>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

עונת הקיץ כבר כאן, ואיתה אוסף קטלוגים מושקע שמציעים מותגי האופנה הישראלים. מי מציעים אריזת כרומו חדשנית ומפתה ומי ממחזרים דברים שכבר נמאס לראות, מה כדאי לקחת איתכם הלאה העונה ומה כדאי להשאיר על המדף לייבוש. רגע לפני שאתם פושטים על רשתות האופנה ומקוששים קטלוג נוסף לאוסף, קבלו את קו המשווה של הקטלוגים הלוהטים לעונה החמה בכיכובן של בר רפאלי, גלית גוטמן, רותם סלע, גל גדות וישראלה אבתאו - הדוגמניות הכי לוהטות בנוף המקומי.

בר רפאלי בקטלוג אביב-קיץ 2012 של פוקס (צילום: יריב פיין וגיא כושי )
בר רפאלי בקטלוג אביב-קיץ 2012 של פוקס (צילום: יריב פיין וגיא כושי )

שם המותג: פוקס

הפרזנטורים: הבינלאומית בר רפאלי והכוורן המקומי נעם טור – פעם פליט ריאליטי וכיום בן זוגה של הזמרת קרן פלס.

מה מוכרים לנו: קטלוג עם קונספט מהודק, שמציג תמונה קבוצתית של מחלקות האופנה וכלי הבית בקבוצת פוקס. לצד רפאלי את טור המדגמנים את בגדי הבייסיק של המותג, מופיעים דוגמנים ילדים וכן הפרזנטורים של קו Fox Home, בני הזוג עדן הראל ועודד מנשה, עם מתכונים מהמטבח הפרטי. החוויה כולה ויטאלית, חייכנית, קז'ואלית וצבעונית.

האם קנינו את זה: למען האמת, כן. הקונספט של פוקס בשנים האחרונות, Basic is Beautiful, עובר נהדר באווירה העולה מתוך התצלומים.

מה לקחנו איתנו הלאה: את המתכון של עדן ועודד למרטיני אבטיח. אם כבר לעבור את הקיץ הסכריני של פוקס, עדיף שזה יהיה עם לא מעט אלכוהול.

ומה השארנו בחנות: את החיוכים של כל הנוגעים בדבר. קשה לנו להאמין לאנשים שכל הזמן מחייכים.

בר רפאלי לפוקס. קונספט מהודק (צילום: יריב פיין וגיא כושי )
בר רפאלי לפוקס. קונספט מהודק (צילום: יריב פיין וגיא כושי )

שם המותג: לוצ'י

הפרזנטורית: רותם סלע שטוחת הבטן (פחות מחודש לאחר לידת בתה אן), בתוספת שתי דוגמניות חיזוק מסוכנות MC2.

מה מוכרים לנו: חופש בחירה. תחת הסלוגן It's Your Choice, מופיעה סלע כשהיא עוטה את שלל הטרנדים של העונה - משמלות המטפחת הצבעוניות ועד טרנד הפאייטים. לך נותר לכאורה רק לבחור איזה לוק את רוצה לאמץ.

האם קנינו את זה: בקושי. למרות הניסיון להציג טרנדים שונים בעמודי הקטלוג, התחושה הכללית היא של מחזור בלתי פוסק של אותו מראה - שמלות קיציות. החלפת רקעים או חשיבה נוספת על קונספט שייצור גיוון בעיני המתבונן היתה עושה חסד עם הסלוגן שמקפץ מכל עמוד.

מה לקחנו איתנו הלאה: את אוסף שמלות הקיץ הקלילות של המותג, המתהדרות במחירים קלילים לא פחות: 220 שקל בממוצע.

ומה השארנו בחנות: את העיצוב הגרפי החלבי וחסר המעוף של הקטלוג. ממותג הפונה לצעירות היינו מצפים לקבל מוצר עם קצת יותר אופי וחיוניות.

רותם סלע שטוחת הבטן בקטלוג אביב-קיץ 2012 של לוצ'י (צילום: שי יחזקאל)
רותם סלע שטוחת הבטן בקטלוג אביב-קיץ 2012 של לוצ'י (צילום: שי יחזקאל)

שם המותג: רנואר

הפרזנטורים: אור גרוסמן ועוז זהבי, האלנטרנטיבה החצופה והקולית לממלכתיות של גל גדות ויונתן ווגמן מקסטרו.

