אני לא מתיימרת להבין בפוליטיקה ואני לא כל כך אוהבת את התחום הזה. אין שום סיכוי שהייתי צופה בסרטון פוליטי או מובילה דיון פוליטי ביוזמתי, אבל אני מבינה באופנה ומעריכה את אנה ווינטור, ועל כן צפיתי בסרטון שלה, שמקדם מטרה פוליטית. חייבת להודות, התרשמתי.

אנה ווינטור, העורכת הראשית של הווג האמריקאי מזמינה את כולנו ב-14 ביוני לארוחה נשיאותית בהשתתפותה, יחד עם ברק ומישל אובמה בביתה של שרה ג'סיקה פרקר:

הסרטון הזה יצא ב-1 ביוני מטעם מסע הבחירות של ברק אובמה והעניק חלון הזדמנויות קצרצר, של 4 ימים בלבד, לזכייה החלומית. עכשיו נשאלת השאלה איזו הזדמנות אתם רואים פה? לסעוד עם הנשיא או לפגוש את כוהנת האופנה הגדולה?

אנה ווינטור, הגברת הראשונה של עולם האופנה וברק אובמה, הנשיא הכי מגניב עלי אדמות (צילום GettyImages)

האינטרפטציה הקומית למערכת היחסים של אובמה ו-ווינטור מ-Humor Chic של אלכסנדרו פלומבו

תמיכתה של ווינטור בנשיא החלה כבר במסע הבחירות הקודם ב-2008, בדמות פרויקט תרומות אופנתי במיוחד בשם Runway to Change. הפעם, עם הרבה יותר תמיכה ושמות חמים בתעשייה, הוקם בתחילת 2012 פרויקט Runway to Win. הפרויקט הנוכחי מאגד 22 מעצבים ומותגים שעיצבו אקססוריז וטי שירטים, המיוצרים בארצות הברית ונמכרים באינטרנט ובאירועי יח"צ מיוחדים. את הצעיף שעוטה ווינטור בסרטון, למשל, תוכלו לרכוש באתר, יחד עם חולצות טי שירט שונות ולק בשלושה צבעים. בין המעצבים, שמות גדולים כמו מארק ג'ייקובס, אלכסנדר וונג, דיאן פון פירסטנברג, ג'ייסון וו, טורי ברץ' ועוד. ההכנסות, כמובן, יועברו לקרן התומכת במסע הבחירות של ברק אובמה.

חלק מהעיצובים שתוכלו למצוא ולרכוש באתר היוזמה (צילום מסך מהאתר)

להיפגש עם נשיא ארצות הברית זה כבוד גדול והזדמנות חד פעמית, אבל בשבילי ובשביל רוב האוכלוסייה הצעירה, אירוע כזה לא נמצא בראש רשימת החלומות. תקנו אותי אם אני טועה.
דור העתיד הוא כוח בוחרים עצום, אך העיסוק היומיומי שלו הרבה פעמים לא נוגע בפוליטיקה כלל, ואף מנסה להתחמק ממנה. אבל באמריקה כמו באמריקה, יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך, וכשיש מכשול יודעים בדיוק כיצד להפוך אותו להזדמנות. טקטיקת מסע הבחירות של ברק אובמה מבריקה בעיניי, מכיוון שבנוסף לתהליכים פוליטים וכלכליים הוא מתייחס גם לאוכלוסיה הא-פוליטית, ובעזרת שימוש נכון ברשתות החברתיות הוא משיג את תשומת הלב שלה. בנוסף, התפיסה הליברלית של אובמה מאפשרת לו לזכות במיליוני קולות מהקהילה הגאה, וגורמת לצעירים לחבב אותו ולהתעניין בו מכיוון שהוא מספיק פתוח ומשוחרר אפילו כדי לעשות סלו ג'אם בתוכנית סאטירה.

למרות תגובות נזעמות מצד הרפובליקנים, והטענה שלמכור צעיפים ב-95$ בשביל קמפיין בחירות זה לא נראה טוב, אני אומרת שאפו! אני רואה בפרויקט של ווינטור לא רק מסע התרמה, אלא גם ובעיקר כניסה מתוחכמת בדלת האחורית אל לבם של המוני אנשים שעד עכשיו לא היה להם איכפת. זהו בעיניי תהליך תדמיתי ומיתוגי שגורם לחובבי האופנה לגעת, ולו במעט, בתכנים פוליטיים, ולהכיר את מה שיש לאובמה להגיד.
דרך אגב, מי שבעיניין חיות מחמד יוכל למצוא באתר כמה אקססוריז מעניינים לכלבלב הדמוקרטי שלו.