>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

לפני פחות משנה נפתחו בישראל מחדש סניפי רשת אופנת הגברים טופמן, מבית טופשופ, שהביאו עמם הבטחה לרענון התחום הרדום למדי. קולקציית החורף החדשה שנחתה בסניף המותג בקניון ארנה חשפה מגוון פריטים מעניינים, שהודבקו זה לזה בקונספט מקושקש. ויקי מן, מעצבת החנויות וחלונות הראווה של המותג בישראל, הגדירה את הסגנון כ"שילוב בין מורשת לפולק" – ביטוי שגם היא לא ממש הצליחה להסביר. אפשר היה להסתפק פשוט במילה "רטרו", או להפסיק להיאחז באגדות עם על מכנסי קורדרוי וסריגים בדוגמאות סקנדינביות.

הסגנון החמקמק של טופמן עדיין לא הצליח למצוא את מקומו ברחוב הישראלי, לפחות לא לפי ארונו של הגבר הממוצע. אך גם אם לא מדובר בהצלחה כלכלית גורפת, אין ספק שנוכחות המותג טובה ליהודים. גברים המחפשים בגדים בסגנון מעט אוונגרדי יותר, עם נגיעות בריטיות ברורות, יכולים להתלבש כאן באופן שיזהה אותם בתוך ההמון. העונה הגיע ארצה גם קו AAA, הממותג בצדק כ"קבוצה רוקיסטית הפונה ללקוח נועז" וכולל פריטים במהדורה מוגבלת. בסדרה זו תמצאו, בין היתר, גופיית סריג חושפנית המורכבת מגדילים, קרדיגן שחור מחורר במראה אוברסייז המזכיר את סגנונו של המעצב ריק אוונס, וגופייה שחורה שחלקה הקדמי עשוי עור והאחורי מסריג דקיק.

הפריטים בחנות נעים בין קז'ואל עירוני לחייטות קלילה עבור אנשי עסקים צעירים. הקו המחויט – הכולל מקטורנים בגזרה צרה ומחטבת, מכנסיים תואמים וחולצות עבודה לבנות או תכולות – סובל מחוסר דיוק מסוים באורך השרוולים ובצפיפות הבד. מצד שני, אי אפשר לצפות להרבה יותר מז'קט שמחירו 600 שקל.

קו הקז'ואל, לעומת זאת, הוא בסיס כוחה של הקולקציה, והוא מציע פריטים שלא תמצאו באף רשת ישראלית לאופנת גברים. למשל, חולצת ג'ינס במראה מכובס המשלבת בד פרחוני וחיתוכים אלכסוניים, או סריג אוברסייז בדוגמת קליעה המגיע בקאמל וכחול. עם זאת, בהשוואה לחנויות המותג בחו"ל, ולחנות האם בלונדון בפרט, מחלקת האביזרים של המותג חיוורת. ייבוא נרחב יותר של קו האביזרים הידוע – ובמיוחד של אוסף הגרביים הצבעוני המוכר מחו"ל – תאפשר לגברים מקומיים לעדכן את מלתחתם באופן נגיש וקצבי, מבלי לקרוע את הכיס.

מחירים: חולצות, 600-50 שקל; מכנסיים, 600-260 שקל; חליפות, 2,349-400 שקל; ג'ינסים, 560-250 שקל; סריגים, 500-220 שקל; ז'קטים, 870-390 שקל; מעילים, 600-300 שקל; אביזרים, 1,670-150 שקל.

להשיג בחנויות המותג.

השורה התחתונה

מדד האיכות: בגבולות הסביר, וברמה דומה לזו של רשתות האופנה האחרות. הישמרו מהקולקציה המחויטת.

מדד השיק: גבוה אך מבולבל. לא תמצאו כאן טרנדים עונתיים, אבל בהחלט יש כמה אמירות בולטות לגברים.

למי מתאים: לחובבי אופנה, להיפסטרים, ולכאלה שרוצים להיות היפסטרים.

כמה להוציא: ב-600 שקל תצאו מהחנות עם סריג ומספר חולצות טי. מספיק כדי להעביר את הזמן עד למכירת סוף העונה.

בסל הקניות שלנו