>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

תעשיית האופנה הישראלית מתנהלת על פי רוב בתחושת כאוס ואי ודאות, אך על דבר אחד אפשר תמיד לסמוך: תצוגת האופנה של קסטרו, המתפקדת כאירוע הרשמי לפתיחת כל עונה. הקיץ, אומנם, הועם מעט זוהר הראשוניות של התצוגה, שנערכה לאחר שלושת ימיו האינטנסיביים של שבוע האופנה תל אביב – שכללו 18 תצוגות של מעצבים מקומיים ואינספור מלחמות אגו, ריבים על מקומות ישיבה והתחנפויות לרוברטו קוואלי. עדיין, רק לקסטרו יש דבר אחד שכולם רוצים: את הזכות להוליך על המסלול את גל גדות, שהפכה לאחרונה לאם דקיקה בישראל, ולהוכיח שהבגדים שלהם בהחלט יכולים להיראות טוב על הגוף – במיוחד אם הגוף הזה שייך לגדות.

בכל מקרה, נראה כי לקסטרו יש כרגע דאגות גדולות יותר מזכות הראשונים על תצוגת האופנה לפתיחת העונה. את האנרגיות שלהם הם מעדיפים לשמור למאבק האמיתי שעליהם לנהל: התחרות על לבו וארנקו של הצרכן הישראלי. כש-H&M קורצת משמאל, פוראבר 21 מימין, ואמריקן איגל באמצע – קסטרו מכריזה על חלוקת הקולקציות והחנויות לשלושה קווים שונים, האמורים לספק מענה ללקוחות הקלאסיים-מחויטים (Black), לצעירים חובבי הטרנדים והקז'ואל (Red) ולכל מי שלא יכול לוותר על כמה ג'ינסים בארון (Blue).

למרבה מזלה של קסטרו, הטרנד האתני שכבש גם את התצוגות בחו"ל משחק לטובת הרשת הכי מוכרת ברחוב הישראלי. הרי מה היא ישראל אם לא פרח מדברי, שבט אחים גדול שקובץ לו יחדיו. ומה היא תצוגת האופנה של קסטרו אם לא הזדמנות להזכיר לכל צרכן ישראלי שהבגדים המיובאים מאירופה וארצות הברית אולי נושאים איתם הבטחה של בינלאומיות נכספת, אך הם לעולם לא יבינו באמת מהי גאווה לאומית מקומית.

גל גדות ולירז דרור. טובות השתיים (צילום: דודי חסון)
גל גדות ולירז דרור. טובות השתיים (צילום: דודי חסון)

הנשים של קסטרו

הנשים של קסטרו מתחלקות העונה לשתיים, ממש כמו הפרזנטוריות של המותג: אם את סקסית אך אמהית, מנוסה אך יודעת לבלות – גל גדות וקו בלאק החדש מיועדים לך. אולי לא תמצאי כאן עיצובים פורצי דרך, אבל במקומם יש מגוון פריטי בסיס משודרגים כמו חולצות כפתורים ממשי קרפ, ז'קטים מחויטים ומכנסיים תואמים, שיתאימו ללבוש יום אלגנטי או ערב קל. אם, לעומת זאת, את צעירה ומסתורית, מלאכית למראה אך בעלת אפיל נועז – לירז דרור היא האישה שאת רוצה להיות והקווים רד ובלו מתוכננים כדי להיכנס למלתחה שלך. כאן תמצאי כל שטיק וטריק טרנדי – החל מהמשובב ביותר ועד למוגזם וחסר הטעם. לאחר שסיירנו בין קולבי הקולקציה והבטנו בתצוגה בלי למצמץ: הנה מה שבאמת חשבנו על קולקציית הנשים של קסטרו לקיץ.

  (צילום: דודי חסון)

נקודות האור

1. בלי העמדות פנים. תצוגת האופנה של קסטרו לא היתה ספקטקל מרגש, אבל כדאי לברך על הבחירה להתמקד בבגדים שאנשים ברחוב באמת לובשים, עם המון רמיזות עבות לגזרות משוחררות ונוחות שישראלים כל כך אוהבים – משרוואלים ועד גלביות. כמה שקסטרו יותר מחוברים לשורשים הישראליים שלהם, ככה יותר טוב. נותר רק לקוות שהסנטימנט הזה יישאר גם כשהטרנד האתני ירד מהכותרות בעולם.