מה מוכרים לנו: ברנואר הלכו הפעם על שני קטלוגים מושקעים ועשויים לעילא: האחד הוא קטלוג מסחרי המחולק חינם בחנויות, והשני קטלוג השראות לאנשי המדיה. התוצאה: שיקוף מדויק של פיצול האישיות ממנו סובל המותג שחולם להפוך לחוד החנית של האופנה הישראלית, אך מפספס בכל הנוגע לאסטרטגיה הנכונה שיש לנקוט בדרך לשם. בקטלוג הראשון אור רך ופסטלי צובע את הפרזנטורים המציגים שטיקים מוכרים מהעבר - גרוסמן בשפתיים פשוקות, זהבי בחיוך מרוצה מעצמו. ואילו בקטלוג הנוסף, המעוצב כספר, מופיעים דוגמנים אנונימיים על חוף הים, בסדרת תצלומים שחושפת את כל מה שרנואר רוצה להיות ועדיין חוששת להגיד בפה מלא מחשש לפגיעה במכירות: עכשווית, נועזת ואמנותית.

האם קנינו את זה: פייר, אחרי שראינו כיצד המותג עובר נהדר עם דוגמנים שאינם פרזנטורים, ניתן לומר בפה מלא: בניית קונספט הדוק וקטלוג מושקע משרתת את החזון של המותג. וגם את רווחיות החברה, אחרי שחוסכים את העלויות של גרוסמן וזהבי.

מה לקחנו איתנו הלאה: את קטלוג ההשראות, שבהחלט נראה כמו ספר אמנות עכשווי. שאפו.

ומה השארנו על המדף: ברור שאת הקטלוג השני.

אור גרוסמן בשפתיים פשוקות בקטלוג אביב-קיץ 2012 של רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)
אור גרוסמן בשפתיים פשוקות בקטלוג אביב-קיץ 2012 של רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

שם המותג: קסטרו

הפרזנטורית: הדוגמנית והשחקנית גל גדות, מחוזקת בקבוע יונתן ווגמן וברכש החדש של קסטרו, לירז דרור.

מה מוכרים לנו: בגדים. שום סיפור, אף אג'נדה ואפס יומרה. זה עובד יופי עבור מותג חזק ובעל נוכחות כמו קסטרו, שלא צריך להוכיח את עצמו יותר מדי.

האם קנינו את זה: תלוי על איזה עמוד בקטלוג מדברים. מצד שני, זהו בהחלט אחד הקטלוגים הטובים בשוק, בעיקר הודות להצטרפותה של דרור, מהדוגמניות הלוהטות בישראל, שמצליחה להוסיף חיות, שיק ורוח נעורים לפרזנטורים הוותיקים והכבויים, שנראים כאילו צולמו בכפייה ואיומים.

מה לקחנו איתנו הלאה: את פריטי הקולקציה, שנראים יופי על המצולמים. מחולצות המשי לנשים מקו Black ועד השמלות הקיציות מקו Red.

ומה השארנו על המדף: את הפרצוף החמוץ של גל גדות. אם זה היה הקונספט, אז חבל.

גל גדות חמוצת פנים בקטלוג אביב-קיץ 2012 של קסטרו (צילום: דודי חסון)
גל גדות חמוצת פנים בקטלוג אביב-קיץ 2012 של קסטרו (צילום: דודי חסון)

שם המותג: קרייזי ליין

הפרזנטורית: האחת והיחידה, גלית גוטמן.

מה מוכרים לנו: שהאישה של קרייזי ליין היא וונדר-וומן, לא פחות. הרעיון המקורי, מתברר, היה לצלם את גוטמן על יאכטה בלב ים. אלא שלבסוף הסתפקו בפינת הרחובות שד"ל ורוטשילד בתל אביב, שהעניקו לקטלוג מראה אירופאי ונופך אורבני. תחת הסלוגן Same Day, Same Place, Diffrent You, חוזרת גוטמן אל אותו מקום בבגדי קז'ואל שונים המותאמים לכל יום. כמו באחות הקטנה של המותג, לוצ'י, גם כאן מציעים לכן את כל הטרנדים של העונה - כל יום, טרנד אחר.

האם קנינו את זה: מגוטמן קנינו כבר ריאליטי על דוגמניות ודוקו על זוגיות - אז לא נקנה ממנה חולצה? מצד שני, המראה האובר מלוטש שהורכב עבורה בכל אחד מעמודי הקטלוג, מעמיד למבחן את השאלה האם קיימות על-אמת נשים כמוה.

מה לקחנו איתנו הלאה: את הסטיילינג הנבון שהרכיב לה הסטייליסט סיימון אלמלם. בין אם זה ז'קט כותנה לבן על שמלת ג'ינס או ז'קט במראה שאנל עם מכנסי ג'ינס לבנים - גוטמן מצליחה להפגין נשיות אופנתית ולכאורה ברת השגה.

