כשהגעתי לניו יורק השתנו לי פתאום הפרופורציות והבנתי את ההבדל בין קטן לגדול. כבר בנחיתה ראיתי מחלון המטוס את שדה התעופה העצום, וכשהבחנתי בנשות הביטחון הגדולות בכניסה, הבנתי שהגעתי לאמריקה.

מנהטן היא בסך הכול אי קטן, אבל כל דבר שנמצא בו הוא הכי גדול שיש ובווליום הכי חזק שיכול להיות. החנויות פה משתרעות על בניינים שלמים, כמויות האנשים ברחוב עצומות, וכשמסתכלים למעלה על המבנים מקבלים סחרחורת מרוב שהם גבוהים.

כל עניין הגודל הוא טוב ויפה, עד שזה מגיע לאוכל. אני מאוד אוהבת אוכל טוב, ואם לדייק, אני מאוד מעריכה מתוקים או כל דבר שירגיע את ה-sugar rush שאני מקבלת כל חצי שעה. כאן מקיפים אותי בכל רגע נתון מיליון סוגי סוכריות, שוקולדים, עוגות, דונאטס, פטיפורים ומקרונים, וזה לא מצחיק אותי בכלל. מהר מאוד גיליתי שההליכות ברחובות העיר לא עוזרות לי לשמור על כושר אלא רק חושפות אותי לעוד ועוד פיתויים. הבנתי שאני בצרות, אבל גם ידעתי שלא ממש בא לי לעשות דיאטה!
ואז זה קרה.

באחד משיטוטי ההשראה היומיים ראיתי אימג' מהפנט של שפתיים משוחות בשפתון עם נחשי גומי מעוררי תיאבון. כשפתחתי אותו גיליתי להפתעתי שהוא חלק מקמפיין חדש מבית Fred & Faridשצילם Rankin, הבריטי המוכשר, לשומרי משקל בצרפת.

הקמפיין מציג תקריבי ביוטי מרהיבים של שפתיים האוחזות בתשוקה במגוון סוגי מזון. השורה החותמת, Treat Yourself Better, מתמצתת את העיקרון של שיטת שומרי משקל. כלומר, שאפשר לאכול הכול וליהנות ממה שאוהבים - הטריק הוא לאכול במנות קצובות לפי ספירת נקודות מיוחדת.

את האימג'ים חותם סרטון קליל ומשעשע שמדגיש את הצד הכיפי של אוכל ומראה לגוועות ברעב שיש אלטרנטיבה אחרת.

בדרך כלל, קמפיינים המקדמים שיטות הרזיה פונים לנשים הסובלות ממשקל עודף ומראים להן את הגוף האידיאלי הנשגב בטענה שמצאו את הדרך האולטימטיבית להשיגו. לרוב אלו תמונות של לפני ואחרי, או שימוש בפרזנטורים שהשילו ממשקלם.
מה שמיוחד בקמפיין הצרפתי הוא התובנה וזווית ההתבוננות השונה על האישה. הרושם המתקבל מהפרסומת הוא שלרזות עם שומרי משקל זה כיף. כאן לא מנסים למכור שיטה, כאן מוכרים חוויה וזיכרון מתוק של איך זה לאכול הכול ולהיות מאושרים. האמירה הפרסומית הזו רלוונטית לפלח הרבה יותר גדול מאוכלוסיית הנשים, מכיוון שהיא לא פונה רק לנשים עם בעיית משקל אמיתית. האמירה מכוונת לרובנו - הנשים שלא ממש מרוצות ממראה גופן וצריכות להשיל כמה קילוגרמים עודפים, כאלה שניסו כל מיני דיאטות אבל פשוט לא יכולות לוותר על הפינוק שבאוכל.


מה שגורם לקמפיין הזה להיות באמת חזק בעיניי, הוא הביצוע המתוחכם שלו.

בשונה מהפרסומת של שומרי משקל האמריקאי, שמראה את ג'ניפר הדסון וצ'רלס בארקלי מספרים איך הצליחו "לרזות וליהנות", שומרי משקל הצרפתי בחרו להראות תקריבים של שפתיים בצבעים עזים. צילומי ביוטי כאלה יכולים לפרסם באותה מידה גם שפתונים, אבל זו בדיוק ההברקה. אלה הם אימג'ים שמושכים בחורות המתעניינות באסתטיקה, את הבחורות שרוצות להיראות טוב ואת אלה שמודאגות מכמה קילוגרמים בגלל אידיאל היופי של תקופתנו.

אבל למרות שמאוד התחברתי לקמפיין, אני לא יודעת עד כמה הוא מניע לפעולה. בעודי כותבת שורות אלה אני עדיין יושבת על כיסא, אוכלת חטיף שוקולד ולא ממש מתכננת להתקשר לשומרי משקל הקרוב לביתי.