2. עם השקעה בפרטים. קו בלאק החדש כולל מגוון פריטים שבדרך כלל ניתן למצוא בעיקר בזארה. אם אלו חולצות משי מעוצבות עם גימור רקום וכפתורים בגב, ואם זה ז'קט שיפון בהדפס הקורץ למראה האתני אך שומר על אלגנטיות – הגיע הזמן שקסטרו תייצר פריטים גם לנשים עם מודעות אופנתית גבוהה. עם זאת, להבא כדאי לוותר על כמה מהשמלות הקטנות וה"מחטבות" שלא באמת נראות טוב על אף אחת, ולהוסיף כמה פריטים רכים ונשפכים יותר.

3. טיפוח כישרונות צעירים. קשה לתאר אוהדים גדולים יותר של גל גדות מאיתנו. כל יציאה שלה אל המסלול מלווה תמיד במחיאות כפיים מכל האולם, ויש לכך סיבה טובה – זאת אישה שיודעת איך ללכת על מסלול. עם זאת, אנחנו שמחים על הצטרפותה של דרור למיקס הפרזנטורים של קסטרו. על זה טיירה בנקס היתה אומרת: fierce.

  (צילום: דודי חסון)

נקודות החושך

1. בניגוד לחוקי הכבידה. המסלול המתוחכם שעוצב לתצוגה היה אמור כנראה לדמות הר במדבר הים תיכוני, אך בפועל הוא סיפק רק הצצה מזווית עקומה לחצי מהדגמים – אלו שהוצגו על הצד הקרוב יותר של ההר. מעבר לכך, החשש שמא אחת מהדוגמניות שצעדו על עקבי ענק תתגלגל פתאום במורד ההר ותשבור את רגלה (במקרה הטוב) בהחלט הקשתה עלינו להתרכז.

2. בלי אחידות סגנונית. בדומה לרשתות אופנה רבות, קסטרו יורים לכל הכיוונים. זה אומנם מבטיח מגוון נאה ורחב של סגנונות, אך במקרים רבים מתגלה כי אף אחד מהם לא באמת עשוי כמו שצריך. ההדפסים האתניים גסים מדי, הצבעוניות העזה מסנוורת מדי, והקפיצה על כל טרנד מזדמן פוגעת בתחושה שיש לפנינו הצהרה אופנתית אותנטית.

3. ללכת רחוק מדי. קז'ואל זה אחלה, ולשדרג אותו זה אפילו יותר טוב. אבל רשת אופנה צריכה לעצור לפני שהיא נכנסת לטריטוריית בגדי הערב, אם אין לה את היכולת לייצר משהו לביש באמת. שלל שמלות הפאייטים השקופות למחצה שסיימו את התצוגה נראו כמו ניסיון כושל להתחבר לטרנד שנות ה-20, ורק פגמו בתחושת הקז'ואל הישראלית שקדמה להן.

מה קנינו מקולקציית הנשים?

הגברים של קסטרו

הגברים של קסטרו נולדו מלב מדבר. על רקע תפאורה של דיונות בתוליות וירח שנתלה מעל, עלו ובאו הגברים החדשים של קסטרו - זכרים במראה אלגנטי, בעלי חזות אירופאית ולבוש מקומי. לאחר עונות רבות שקסטרו חיפשה בנרות אחר די.אן.איי עיצובי שייחד אותה, שלרוב הרגיש והריח כמו משהו רחוק מכאן, קולקציית אביב קיץ 2012 משיבה את הרשת אל שורשיה המקומיים. הישראליים. אלה שהם כה אוהבים להתגאות בהם בכל פעם, אך לרוב נותרו כאמירות חלולות שהתאיידו בחלל בתום התצוגה.

הפעם פיהם ולבם של קברניטי קסטרו שווים. גזרות נינוחות, שרוואלים, פרץ של הדפסים, סנדלים גסים ונוחים או מוקסינים שישראלים כה אוהבים - נראה כי במלחמה על לבו וכיסו של הצרכן המקומי, בקסטרו הבינו כי גבר ישראלי הוא בסופו של דבר גבר ישראלי.

תצוגת האופנה של קסטרו אביב קיץ 2012

סטילס:דודי חסון

מבין הקולקציות של קסטרו בעשור האחרון, זו הראשונה ששואבת את השראתה מהאקלים והנוף הישראלי. כך שלמרות הפצעתם של טרנדים עולמיים לקיץ הקרוב, בקסטרו דיללו את הנהירה העיוורת אחר מגמות האופנה, והציעו קולקציה רלוונטית ופרקטית.

