>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

קשה לבחון את קולקציית הקיץ של רשת האופנה הישראלית רנואר בלי לחשוב על נחיתתן בארץ של רשתות ההלבשה הבינלאומיות אמריקן איגל ופוראבר 21. בימים אלו, כאשר שוק האופנה המקומי מוצף באפשרויות ונמצא במאבק על לבו וארנקו של כל צרכן, ניצבות הרשתות המקומיות בפני מאבק קשה ויומיומי. אפילו רשת ותיקה כמו רנואר, המספקת מענה לצרכני אופנה מכל קצוות הארץ, חייבת להצליח להציע את המוצר האופנתי ביותר במחיר הזול ביותר. האם היא מצליחה במשימה?

  (צילום: אלון שפרנסקי)

הבוקר (ראשון) נחשפה קולקציית הקיץ של רנואר, ונראה שהרשת בהחלט מוכנה למלחמה. "יותר לביש, יותר איכותי, יותר מדויק, ואתם יכולים לצפות ליותר", העיד על הקולקציה מנהל השיווק של המותג מישל תמיר בתחילת התצוגה. ואכן, למרות שאי אפשר לדבר על ריגוש אופנתי או על אמירה ייחודית ומובהקת, הקולקציה לוותה בתחושה של ניקיון עיצובי, פשטות חיובית ותרגום קליל של טרנדים עולמיים שהותאמו לקהל הישראלי.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

אם בעבר זכינו לבליל טרנדים רועש וצבעוני, הפעם הצליחו ברנואר להציג קולקציה לבישה ומגובשת יחסית. ההשראה המרכזית היתה המשחקים האולימפיים – שהיוו השראה גם למעצבים רבים מסביב לעולם – והמראה הספורטיבי אכן מתאים היטב לקיץ הישראלי. למרבה הצער, הקלילות הזו נעלמת דווקא כשמגיעים לפריטים המושקעים יותר – ככל שיש יותר חיתוכים, שילובי בדים ומשחקי אורכים ונפחים, כך סבלה התוצאה הסופית ממראה מבולבל ולא מחמיא.

צמד הפרזנטורים של רנואר, עוז זהבי ואור גרוסמן, פתחו את התצוגה בהליכה בטוחה ומבט שהיה ספק זחוח, ספק רדום. כמו שאר הדוגמנים, גם הם זכו בסטיילינג נקי וקיצי שהוסיף מאוד לבגדים. אז מה אהבנו במיוחד בקולקציה, ומה היינו משפרים? הנה כל הפרטים, לגברים ולנשים.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

הנשים של רנואר: נקודות האור

1. עליוניות ספורטיביות. ז'קטים קלילים וקצרים בגזרות שונות היו מהפריטים המוצלחים ביותר שעלו על המסלול. מבד ניילון או רשת עם חורים גדולים, עם שרוולים קצרים או באורך שלושה רבעים – הז'קטים הספורטיביים הם בהחלט פריט מפתח לקיץ הקרוב.

2. חזיות. ברנואר למדו דבר או שניים מהפשלות של התצוגה הקודמת, ואת המדבקות הלא אסתטיות שכיסו אז את החזה של הדוגמניות החליפו חזיות אטומות שהפכו את המראה הסופי למכובד יותר.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

הנשים של רנואר: נקודות החושך

1. שמלות לא מחמיאות. הצמודות ומרובות החתכים והמחשופים שידרו מראה זול, ואילו הרפויות לא החמיאו כלל לגוף – אין ספק, השמלות פגמו באפיל של הקולקציה כולה.

2. איכות הבדים. כפי שקורה גם ברשתות אופנה אחרות, בדים רבים יצרו מראה זול שפגם מאוד בבגד. בעיה זו בלטה בעיקר בבדי הסאטן והאריג, ובפריטים שהיו אמורים להתאים לערב. שמלה שחורה שעוטרה בפאייטים וחרוזי זהב, למשל, נראתה באיכות ירודה יותר מזו של פריטי היומיום הבהירים.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

הגברים של רנואר: נקודות האור

1. צבעוניות שקטה. החיבור המוצלח בין צבעי בייסיק הכרחיים כשחור, לבן ואפור עם גווני כחול ובננה, יצר מראה נעים לעין ואופנתי, אך לא צעקני.

2. מכנסי ברמודה. בזכות אורך מדויק מעל הברך וגזרה נוחה שאינה צמודה מדי אך גם לא רפויה מדי, מכנסי הברמודה הם מצרך הכרחי במלתחה הגברית לקיץ.

  (צילום: אלון שפרנסקי)

הגברים של רנואר: נקודות החושך

1. שקוף מדי, קצר מדי. אין שום סיבה לייצר בגדי גברים שיחשפו לחלוטין את פרטי הגוף שאותו הם אמורים לכסות. רוב חולצות הסריג הדקיקות היו שקופות מדי, ואילו השורטס הקצרים שעלו שוב ושוב על המסלול היו הרבה יותר מדי קצרים. אם לדוגמנים זה לא מחמיא, קשה לנו לדמיין גברים ישראלים שיצליחו להיראות איתם טוב ברחוב.

2. סתמי מדי. אומנם מדובר בבגדי גברים – קהל שמרני יותר מנשים, אך אין סיבה להעלות על המסלול גיבוב של פריטים בסיסיים ומוכרים שלא מייצרים שום אמירה או חזון אופנתי. בכל זאת, גם לגברים מגיע להתלבש כמו שצריך.