ומה השארנו על המדף: את קבוצת הפריטים מטרנד הנאוטיקה של המותג, שאפילו על גוטמן מתקבל כדודתי וחסר שיק.

גלית גוטמן בקטלוג אביב-קיץ 2012 של קרייזי ליין (צילום: עדו לביא)
גלית גוטמן בקטלוג אביב-קיץ 2012 של קרייזי ליין (צילום: עדו לביא)

שם המותג: H&O

הפרזנטורים: אין באמת כאלה. אוסף של דוגמנים אנונימיים ויפים למראה, ודוגמנית המידות הגדולות ריי שגב.

מה מוכרים לנו: ה-כ-ו-ל. קטלוג שכל כולו קקופוניה של דגמים, קווי הלבשה לגברים, נשים, ילדים, טף ונשים מלאות, הלבשה תחתונה, בגדי ים ונעליים. מרוב הרצון לחגוג על כל הקהלים, מתקבל קטלוג המוני ומבלבל, שהותיר אותנו עם כאב ראש.

האם קנינו את זה: לא. תפקידו של קטלוג לשמש כפנים למותג וליצור תשוקה אצל הלקוח. ב-H&O בחרו ללכת על הצד הפרקטי בלבד, ולהציג אינסוף דגמים שלצדם המחיר לצרכן ומחיר המועדון. עיצוב גרפי נקי יותר היה עושה פה חסד.

מה לקחנו איתנו הלאה: רשימת קניות מסודרת ומתומחרת של פריטי ספורט והלבשה תחתונה שהיינו שמחים לאמץ.

ומה השארנו על המדף: את קו האביזרים של המותג, שבניגוד לבגדים מצטלם ממש רע.

H&O. רשימת קניות מתומחרת (צילום: יניב אדרי)
H&O. רשימת קניות מתומחרת (צילום: יניב אדרי)

שם המותג: מאוזנר

הפרזנטוריות: הדוגמנית ישראלה אבתאו, לצד יסמין קוטליצקי-מאוזנר, סמנכ"לית החברה ובתם של יהושוע ורבקה מאוזנר, מנכ"ל ומעצבת המותג בהתאמה. נפוטיזם היא לא מילה גסה בחברה המשפחתית.

מה מוכרים לנו: שתי נשים, השחורה והלבנה, הדוגמנית המקצועית וה"אישה האמיתית" (שעושה פוזות של דוגמנית).

האם קנינו את זה: ובכן, לא. הצילומים היפים של רון קדמי לא מלמדים דבר על השוני בין שתי הנשים. מה גם שהשיק האלגנטי שהורכב להן מפריטי המותג נראה לפרקים כמו תחפושת של ליידי משנות ה-50.

מה לקחנו איתנו הלאה: כמה פריטים לא רעים בכלל. ביניהם שמלת הנקודות החומה עם השרוולים התפוחים בכתפיים, חולצת המשי שיפון הפרחונית עם שרוולי ה-3/4 והחולצת עם הדפס המטפחת בסגנון ורסאצ'ה.

ומה השארנו על המדף: את הז'קטים. קצת עידון והצערה של הגזרות לא היו מזיקים.

ישראלה אבתאו ויסמין קוטליצקי-מאוזנר בקטלוג אביב-קיץ 2012 של מאוזנר (צילום: רון קדמי)
ישראלה אבתאו ויסמין קוטליצקי-מאוזנר בקטלוג אביב-קיץ 2012 של מאוזנר (צילום: רון קדמי)

שם המותג: עונות

הפרזנטורית: מרינה מקסימיליאן בלומין. אישה עם קול מגן עדן וסטייל מהגיהינום.

מה מוכרים לנו: חייכי והחיים יחייכו לך בחזרה. עושה רושם שממ"ב ממש מאמינה בזה, ולכן היא מחייכת לאורך כל הקטלוג, המחולק ליום ולילה.

האם קנינו את זה: למרבה ההפתעה, כן. אולי בגלל שהחיבור בין ממ"ב לעונות הוא מהמוצלחים בשוק.

מה לקחנו איתנו הלאה: את האנרגיות החיוביות של ממ"ב, שבהחלט עזרו לנו לצלוח את הצפייה בבגדים הלא מעניינים ברובם. על הדרך גם אספנו מספר שמלות קיץ אביביות, כמו זו בעלת גזרת הקומות ודוגמת הפרחים, או שמלת המקסי עם הדפס הפייזלי.

ומה השארנו על המדף: לא מעט. מחולצות הטי הסתמיות ועד מכנסי הג'ינס הפרחוניים, שאף זכו לתוספת בלתי רצויה של קרעים מלבניים.