השערה שלנו: מישהו בחברה הבין שלטוב ולרע, במאבק על לבו וכספו של הלקוח הישראלי, כולנו אוהבים להרגיש בבית. הנה מה שחשבנו על קולקציית הקיץ שנוצרה עבור מיטב בחורינו.

  (צילום: דודי חסון)

נקודות האור

1. הדפסים. בכל הנוגע למחלקת הדפוס, קו הגברים יצא כשידו על העליונה: מהדפסי איקט (הדפסים גיאומטריים שמקורם במדינות מרכז-אסיה) ששולבו על מקטורנים וחולצות כותנה, הדפסי קמופלאז' מדויקים שהפגינו נוכחות על מכנסיים קצרים לגברים ועל בלייזרים תואמים, וגולת הכותרת - הדפסי פייזלי יפהפיים, ששילבו בעדינות בין גווני שמנת, טורקיז וסגול. ושיהיה ברור - מדובר בחתיכת הישג. היתה זו חגיגה מרהיבה לעיניים, בעיקר לקהל הישראלי, שבשנים האחרונות חונך יתר על המידה לחבב מינימליזם.

2. אביזרים. למרות שנבלעו בתצוגה על רקע מפגן ההדפסים של הקולקציה, קו האביזרים לגברים עשיר בפריטים, הדפסים וטקסטורות - מחגורות בהדפס אתני עם אבזמי עור בסגנון שנות ה-80 ועד צעיפי משי אלגנטיים וסליזיים א-לה יו הפנר. אבל אם יש אביזר אחד שאתם חייבים הקיץ, מדובר בנעלי האספדריל - נעליים קיציות עם סוליית חבלים וגפה מבד.

3. הגזרות. קו הסמארט החדש של קסטרו מציע מבחר חליפות מחויטות, חלקן מפשתן, וכן חולצות כותנה מכופתרות ומגוון רחב של מכנסיים בסגנון קז'ואל דה לוקס. עם ההתמקדות בפיתוח קו זה, הצליח צוות המעצבים של קו הגברים גם להרכיב גזרות מדויקות, אשר ישבו היטב על הדוגמנים בתצוגה, לאחר תקופה ארוכה שהפריטים המחויטים בקולקציה סבלו מחוסר מיקוד על הגוף.

  (צילום: דודי חסון)

נקודות החושך

1. לאן נעלם הקו החדש? קו ה-Black של קסטרו שהוצג אמש לראשונה חרט על דגלו אופנת סמארט המותאמת לגבר הצעיר והקרייריסט, הזקוק למלתחה ייצוגית ואופנתית בו זמנית. מבין מערכות הלבוש שהוצגו על המסלול, רק מעטות הופנו לקהל היעד. עשרות פריטים מקו זה נפקדו מהתצוגה וחבל.

2. נינוחים בכל מחיר. שרוואלים בסגנון סיני זה לגמרי כיף, אבל בקסטרו לקחו את השאנטי-שיק צעד אחד יותר מדי קדימה. כך קרה שמכנסי ג'ינס בהירים ודקיקים בעלי קו מפשעה נמוך (שקי-קקי, להיט מהמחצית הראשונה של העשור הקודם) הפציעו על המסלול. במקום להציע שפה חדשה או מקורית, שימשו אלה כהדהוד צורם לאחד הדגמים הכי מכוערים שניתן להציע לגברים.

3. מאכילים בכפית.משום מה, בקסטרו אימצו מנהג בלתי מוסבר להעלות אל המסלול רצף של דוגמנים בסדרה של דגמים זהים ובצבעוניות שונה. זה בלט לפני שנה בתצוגת אביב-קיץ 2011, עם מראה הפיג'מה-שיק לגברים בצבעי פסטל, וחזר כפלאשבק הקיץ עם דוגמנים בחולצה ללא שרוולים ומכנסי שורטס בצבעי ניאון - הכי להקת מנגו בווסט ווילג'. הניסיון להדגיש את הלוק במקרים אלו, נגמר ברוב המקרים בתוצאה הפוכה ודי מגוחכת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחוסר התאמה מוחלט בין מבנה הגוף השרירי של הדוגמנים לפריטי הלבוש, שהתפקעו עליהם בחוסר חן.

מה קנינו מקולקציית הגברים?