>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

עד לא מזמן אפשר היה לקבוע בבטחה כי לשמלות החסודות של המעצבת נעמה בצלאל ולאושיית חיי הלילה התל אביביים אהל עדן אין דבר במשותף. אך תמונות מקטלוג החורף של בצלאל, שנחשפות עתה, מגלות כי המעצבת בחרה את עדן כפרזנטורית העונתית שלה ואף עיצבה את דמותה כמעין איימי וויינהאוס מודרנית.

מהלך זה מצטרף לבחירה של בצלאל לצלם לקולקציית הקיץ האחרונה שלה את חברת להקת טרי פויזן אנה לנדסמן – פרסונה נוספת מחיי הלילה התל אביביים, שכמו עדן, ידועה בעיקר בבגדים ססגוניים ופרובוקטיביים. הבגדים הנוסטלגיים של בצלאל אף עומדים בניגוד לעבר המתוקשר למחצה של עדן בסצנה התל אביבית – הכולל הופעה ידועה לשמצה באירוויזיון עם להקת פינג פינג בשנת 2000; שהות של שנה ביפן, שם עבדה כמארחת ולמדה את רזי אופנת בנות הראג'וקו המקומיות; ייסוד שתי להקות אינדי, אקיטה ונו מון; פעילות כאמנית ויצירת מיצגים פוליטיים; בעלות בשנה וחצי האחרונות על ליין המסיבות מיסשייפס (ביחד עם מיכאל דונייבסקי), שהפך לסמלה של הסצנה ההיפסטרית המקומית; ולאחרונה שותפה בבר התל אביבי החדש ניילון.

''החיבור בין מראה הילדה הטובה לאושיית לילה תל אביבית היה נראה לי נכון'' (צילום: איתן טל)
''החיבור בין מראה הילדה הטובה לאושיית לילה תל אביבית היה נראה לי נכון'' (צילום: איתן טל)

"אני מחפשת בנות רעננות", עונה בצלאל כשאנחנו שואלים אותה כיצד נוצר החיבור התמוה מעט. "ואני תמיד מחפשת את הלא שגרתי – לא ברבי מושלמת, אלא מישהי עם ערך מוסף. דווקא חוסר ההתאמה בין הבגדים המאוד מדויקים שלי, מראה הילדה הטובה, לאושיית לילה תל אביבית, היה נראה לי נכון. בעיניי אהל היא פאשניסטה אמיתית, מהבחורות שיש להן סגנון גם בלי להתאמץ".

''לפטי סמית לא היה סטייליסט'' (עטיפת האלבום)
''לפטי סמית לא היה סטייליסט'' (עטיפת האלבום)

האם יש בבחירה הזאת ניסיון לפנות לקהל לקוחות חדש?

"לא בחרתי באהל כי רציתי לכבוש את נישת חיי הלילה. אני לא מצפה שחברים שלה יהיו הלקוחות שלי. כמובן שאשמח אם זה יקרה, אך הבחירה בה הגיעה ממקום אחר. אני הרבה שנים במקצוע, כמעט 20 שנה – כבר עשיתי הכול וראיתי הכול. אני שוברת את הראש כל עונה מחדש איך לגרום לאנשים לראות את הקטלוג שלי, ואני מקווה שאני מצליחה להפתיע".

דורין אטיאס. ''לה אין בכלל טעם והיא מעבירה ביקורת על אנשים אחרים שאין להם טעם'' (צילום: גל חרמוני)
דורין אטיאס. ''לה אין בכלל טעם והיא מעבירה ביקורת על אנשים אחרים שאין להם טעם'' (צילום: גל חרמוני)

וכיצד מסבירה עדן את החיבור בינה לבין הלך הרוח הבצלאלי המוכר, המתמקד ברטרו לשנות ה-50 עד שנות ה-70 עם גזרות חסודות וסילואטות שהיו מתאימות היטב להלבשת סדרת הטלוויזיה "מד מן"? "תמיד אהבתי את הדברים שהיא עושה, ובגלל זה גם הסכמתי", עונה עדן בנחרצות לשאלה. "זה לא הסגנון שלי באופן חד משמעי, אבל אני מתחברת ומעריכה את נעמה. זה לא כמו שהייתי מדגמנת לחגית טסה, שאז מבחינתי זה היה לגמרי תחפושת".

יש לך משהו של נעמה בצלאל בארון?

"עכשיו כן, לקחתי את הקומבינזון שהצטלמתי איתו".

  (צילום: איתן טל)

נעמה אומרת שאת פאשניסטה. את מרגישה בנוח עם הטייטל הזה?

"כן, אבל אני לא פאשניסטה בקטע של מעצבי על וטרנדים. יש לי אמירה שמבטאת את האישיות שלי – בתיכון, למשל, אהבתי מטאל ופאנק, אז לבשתי גרביונים צבעוניים וגילחתי חצי ראש. ככל שאנשים יותר הזדעזעו, ככה יותר אהבתי את זה. עכשיו הסגנון שלי שונה, אבל הוא כל הזמן משתנה. אני לא יכולה להגדיר אותו".

בתור מישהי שעוסקת גם באופנה, גם במוזיקה וגם בחיי הלילה, יש דברים שמפריעים לך בחיבור בין כל העולמות האלה?

"הפינה של דורין אטיאס ב'ערב טוב עם גיא פינס' מצחיקה אותי, כי לה אין בכלל טעם והיא מעבירה ביקורת על אנשים אחרים שאין להם טעם. אני גם לא אוהבת את התופעה של מוזיקאים ישראלים שעובדים עם סטייליסטים כדי להשיג מראה עדכני. למי שיש את זה, יש את זה. לפטי סמית לא היה סטייליסט".