>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

מוזר, בדרך כלל המוח שלי מתפקד כארכיון אופנה אבסולוטי, אבל משום מה אני לא מצליחה לגרד שום זיכרון הנוגע במה שאנשים לבשו בתחילת המילניום. אני כן זוכרת את עצמי צולחת את שנת הלימודים תש"ס, השנה האחרונה שלי בתיכון, וחשה עצמי כמכתיבת טרנדים מספר אחת, בלוק שכלל חלוקי אמבטיה, חולצות בטן (כשהן עוד היו מוקצות וכשעוד היתה לי בטן חמודה), תיקי צד של כוסיות ובעיקר - טרנד המילניום על פי רגב - ג'ינס עם כפתור פתוח וזלזל בטן שמתפקע מעל לרוכסן.

זה היה חלק מגרוב כרס הבירה שלי, גאוות נעוריי המגוחכים שהתבטאה בסטייל של אל באנדי מלווה בפוזת "כולי הורסת עם הג'ינס החצי פתוח שלי". אכן, מעולם לא הצטיינתי בעידון ו/או תחכום יוצאי דופן. עם זאת, חשתי חדורת אמירה: נכון, אני ג'וסית להדאיג, אבל אני לא הולכת להלבין את העובדה הזאת עבורכם עם בגדים במידה ה"נכונה".

מריה קארי. כשאת מרגישה מיליון דולר, למי אכפת אם הבגד לא במידה? (צילום: gettyimages)
מריה קארי. כשאת מרגישה מיליון דולר, למי אכפת אם הבגד לא במידה? (צילום: gettyimages)

באיחור לא אופנתי של יותר מעשור אחר כך, גיליתי שאני לא מפלצת הצהרות האופנה החריגות היחידה בשטח. רק השבוע, למשל, הגיחה הזמרת פרגי לאירוע של מגזין אינסטייל בשמלה מבית ז'אן שארל דה קסטלבז'אק שקטנה עליה בכמה מידות. על רקע פק"ל ה"גוצ'י פרחה" הרגיל של הנ"ל, אין ספק שמראה שמלת פליקס החתול ההורסת היה מרענן, אבל לא דיוות אמריקנה כפרגי תיתן ללוק הייחודי הזה להיות עוד מחווה היפסטרית בנאלית, ולכן היא הלכה עם ההצהרה עד הסוף והשאירה את רוכסן הגב שלה חצי פתוח.

זה לא מקרי שאני יוצאת מנקודת הנחה שפרגי הותירה חצי רוכסן פתוח מבחירה ולא מאילוץ, על אף שהעובדות בשטח אומרות אחרת. בצילום הצהבהב שכיכב באתרי האינטרנט השבוע, הופיעו כל המאפיינים שלכאורה מוכיחים לבחורה שהבגד שלה קטן עליה - מתפרים מפוצצים ועקומים ועד התקפלות של בד מותש באזור המותן. ועדיין, מדובר בפרגי, בחורה שללא ספק מתחזקת צי של סטייליסטים חמומי עין ואוחזת בממון שבהחלט מאפשר לה להחליף שמלת מעצבים אחת באחרת, או לפחות במידה אחרת. כמו כן, לא מדובר בכוכבנית טום בוי שיצאה בטעות עם שמלה לשטיח האדום, אלא בבחורה שמכירה את טכניקות הסקסיות המתפרצת על בוריין, כך שלא נותר לי אלא להסיק שמדובר בלא פחות מהצהרה אופנתית מעניינת במיוחד.

קים קרדשיאן. שמחה להעניק לציבור הצצה (צילום: gettyimages)
קים קרדשיאן. שמחה להעניק לציבור הצצה (צילום: gettyimages)

פרגי אינה הסלבית היחידה שבוחרת במודע להתפוצץ לתוך האאוטפיט שלה. כריסטינה הנדריקס הדדנית מעולם לא הופיעה בשמלה שהמחשוף שלה הוא פחות מפראי, וגם קים קרדשיאן מקפידה להעניק לנו חדשות לבקרים הצצות לכדורי הצלוליט הסקסיים שלה נדחקים מבעד לבדי ניילון זולים. מיותר להזכיר גם את כל פדיחות המלתחה האקראיות שאנחנו נחשפים אליהן השכם וערב, דוגמת הציץ המציץ של טארה ריד או מבושיהן של בריטני ומיכל אמדורסקי. אבל מקרה הרוכסן של פרגי שונה. הוא לא קרה בטעות והוא אינו רגע מביש ואימפולסיבי - הוא אי תקניות שנשלחה אל אוויר עולם הפפארצי מתוך מודעות מוחלטת, עם כוונה תחילה וחוסר בושה מסוים.

חשיפה בכוונה תחילה? (צילום: gettyimages)
חשיפה בכוונה תחילה? (צילום: gettyimages)

אני מעריכה את האמירה של פרגי. גם אם אני רק הוזה שזו האמירה שלה. כי איך לומר, קשה לי שלא לראות ברוכסן הפתוח של פרגי מתן גושפנקה לחוסר שלמות, ואפילו ניצוץ אקולוגי מסוים. שימו לב, נערות אייץ' אנד אם מהירות קנייה וזעירות מידה, יכול להיות שכבר לא צריך להשליך לפח פריט שהפסיק להתאים – פשוט כי אפשר לשדרג ולתמרן אותו. תראו את פרגי - היא נורא רצתה שמלה שלא עלתה עליה, אז היא גרמה לזה לעבוד!

אני אהבתי את האסתטיקה המתפוצצת של פרגי. היה בה משהו מרענן. ולמי אכפת בעצם אם הבגד מתאים, כל עוד את עפה עליו ומרגישה בו מיליון דולר בניגוד לכל הסיכויים?

בריטני ספירס. אופס, עשיתי זאת שוב? (צילום: gettyimages)
בריטני ספירס. אופס, עשיתי זאת שוב? (צילום: gettyimages)

פרגי כנראה כבר הבינה את מה שאני הבנתי עכשיו - או אולי בתיכון - אנחנו חיים בעולם שבו פדיחות מלתחה שכאלו יכולות להרים קריירה מנומנמת. תשאלו את ליידי גאגא, שבנתה מפעל חיים מהשיט שהיא לובשת. אושו יכול להמשיך לטעון שאם הנעל מתאימה הרגל נשכחת, ואני אמשיך לומר שאם הבגד היה מתאים לפרגי לא היה אייטם.