>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
בימים האחרונים מצאה את עצמה דנה אשכנזי במרכז תשומת הלב התקשורתית, ולא מסיבות שמשמחות אותה. ההודעה של בעלה אלי טביב על כוונתו למכור את קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, שהגיעה לאחר תקופה של סכסוך בין טביב לאוהדי הקבוצה ושמועות על בעיות בניהול, משכה אליה לא מעט אש לא רצויה – ולא רק מטפורית.
אופנה לחוד וכדורגל לחוד, אך אי אפשר להכחיש שעסקיו של טביב השליכו גם על המותג של אשכנזי. בחודשים ינואר ופברואר השנה הושלכו שני רימונים לביתם של הזוג, וטלטלו את חייהם. שבועות ספורים מאוחר יותר, נאלצה אשכנזי לבטל במפתיע וללא הודעה מראש את מכירת סוף שבוע שתכננה לערוך באאוטלט שלה. גם מסיבת העיתונאים שרצתה לקיים להצגת הקולקציה בעיצובה בחודש מרץ נדחתה, עקב איומים של אוהדי קבוצת הכדורגל שהודיעו כי יפגינו מחוץ לחנויותיה.בהתחלה התגלחתי על הלקוחות
"במשך הרבה שנים, אנשי מקצוע מעולם האופנה לא הכירו בי, וזה בסדר מבחינתי", אומרת אשכנזי ומתייחסת לעברה כשחקנית בשנות ה-90 בסדרה "חלומות נעורים" ומעמדה כסלבריטאית. "אולי בהתחלה זה היה נראה להם כמו משהו לא רציני וחולף. אך אחרי שאת מעמידה שבעה סניפים, יוצאת עם קולקציות שנה אחר שנה ושורדת שנים קשות ורשתות אופנה כמו H&M שמגיעות לארץ, אז אנשים היום מורידים בפניי את הכובע, מפרגנים לי".
לא כעסת על חוסר הפרגון התקשורתי?"זה לא עניין אותי, אבל גם משרד יחסי הציבור שלי שם לזה לב. אולי בגלל שבאתי מהעולם הזה וקיבלתי כל כך הרבה חשיפה, אז שבעתי ממנה. ועדיין, אנחנו בשנות האלפיים, וכל מוצר צריך חשיפה וסוג של הכרה".
"הרבה סלבס בעולם פותחים מותגים, אך להבדיל ממני, הם בדרך כלל חוברים לגוף מאוד גדול שמממן את הכול. במקרה שלי, החלטתי שאני עוזבת את השואוביזנס ופותחת מותג אופנה. התחלתי בלי הון, אך עם הרבה אמונה שזה יצליח, ומהמקום הזה פעלתי. אין ספק שכשאת נכנסת לתחום חדש שדורש מקצוענות – זה תהליך, זו הפקה".
ההשראה שלי זו אני
מותג האופנה של אשכנזי לא זכה רק בשם מפורסם, אלא גם בפנים ואישיות. "הדחף לעצב התחיל מתוך צורך אישי", היא מסבירה. "כמו לכל דוגמנית או שחקנית, תמיד היה לי תסביך עם הגוף שלי. אני תורכייה במקור, ולכולנו במשפחה יש אגן. בכלל, זו תופעה ישראלית 'אגן הים התיכון'. אף פעם לא מצאתי את ההתאמה הנכונה של המכנסיים – משהו שאני אוהבת, משהו שארגיש טוב בתוכו. משם זה התחיל".
קולקציית הקיץ של אשכנזי כוללת בגדי קז'ואל קלילים במגוון צבעים, עם נגיעות של סגנון הבוהו-שיק החביב עליה. "נראה לכולם שאני עושה אופנה לרזות או לחתיכות, אבל זה ממש לא נכון", היא אומרת. "אני עושה אופנה נוחה וכיפית, וחלק מהבגדים הם עד מידה 44". הקולקציה מחולקת לכמה קווים, כאשר דגמים חדשים מגיעים לחנויות בכל כמה ימים. לצד קו של פריטים צבעוניים וקו של מכנסי ג'ינס הכולל 12 גזרות שונות – מסקיני, דרך שורטס ועד בויפרנד – היא מציגה את קו ג'נסיס, תוצר של שיתוף פעולה בינה לבין המעצבת שושי ברבי. הקו החדש כולל חולצות טי ושמלות בסגנון הרוקיסטי האופייני לשתיהן, ויזכה בעתיד לפחות לעוד שתי קולקציות משותפות שלהן."ההשראה שלי זו אני, אז נראה לי הכי נכון להציג את הבגדים עם הסגנון והסטייל שלי. ניסיתי לעשות שינויים עם דוגמניות אחרות, וזה לא התיישב לי – זה היה נראה לי ליד, אבל לא ממש כמו שצריך. באופן כללי, הקטלוגים שלנו שונים. הם לא גרנדיוזיים עם דוגמניות סופר-דופר, אלא סוג של פריסטייל, סוג של אמירה חדשה, משהו לא מושלם בכוונה".
הקטלוגים לא עוברים פוטושופ?"לא ברמה של שינוי מהותי של התמונות, אלא רק בנגיעות קטנות. ויש גם קטלוגים שלא עברו פוטושופ מתוך אידיאולוגיה. אני כמעט ולא עוברת פוטושופ, אלא רק מינימום איפור. רוצה לתת תחושה שכמוני כמוך. הצטלמתי לקטלוג ארבעה חודשים אחרי לידה, עם בטן וטוסיק. הייתי מאוד שופעת ומלאה, ולא התביישתי בזה. אני לא מאמינה שמה שמוכר זה דוגמנית בגובה מטר תשעים".