>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

מתברר שיש אנשים שעדיין "בורח" להם מהתרגשות לקראת שופינג. כך לפחות מאמינים ברשת בתי הכלבו היוקרתית הארווי ניקולס באנגליה, ששלחה בסוף השבוע האחרון לכל לקוחותיה פליירים לקידום מכירות הסייל בבית הכלבו, שהוציאו אותם משלוותם. תחת הסלוגן "נסו להכיל את ההתרגשות שלכם", מופיעים על כל אחד משלושת הפליירים שתי דוגמניות ודוגמן עם כתם שתן שזולג מהמפשעה מטה, כסימן המעיד על התרגשות מהסיילים. קונספט משעשע וקליל או פרובוקציה שהפליגה רחוק מדי מגבולות הטעם הטוב? התגובות הזועמות של חלק גדול מהלקוחות מעידות כי גם לבריטים יש קו אדום שלא תמיד כדאי לחצות אותו.

הסטודנטית דניאל ווסט בת ה-21 מברמינגהם סיפרה לצהובון "סאן" הבריטי כי הופתעה כשקיבלה את הפלייר לביתה. "אני יודעת שחנויות רבות מנסות לזכות בתשומת לב, אבל הפעם הם הלכו רחוק מדי. זה בהחלט יכול להרתיע אנשים. הקמפיין הזה גורם לי לחשוב פעמיים אם להמשיך לקנות בהארווי ניקולס. זה דימוי דוחה ומעליב". חלק נכבד מהתגובות הופנו לרשת באמצעות הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. אתר האינטרנט של הדיילי טלגראף מציג כמה מההערות של הגולשים שצייצו בתגובה לקמפיין: "הארווי ניקס (שם החיבה של בית הכלבו) בהחלט דוחפים את הגבולות", כתב אחד, ואחרת צייצה: "הקמפיין הזה גורם לי לא לקנות שם באופן מוחלט!". אחר טען כי זאת "מודעת הפרסום הגרועה ביותר שראה מימיו".

שופינג. אפשר להתרגש גם בלי להרטיב את המכנסיים (צילום: shutterstock)
שופינג. אפשר להתרגש גם בלי להרטיב את המכנסיים (צילום: shutterstock)

בתגובה לדברים פרסם דובר החברה הבהרה, בה טען כי לא היה רצון לפגוע ברגשותיהם של הצרכנים. "הקמפיין פותח כדי לקדם את עונת הסיליים של הקיץ וללכוד את ההתרגשות בדרך קלילה והומוריסטית", מסר. "מודעות הפרסום נועדו להיות ייצוג חזותי של הביטוי הידוע 'נסו להכיל את ההתרגשות שלכם'. במהלך ההפקה של הקמפיין, חקרנו את השימוש של ביטוי זה בתרבות הפופולרית ובמדיה החברתית, והיינו מרוצים לגלות שהוא נפוץ בשימוש לא יוצא מן הכלל באופן שובב ובלי מזיק".

גל התגובות הרגשני של הצרכנים מעיד על הדרך שעשה בית הכלבו בעשרים השנים האחרונות, מהיכל לונדוני ותיק ובועט למותגים צעירים וקוליים בתחילת דרכם, כמו מארק ג'ייקובס, סטלה מקרטני ופרואנזה סקולר - לרשת בתי כלבו הפונה לטעם המיינסטרים במספר ערים גדולות באנגליה. לא בכדי חייב הארווי ניקס את פרסומו הגדול לסדרת הקאלט הבריטית "אבסולוטלי פביולס" (פשוט נהדרת), ששתי כוכבותיה הגדולות, אדי ופטסי, היו מבלות את זמנן בשיטוט חסר מעש בין קולבי הכלבו. היום הגרעין האופנתי הקשה כבר הדיר את רגליו מהמקום, לטובת בוטיקים חתרניים יותר כמו "דובר סטריט מרקט" וחנויות מעצבים במזרח לונדון.

ג'ני מקארתי על האסלה וקלי קלרקסון באמבטיה, בקמפיין למותג הנעליים Candie's
ג'ני מקארתי על האסלה וקלי קלרקסון באמבטיה, בקמפיין למותג הנעליים Candie's

הדימוי של כתמי שתן על בגדי מעצבים הוא אולי דימוי קונטרוברסלי, אולם בעידן של מתיחת גבולות בעולם הפרסום, מותר גם להשתין על בגדים כדי לנסות ולמכור פנטזיה. אפשר גם כמובן, לעשות את זה גם כדרך בני תרבות מנומסים, בישיבה על אסלה. קייט מוס כבר הצטלמה בהפקת אופנה כשהיא מחייכת למצלמה בתחתונים מופשלים, ישובה על אסלה לבנה, והדוגמנית והשחקנית ג'ני מקארתי הצטלמה בשירותים לצדה של הזמרת קלי קלרקסון בקמפיין למותג הנעליים Candie's. בישראל היתה זאת מירי בוהדנה שהתיישבה על האסלה לטובת קמפיין של חברת האופנה TNT, אי שם בקיץ 2002.

הזעם שבקע מבטנם של הבריטים לנוכח הקמפיין הנוכחי מעיד על היחס הרגשני שלהם כלפי מותגי האופנה ובתי הכלבו החביבים עליהם. באופן די מקרי, התפרסם בסוף השבוע האחרון באנגליה סקר שהזמין אתר מכירות האופנה הבריטי Very, ובו נחשף כי 11 אחוז מהנשים הבריטיות חושבות על אופנה 91 (!) פעמים ביום, שזה קצת יותר ממספר הפעמים שגברים חושבים על סקס ביום (87 על פי הסקר). עוד עולה מהסקר כי מדי 11 דקות ו-23 שניות נשים מהרהרות על שופינג, חולמות בהקיץ על שמלות, מבקרות באתרי מכירות אונליין של בגדים ומפנטזות על זוגות הנעליים שהיו שמחות לאמץ. בסך הכול, מבלה האישה הבריטית בחלומות על סגנון במשך שעה ו-19 דקות מדי יום. האם הייתם מנצלים את הזמן הזה לדברים אחרים?