>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

להק הדוגמנים והדוגמניות שטופפו על רצפת האספלט של גראז' מכוניות ברובע המארה בשבוע האופנה האחרון בפריז, נדרש לכישורי יציבה יוצאי דופן. הסיבה היא לא קולקציית הקיץ שהציג המעצב גארת' פיו לקיץ 2012, שבמרכזה בגדים מקונסטרוקציות פלסטיק סבוכות בשחור ולבן, אלא נעלי הפלטפורמה האימתניות שעקביהן התנשאו לגובה של 15 סנטימטרים, או במילים אחרות: זוג קביים.

שילובי הצבעים שחור ולבן ומוטיב הכוכב שחוזר בקולקציות הלבוש של פיו מככבים גם בשני דגמי הנעליים החדשים שעיצב פיו עבור מותג נעלי הפלסטיק הברזילאי מליסה, אשר ימכרו החל מהקיץ הבא גם בישראל, ברשת חנויות Story.

גארת' פיו, אביב-קיץ 2012. חולק עם מליסה את החיבה לפלסטיק (צילום: gettyimages)
גארת' פיו, אביב-קיץ 2012. חולק עם מליסה את החיבה לפלסטיק (צילום: gettyimages)

החיבור בין פיו למליסה נראה טבעי, במיוחד נוכח החיבה שהם חולקים לפלסטיק. "מליסה היא חברה שהכרתי שנים רבות - הם תמכו בי בחסות לנעליים לתצוגת האופנה השנייה שלי בשבוע האופנה בלונדון, לעונת אביב-קיץ 2006. מאז דיברנו על לעשות משהו ביחד", סיפר פיו בריאיון לאתר האינטרנט ווג.קום.

שני הדגמים שעיצב פיו הם בעלי עקב שטוח ושניהם יתאימו הן לחובבי הקו האוונגרדי של המעצב הבריטי בן ה-30 והן ללקוחות המיינסטרימיות יותר של המותג. המוצלחים מבין השניים הם סנדלי הגלדיאטור בשחור או לבן, שהזכירו לנו את מראה בית האופרה של סידני באוסטרליה. פיו, מצדו, הגדיר את הנעליים כסוג של שריון לרגליים. הדגם השני הוא נעלי סירה עם דוגמת פסים גיאומטרית וכוכב הניצב במרכז החרטום, והוא משווק בזהב או כסף עם פסים שחורים, או בלבן עם הדפס הדוגמה באדום, כחול או שחור.

אנה ווינטור. פיו חב לה את ההכרה הבינלאומית בעיצוביו (צילום: gettyimages)
אנה ווינטור. פיו חב לה את ההכרה הבינלאומית בעיצוביו (צילום: gettyimages)

שיתוף הפעולה עם מליסה ממקם את פיו בחברה טובה של מעצבים מובילים שאיחדו בעבר כוחות עם המותג, ביניהם ויויאן ווסטווד וז'אן פול גוטייה. אבל לא בזכות זה הוא נחשב לאחד המעצבים הבולטים בדורו. מאז סיים את לימודיו בשנת 2003 במחלקה לאופנה בבית הספר הגבוה לעיצוב ואמנות סנטרל סיינט מרטין, הציג את עבודותיו באופן קבוע בשבוע האופנה של לונדון, ובשנתיים האחרונות עבר להציג בשבוע האופנה של פריז. הסגנון הפוטוריסטי והגותי של פיו קנה לו מעריצים רבים ברחבי העולם, ולפני כשנה אף הוזמן להיות אורח מיוחד בתערוכת האופנה לגברים Pitti, המתקיימת פעמיים בשנה בפירנצה.

אולם את ההכרה הבינלאומית חב פיו לעורכת הווג האמריקאי אנה ווינטור, שלפני כשלוש שנים התייצבה בשורה הראשונה שלו בשבוע האופנה בלונדון, עליו נהגה לפסוח באופן קבוע. הביקור הזה העניק למעצב הצעיר את הגושפנקה לקריירה משגשגת.

קולקציית אביב-קיץ 2012 של גארת' פיו. קול חשוב בסצנת האופנה (צילום: gettyimages)
קולקציית אביב-קיץ 2012 של גארת' פיו. קול חשוב בסצנת האופנה (צילום: gettyimages)

שיתוף הפעולה עם מליסה הוא השלישי שמשיק פיו בחודש האחרון. בסוף החודש שעבר הוזמן להציג את עיצוביו בחלל חנות הפופ אפ בקומת הכניסה של בית הכלבו סלפרידג'ס בלונדון, מעמד שתרם למיצובו של המעצב הצעיר כקול חשוב בסצנה הבינלאומית, כמו גם למצבו הפיננסי, בשל הסמיכות למכירות הכריסטמס בעולם.

בנוסף, לפני כשבוע נכנסה לחנויות חברת האיפור M.A.C ברחבי העולם קולקציית קפסולה חדשה של מוצרי איפור שיצר פיו ברוח עיצוביו האפלים. סקאלת הצבעים כהה ומטאלית ומגוון המוצרים בקו נע בין ליפ גלוסים בגוונים סגולים ועפרונות עיניים שחורים. גם אריזות המוצרים בקו עוצבו בהשראת מוטיבים המאפיינים את כתב ידו של פיו, עם מעוינים, משולשים וקווים גיאומטריים, הבאים לידי ביטוי גם בריסים המלאכותיים בעלי הזווית החדה שעיצב פיו למותג. לצערנו, הפריטים לא יימכרו בחנויות M.A.C בישראל.