.

לא מפחדת מצבעים, 2002 (צילום: gettyimages)
לא מפחדת מצבעים, 2002 (צילום: gettyimages)

לצד הכמיהה ללבוש נוח, ניכרת בהופעתה של רוסליני לאורך השנים גם חיבתה לחליפות גבריות עם עניבה תואמת, שהפכו למזוהות איתה. בהתאם לכך, היא כיכבה בשיא פרסומה, בשנת 1992, במשחק תפקידים גברי עם מדונה, בספרה הפרובוקטיבי של מלכת הפופ "סקס", וכן בווידאו קליפ ללהיט "ארוטיקה".

כאמור, צדה השני של המלתחה של רוסליני מושפע מסגנון הבובו-שיק, הפופולרי מאוד בקרב נשים מהמעמד הבינוני ומעלה באירופה - כאלה שחולמות על אשראמים בהודו, אבל גרות בדירות יוקרה בפריז. או במילים אחרות, שרוואלים לעשירות.

  (צילום: gettyimages)

הנקודה המעניינת ביותר בסגנונה של רוסליני הוא האופן שבו היא מחברת בין הגברי לבובו - כשהיא זורקת שאל ורוד עצום בגודלו מעל חליפה שחורה מחויטת, או לובשת חולצת קורטה הודית מעל מכנסיים מחויטים. השילוב בין השניים יוצר סגנון חדש הייחודי רק לה, וזו כבר סיבה טובה לראות בה אייקון אופנה.