>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

"אני אלבש שמלת נשף לעבודה, חצאית טוטו בתשע בבוקר ועקבים גבוהים ביער, לכן אני מניחה שהסגנון של המותג הוא לא צפוי", אומרת סטייסי בנדט, מעצבת המותג הניו יורקי אליס ואוליבייה. אך דווקא החיבה הזו למראה זוהר, המתבטאת למשל בשמלת סטרפלס בהירה משכבות של טול המעוטרת בפאייטים ומזכירה תחפושת של נסיכה או פייה, היא שכבשה את לבותיהן של נשים רבות.

  (צילום: ג'יימס און)

המותג אליס ואוליבייה נוסד בניו יורק ב-2002. הקולקציה הראשונה הושקה בבית הכלבו בארני'ס, ותוך זמן קצר התפשט המותג לכ-700 נקודות מכירה בעולם ואף פתח חנויות מותג בניו יורק, לוס אנג'לס ומליבו. מעבר לקו בגדי הנשים הנמכר בארץ, מיוצרים תחת המותג גם בגדי ילדים, בגדי גברים, נעליים, אקססוריז, ואפילו קו של נעליים מוזלות לרשת Payless.

סטייסי בנדט. ''אני חושבת שזו הפנטזיה של כל ילדה קטנה לעבוד באופנה'' (צילום: ג'יימס און)
סטייסי בנדט. ''אני חושבת שזו הפנטזיה של כל ילדה קטנה לעבוד באופנה'' (צילום: ג'יימס און)

השילוב בין הגזרות הנשיות, הנטייה לסגנון ילדותי תוך שילוב אלמנטים תקופתיים וההקפדה על חומרי גלם איכותיים, קנה לאליס ואוליבייה מעריצות רבות, ובהן לקוחות מפורסמות כמו אנג'לינה ג'ולי, גווינת פאלטרו, ג'ניפר לופז, בלייק לייבלי, טיילור סוויפט, שרה ג'סיקה פרקר ודקוטה פנינג. "אני חושבת שזו הפנטזיה של כל ילדה קטנה לעבוד באופנה וליצור דברים יפים", אומרת בנדט. "אני מרגישה בת מזל שיש לי את האפשרות לעשות משהו שאהבתי מאז ומתמיד".

  (צילום: ג'יימס און)

את ההשראה לעיצוב הבגדים, מספרת בנדט, היא מוצאת בנשים שסביבה – מאמה, דרך חברותיה ועד לבתה הקטנה, כמו גם במוזיקה ואמנות. התוצאה סקסית מאוד, ודורשת מהלובשת לא מעט בטחון עצמי. "אני חושבת שכמעט כל אישה יכולה להיות לקוחה שלי, למעט נשים שאינן אוהבות נוצץ, זוהר או ללבוש דברים יפים!" טוענת בנדט. "אני אף פעם לא מבינה אנשים שלא אוהבים ללבוש בגדים יפים. הנשים של אליס ואוליבייה רוצות להתלבש יפה ולעשות כיף. ובכלל, בגדים נוצרו כדי לעשות טוב".

  (צילום: ג'יימס און)

קולקציית החורף של אליס ואוליבייה מתמקדת בשמלות ערב מרובות פאייטים וחרוזים, בגזרות הנעות בין מראה הפלפר של שנות ה-20 ועד סגנון גלאם עכשווי. לצדן יש סריגים יומיומיים עם שדרוגים קטנים – כמו צווארון פרווה הניתן להסרה או גופייה תחתונה בגימור טול המבצבץ מתחת לשכבה העליונה. המותג מייצר אומנם גם קו מחויט המתאים למשרד, אך רק פריטים בודדים ממנו נמכרים בארץ. בגד אחד שבולט לרעה בקולקציה שהגיעה לישראל הוא וסט המשלב פרוות רקון וארנב, שהבחירה לייצר אותו מתעקשת להתעלם מהלך הרוח העכשווי – שאינו מתייחס בחיוב או בסלחנות לשימוש בפרווה אמיתית.

מחירים: 4,000-1,000 שקל.

להשיג בבוטיק מורן ומיכל, ה' באייר 24, כיכר המדינה, תל אביב. טל'

03-6090096; חנקין 47, חולון. טל' 03-5013553.

  (צילום: ג'יימס און)

השורה התחתונה

מדד האיכות: גבוה. בדים משובחים כמשי, שילובי פאייטים וחרוזים מושקעים, ואיכות תפירה טובה.

מדד השיק: ייחודי, אקלקטי, ונע על התפר בין מראה תחפושתי לסגנון אורבני מחוספס.

למי מתאים: לא לביישניות. נשים צעירות ובעלות ממון שאוהבות ללבוש בגדים מושקעים לאורך כל היום ימצאו כאן לא מעט פריטים.

כמה להוציא: ב-1,980 שקל תוכלו לרכוש סריג אוברסייז מוצלח בצבע שחור המעוטר בחוטי כסף, עם גופייה תחתונה בגימור טול.