>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

רגע לפני תחילת שבוע האופנהשל תל אביב, הגיע הזמן לטפל בסוגייה החשובה באמת: מי יטפל באיפור ובשיער של הדוגמניות ב-19 התצוגות? ובכן, נדמה שהתשובה לא יכולה להיות אחרת: מיקי בוגנים, האיש ואימפריית האיפור-שיער, לוקח חסות על שבוע האופנה תל אביב יחד עם חברת מייבלין ניו יורק.

"אני מגיע עם המון התרגשות", הוא אומר פחות משבוע לפני האירוע הגדול, בעיצומן של ההכנות הקדחתניות. "אני יכול להרוויח כסף גם במקומות אחרים, ולהגיע כמוזמן לכל התצוגות ולהצטלם על השטיח האדום, אבל המוטו שלי הוא לא לשכוח מאיפה באתי. לכן אני הולך לעבוד ברצף ולהזיע מאחורי הקלעים, אותי זה הכי מדליק". מאז תחילת הקריירה שלו, לפני 23 שנה, עברו תחת ידיו המיומנות של בוגנים אלפי כלות, אינספור דוגמניות בקמפיינים וכמובן – הצועדים על המסלול בתצוגות של "קסטרו". אל הקהל הרחב פרץ במסגרת תוכנית הקאלט "מהפך" שהנחתה אורנה דץ, מאז פיזר לכל עבר גלאם, נצנצים והומור עצמי. הוא מכר לנו מנורות, פתח פה בתוכנית "תרבות רעה" והיה שופט עוקצני ב"הדוגמניות". בין לבין המשיך לבסס את סלון הכלות התל אביבי שלו, לשמש כגורו לסטודנטיםבאקדמיה לאיפור שפתח, ולקחת חלק בפרויקטים חשובים בתעשייה, כמו "המוזות" של לוריאל פריז, במסגרתו איפר את אמו האהובה עדה, או כנס המאפרים בחסות חברת OFRA, בו איפר לנגד 500 מעריצות נלהבות. את 19 התצוגות של שבוע האופנה, כמובן, הוא לא הולך לעשות לבד, אלא עם 17 מאפרים, ביניהם מי שהוא מכנה "לידרים" – מאפרים מוכרים כמו ערן פל, מישל אדרי, הלן אמויאל, אביבית מוגרבי, אסתריק ועוד, בסיוע אסיסטנטים צעירים מהאקדמיה של מיקי בוגנים. "ההערכות שלנו מאוד מקצועית", מתאר בוגנים את התהליך. "לכל תצוגה יהיה צוות של ארבעה אנשים, ומאפר אחד שיפקח על הכל. אנחנו נעשה יום טסטים, נזמין דוגמנית מכל תצוגה ונתרגל עליה את הלוק שהרכבנו". בניית הלוקים התבצעה ביחד עם המעצב וסטייליסט התצוגה. "הבאתי לכל אחד מהם את ההשראות שלי, עכשיו למשל אני מאוד מסתקרן מהסרט של אלמדובר, 'העור בו אני חי', ומעבר לזה – הלוק נקבע בהתאם לקולקציה ולשפה האישית של המעצב. אם הבגדים של שוגר דדי רוקיסטיים, נתאים להם מראה פאנקי בהתאם. אם ששון קדם תמיד מצלם בקטלוגים שלו נשים עם פנים נקיות מאוד, הלוק יהיה בהתאם. אם גלית לוי היא מאוד גלאם, לא נעשה בתצוגה שלה לוק נקי. ואם דורית בר אור, חברתי הקרובה, היא גדולה מהחיים, הלוק יהיה חזק. בדיוק כמו אצל ורסאצ'ה, שם לא משנה מה הטרנדים, הדוגמניות ייראו כמו זונות איטלקיות עשירות".

פגישה עם מעצב וסטייליסט בטח כרוכה בהרבה דעות. למי יש את המילה האחרונה? "יש מעצבים יותר דעתניים שיודעים בדיוק מה הם רוצים, כמו גדעון אוברזון, הקארל לגרפלד שלנו. טובה'לה, ויוויאן ווסטווד שלנו, גם מאוד דעתנית ואוהבת מראה נקי, ומי אני שאגיד לה אחרת? אבל בסופו של דבר הלוק נוצר בשיתוף פעולה ודיאלוג עם המעצב ועם הסטייליסט. שיתוף הפעולה בין כולם הוא חובה".

לבוגנים היה ניסיון קצר גם בשבועות אופנה בינלאומיים. בתצוגה של ויקטור (ויוי) בלאיש במילאנו, באביב-קיץ 2002, איפר במהירות מאחורי הקלעים. אמו, שעליה הוא אוהב לדבר בכל הזדמנות, התלוננה בתצוגה של לנוון שהמזגן בתצוגות של קסטרו טוב יותר. גם בוגנים עצמו אוהב לשבח את היתרון הישראלי על פני הדברים שקורים בעולם. "אצלנו לא צריך לדלג מתצוגה לתצוגה בשיא הפקקים", הוא אומר, אבל מזכיר לטובה גם את התכנון המופתי של האיפור והשיער בתצוגות בעולם: "בחו"ל תמיד עושים טסטים לפני ומתכננים הכל מראש. בארץ, מלבד התצוגה של קסטרו, זה כמעט ולא נעשה".

"אני מטורף על האיפור המחוק". תצוגת אביב-קיץ 2012 של לנוון (צילום: gettyimages)
"אני מטורף על האיפור המחוק". תצוגת אביב-קיץ 2012 של לנוון (צילום: gettyimages)

בכל הנוגע להשראות מחו"ל, בוגנים מדבר בהערצה ברורה בעיקר על פאט מקגרו, מאפרת אגדית שחתומה על לא מעט תצוגות מדי עונה. הוא בוחן כל הזמן את הנעשה על מסלולי התצוגות השונים. "אהבתי מאוד את הלוק בתצוגת אביב-קיץ 2012 של לנוון, חיוור וחולני. זה היה איפור מושלם. אני מטורף על איפור מחוק, על תת-עור, על חיוורון. אהבתי מאוד את טרנד משיכת השיער לאחור, את העיניים החתוליות והמעושנות. מהצד השני, חיפשתי בתצוגה האחרונה של דיור את התיאטרליות של גליאנו, אבל התאכזבתי מהניסיון ליצור לבית האופנה שפה חדשה. בלי תיאטרליות זה לא דיור".

לאן נעלמה התיאטרליות של גליאנו? בוגנים מתאכזב מתצוגת אביב-קיץ 2012 של דיור (צילום: gettyimages)
לאן נעלמה התיאטרליות של גליאנו? בוגנים מתאכזב מתצוגת אביב-קיץ 2012 של דיור (צילום: gettyimages)

אם כבר תיאטרליות, האיפור בטח יהיה דרמטי יותר מכל קטלוג או כלה שאיפרת.

"דבר ראשון, צריך לזכור שבתצוגה אין פוטושופ – את ההצללות ואת חיטובי הפנים צריך ליצור לבד. משתמשים במייק אפ מאוד עדין ובהרבה אפקטים – צבעי גוף, שמנים, כדי שהעור יזרח. הכול קיצוני יותר – עיניים מעושנות בהגזמה, ריסים מלאכותיים, תוספות שיער, חמצון גבות. הבמה מעלימה את הניואנסים, לכן צריך להקפיד על לוק בולט מאוד. דווקא את המראות הנקיים והכאילו לא מאופרים קשה יותר ליצור". חמצון גבות? "כן. מה לעשות, לדוגמניות יש לפעמים חיים קשים".