>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

פטריק פופ בתפקיד פאשניסטה בשבוע האופנה בניו יורק
פטריק פופ בתפקיד פאשניסטה בשבוע האופנה בניו יורק

לפני כחודשיים עלה ליוטיוב סרטון הווידאו הפרודי Shit Girls Say של היוצרים קייל המפרי וגריידון שפרד, המבוסס על חשבון טוויטר משעשע בשם זהה המאגד מבחר קלישאות שאומרת הבחורה האמריקאית הממוצעת. הסרטון הראשון זכה ביותר מ-14 מיליון צפיות, ובשני הסרטונים הנוספים – ששודרו ימים ספורים אחריו – צפו יחד למעלה מ-10 מיליון צופים. אין ספק, מדובר בהיסטריה.

הסרטון המקורי: Shit Girls Say

כמו תמיד בסרטונים ויראליים, גל החיקויים והפרודיות לא איחר לבוא. אפילו בישראל זכינו לגרסה מקומית תחת הכותרת "שיט שתל אביבים אומרים", שיצרו בני הזוג נועה (אלקסה) לביא ורפי ברבירו.

הגרסה הישראלית

תעשיית האופנה הבינלאומית, הידועה בעצמה באימוץ מגמות במהירות, זכתה גם היא לסדרת סרטונים בהשראתה. ב-13 בינואר עלה ליוטיוב סרטון הווידאו Shit Fashion Girls Say, שיצר פטריק פופ – גבר אמריקאי לבן בעל מבנה גוף מלא ופנים המעוטרות בזקן עבות. בסרטון מתגנדר פופ בפאה בלונדינית, לובש בגדי נשים בוהקים, ופולט שלל קלישאות משעשעות הלקוחות מעולמן של חובבות האופנה.

Shit Fashion Girls Say בשבוע האופנה בניו יורק

ששת הסרטונים שהעלה פופ בחודש האחרון הגיעו לשיאם בשבוע שעבר, עם סרטון וידאו חדש שהוקדש כולו לשבוע האופנה בניו יורק וכולל גם הופעת אורח של עורך האופנה דרק בלסברג. בניגוד ל-Shit Girls Say המקורי, הגרסה האופנתית של הפרודיה היא דיאלוג פנים-תעשייתי המיועד בעיקר לברנז'ת האופנה ולמי שבקיא בז'רגון האופנתי הנוכחי ובגיבורי התרבות שלו: מהבלוגר בריאן בוי ועד לדוגמנית אלכסה צ'אנג. העובדה שהדברים נאמרים על ידי בחור גדול גוף בלבוש דראג הקטן עליו במידה (או ארבע), רק מגבירה את רוח השטות והביקורת המשעשעת של פופ על תעשיית האופנה.

הנה רק כמה משפטים משעשעים שאצל נערות (וגם לא מעט מנערי) האופנה של ניו יורק כבר הפכו לקלישאה: "שבוע האופנה הוא הזמן היחיד שאני חוצה את רחוב 14" (כלומר, עולה מהשכונות הקוליות בדאונטאון לכיוון לינקולן סנטר באפטאון, שם מתקיים שבוע האופנה); "היא אומרת שהיא לבשה ג'ייסון וו. זה היה ג'ייסון וו לטארגט!" (כלומר, הקולקציה הזולה של המעצב האסיאתי העולה ג'ייסון וו, שהושקה בתחילת החודש לקמעונאית האופנה הזולה); "אם את לא בשתי השורות הראשונות – את לא חשובה" (או כפי שצייץ פעם דרק בלסברג בטוויטר: השורה השלישית היא השורה הראשונה שלא מעניינת אותי); "אני לא עומדת" (רמז לכרטיסי ה-Standing שמקבלים חלק מהמוזמנים, שזוכים רק במקום עמידה); "היא כל כך רזה, אני אוהבת את זה"; והמנטרה שעליה חוזר פופ: "שיק! שי-אי איק. שיאיייק. סופר-שיק. טו שיק".

קהל היעד? אלכסה צ'אנג (צילום: gettyimages)
קהל היעד? אלכסה צ'אנג (צילום: gettyimages)

גם אם לא תמצאו את עצמכם מזדהים עם הביטויים המשעשעים שפופ פולט במהלך הסרטון – ללא ספק מדובר בקאלט בהתהוות. הסרטונים הקודמים כבר מדגדגים את רף מיליון הצפיות (הנוכחי עומד על 86 אלף צפיות תוך ארבעה ימים), ועם שלל אזכורים בבלוגים ואתרי אופנה, נראה שהתעשייה כבר מאוהבת בדימוי החדש של עצמה.

איתי יעקב